Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:54

Haha leuk! Heb jij je andere merrie eigenlijk weer gedekt?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:11

Nog niet Zsazsa. Mocht er eentje bij komen, ga ik daar wel spijt van hebben. Want was net omdat ik liever geen veulen alleen zou hebben.

Ik mag er namelijk niet aan denken wat er van Furioso zou geworden zijn dit jaar, mocht Espero er niet geweest zijn... Die hebben zo veel aan elkaar.

Maar misschien probeer ik haar toch nog te dekken. Een juni veulen volgend jaar zou nog net kunnen. Misschien zelfs een juli veulen. Maarja dat is dan als, als, als... Zo ver durf ik nog niet te denken :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:09

Laat maar weten of er een leuke merrie tussen zat! Ik ben benieuwd.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:43

@Roxanne: ik heb er nu 8. Wil die laatste 2 van het weekend bij elkaar rijden. Daarna ga ik verhuizen en trainen we lekker door. Hopelijk outdoor nog 1x M1 en daarna indoor lekker toeren.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:45

Ook waren we 2x 2e! Hij doet het gewoon maar tussen al die kwpners

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 00:45

Ja, dat vind ik ook altijd knap van ze Alenthe. Ze staan toch maar hun mannetje hé tussen al die dressuurkanonnen. Het is toch niet altijd evident hé voor onze barokjes om hun plaatsje te veroveren tussen alle slanke, langbenige, elegante KWPN'ers/BWP'ers.
Proficiat! +:)+

En Zsazsa: ... en of er wat tussen zat :):) Ik ben 2,5 paard rijker + een dekking rijker *\o/*
De dekking is voor Imperiosa :j Eigenlijk zou zij door mijn eigen hengst gedekt worden dit jaar, maar dit was wel een heel mooie opportuniteit en zo krijgt mijn hengst nog even extra tijd om op zijn plooi te komen.
En dan de merrie :D Het is een 5-jaars, bruin kanon geworden. Een hele grote merrie met ruime bewegingen, een sociaal karakter en een prachtig merrieveulentje aan de voet :D
Ze is bovendien 23 dagen drachtig voor 2017 :o

Me very very happy O:)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:36

Proficiat met de uitbreiding Crines! Wanneer mogen we je meerdere nieuwe aanwinsten bewonderen hier? *grijns* *wink wink*
Dan toch verder fokken volgend jaar? ;)

Alenthe, dikke proficiat! Goed gedaan van jou kanonnetje.

Willemlover, oef zeg. Eindelijk naar huis. Dat werd even tijd! En nu een spoedig herstel.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:43

Crines: jeetje wat triest nog van je merrie zeg! Niemand kan er over oordelen dat je al naar een ander paard gaat kijken, doet niks af aan je verdriet of gevoel :(:) Gefeliciteerd met je nieuwe merrie, klinkt super! Heb je al foto's?

Gefeliciteerd Alenthe05, knappe prestatie!

Willemlover: fijn dat de koliek weg is en dat hij bijna weer thuis komt!

"Mijn" PRE gaat ook erg fijn, we hebben inmiddels een buitenrit gemaakt, was bovenverwachting braaf. Rijden gaat ook steeds beter, dinsdag de eerste echte dressuurles in de planning. Moesten eerst even wat conditie opbouwen en wat spiertjes rekken omdat hij bijna 2 jaar had stil gestaan.. Bedoeling is om ook met hem te gaan starten, ben benieuwd.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:18

Wat leuk Crines! Dat is een mooie uitbreiding :D. Ik ben ook erg benieuwd naar foto's hihi!

Alenthe, wat een goeie scores zeg. Gefeliciteerd!

Dankjewel Neile, dat hoop ik ook. Hebben nu wel genoeg ellende gehad vind ik.

Fijn Urosa! Ben benieuwd hoe je dressuurles gaat!

