Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:57

Nou ik heb het 9 juni ook overleefd...

eerste keer vreemd terrein en gelijk op een groot concours en op gras. En het is al niet echt de meest koele, dit resulteerde in een prachtige 157 punten :') Gelukkig was het on officieel:P
Maar hij bleef binnen de hekjes en ik had een stuur voor 60%. Al met al geen succes, maar hij heeft het wel gedaan en mij niet laten vallen dus ach die punten, maar wat was ik trots op mijn ventje!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:11

irtje fijn dat je tevreden bent het komt goed gewoon veel km's maken. gaan er nog mensen dit weekend op stap? Ik ga morgen schrijven bij mijn instructrice in het Z .

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:24

Precies:D komt allemaal goed, ik ga volgend weekend mee doen op de onderlinge.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:59

Gewoon lekker op wedstrijd blijven gaan, Irtj. Ik heb in het eerste jaar met deze merrie wel eens 144 punten gereden. Of iets in die richting. En met ons is het ook goed gekomen. Dan komt het met jouw ook wel goed.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:17

Ach ik heb ook de 144 al gehaald. Snap wel dat het niet leuk is (vond ik ook niet) maar je moet ook wedstrijd ervaring op doen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:03

Mag ik me hier ook melden?
ik start sinds kort met twee friesjes in de B.
een 8 jarige Jasper merrie Verna, 13 april ons debuut gehad en meteen twee winstpunten te pakken :) deze merrie staat nu met zwangerschapsverlof :) we verwachten deze maand nog t veulen :)
En een 4 jarige Reinder merrie Ida. Drie weken geleden wou ze ineens niet meer linksom aanspringen in galop en ik had net die week erna mijn debuut en die week er op nog een wedstrijd staan. Mn debuut nog gestart, maar was niet zo'n succes. Inrijden in een binnenbak, wat ze nog nooit gezien had, dus bracht al veel spanning mee. En dan ook nog de galop die compleet de mist in ging... resultaat 166 en 172.
Die zelfde week nog een sportmasseur er bij gehad, voor het geval dat ze iets verrekt had ofzo en daarom niet wou galloperen. Bleek ze een knieblessure te hebben. Dus wedstrijd daarna maar afgezegd. Ze is nu drie keer behandeld en nu al een stuk verbeterd gelukkig. Dus nu hopelijk na de keuring (we gaan kijken of ze nog een 1ste premie kan halen) weer opbouwen en de ring in :D

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:01

Liaatje363 schreef:
Die van mij zelf helemaal naar de wedstrijden gereden. Op mijn allereerste wedstrijd had ik 153 en 167 ofzo. Werkelijk alle banen van het terrein gezien. Tweede wedstrijd in de B gestard gelijk 190 en 195, onder warme omstandigheden. Nu bijna L2 starten met dit prachtige ras! Soms wel grappig, om als 16-jarige, op een fries tussen de volwassenen te rijden. Niks mis mee natuurlijk. Ik vind het juist een uitdaging!

Ach, ik met mijn (toen) 13 jaar tussen de volwassenen met een Fries :o Niemand kende mij bij naam, maar iedereen als het meisje met de mooie Fries :D

Stond eigenlijk op de planning om met haar dochter te starten, superfijne Jasper merrie waar ik heel veel vertrouwen in heb, maar die droom gaat niet door door verkoop.. :(

Is er niemand die in de buurt woont, een leuk paard zoekt en er nog een bijrijdster bij wil hebben? :D :o

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:49

OOooh wat een reacties heb heel stuk bij moeten lezen whaha!
Morgen gaan mijn topper en ik weer de ring in... ja twee keer in de week komt nu even zo uit helaas :o

Morgen starten we voor de vierde keer in het L1 na woensdag gestart te zijn lekker buitenrit gemaakt op donderdag en vandaag even gelongeerd.
Morgen gaan we dan ook puur voor de fun en we zien wel wat het wordt.. we zijn ook nog maar een half jaartje combinatie dus moet ook niet te snel gaan hihi!

En kijken of de jurys morgen de friezen meer kunnen waarderen dan afgelopen woensdag hihihi!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:54

Hoop het wel, dat was gewoon belachelijk!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 08:58

Succes alvast, patrick1994. Anders eens je proef laten filmen. Is soms ook erg verhelderend om te zien, waarom de jury de punten heeft gegeven.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:30

Hopelijk is het een leuke dag geweest Patrick!

Lauke welkom!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:37

Het was een onwijs lange maar leuke dag.

Kon vandaag echt merken dat de tank bij Yselina behoorlijk leeg was.
Inrijden liep ze heerlijk lekker actief en aan het been al met al klein kwartiertje los gereden en de ring in gegaan.

Het eerste deel van de eerste proef heerlijk kunnen rijden tot dat ze opeens totaal niet meer aan het been was de puf was er gewoon een beetje uit. Dus de tweede proef ook niet fijn kunnen rijden. Zelf verwacht dat ik vandaag geen punten zou rijden maar....

