[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:15

he, er is een quote verwijdert.. Van wie? Nieuwschierig aagje dat ik ben ;)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:25

Haha leuk om te lezen dat ik niet de enige die met vriendlief in een bos verdwaalt :D Wij hebben sindsdien ook maar een wandel GPS aangeschaft, ideaal! Wat een ellende een botvliesontsteking, ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal en natuurlijk foto's van je knapperd!

Mies wat een schitterende foto's joh, ik zit hier echt te kwijlen, ze ziet er zo super uit!

Lau ik heb je profiel even bewonderd, haha idd heel mooi gemaakt en super uitgebreid!

Limonade ik hoop voor je dat het doorgaat!

Ellis jeetje joh ik lees het dus nu pas (heb dit topic pas sinds vanmorgen teruggevonden!). Gelukkig gaat het inmiddels wel weer beter met hem, is weer even schrikken.

Elize leuk hengstje!

Debs jep haha ik ben dr ook weer :wave: Hoe ging het met Xantha vandaag?

Suus wat een cool filmpje en wat een gaaf dier! Ik heb Callis gemaild of ze binnenkort langs kan komen, misschien heb je wel zin om mee te komen?

Martine wat was dat voor bult dan, heb ik even gemist? Wel fijn dat het nu beter gaat!

Haai Juud! :wave: Doe mij maar een heleboel van die kwijlplaatjes van jou! Wat voor nieuwe aanwist heb je?

Zooo verder kan ik niet terugscrollen maar ik ga mijn best doen het weer bij te houden! Mijn mannetje heeft vandaag weer heerlijk aan de long gelopen. Ik had gisteren gereden en aangezien we na zijn koliek nog aan het opbouwen zijn, mocht hij vandaag even aan de lijn (niet bijgezet oid). Hij begon een beetje stijf maar liet zijn rug daarna mooi los en toen ging zijn koppie ook zakken en liep hij heerlijk te marcheren :+: Ook een beetje geschakeld, de snelheid van dat achterbeen viel me nog niet tegen!

Nu even lekker eten maken en dan zo een filmpje met vriendlief. Fijne avond allemaal!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:26

Even snel, eten komt op tafel, maar ik ga inderdaad gezellig mee Malin! Ben wel benieuwd naar Suevje!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:52

Limonade, hopelijk gaat het door en hopelijk kan je morgen nog lopen :P

Ellis, gelukkig knapt je ventje weer op!

Femke_Tweety, lekker ritje dus, goed dat jij wist waar hij was.

Malin, gelukkig dat het weer goed gaat met Suev.
Als Callista komt wil ik ook wel komen, gezelli.
(als ik niet moet werken ;) )

Met Xantha ging het vandaag weer goed!
Toen ik op stal kwam stond ze net binnen.
Ik heb even met haar in de grote buitenbak gewandeld en mevr was lekker wakker.
Ik heb haar nog even aan de hand gewerkt en ze was super werkwillig en enthousiast.
Morgen hebben we weer les.
Waarschijnlijk ga ik weer op Thijs (het paard van mijn instructrice) en Es op Xantha
Is kijken of ik daar wat foto's van kan laten maken!!
Over een weekje gaat hij verhuizen |(

Ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de verwijderde quote :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:35

Kom er weer eens een beetje laat achter dat er een nieuw topic is :o. Ik ga mijn best doen om het nu weer netjes te volgen! Moet toch wel weer lukken :D.

Vannochtend les gehad met Shaggy en hij deed het zo goed, hij werkte echt zo lekker mee <3. Af en toe wil die nog wel eens zelf zijn temp bepalen maar ben nu heel consequent bezig met elke keer als hij wil vluchten hem stil zetten en vervolgens weer op nieuw aan te draven. En na een paar keer geeft ie dan toe :P. De galop konden we vandaag ook voor het eerst aanspringen zonder eerst te versnellen :). Gaf de hulp en we gingen, was er helemaal trots op! Ook met het buigen ging het een stuk beter als de vorige keer en middendraf ging zo fantastisch dat mijn instructrice die een paar keer vroeg omdat ze helemaal kon genieten van hoe die het deed :=. Maar ach hij deed het ook echt super! Hij had echt zn knuffel verdient (die komt ie altijd even bij mijn instructrice halen aan het eind van de les, zo van heb ik het goed gedaan mevrouw :+:).