Mag ik vragen wat voor bit jullie voor jullie PRE's gebruiken? Ik mag pas over een week of 2 weer rijden maar wil dan eigenlijk gelijk goed beginnen. Ik had er een dubbel gebroken bitje in liggen maar daar gooide hij dus z'n tong over heen. Misschien dat dat weg kwam van z'n kies maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. Dus ben me een beetje aan het oriënteren wat voor bitten er nog meer zijn.
Ik wil het liefst een zo vriendelijk mogelijk bit. Ooit wil ik wel over op bitloos maar daar moeten we eerst nog even een betere combinatie voor worden haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:38

Dubbelgebroken met anatomisch gevormd middenstuk heb ik altijd, ik denk haast wel dat de tong over het bit door de kies kwam hoor. En anders een aanleuningsprobleempje..maar dat is vaak beter op te lossen met les dan echt een ander bit tenzij je paard een echt afwijkende mond heeft is mijn ervaring.

Wat leuk Urosa, wanneer wil je hem gaan starten?

Crines, wat leuk..ik ben ook benieuwd naar meer info en foto's over je nieuwe aanwinsten. En inderdaad een ander paard doet niks af aan je verdriet.

Alenthe, goed bezig! merk je nog verschil in beoordeling met je pre? fijn die werkinstelling van hem.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:54

Dankjewel allemaal *D ik kan haast niet wachten tot ik haar naar hier kan halen.
Maar er moet eerst nog een stal bij komen en ik wil ook zeker zijn dat mijn kuddetje terug haar rust gevonden heeft, vooraleer ik weer alles overhoop gooi.

Eigen foto's heb ik nog niet, daarvoor ging het gisteren te snel en onverwachts, ik was een beetje mijn kluts kwijt :P

Dit is de enige die ik heb, dit is van de APTO-keuring vorig jaar (toen was ze pas 4 jaar).
Afbeelding

En dit is de hengst van wie ze drachtig is voor 2017:
Afbeelding

Ik rij ook met een dubbelgebroken anatomisch bit. En mijn merrie rij ik op kaptoom, dus bitloos.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:13

Echt gaaf Crines!! Ziet eruit als een goede combi! Je merrie heeft wel wat van de mijne weg. Zit je volgend jaar toch nog goed qua fokkerij! Fijn dat het zo mag zijn naar het verlies van siërra.

Heb je een foto van je eigen hengst?
Ik rij ook met een smal dubbel gebroken bustrensje. Vooral dat ze smal zijn is belangrijk. Mijn ruin deed zijn mond niet eens dicht met een normale trens.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:54

Ik heb nog niet echt bit-tips.. gezien ik nog niet met bit rij. Sorry folks!

Oh Crines, die heb ik op de keuring gezien. Ze was toen erg braaf en rustig. Komt van D*E*wae*le hé? Die stelde haar toen toch voor. FIJN! Ik gun het je van harte na al dit verdriet.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:59

_Zsazsa_ schreef:
Echt gaaf Crines!! Ziet eruit als een goede combi! Je merrie heeft wel wat van de mijne weg. Zit je volgend jaar toch nog goed qua fokkerij! Fijn dat het zo mag zijn naar het verlies van siërra.

Heb je een foto van je eigen hengst?
Ik rij ook met een smal dubbel gebroken bustrensje. Vooral dat ze smal zijn is belangrijk. Mijn ruin deed zijn mond niet eens dicht met een normale trens.

Geen recente helaas Zsazsa. Maar dit was hij toen hij 4 jaar was :) Een smalle joekel van 1m70.
Afbeelding
De hengst voor 2017 doet me enorm aan hem denken, dus is toch een troost :) Het jaar daarop is het dan hopelijk eindelijk eens aan mijn eigen Quiero <3

neile: klopt :j Imperiosa komt ook bij hem vandaan (maar ik heb haar via een andere persoon gekocht).
Hele brave, mensgerichte merrie (zo kwam ze toch over gisteren).
Het is de bedoeling dat ze mij rijpaard wordt, dus dat zijn toch belangrijke eigenschappen :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:21

WoW Crines, die is knap. Ga je hem naar de keuring doen ook?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:32

Hij is vorig jaar al goedgekeurd Zsazsa :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:34

Crines schreef:
Hij is vorig jaar al goedgekeurd Zsazsa :j

Maar die hengst heb je niet gekocht toch?
Wat heb je nu precies wel gekocht? Ik begreep een drachtige merrie en haar veulen van dit jaar :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:38

Ze hebben het over de zwarte hengst die ze al had. Haar rijpaard.
Nu heeft ze, naar ik begrijp, een drachtige merrie en haar veulen gekocht, evenals een dekking voor haar andere merrie. Van dezelfde hengst als de merrie reeds drachtig is, Crines? Of een van zijn andere hengsten?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:46

Ja de foto hierboven van de zwarte hengst is mijn hengst Quiero, die heb ik al 2 jaar. Daarmee is het allemaal begonnen laat ons maar zeggen :) Die is helaas even uit de running wegens ziekte van lyme.

Om dat te overbruggen heb ik een dekking gekocht voor Imperiosa voor dit jaar. Van dezelfde hengst inderdaad als van wie de nieuwe merrie drachtig is voor 2017 :j

Pfjoew, ingewikkeld :D

Ik heb dus een drachtige merrie met merrieveulen aan de voet gekocht + dekking voor Imperiosa.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:48

Ik heb ook wel eens een shopping spree maar als jij het doet doe je het echt goed Crines _/-\o_ :+

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:13

Ja is erg hé Azmay := O:)

Ik heb maar braaf niets meer gekocht met de solden vandaag :P Het was wel genoeg geweest vond ik :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:35

Ik vind het echt geweldig voor je hoor :)

Wij hebben besloten een nieuwe weg in te gaan met onze paarden. Ik speel al jaren met het idee om western te gaan rijden maar het is er nooit van gekomen door gebrek aan passende instructie. Mijn vriend dacht dressuur ook veel leuker te vinden. Dit weekend is er een wedstrijd op de manege in het dorp naast ons met koeien en nu heeft hij dan toch ook het mooie er van in kunnen zien.
Dus ik heb meteen een manege waar ik terecht kan die nog een beetje aan te rijden is. *\o/*

Ik kreeg van de buren meteen een zadel aangeboden om te gebruiken :+
Spoiler:
Ok daar durf ik dus echt niet op te stappen maar ik kan er wel kleine dingetjes mee oefenen.

Afbeelding

Wat ik met Kim haar buik moet weet ik nu echt niet meer. De lokale dierenarts zegt dat ze gewoon te dik is (ze heeft inderdaad flinke vetjes) en ik er niets aan moet doen. De buik lijkt haar ook echt niet in de weg te zitten en ze gedraagt zich gezond verder.
De kwaliteit van het kuil helpt op het moment ook echt niet, ik voer veel liever hooi want Diva heeft ook al flotspoep.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:34

@Alenthe05
Super hoor ! mooie punten, hopelijk snel de M in :D

@Crines
Supertof voor je ! Knappe merrie is het ook al en een nog knappere papa daar moet een prachtkindje van komen <3

@willemlover
Ik gebruik een dubbelgebroken watertrens
Heb vroeger vanalles geprobeerd (van pessoabit, enkelgebroken, thiedemanbit,...)
Alles eruit gezwierd en hij moest weer normaal kunnen lopen op een gewoon bitje

@Azmay
Keileuk zadel ! IK heb wel een bijpassend setje hoor :+
Ze toont wel enorm opgeblazen op die foto..
Meer rijden, longeren, wandelen ? Weet niet of ze nu al veel beweging krijgt ? :P

Aangezien het al weken zo slecht weer is, bijna niet te rijden valt, en mijn wedstrijd van zondag ook al is weg gevallen
Hebben we weer is iets gedaan wat suuuuper lang geleden is ...

Men neemt Furioso + touwhalster en longe --> https://www.youtube.com/watch?v=3YrIAgI4EO4

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:19

Leuk zo'n knappe schimmelkont...heb je men ambities?

Azmay, leuk..misschien gewoon Diva gaan oppakken? wij hebben ook twee paarden die snel een opgeblazen buik hebben. Bij allebei helpt het juist om te lopen...{gasserige word dan minder}

Crines, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst..prachtige merrie! de hengst vd dekking vind ik iets minder aansprekend. Vind Quiero mooier..maar snap wel dat hij nog verder moet herstellen. Hoe gaat het nu met hem?

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:27

Eigenlijk zou ik hem graag ooit voor de koets hebben ja :D lijkt mij zalig om zo buiten te rijden met je paard ! Eerst maar goed leren en evt de piste gelijk trekken daar kunnen we mee beginnen :p
Ik heb ook echt tuigmateriaal van mensen dat ik zou morgen passen en gebruiken dus dat ga ik eerst is doen ^^