Wonder boven wonder toch precies 180 kunnen rijden in de eerste proef en 168 in de tweede proef... hoe raar kan het lopen rij je lekker heb lage punten rij je bagger rij je als nog winst.... jurys... er is gewoon geen touw aan vast te knoppen.

Ook al vond ik het vandaag niet helemaal 180 punten waard ben der toch erg blij mee. Ysje heeft even paar daagjes vrij en dan gaan we weer twee weken keihard trainen voor het volgende concours!

Met de winstpunt van vandaag staan we al weer op L1+3 *\o/*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:51

Super, Patrick. Ach, soms krijg je een winstpunt terwijl je hem niet verdient. En soms krijg je hem niet als je hem wel verdient.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:59

Wat leuk dat dit topic bestaat!! :D

Ik start nog niet ivm de financien en wij niet steeds een trailer willen lenen van iemand anders.
Maar na mijn studie, als mijn merrie er dan nog is (gaan we gewoon vanuit) gaan wij ook starten.
Waarschijnlijk zowel met dressuur als met mennen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:54

Super Patrick!!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:12

Patrick gefeliciteerd met je winstpunt!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:28

Gefeliciteerd patrick!
za je altijd zien, gaat het slecbt voor je gevoel en heb je toch nog prima punten :P
Had ik ook met mn debuut met verna. Vond het zelf veel te onrustig en moest hard werken om der bij me te houden. En nog een 182 punten gereden en in de tweede zelfs nog 188 :P

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:29

lauke goed begin joh!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:42

Ik rij met een Fries van mijn bazin in het L2. We zijn in het L2 begonnen en ik mag nu, na 5 wedstrijden, al M1 starten.

Om even in te haken op het feit dat Friezen soms benadeeld worden;
2 weken terug heb ik de selectie's gereden voor het post Kogeko. Ik had 2 heerlijke proeven gereden, mijn bazin vond ze het beste tot nu toe en ook de mensen aan de kant vonden het allemaal super netjes. Uiteindelijk had ik 'maar' 175 en 182 punten, terwijl ik de 3 wedstrijden daarvoor alleen maar 185 en hoger gereden heb.

Die dag erna had ik selectie's voor de kring, dus ook tussen de kwpn'ers. Ik had niet zo fijn gereden en het beeld was ook een stuk minder mooi dan normaal. Toch nog in de middenmoot geƫindigd met 180 en 185 punten.

Het waren dan allemaal wel andere jury's, maar mijn wedstrijd van de kring was nog niet eens de helft als hoe ik voor het post Kogeko gereden had.

Verder gaan wij ook veel met de andere friezen van mijn bazin op wedstrijd en eigenlijk hebben wij nog nooit echt slechte ervaringen gehad wat betreft benadelen.

Ik denk dat het ook maar net is hoe je het zelf opvangt en hoe je ermee om gaat. Sommige ruiters proberen altijd wel ergens een excuus te vinden en dan is dat natuurlijk een makkelijke.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:07

marissapepe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:17

Stille mee lezer meld zich, 28 juni is ons debuut in de B met mijn Friese merrie, ze is alleen erg flegmatiek en vind in de bak rijden niet super leuk, ze doet haar ding wel goed alleen ze mag een stuk voorwaartse. Veel afwisseling heeft ze ook, we rijden meer buitenritten dan dat we in de bak trainen, iemand nog tips hier voor? Misschien bepaald supplement wat ik haar kan voeren waar ze lekker voorwaarts van word?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:21

Een supplement zou ik niet gelijk naar grijpen.
Probeer in de bak gewoon veel te schakelen en veel verschillende oefeningen te rijden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:57

Gefeliciteerd met je prijs, Ultimo. Ziet er netjes uit.

@ marissapepe. Ook ik zou niet direct naar een supplement grijpen. Eerst onderzoeken waarom ze zo is. Hoe lang is ze bv. onder het zadel. En hoe consequent ben jijzelf met de hulpen. Zou het daar eerst in gaan zoeken.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:40

Gewoon heel erg consequent zijn. Been = weg. Die van mij had dat eerst ook, maar nu is ze soms misschien zelfs iets te voorwaarts geworden.

Weten jullie hoeveel selectiewedstrijden je mag rijden? Ik weet wel dat je er minimaal 2 moet rijden maar niet hoeveel je er mag.

marissapepe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:07

Dit is natuurlijk niet van een week dat ze zo flegmatiek is maar heeft ze altijd al gehad, ze is nu 8 en op haar 3e zadelmak gemaakt. Ik ben erg consuqeunt naar haar toe, rij wel zonder spoor omdat ik bang ben dat ik haar anders nog meer afstomp op zweep reageert ze bijna niet meer. Met veel overgangen rijden word ze niet sneller op maar doet wel braaf wat ik van haar vraag, ze doet het niet met enthousiasme. Eerste paar stappen gaat ze voorwaarts maar dan valt ze weer terug in haar slome sukkel drafje. Laatst naar de zadelmaker geweest en het zadel ligt goed.