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:06

Xantha schreef:
Malin, gelukkig dat het weer goed gaat met Suev.
Als Callista komt wil ik ook wel komen, gezelli.
(als ik niet moet werken ;) )

Met Xantha ging het vandaag weer goed!
Toen ik op stal kwam stond ze net binnen.
Ik heb even met haar in de grote buitenbak gewandeld en mevr was lekker wakker.
Ik heb haar nog even aan de hand gewerkt en ze was super werkwillig en enthousiast.
Morgen hebben we weer les.
Waarschijnlijk ga ik weer op Thijs (het paard van mijn instructrice) en Es op Xantha
Is kijken of ik daar wat foto's van kan laten maken!!
Over een weekje gaat hij verhuizen |(

Ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de verwijderde quote :o

Ja ik ook. Ja lijkt me gezellig als je dan komt, op welke dag ben jij vrij? Ik ben op dinsdag en vrijdag vrij dus heb aan Callis gevraagd of het 1 van die dagen kon. Als jij dan ook kan, hebben we een mini-meeting!

Veel plezier met jullie les morgen, geniet nog maar lekker van Thijsje! Waarom gaat Bar weg dan? Jullie zullen haar en Thijs wel missen!

Esther super hoor dat je les zo goed ging, lekker op je roze wolk jij!

Ik heb net mijn profiel geupdate met allemaal foto's dus dan kunnen de mensen die mij nog niet kennen daar even wat lezen over Suev en mij (en een klein beetje Dinkey haha)!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:10

Ja zweef zeker rond op een roze wolk, donderdag was ie zo dwars en vrijdag bij mijn bijrijdster ook al erg fris en fruitig zoals zij het omschreef (uiteindelijk wel braaf :P) maar vandaag werkte die zo goed mee! Was helemaal blij ermee :D.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:28

Zoals beloofd even fotospam van Tweety in z'n zomeroutfit....

Heerlijk in de wei, voor de foto's even in het extra vette gras!

Afbeelding

Afbeelding

In de winter is hij altijd een stuk grijzer en valer...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:30

Echt een knapperd hoor!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:36

evdpanne schreef:
Echt een knapperd hoor!

Inderdaad :~

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:56

Esther, lekker is dat he als je les zo goed ging?
Kan ik ook lang van nagenieten!!

Wow, mooi kleurtje heeft Tweety zeg, lijkt wel goud :~

Malin ik ben op vrijdag vrij (ga zo even je nieuwe profiel bekijken)
Bar gaat naar een nog luxere stal met gedraineerde paddocks, Thijs heeft veel last van mok!
Maar ze blijft ons gewoon les geven hoor, en de gezellige avondjes blijven we ook gewoon doen ;)

Ben net met de kids naar de bios geweest, Frits is een weekeindje weg en we zijn dus met zijn 3tjes.
Was gezellig en nu gaan we lekker tv kijken.
Tot morgen allemaal :evaw:

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:28

Ellis he gelukkig dat hij alvast weer actief is, dan zal hij zich iig wel weer een stuk beter voelen..

Femke alvast bedankt voor je moeite! Het arme ding.. Ben benieuwd, heb er verder ook niet zo veel over kunnen vinden.. Hee maar dat klinkt als een lekker ritje :D mazzel eigenlijk dat je vriend de weg kwijtraakte :') oooh en wauw, Tweet in z'n zomervachtje is nog knapper! Echt een lekker kleurtje zo! Broek glimt ook zo lekker in de zomer, is wel iets donkerder weer. Oh en mn vos en die palomino hebben ook al zo'n metallicglans, heel apart, houd er altijd erg van.

Suus haha ik ben ook nieuwsgierig :') maar wel hopen dat het nu niet weer ongezellig wordt hier :n hoe ging Goya vandaag, weer wat beter?

Malin hee leuk je weer hier te zien :D oei en wat naar dat Suevo koliek heeft gehad! Maar het gaat gelukkig dus weer een beter, zijn jullie weer lekker bezig? Haha wilde net om foto's vragen maar heb even je profiel zitten kijken, mooie foto's in overvloed :D ik blijf hem een erg mooi paard vinden :j en ach als je nog meer foto's hebt post ze toch maar he ;)
Die bult is misschien dus ook botvliesontsteking, hij heeft een flinke klap gekregen van ons zwartje, op z'n schouder met ook een open wond. Eerst leek het mee te vallen maar na een paar dagen liep hij enorm kreupel. Hij heeft toen geloof ik penicilline ingespoten gekregen, nu een dikke maand of 2 terug geloof ik. Verder de wond ontsmet, en dat was netjes geheeld :j maar vorige week was het dus weer raak, ineens weer helemaal dik geworden onderhuids en hij liep weer kreupel. Nu penicilline elke dag en nog een antibioticum, als het niet snel beter wordt moet hij toch echt naar Tunis voor een foto :( (liever niet dus, want dik 500km in een trailer over gedeeltelijk erg slechte weg en een nog wat onzekere situatie hier in het land is nu ook niet erg aantrekkelijk).

