[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:57

Heb toch nog maar even goed nagedacht en besproken wat we gaan doen met Siebert ... Hij laat mijn Draver al veel vaker gerust dan een tijd geleden heb ik gemerkt , en voor mijn Shetlander heb ik een ontsnappingsroute voorzien zodat die weg kan , dus dat is opgelost.
Even gepraat met de mensen die hem keuringsklaar gaan maken, en hebben dan besloten om nog even te wachten hoe hij zich onder het zadel gaat laten zien. Als hij braaf is onder het zadel mag ie hengst blijven, maar als hij lelijk gaat doen word ie meteen gecastreerd :)

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:06

Hij is idd heel groot jUst_eva ! :D tis soms wel een beetje eng haha

jUst_eVa

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:15

Oké! Als ze eenmaal die hormonen krijgen dan worden ze vaak heel anders. Ik zou hem na de keuring gewoon lekker castreren. Maar je moet het natuurlijk zelf weten! :D

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:26

Haha Kenai lijkt wel groot idd, hoe groot is hij?
Wel leuke foto's, hij lijkt me echt een lief paard :)

Ah oke Lindsey!
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

Worden jullie paarden ook bruin in de zomer? Mensen met hengsten zullen daar misschien minder last van ondervinden omdat die minder snel bruin worden door testosteron (schijnt?) maar mijn merrie wordt helaas echt bruin :=
Zoek wel naar een oplossing, maar ik wil haar in de zomer echt geen deken op doen, ze heeft geen last van eczeem oid dus dan hoeft zo'n deken van mij ook niet.
Vind het alleen zonde dat ze bruin wordt maar ze is er niet minder mooi/lief om :D

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:30

heb er ook last van _nynke, hanne heeft zomereczeem dus is ingepakt en gelijk uv werend :o

s kijken of hij een dekhengst wordt lindsey <<) :7 :Y) :+ :')

idd wat een mooie grote fries is kenai <3

menno kijkt altijd zo wijs <3

vandaag lekker wedstrijd gehad 3 wp erbij 1x 184,5 pt en 1x 2e met 197 pt en een set peesbeschermers *\o/* Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:40

Ik zag het net op facebook ja, gefeliciteerd met je punten en mooie foto's zeg!! <3

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:24

Succes met de keuring tegen die tijd lindsey!

Twikke wordt ook bruin xD

Wat een grote jongen die kenai!

Wat een wijze rustige blik heeft Menno

Gefeliciteerd hannelover!!

Best trots
Twikke 2 weken verschil <3
Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:04

Ja ben benieuwd hoe hij het gaat doen :) want in het algemeen heeft die weinig last van zijn hormonen vind ik zelf , maar als het met het rijden erg zou worden is het knip knip :D

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:43

Captain schreef:
Goed van je! Vind hengst houden altijd een beetje sneu. Inderdaad vaak alleen houden en last van hormonen. Denk dat je je paard er blij mee maakt! +:)+

Nou dit vind ik wel heel kort door de bocht hoor captain. Ik heb ook een hengst en hij is absoluut niet sneu. Staat gewoon tussen de merries op stal en wel alleen op de wei, maar staat zo rustig en voldaan als wat. Hij is niet anders gewend. En ach ze hebben allemaal wel eens last van hun hormonen, de merries ook als ze hengstig zijn haha

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:45

Wat praten jullie veel, ik kan het helemaal niet bijhouden :+ :')
Gefeliciteerd @hannelover ! mooie foto's <3
@liindseyV inderdaad gewoon kijken hoe hij het doet, en anders gewoon knip knip }> :+ :') :=

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:47

Ohja en Captain ik ben lid van het kfps

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:48

MarlyNyno schreef:
Captain schreef:
Goed van je! Vind hengst houden altijd een beetje sneu. Inderdaad vaak alleen houden en last van hormonen. Denk dat je je paard er blij mee maakt! +:)+

Nou dit vind ik wel heel kort door de bocht hoor captain. Ik heb ook een hengst en hij is absoluut niet sneu. Staat gewoon tussen de merries op stal en wel alleen op de wei, maar staat zo rustig en voldaan als wat. Hij is niet anders gewend. En ach ze hebben allemaal wel eens last van hun hormonen, de merries ook als ze hengstig zijn haha

Dat mag. Zal ook per paard verschillen, dat geloof ik zeker. Maar de hengsten die ik ken, ja die hebben echt last van hun hormonen en dat vind ik erg sneu.

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:50

Precies! Scheelt per paard en ik heb ook altijd gezegd mocht hij er last van gaan krijgen en zichzelf in de weg gaan zitten, laat ik hem ook helpen, maar nu zie ik daar nog geen reden voor.....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:52

Dan is dat toch prima? Ik zou het zelf nooit doen maar dat is ook omdat ik niet genoeg geduld heb voor een hengst. Ik wil zo'n ruin zonder mening. Heerlijk! :')

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:55

Haha die van mij is als hengst best al suf ...dan blijft er dalijk niks meer van hem over....

