zonder papieren te nemen. Het is echt een mooierd hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zasread schreef:evdpanne schreef:Het zou mij niks uitmaken of ie papieren heeft. Als ie maar lief is!! Maar ja ik zou dan ook geen paard kopen om mee te fokken
.
Dat ben ik je helemaal met je eensWat dat betreft heb ik het enorm getroffen met mijn Iggie
evdpanne schreef:Hahahaha de casus op zich klinkt niet zo moeilijk maar het blijft lastig te bepalen of ze 'schuld heeft'. Even de casus (weten jullie waar ik mee te maken heb).
Dirkje van 8 jaar gaat met zijn nieuwe fietsje naar boer Jansen aan het eind van de straat. De vrouw van boer Jansen heeft net allerlei zaadjes in de tuin geplant. Zij heeft deze zaadjes uit Griekenland gekregen en zij weet niet dat een van de opgekomen plantjes een uiterst giftige bloem is. Nadat Dirkje een lekker snoepje van Anja heeft gekregen wandelt hij de tuin van Anja in en besluit de bloem van de nieuwe plant als cadeautje voor zijn moeder mee te nemen. Anja heeft er toch genoeg van,
er staat er nog 20. Bij het plukken van de bloem komt er veel stuifmeel op zijn handen en Dirkje likt dit maar even af. Gevolg: Dirkje wordt ernstig ziek en omdat men niet direct weet dat dit van het giftige stuifmeel komt overlijdt Dirkje.
Kan Anja aansprakelijk worden gesteld?