[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:21

Jasmijn: Ik ben ook verliefd op Bandito!! Hij is zo schattig Lovers Nou ben ik verliefd op je hond en je paard Nagelbijten / Gniffelen Ik moet maar snel eens langs komen, met camera en al Knipoog
Hoe gaat het nu trouwens met je?

Ik ben zo blij dat het zo mooi weer is, want ik moet over twee dagen kamperen! We gaan elk jaar op familieweekend met Pinksteren en dit jaar viel Pinksteren zo vroeg dat we al bang waren dat het te koud zou zijn. Maar het zie er naar uit dat het het mooiste pinksterweekend gaat worden dat we ooit gehad hebben. (We gaan al voor de 15e keer Clown ) Vrijdagavond gaan we heen en maandagmiddag weer naar huis en ik heb er echt onwijs veel zin in!!! Zie ik al mijn neven, nichten, ooms en tantes weer Haha! (in totaal zijn we met z'n 26-en ofzo Nagelbijten / Gniffelen )

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:27

Pipi gedver Huilen Dat was schrikken, gelukkig lijkt ze er niets ernstigs aan over gehouden te hebben. Doe haar maar een dikke knuffel en houdt haar maar goed in de gaten Ach gut

Esmee gelukkig nixs ergs, nu kan je fijn van je kanjer gaan genieten!

Jasmijn weer super foto's joh, het is een blijft een heerlijk kereltje Lovers

Michelle ben benieuwd naar de bewegingsfoto's, deze zijn idd een beetje suf haha maar dat zegt nix Haha! Hoe was je gevoel?

Jolynn Wow! Wat een gave foto's, Xantha is idd de mooiste andamerrie die ik ooit heb gezien!

Yen balen van je verzorgster, maar is het idd niet handiger met 1? LOL dat stukje over die koffer ik zie het weer helemaal voor me, een stampende boyfriend met stoom uit zn oren haha *LOL*

Lindy mooie buikjes hoor van jou en Daisy Tong uitsteken Fijn dat het zo goed gaat en dat je nergens last van hebt, dan kan je extra genieten!

Suus schattige foto's weer, die lammetjes zijn echt te lief Lovers

Saida spannend hoor, je houdt ons wel op de hoogte he! In ieder geval vast gefeliciteerd!

Anieta hoe is het op je nieuwe baan? Ik zou ook de nacht ervoor wakker liggen hoor, zo'n typje ben ik ook Knipoog

Eef hele gave foto's van Enno! Hoe gaat het nu met je baas?

Djemo zonde van die rit voor je dochter, hoe gaat het nu met haar knie?

Sanne heel veel plezier, het zou nog mooi weer blijven dus dat wordt genieten!

Nou verder kan ik niet terug scrollen maar hier dan eindelijk foto's van onze Luna-pupsel:

[BB-ITP] Foto's van onze border terrier Luna

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:32

Malin wat heb je toch een leuk hondje! En wat is ze al groot geworden Haha!

Ik heb hier nog een paar foto's die Patries heeft gemaakt toen ik haar en Ensueno op de foto heb gezet. Ik mocht namelijk ook nog even op Ensueno klimmen en zie hier het resultaat. (Let niet op de kleren die ik aan heb Bloos )

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:57

Jasmijn, Goya heeft ook een aalstreep, een donkere, best grappig Lachen Leuke fotos!
Verder bedankt voor de leuke reacties, jaa, ze zijn echt grappig, rennen achter je aan door de tuin heen enzo, heerlijk.
Sanne, leuke fotos! Als je zin hebt mag je ons ook wel eens op de foto zetten (A) haha
Es, hopen dat het weg blijft!
Mooie fotos van Xantha gezien!
Saida, goed dat je tot een besluit bent gekomen!
Verder weinig nieuws, te warm om te rijden (moet om 5u werken meestal, maarja, dan kun je 's avonds ook niet meer ff, of 's ochtends vroeg, maar dat is ook wat vroegjes haha. Morgen weer een dagje Balingehof, zin in Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:01

Zo ik kom ook weer even uit het stof gekropen Cool
Chica wat een herkenning in je duinfotos, daar heb ik jarenlang met mijn vorige paard gereden, die stond vlak bij manege Bakker.. leuk sentiment!

Heb wel wat leuke en minder leuke berichtjes voorbij zien komen en zeker ook de fotos maar bij de fotos van Mies moest ik echt even met de ogen knipperen, die merrie zou een zusje van Alegra kunnen zijn, kwa hoofd en de manier waarop ze staat te dutten en kwa kleur, ongelofelijk;

Dit zijn fotos van vorige week, ik heb nog een paar fotos waarbij je die relax-houding Knipoog terug ziet maar die staan op mijn andere pc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met haar Portugese vriendin Alegria
Afbeelding

Oja en dan nog wat; Ik zoek iemand die aan de gang wil gaan met Alegra, dat in de vorm van longeren, zadelmak maken, in de hand stellen (want het is nogal een dame hoor).
Ze heeft een blessure maar daar heeft ze geen pijn aan, het zal alleen geen bewegingskampioen worden Clown maar buitenritjes enz moeten kunnen, werk aan de hand en vrijheidsdressuur zijn ook echt dingen voor haar.
Ze mag verhuizen dus het is niet plaatsgebonden, mits ze maar op het land staat!

Mocht je zelf intresse hebben of iemand weten die verantwoordelijk is en ervaring heeft laat het dan even weten.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:27

weer leuke foto's voorbij zien komen! Bandito is echt een leukerd Haha!

veel plezier met kamperen, zasread, ik mag de komende dagen lekker : LEREN.. (examens..)
ik ga nu ook maar weer eens beginnen!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:38

Whow Alegra is al gegroeid zeg! Dat wordt echt nog eens een knappe dame. Ik zou zo niemand weten voor het zadelmak maken, ben zelf niet zo'n held al kan ik wel goed met de lange teugel overweg maarja wij wonen natuurlijk wel echt een eind uit elkaar.

Ik ben trouwens een lange teugel dag aan het organiseren. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen maar ik heb al een redelijke website in elkaar. Ik ben nog aan het overleggen met de mensen van de locatie die we op het oog hebben. Zodra die vast staat en de datum erbij gekozen is kan het echte inplannen beginnen. Het beloofd wat, we hebben al leuke ideeen en plannen die ik nog niet ga verklappen Knipoog dus liefhebbers... hou et maar even in de gaten Bloos

http://lange-teugel-dag.9m.com

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:44

regine schreef:
Whow Alegra is al gegroeid zeg! Dat wordt echt nog eens een knappe dame. Ik zou zo niemand weten voor het zadelmak maken, ben zelf niet zo'n held al kan ik wel goed met de lange teugel overweg maarja wij wonen natuurlijk wel echt een eind uit elkaar.

Ik ben trouwens een lange teugel dag aan het organiseren. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen maar ik heb al een redelijke website in elkaar. Ik ben nog aan het overleggen met de mensen van de locatie die we op het oog hebben. Zodra die vast staat en de datum erbij gekozen is kan het echte inplannen beginnen. Het beloofd wat, we hebben al leuke ideeen en plannen die ik nog niet ga verklappen Knipoog dus liefhebbers... hou et maar even in de gaten Bloos

http://lange-teugel-dag.9m.com

Ja ze is een echt paard aan het worden.
Ze hoeft ook niet in deze regio te blijven hoor, ze mag verhuizen zolang er maar wat mee gedaan wordt zodat ze een beetje meer gaat leren, ik heb er stomweg gewoon de tijd niet voor.

Leuk lange teugel dag maar het zal wel te ver weg worden voor mij en Piep ben ik bang

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:47

horsieslii Haha, werd je hard aan het werk gezet?
Vind het zelf ook altijd leuk als je instructeur opvalt dat je aan je "huiswerk" hebt gewerkt.. Hoor van hem ook dat er een hoop zijn die gewoon doodleuk alleen tijdens de les iets met zijn advies doen, lekker nuttig Verward
Debski: Das ook wel een goede Ja Hoeveel meter heb je dan tussen de balken als je er tussen in nog halt gaat houden?
Djemo: Ik heb inderdaad een pessoa, alleen hier reageert Furia niet echt goed op. Hij vindt het allemaal wel best, maar ik zie dat hij niet echt goed over zijn rug komt erdoor, ik ga hier nog mee aan de slag met mijn instructeur binnekort want vind het zelf ook een ideale manier om mee te trainen!
Esmee: fijn dat het goed gaat met Fue, weer gezellig als je weer internet hebt kan je weer mee komen kletsen Haha!
Jolynn: Ja dubbele lijnen is inderdaad ook fijn, maar ik ga dus eerst aan de slag met mijn instructeur met Furia aan de longe, want ik heb zelf het idee dat ik daarin te kort schiet om echt goed te kunnen beoordelen waar Furia het beste op reageert.
Mooie foto's!! Xantha is echt zo mooi, lekker vol al!
Ellis: Ja, ik wil ook niets overhaasten oid maar wil langzamerhand Furia iets serieuzer aan het werk zetten, en sta open voor adviezen en ben erg benieuwd hoe iedereen dit toch wat zwakkere punt (dan doel ik voornamelijk op het verruimen) aan pakt met hun barokkie Knipoog Hoest met Tullip en Fifi?
Yenneke: Veel plezier he!
Zusje: Het ziet er echt heerlijk uit, zo op die grote wei met zn vriendjes, hij is echt leuk! Furia heeft/had ook een aalstreep he Knipoog
Ilona: Goh ben wel een beetje jaloers op je luizenleventje @ the moment Tong uitsteken Klinkt lekker hoor!
Sanne: hihi, je bent er gewoon lekker op gejumpt in je gympies Haha! En wat vond je ervan?
Cloris: ha, wat leuk foto's van Alegra! Ze ziet er écht goed uit zeg, wat is die opgeknapt, ze begint heerlijk barok er uit te zien..
Regine: klinkt leuk, ik hou het ook in de gaten maar zal wel weer met vervoer zitten Knipoog

Gisteren heerlijk buiten gereden, zo he, wat was het warm! Voor de rest niet veel te vertellen eigenlijk Tong uitsteken

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:55

Madelief88:
Jaa, ik doe er moeite voor, vind me lesgeefster ook fijn dat ik dat doe, dan ga ik ook meer vooruit. Lachen

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:04

Madelieff: Er zit ongeveer 17 meter (stappen) tussen de 2 balken in (is een beetje kijken hoe je paard het op pakt). Je kan er in arbeidsgalop overheen (5 galopsprongen) en in middengalop (4 galopsprongen). Moetst ook voor de balk een volte 10 meter galopperen en dan eroverheen. Dan krijg je een soort verzamelde gelap (6 sprongen). En als laatste dus halthouden en daarna weer verder in galop.
Erg zwaar en zeker niet makkelijk (vind ik). Zo uitgebreid als boven beschreven doe ik alleen onder toeziend oog van mijn instructrive hoor....

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:16

Boos!
ik begin steeds meer te twijfelen of mn mini shet werkelijk drachtig is. Ze is een maand lang naar de hengst geweest, dus een exacte datum is dr niet.

vorig jaar 8 Mei heeft ze haar veulen verloren. Na een week is ze naar de hengst gegaan.

Het veulen zou er dus al moeten zijn.
Misschien is dr dikke buik wel gewoon vet..
Kan me haast niet voorstellen, want ze wordt normaal op een hele anderen manier dik. Maar ik zie absoluut geen vooruitgang. Ze is niet extreem dik en dr uier is maar weinig veranderd..

Ik hoop zo dat ze echt drachtig is...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:49

malouuu, dat zou jammer zijn zeg, als er toch geen veulentje komt...

madelief, je hebt gelijk hoor, tips zijn altijd handig! Knipoog
Ik weet uit ervaring dat het lang duurt voordat een rug van een relatief jong paard sterker wordt...
Gewoon lekker doortrainen, volgens mij zijn jullie wel op de goede weg!

cloris, super dat 't goed met 'r gaat, ze ziet er heel mooi uit zeg op de foto's!
jammer dat je er zelf te weinig tijd voor hebt om er een beetje mee te beginnen...

regine, leuk zeg dat je die dag aan het organiseren bent!
Wij hebben als het goed is dit jaar op de vereniging een clinic van Piet Bakker.
Lijkt me erg leuk en leerzaam, ik weet er nog zo weinig van!

soeske, ja warm he...
veel plezier op 't Balingehof morgen, leuk zeg!

zasread, leuke foto's!
veel plezier met kamperen, je hebt het weer in ieder geval mee! Knipoog

malin, ik ga zo even naar je foto's kijken, leuk!

Zo, wat een super weertje is het weer zeg, ik heb zowaar een keertje heel erg geluk in m'n vakantie met 't weer! Pling
Net de paardjes en het land even uitgemest, vanavond maar rijden, 't is toch best heel warm geworden!

Gisteren heb ik een fotoshoot op strand gehad van Hypofocus, was echt heel gaaf!
Het was super weer, het strand was prachtig en de paardjes waren echt ontzettend braaf!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:20

nouvel; ja echt he! lekker weer erbij, beter kun je niet hebben!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:04

AHUMMM!! DAMES Xantha is een LUSITANO! Bloos

@Jenneke, veel plezier in Barcelone, gave stad!!

@Jasmijn, je stalkt ons niet met foto's hoor, meeeeeer!!

@zasread, nou het wordt zker weten lekker weer, is best lekker kamperen.
Gezellig zo met de hele familie!
Leuke foto's trouwens op Ensueno, leuke combi, jullie samen.

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:04

Hallo allemaal..
kan ik nog gezellig mee kletsen in dit topic?
mijn naam is Jessica en rij sinds kort een friese hengst, hievoor heb ik een andalusise hengst gereden en daar voor weer een friese merrie.mijn lieve hengst is helaas hoefbevangen geraakt een paar maanden geleden en is nu helaas zo mager als hop, en heeft waarscheinlijk een gekanteld hoefbeen er aan over gehouden. morgen laten we fotos maken dan kan ik jullie meer over zijn toestand vertellen, ook hebben we eindelijk een zadel gevonden die nu past.
hij is lekker groot:D meet nu al 1.70 en word binnenkort gecastreerd en groeit dan nog een klein beetje hij is nu 8 jaar en zijn vader is teunis (meer over zijn afstamming moet ik even vragen)
nou over mij zelf moet ik denk ik ook maar wat vertellen dan hebben jullie ook een idee wie ik ben.
ik ben jessica woon in leeuwrden en rij nu ongeveer 5 jaar. maar pas sinds vorig jaar ben ik echt gaan rijden bij melinda galliard (eigenaar andalusier hengst ZAM en SEATERO) ik heb prive les op haar gevolgd op een kruising van kwpn en andalusier. en nu rij ik dus op Fere (fries) als alles goed af loopt met hem ga ik weer verder

meer weten kun je altijd vragen

zijn er nog meer mensen met een nakomeling van teunis?
Afbeelding
1e keer op hem (gelijk ook de laatste keer verkeerd zadel en onregelmatig lopen, hij lijkt kleiner bij mij maar ik ben zelf 1.75)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

graag zou ik geen commetaar willen hebben dat hij zo mager is , wij doen ons best om hem weer op gewicht te krijgen

Groetjes jessica

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:06

fere16: Mooi beestje! Haha! en welkom!

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:08

dankje wel:D

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:09

hee wat een mooi beestje! ik verzorg een friese merrie van Karel 370 ...maar ik ken verder geen friezen van de afstamming teunis...misschien moet je even kijken onder de naam teunis in "zoeken" daar ben ik ook karel's afstammelingen tegen gekomen (papa van sjoukje)...

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:14

oke goede tip zal ik eens even zien, hij ziet er idd wel wat beter uit heb hellaas geen foto´s van toen i hem net verzorgde. toen zag hij er echt niet uit maar het gaat de goede kant op

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:34

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:41

teunis is alleen al wel overleden...

Edit: op zijn 11e al..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:46

Sanne, haha zolang je maar niet verliefd word op mn vriend Nagelbijten / Gniffelen
Maar lijkt me superleuk als je een keer langskomt om plaatjes te maken, laat me maar weten wanneer je allemaal kan. Ik heb t op t moment niet heel druk Haha!
Veel plezier met je familieweekend! Leuke foto's hoor van jou en Ensueno!

Malin
, ga zo even in je topic kijken van Luna Haha!

Suzanne
, oke Lachen, zal zo eens wat foto's in je profiel bestuderen.

Cloris, leuke foto's van Alegra hoor, ze ziet er toppie uit. Wat een verschil he!

Zoe_Iris, sterkte met leren!

Debby haha Tong uitsteken ik zal binnenkort nog meer foto's plaatsen Duivel tot jullie me smeeken om te stoppen Nagelbijten / Gniffelen

Jessica welkom!

Maandag had ik een middagje shoppen op kosten van mijn vriend (voor ons 2,5 jaar). Heb een mooie (en dure Clown) bikini gekocht, een luchtje, nieuwe schoenen en 2 boeken voor omgang & spelletjes met de hond Haha!. Lief he, en vriendlief onderging alles geduldig. Hoewel die bij de hunkemoller na een half uur er echt uit wilde haha Nagelbijten / Gniffelen

Maar morgen hebben we dus alletwee vrij, wilde een leuk dagje doen.. tips?

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:00

@ furia: naar het strand met zijn tweetjes? met dit lekker weer (H)

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:28

ja idd heerlijk bij zonsondergang:P ik zou ook voor het strand gaan..

ik wist dat hij overleden was maar niet dat hij al zo vroeg dood was, dan heeft hij vast niet uber veel nakomelingen of wel?