Debby Xantha ging dus weer lekker, enne kom maar op met die foto's dan :)

Esther ook weer lekker bezig dus!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:40

Oh het was geen bijzondere quote hoor. Was een meisje die ook bij die Gertnogwattus was, en die vond het blijkbaar erg leerzaam en vond dat ze dit maar even moest zeggen.
Niets boeiends dus.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:51

Oh haha, en nog geen eens een iemand uit dit topic dus := krijg daar altijd een beetje een groupie gevoel bij dan. Nou ja. Heee maar je schreef nog trouwens dat je naar de merrie was gegaan (he heb ik er geloof ik net overheen gelezen met reageren maar herinner het me nog van eerder vandaag), het zat voor jou dus gelijk helemaal goed? Zal voor je meeduimen dat het allemaal goed komt :D weer helemaal beter trouwens?

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:01

Nee het was haar eerste post. Lekkere binnenvaller dus ;)

Maar ik ben er inderdaad vandaag heen geweest.Aan beide kanten zit het goed, alleen ze weten nog niet of ze haar wel kwijt kunnen. Ze zijn heel erg aan haar gehecht. Aan de andere kant, willen ze graag verder met fokken en hebben ze de ruimte dan nodig.
Moeilijkmoeilijk. Maar we wachten rustig af.
En ja, ben gelukkig weer beter!
Heftig hoor, een botvliesontsteking!!
Hoe is de situatie nu in Tunesie? Alweer wat rustiger?

@ Femke, mooooi! Waar in de Betuwe woon je? Wij hebben tot 1.5 jaar geleden in Zetten gewoond.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:32

nombrado schreef:
Suelza schreef:
Zooo ik ben er ook weer (even). Ben even druk geweest. De avond van Gert van den Hof was interessant, laat ik het zo zeggen, ik was volgens mij de enige criticus in het afgeladen Ermelo...

Ik zal het netjes houden en er open en bloot op internet maar niet teveel over gaan roepen, maar de vraag die ik had: "Of ze tegen kritiek kunnen", is wel beantwoord. En het antwoord is: "NEE!" hahaha...

vertel vertel vertel
(mag ook via pb)

Hier hetzelfde! :D

soeske schreef:
he, er is een quote verwijdert.. Van wie? Nieuwschierig aagje dat ik ben ;)

Hmmmm... zo te zien is er helaas in het topic gemodderd :? Jammer ....

Vandaag bij Cloor langs geweest. Was hoog tijd om weer eens bij te praten. Piep geknuffeld en aan een nieuwe verslaving geholpen. Hij vond mij in ieder geval erg lief en liep te bedelen voor meer. Charmeoffensief werd op mij los gelaten :D
Paar lesfilmpjes van elkaar gekeken. Cloor was blij verrast te zien hoe Frío is geworden t.o.v. een paar jaar geleden. Ook rijtechnisch, ondanks er nog veel bij te schaven is bij ons beiden.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:21

Limonade schreef:
Oh het was geen bijzondere quote hoor. Was een meisje die ook bij die Gertnogwattus was, en die vond het blijkbaar erg leerzaam en vond dat ze dit maar even moest zeggen.
Niets boeiends dus.

Je vergeet er bij te zeggen dat ze vond dat Elise dacht dat ze heel wat was...(precieze woorden weet ik niet meer)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:24

hmmmm,zie dat er ook een post van mij verwijderd is :? vaag!
ik schreef toch niks bijzonders....ik schreef alleen onder de post van de ongewenste gast dat het niet de bedoeling is om hier zo onbeschoft met de deur in huis te vallen,en dat ze zich dan op zn minst kon voorstellen...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:31

Er is wat drastisch gesnoeid zo te lezen. Bij een ander topic werden laatst ook offtopic reacties verwijderd. Helaas bleken daar ook wat ontopic reacties bij te zitten.
Kennelijk zijn de post en alle reacties daarop verwijderd. Terwijl jouw reactie eigenlijk iets is wat we hier standaard vragen. Iedereen is welkom, maar graag even voorstellen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:36

Mja, en volgens mij was ik vrij netjes in mijn reactie en heb ik mijn mening over het geheel niet eens openlijk gegeven.

