Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)russel schreef:Het is wat je mooi vind, ik vind beiden mooi, barok en het sierlijke zoals deze foto's.
Het korte, propperige met de korte pasjes vind ik niet mooi, maar als ze traditioneel opgetoomd zijn, een mooi klein slank trotse spaanse man erop in kledij heeft het zeker wel wat.
Sammyoo schreef:Wat een prachtige merrie.
Ik heb wel een vraag over de beweging, ik zie dit namelijk vaker op foto's van keuringen en vraag me af of het graag gezien wordt. De achterhand lijkt zo achter de massa te blijven, waardoor je (volgens mij) meer een stuwende beweging krijgt, terwijl je onder het zadel juist een goed ondertredend achterbeen en dragende achterhand wil hebben.
zou niet durven. Maar dat is niet mijn smaak.
russel schreef:Ik kijk naar mooi, ga er van uit dat pure stamboeken geen gedrochten fokken.
Elisa2 schreef:Jessix,dat jij geen neerwaartse romprichting hebt gezien bij die schimmel kan ik me echt niet voorstellen,dat was overduidelijk en ook met een baal hooi niet op te lossen.Ook als ie forser wordt blijft ie de grond in lopen ondanks zijn ruime bewegingen.Ook was hij mega strak in de rug..ik vondt de bruine veel beter bewegen wat dat betreft.Die zette zijn achterbeen er echt onder..en veel talent voor het sluiten wat imo belangerijker is dan met voorbeengewapper door de baan gaan. Nu waren die 2 echt uitersten en heb ik ook types er tussen in gezien die me wel aan stonden..maar persoonlijk zie ik juist niet in wat zo'n windhond toe kan voegen aan een barok paard.
m_n4ever schreef:@Luckystory ik heb even gemist welke van jou was, was die ook op de keuring?
2005 schreef:Elisa2 schreef:Jessix,dat jij geen neerwaartse romprichting hebt gezien bij die schimmel kan ik me echt niet voorstellen,dat was overduidelijk en ook met een baal hooi niet op te lossen.Ook als ie forser wordt blijft ie de grond in lopen ondanks zijn ruime bewegingen.Ook was hij mega strak in de rug..ik vondt de bruine veel beter bewegen wat dat betreft.Die zette zijn achterbeen er echt onder..en veel talent voor het sluiten wat imo belangerijker is dan met voorbeengewapper door de baan gaan. Nu waren die 2 echt uitersten en heb ik ook types er tussen in gezien die me wel aan stonden..maar persoonlijk zie ik juist niet in wat zo'n windhond toe kan voegen aan een barok paard.
Even hoor, bedoel je nou de kampioen der kampioenen bij de Lusitano's?