Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:26

Vandaag gehoord dat de vriendin met haar Freiburger (zie foto's in mijn vorige berichtje) ZZ LICHT mag gaan starten!!...Hoezo een SUPER RAS!...die Freiburger....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:04

FreibErger.. In referentie met de bergen uit de originele naam Franches - Montagnes. :) (en niet zoals het kanton + stad Freiburg)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:55

Lara_Silver schreef:
FreibErger.. In referentie met de bergen uit de originele naam Franches - Montagnes. :) (en niet zoals het kanton + stad Freiburg)

Sorry, weet wel dat het met E moet en niet met U...foutje...Jammer dat je daar alleen op ingaat en niet op de inhoud van het berichtje....is toch SUPERKNAP!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:14

manubres schreef:
Vandaag gehoord dat de vriendin met haar Freiburger (zie foto's in mijn vorige berichtje) ZZ LICHT mag gaan starten!!...Hoezo een SUPER RAS!...die Freiburger....

Roos he? Ja die heeft goeie fribi''s!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:31

manubres schreef:
Lara_Silver schreef:

Sorry, weet wel dat het met E moet en niet met U...foutje...Jammer dat je daar alleen op ingaat en niet op de inhoud van het berichtje....is toch SUPERKNAP!

Mij hoef je niet te overtuigen hoor. Ik zit aan de bron, ik weet hoe vreselijk veelzijdig ze zijn. (en ook nog eens goed zijn in dat wat je ook met ze doet) Ik zie het hier in de omgeving al meer dan genoeg. Mij nicht begint nu een springcarriere met haar Fribi, een kennis van mij rijd er heerlijk Western mee, een andere kennis is nu hier ongeveer L niveau dressuur en in het winter doen er hier veel mee met de Ski-jöring eventen en ik verbaas me iedere keer weer er over hoe snel en wendbaar ze zijn in die diepe sneeuw!

Kijk wat een fanatisme op deze foto, dat is typisch FM! :D
Afbeelding

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:40

piecon schreef:
manubres schreef:

Roos he? Ja die heeft goeie fribi''s!

JA!!...Roos kan er wat van en die Fribi's zijn super onder haar kont!

manubres

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:42

Lara_Silver...ik hoef jou ook niet te overtuigen..maar een Freiberger in het ZZ-licht is volgens mij best knap en een leuke reactie zou dan best mogen :D

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:49

Ik denk toch dat je onze reacties niet nodig hebt om te begrijpen dat dat goed is?

Overigens zullen we dat wel vaker gaan zien hoop/denk ik. Ik merk dat de freibergers steeds populairder worden, en gezien hun veelzijdigheid kunnen ze nog ver gaan komen :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:00

Ach, een leuke reactie is altijd welkom!...

Niet iedereen is zo bekend met de Freiberger....ik eerst helemaal niet...en als ik het paard op het eerste gezicht zou beoordelen zou ik nooit hebben gedacht dat het een ZZ licht dressuurpaard zou kunnen worden! Maar jullie weten dat allemaal al, dus zal ik ophouden met mijn enthousiasme te delen....

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:40

Waarom Manubres? Ik vind het juist leuk dat je zo enthousiast bent! Ik ben zelf ook heel hyper over dit ras. Mijn Freiberger loopt TREC en doet dit heel goed. We hebben net een 3 en een half jarige gekocht, die al loopt als een 10 jarige. Ook kijkt hij nergens naar, vind alles heel gewoon. Gewoon kanjers alle twee. De ene heb ik zelfs als veulen voor de slacht weggekocht. Gelukkig maar want hij is super!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:30

Lara_Silver, die foto vind ik echt geweldig!

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:43

hoi allemaal. wat is een normale prijs voor een ruin van 14, met een superkarakter. maar hij is niet de mooiste :(

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:15

als je een paard vind met een super karakter is dat veel meer waard dan een mooi plaatje !!
natuurlijk is een leuk uiterlijk meegenomen, maar ik betaal liever meer voor een betrouwbaar paard waar ik iedere dag plezier van heb, dan een hele mooie die moeilijk en / of niet betrouwbaar is.
ik schat tussen de 3000,- en 4500,- euro. ligt er ook aan of hij bereden en/ of aangespannen is en het niveau. misschien heb je geluk en vragen ze minder.

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:48

]Hij is bereden en betuigd. Hij lijkt mij leuk maar mijn man zegt dat je met deze leeftijd ook wel goedkopere paardjes vinden kan. Maar deze is super braaf en goed verkeersmak. Ik wil wel dat mijn man er 100% achter staat als ik een paardje koop
Afbeeldingik weet niet of de afbeelding goed over komt maar het gaat om deze ruin van 14 jaar. Ze vragen er €4700,00 voor

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:30

Is voor een gezond, braaf, netjes bereden en betuigd paard van die leeftijd een normale prijs, hier dan. (even omgerekend naar CHF)

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:39

Ik dacht dat ze daar goedkoper waren!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:18

Nee juist niet, ze zijn er hier niet vies van zelfs > 6000 CHF voor een Freiberger te vragen en > 10 000 voor bv. een warmbloed dat leuk in de sport loopt... Stallingskosten zijn bv ook het dubbele, je betaald hier in de regio al makkelijk 1000 CHF per maand als het gaat om een luxe pensionstal/ manege. (1 CHF = 1,01 EUR)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 08:45

ik vind hem leuk uitzien. als ik jou was en het paard bevalt je, zou ik hem zeker kopen. ( 4500,- ? )
laat je man maar inzien dat een betrouwbaar, lief paard jouw levensverzekering is als je buiten rijdt!!
niks belangrijker als dat.
en er zijn zeker goedkopere paarden maar die ken je ook niet, en het is maar afwachten hoe die zijn.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:14

Ik vind hem een echt Freibergerblik hebben hoor. En 14 jaar is een mooie leeftijd. Bereden en betuigd? Zie er maar eens één te vinden voor die prijs (ook een ander ras) Dan zal je waarschijnlijk bij een Fries uitkomen. Dan wist ik het wel.

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:39

Als een freiberger psz achter zijn naam heeft staan, wat betekent dat dan?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:35

geen idee.
ga je deze freiberger kopen?
zou ik zeker doen als het is wat je zoekt. :j

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:56

misschien, maandag ga ik kijken, het is trouwens niet die waar ik de foto van geplaatst had. dit is een andere en staat 2 uur rijden van waar ik woon. Ik wil alles zien, onder het zadel en voor de kar, op de weg en in het drukke verkeer etc. Daar moet ik dus maar even de hele dag voor uit trekken! ik zit nog te zoeken naar iemand die evt mee kan omdat 2 toch meer zien dan 1. maar de meesten kunnen niet, best lastig om op zo n korte termijn iemand te vinden die zijn (vrije)maandag wil opofferen!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:10

Wat spannend! Hopelijk gaat het een match worden :)

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:10

Afbeelding
Het gaat om dit paardje

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:13

Een mooie Freiberger! Een merrie?