Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
"Het echte Barbarijsche paard dat nog voorkomt in Tunis, munt uit door elegantie"

Dit is een pure berber hengst in Tunesië 
), foto's blijven indrukwekkend!
. Ik ga ze nog meer moeten rantsoeneren, maar gelukkig heeft geen enkele symptomen van hoefbevangenheid. Mijn Berber is dus niet super gevoelig voor fructaan. Schuren doet hij ook niet.
! Nu, elk paard kan je uiteraard dezelfde basis bijbrengen, maar bepaalde rassen kunnen inderdaad wel hun specifieke aandachtspuntjes hebben. De gemiddelde Berber heeft een beweeglijke hals, en in de oorspronkelijke landen zien ze een Berber graag lopen met het hoofd hoog gedragen, wat dikwijls resulteert in het wegdrukken van de rug.
), maar niet met paarden op zulke wijze te trainen.
. Ze zijn minder vlug van hun stuk te brengen, heel nuchter en zelfzeker, althans de mijne toch
. 
.
. Zalig om mee buiten te rijden, maar je kan van hem geen supersnelle reacties verwachten op de kleinste hulp. Pistewerk is zijn ding niet, maar voor buiten vind ik hem zo goed als perfect.
. Hij zei nog net niet : 'maak je niet druk, het zijn maar fazanten'
.
. 
nicolanca schreef:"Het echte Barbarijsche paard dat nog voorkomt in Tunis, munt uit door elegantie"
![]()
Vooral met dit zinnetje was ik het helemaal eens!
wat een leukerd reed je daar, prachtig hoofdje heeft hij! Je bent nu dus weer terug in NL? Ga je hem nog eens terugzien?
Ja in principe stammen de meeste rassen van het Amerikaanse continent af van kruisingen tussen Berbers en Iberische paarden
deze kende ik nog niet. Verder deed de Hofreitschule in Buckeburg ook zoiets: http://www.hofreitschule.de/page/page_ID/215 (hoewel ze daar wel een hoop kritiek op kregen om het een ras te noemen). 
Zitouna schreef:Sasje_ hopelijk is hij nog niet verkocht dan!
Cambiar oh leuk! Wat een prachtige paarden, echte karakterhoofdenJa in principe stammen de meeste rassen van het Amerikaanse continent af van kruisingen tussen Berbers en Iberische paarden
deze kende ik nog niet. Verder deed de Hofreitschule in Buckeburg ook zoiets: http://www.hofreitschule.de/page/page_ID/215 (hoewel ze daar wel een hoop kritiek op kregen om het een ras te noemen).
Er zijn ook Berber met extra gangen
Zou dat geklap op de achtergrond van het liedje van het eerste filmpje het geluid zijn wat de hoeven maken bij die extra gang? Of zijn het gewoon castagnetten oid
mijn Flavio gooit er namelijk ook nogal eens een rare gang uit, maar of dat nou een taktfout is of echt een extra gang, geen idee. Het zit best lekker en hij kan het heel lang volhouden. Het klinkt dus ongeveer zoals die achtergrond bij dat liedje van dat eerste filmpje...
. In één van die filmpjes van die Campolino's zie je een ober zitten op z'n campolino die zo'n zacht loopje heeft, boven zijn hoofd draagt hij een plateau vol met pintjes die mooi blijven staan terwijl het paard draaft
.