En laten we wel wezen, als je ervoor kiest om vanuit commercieel oogpunt publiekelijk op te treden, geef je men ook het recht om daar publiekelijk op te reageren...

Het is goed om te horen dat anderen een 'top'avond hebben gehad, ik stel ook nergens dat ik geen interessante avond heb gehad. Wel vind ik dat ik deze methode best ter discussie mag stellen en hier mijn eigen mening over mag hebben. Daarnaast neem ik nog de moeite om naar Ermelo te rijden om te zien en te horen wat hij te zeggen heeft ipv ongenuanceerd te roepen dat het wel of niets is...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:39

Openlijk brand je niemand af. En je mag toch een mening hebben?
Jemig, moeten we als in een voormalig Oostblokland overal het mee eens zijn en braaf voor klapvee spelen?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:43

Achjoh, ik had de post toevallig via m'n telefoon gelezen, maar ik denk dat we zo langzamerhand wel hebben geleerd dat je dit soort dingen het best kan negeren. Dank voor het opruimen, nickeltje.

Leuk Branka dat je Cloor en Piropo weer hebt gezien!

Rest komt later, nu ff snel vanaf m'n telefoon ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:49

Eerlijk gezegd maakt dat websites als deze toch juist interessant? Beetje discuseren?
Ik heb inmiddels al -tig keer mn meningen bijgesteld.Manieren waarvan ik dacht dat het de juiste waren,maar achteraf toch beter heel anders konden....je bent toch nooit te oud om te leren?Of te oud om vragen te stellen?

Toen ik 11 was had ik een New Forest pony.....met bijpassend zadeltje dat er bij verkocht werd. Ik had toen een vakantie baantje en spaarde voor een nieuw zadel...ging naar de paardewinkel en kocht een zadel dat ik mooi vond...
Noooooit bedacht dat zoiets moest passen op de pony :)) Ik vond hem mooi,dus ;hoppa dr op en rijden maar :o
Je zadel had je gewoon en dat hield je....ongeacht wat voor een paard/pony je later nog kreeg...leek overal op te passen,ha ha!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:58

Goedenavond allemaal
Hier is het een beetje aan het sneeuwen :( gelukkig is het boven nul dus smelt het weer, maar hopelijk is het morgen ook weg als ik wakker wordt, duimen maar

Allereerst mies succes met je bebuut ik duim voor je, maar jij een shannon kunnen het

Branka – fijn dat je lekker heb kunnen rijden met frio, en meestal als je het naar je zin hebt vliegt de tijd zo om.

Malin – leuk je hier weer te zien, wanneer krijgen we weer een knappe suevo foto spam ?
Fijn dat jullie weer lekker aan het opbouwen zijn,
Zal morgen even in je nieuwe profiel kijken

Elise – leuke foto ziet er zeker netjes uit voor de eerste keer, en ik snap dat je het niet open en bloot op internet gaat zetten, maar je hebt iig weer een avondje uit gehad

En ik zie dat er weer iemand het topic is binnengedrongen, heb ik weer gemist

Ellis – het was zeker koud, maar fijn dat je toch nog even een ronje heb kunnen doen, en balen dat zwartje nog koorts heeft, hopelijk zakt het snel

Femke – ik ben jaloers, heerlijk gereden dus ik wil ook zo graag weer naar het bos of strand moet ik maar snel even inplannen

Debby – fijn dat xantha weer lekker wakker was, veel plezier morgen met je les, hopelijk kan je foto’s maken

Esther – heerlijk gelesd zo te lezen

Vandaag heerlijk gelest weer heel wat huiswerk mee gekregen voor de komende week dus we gaan hard oefenen.
Nu lekker slapen, morgen naar snowworld skiën met stal, hopelijk blijf ik heel

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:14

Suelza schreef:
Mja, en volgens mij was ik vrij netjes in mijn reactie en heb ik mijn mening over het geheel niet eens openlijk gegeven.

En laten we wel wezen, als je ervoor kiest om vanuit commercieel oogpunt publiekelijk op te treden, geef je men ook het recht om daar publiekelijk op te reageren...

Het is goed om te horen dat anderen een 'top'avond hebben gehad, ik stel ook nergens dat ik geen interessante avond heb gehad. Wel vind ik dat ik deze methode best ter discussie mag stellen en hier mijn eigen mening over mag hebben. Daarnaast neem ik nog de moeite om naar Ermelo te rijden om te zien en te horen wat hij te zeggen heeft ipv ongenuanceerd te roepen dat het wel of niets is...

en er nog 15 euro voor moet betalen :)