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:52

Gisteren super fijne proeven gereden <3 En daarbij ook onze aller eerste winspunt gehaald!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Trotser kan ik niet zijn op Yke <3 We hebben 169,5 & 180 punten gehaald :D
Ik kon het ook niet laten om een topic te maken hihi
Als je het gaat lezen alvast veel respect. Ik kan geen korte verhalen schrijven dus veel lees plezier alvast :D
[RIJ-ITP] Onze eerste winstpunt!!
Yke dacht pablo ook even na te doen ;) :D <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:56

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:08

Captain wat een mooie fotos. Hij ziet er zo lief uit :) ik ben trouwens geen lid.
Eloya mooie set staat goed! Je ziet inderdaas nu al verschil. Ben benieuwd over een paar maanden.
Just_eva. Ja natuurlijk is pablo nog leuk! (L)
Nynke mooie fotos maak je :)!
Pien1989 ahh lekker zon bosrit aan t begin van de dag!
Celine famke ohh echt gaaf. En super dat het goed ging. Ik zou ook echt bang zijn om verkeerd te rijden ofzo :p
Ilaydadg wat fijn dat het allemaal goed gaat en dat hij ook zo braaf is
Liindsey achja als hii zichzelf niet in de weg zit en lekker buiten kan en jij hebt geen last van dat hij hengsten gedrag vertoont :)
Hannelover oh jullie zijn echt goed bezig! Fotos zien er ook weer erg netjes uit :)
Yke_lover jaaaa eerste winstpunt proficiat :)!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:32

Jullie gaan echt snel :oo zal even een poging doen om even te reageren :D

Nynke wat een knappe merrie heb je daar, ze ziet er echt top uit!
Ga trouwens van merrie uit (slecht in onthouden :+) maar zeg het goed toch? Ze ziet er wel als een merrie uit haha

Menno is ook prachtig, heeft een fijne vriendelijke uitstraling.

Heerlijk Pien een buiten ritje voor de ergste hitte er is!

Celine knap gedaan hoor, weet niet precies wat trec inhoud. Maar klinkt wel moeilijk.

Zo te zien voelt Kenai zich al thuis, ziet er ook goed uit!

Lindsey jij als eigenaar weet het beste wat voor je paard is. Als jij hem op een fijne manier hengst kan houden, zie ik niet in waarom niet. Zelf een super ervaring gehad met castreren, paard had daarna een heerlijk leventje en werd echt super mak.

Oh Nynke ik kan wel janken, Geeske is zo lelijk bruin. Maar ik wil dr ook niet in de dekens zetten. Ze heeft geen exceem en zou het heel sneu vinden.
Deken schijnt wel de enige oplossing te zijn en het zou in de genen zitten? Nouja heb me erbij neergelegd, niets aan te doen :D

Noem dr alleen wel lelijke bruine O:) (nee hoor, ze blijft mn knappe meisje <3)

Gefeliciteerd!! Hanne en jij zijn toppers, kan je mij dat ook leren :D

Wauw eloya wat een verschil!!
Twikke ziet er super goed uit zeg.

Bij ons op pension kunnen hengsten niet naar buiten, alleen savonds, vindt dat dus echt geen leven. Gelukkig hebben we ook geen hengsten :D

Wauwww knappe Yke, en gefeliciteerd met je punten!!!
-------

Zo een heel verhaal geworden... Hier gaat het goed, super druk met werken en dan savonds naar paardje. Woensdagavond hebben we ons eerste wedstrijd, ben heel benieuwd.

Toen we vorige week voor het eerst op gras gingen oefenen, heeft ze voor het eerst gesteigerd, ze wist niet wat ze met de spanning aan moest.. En daarna alleen knopje racen gevonden en kreeg haar niet de bocht om :+

Zal dus heel spannend zij Hoe het zal gaan :D

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:34

Wauw mooie foto's van Yke! Zal zo even in je topic kijken :D

Succes alvast woensdagavond gett :))
Oei hopelijk is ze woensdag dat steigeren vergeten :')
En ik heb inderdaad een merrie, vind het wel een hele stoere merrie maar in de omgang een échte merrie :Y)
Maar zo loyaal <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:09

Haha merries leren je wel respect te tonen!

Dankjewel, dat steigeren zal ze denk ik niet snel meer doen. Zit niet int systeem hah

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:16

Ja absoluut.
In de periode vlak na het overlijden van mijn vader was ik heel snel boos en had weinig geduld, ook met haar. Heb haar dan ook wel eens onbewust niet eerlijk behandeld, maar sjeeetje wat heb ik dat snel afgeleerd :oo
Als je haar terecht corrigeert dan incasseert ze dat gewoon maar als je haar oneerlijk behandelt dan wordt ze oprecht boos terug :P
Het is een hele eerlijke merrie :)

Haha dat scheelt weer. ^^

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:55

Bedankt Nynke en eloya :D

Daar mag je ook zeker trots op zijn eloya!

Dankje kris :D

Gefeliciteerd yke_lover!

Dankje Celine :D ziet er leuk uit dat TREC <3

Dankje lonneke :D

Haha gett ik kan dat niet maar m'n intructrice en m'n moeders nicht wel <<)
Kom op gett je kan het!

Gelukkig heb ik een milde merrie

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:11

Milde merrie? Wat is dat? :Y)
Nee ik snap wat je bedoelt.

Ach, mijne is ook niet gemeen of een bitch ofzo, als je wilt kun je er achterstevoren op zitten of eronder hangen en ze kijkt nog niet op. Maar ze eist gewoon een eerlijke behandeling en ze dwingt respect af. Maar dat geeft ze ook terug :)
Dat bedoelde ik meer :D

Ik vind dat erg prettig, ze maakt mij als persoon beter.
En ze leert me een leider te zijn, als ik dat niet voor haar ben dan doet ze het zelf en dat is niet zo grappig.
Maar het gebeurt in het dagelijks leven wel eens dat mensen over mij heen lopen en sinds ik dat bij mijn paard niet meer toesta merk ik ook dat dat in t dagelijks leven naar mensen toe ook makkelijker wordt :)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:20

Happy birthday to this beauty <3 vandaag is Yke 17 geworden :D kleine paardjes worden groot. Wat gaat de tijd toch snel. Jammer genoeg kan ik vandaag niet naar haar toe omdat ik de hele dag moet werken maar morgen ben ik de hele dag vrij :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding