springen met fries

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:31

Natuurlijk kunnen ze springen. Zwaardere paarden dan Friezen kunnen ook prima springen, Tinkers, Fjorden, Halflingers...heb zelfs tuigers leuke sprongetjes zien maken.
Het zijn wel Friezen maar ook gewoon paarden. Ik weet niet of je er wedstrijden mee moet gaan rijden maar een beetje recreatief springen kan geen kwaad.
Heb zelf een aantal springlesje gehad met mijn bijrijdfries en ze lijkt het wel leuk te vinden. Ze snap de techniek nog niet helemaal maar ze is er niet bang van en heeft nog niets geweigerd. Ze loopt nog wel vaak dwars door een hindernis heen, vooral als ze niet genoeg snelheid heeft.
Balkjes doet ze heel goed. Ik vind het vooral handig dat ze een beetje leert springen voor als we buiten een stammetje tegenkomen.
Bovendien gaat ze er ook nog eens goed van lopen, ze wordt er soepeler van..

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:32

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 23-01-12 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. In link geplaatst.

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:51

mijn eerste sprong met fries sylke. hihi :D Afbeelding

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:25

Mijn paard heeft laatst voor het eerst gesprongen :) Hierbij een kort filmpje.
We hebben nog wel hoger en zefs dubbels gebouwd en eigelijk ging het heel erg goed, al vond ze het zelf reuze spannend :+

Dit filmpje is dus het begin:
http://www.youtube.com/watch?v=mWBztdJp ... AStsFiY4y5

suikermeisje

Re: springen met fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:53

leuke fries Peet! niet zo zwaar gebouwd en springt nog wel goed ook :j

Tootje, jij hebt ook leuk friesje, lekker uitzichzelf springen :+

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:39

De Fries die ik verzorg wordt in mei pas drie en is voorlopig dus nog niet onder het zadel, maar laatst lagen er wat balkjes in de paddock en die vond hij toch machtig interessant. Later nog een laag sprongetje opgezet en meneer ging er vol enthousiasme overheen, uit zichzelf. :D
Denk niet dat we onder het zadel zullen gaan springen met hem (misschien af en toe), maar losspringen mag hij best zolang hij het leuk vindt. :D

Afbeelding

aukehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:35

mijn friesje vind springen best leuk! ik heb haar eerst balkjes laten draven, toen cavalettis gesprongen, daarna gewoon laten vrij springen in de bak, ging ook super, in de les weigerde ze wel eens of sprong er dwars door heen maar toen we in groep het springen waren ging mevrouw een lichtje branden en sindsdien springt ze braaf alles:) doe het niet vaak maar soms laat ik haar nu nog vrij springen, onder het zadel bijna nooit meer omdat we het materiaal niet meer hebben.

aukehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:36

en waarom zou een fries niet kunnen springen als er zelfs belgen zijn die een m parcours foutloos kunnen?

ze zijn minder geschikt voor springen, maar kunnen het zeker wel!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:37

Wat leuk om al die friezen hier te zien springen. :D
Ik ben met mijn verzorgpaard er sinds kort ook mee bezig.. En elke keer als ik er een neergezet heb moet en zál meneer er overheen gaan. :D
Op 0:24:

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:39

Ik heb een fries en spring er nu ruim een meter mee, je paard moet het kunnen, zo niet is dat vaak wel jammer

met mijne spring ik wedsrijden in het B volgend jaar start ik in het L (E-pony's) en cross in het BB en dressuur in het L1

xx

(btw weet iemand hoe je foto's verstuurd? in een antwoord.. dan laat ik er wel een zien)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:57

als je bijvoorbeeld een op hyves hebt moet je rechtermuis klik en dan de url van de foto neezetter tussen [img]en[/img]

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:26

ik ben gezegend met mijn springfriesjes haha!
Lobcke mn wedstrijdpaard, springt vrij goed, vooral in het bos vind ze geweldig!
Daar heeft ze het min of meer geleerd haha.
In het begin over ''gewone'' hindernissen bakte ze niks van, moest er steeds weer af om de balken er op te leggen haha.
Toen in het bos maar es een slagboompje geprobeerd (no comment, das mijn eigen verantwoording) en sindsdien springt ze lekker!

Hielke is een slome (meestal) maar springen vind ie wel tof! Loopt ook nog wel es uit tot boksessies haha, en ik heb een heuse springles met hem gevolgd! Eerst werd ik niet zo serieus genomen tussen al die wedstrijdspringruiters, maar de instructeur had later zijn waardering wel dat ik het zo goed oppakte en het paard veranderde!

Eerst een paar foto's van Lobcke;
Afbeelding

Nog niet zo super..

Afbeelding

Ja hoor! 90 cm oxertje :) Ik kwam via een in-uitje toen een dubbel en toen deze :D

http://8.media.hyves-static.net/1420693 ... 93615.jpeg

Broekelo! Ze kan hoger ja hahaha.

http://8.media.hyves-static.net/1420693 ... 93663.jpeg

Ook Broekelo, laag hekje :P
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 02-02-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:28

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 02-02-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, derde in link geplaatst.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:30

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:51

hier is ook een foto van mij en me fries :D
beetje laag maar ik durfde nog niet hoger.

Afbeelding

IneHee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:47

Voor de mensen hier die graag een sprongetje met hun Fries maken, op de koudbloedendag in Grave kun je ook een parcourtje (recreatief) springen, je kunt daarbij zelf aangeven hoe hoog je wil springen, tevens is er een echte Derby voor alle kloudbleoden die dag ( voor de echte springfriezen onder jullie..) :j

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:04

mijn fries knapt juist weer helemaal op als ik een sprong in de bak zet en dan heb ik nog heel erg moeite om fatsoenlijk dressuur te rijden.We hebben zelf eens mee gedaan aan het springen op een onderlinge wedstrijd..
Afbeelding
Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:53

Mijn merrie moet April orun examen afleggen dressuur en springen. Hihi.

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:14

haha ik heb ook wel gesprongen met mijn vorige fries maar het was er geen topper in :+

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:41

PPPeet schreef:
Mijn paard heeft laatst voor het eerst gesprongen :) Hierbij een kort filmpje.
We hebben nog wel hoger en zefs dubbels gebouwd en eigelijk ging het heel erg goed, al vond ze het zelf reuze spannend :+

Dit filmpje is dus het begin:
http://www.youtube.com/watch?v=mWBztdJp ... AStsFiY4y5

O god, dat is bij Langnjan! |( Waarom stond die fries er nog niet toen ik er nog met míjn fries stond??? |(

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:37

met mijn fries spring ik ook al een tijdje, ik wil uiteindelijk wel eens een wedstrijdje gaan proberen in de BB!! Even die KWPN-ers een peopie laten ruiken, haha.
Het is niet dat ik het dagelijks doe, maar 1 keer in de week wel zeker voor de afwisseling.

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn alweer van een tijdje geleden, maar als ik nieuwe heb link ik ze wel door naar dit topic ;).

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:12

Mijn fries springt heeeel graag in vrijheid, en ook goed :) is wel een arabofries...

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:49

Valt me wel op dat de meeste Friezen in dit topic vooral omhoog springen in plaats van omhoog en naar voren (voorwaarts!). Kan er aan liggen dat de motor er niet altijd even goed op zit. Mijn Fries wil na de sprong veel te snel weer terug. We werken eraan om haar goed en in 1 tempo door te laten galopperen na de sprong. Ook aan haar techniek valt nog wel wat te sleutelen, maar een echt springpaard wordt het nooit ;), de mijne dan.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:53

Laatst op een fries gesprongen . Haha is heel grappig , maar voelt wel heel lomp...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:38

ik ben ook begonnen met springen met mijn fries, ben zelf niet zo'n held dus heb instructie gezocht. wil graag cross doen laagdrempelig/ amateur dan. lijkt me fantastisch voor de afwisseling