[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:35

Mooie foto's Suus!!
Oeh wat is dat Zaldi halster nog fel dan zie ik hoe slecht de mijne eigenlijk is haha..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:39

Aaaaaw lieve mooie foto's Suus!! Balen dat het rijden niet zo super ging, heeft hij nog last nu trouwens of gaat het beter met het weer?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:54

Dank jullie!
Lau, haha, ja, hij is net nieuw haha. Nu nog mooi, duurt niet lang meer ben ik bang ;)
Martine, thnx! Ja, denk dat hij nog wel last heeft. Zakt soms ook door zijn achterbeen als hij hem verkeerd neerzet.. Moet per dag kijken of het goed gaat of niet, en wat we kunnen doen. Wel grappig, hij weet nog veel dingen, als ik hem in een schoudervoor zet, kleine ophouding maak, wil hij alweer beetje passage doen. Waar we dus een tijdje op ge-oefend hebben, maar niet meer doen. Dat kan hij gewoon niet aan.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:07

Ja ik gebruik de mijne ook als weidehalster en daar wordt hij inderdaad niet beter op haha...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:11

Wat balen Suus, echt jammer.. Arme Goya, hij wilt dus nog wel zo graag ook.. Maar hij heeft dus ook nog wel z'n goede dagen?
Heb je die ene jonge hengst nu nog op logeren trouwens of is hij alweer weg?

Laura haha hier hetzelfde verhaal, alle halsters vaal en lelijk geworden :') ze gaan ook zo snel kapot altijd hier met dat zand.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:16

Suus, klinkt goed allemaal! Hier ook zn gangetje :) . Fijn dat brammie nu niet meer geterroriseerd wordt hihi. Wat een lieve foto's joh! Dat vlechtje van spirit haha! Grappig gezicht zo. Lees in je post over dingen niet meer aankunnen van Goya? Dat heb ik denk ik even gemist? Wat sneu... :(:) .

Sanne, haha ik zat je post te lezen en dat hoofd viel me meteen op! Hij krijgt idd een volwassenen en vooral zo'n typisch barok koppie! En warempel, je plaatst een close-up eronder :D hahaha! Hij wordt prachtig, én hij groeit idd weer een heel stuk aan zn hoge kontje te zien, jeej!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:27

Martine ja dat zal helemaal snel gaan inderdaad met dat zand en nog meer zon dan hier...
Hinc vind het ook altijd heerlijk om een zandbad te nemen en dat is aan zijn halster te zien. Maar ik ga het echt niet wassen want één dag later doet hij het toch opnieuw...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:29

suus heb ik ook iets gemist met goya?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:27

Nee, jullie hebben niets gemist. Heb het hier nooit neergeschreven.
Ben een tijdje met Goya bezig geweest met zwaarder werk. Hij werd daar op een gegeven moment erg slecht van, we deden alles heel rustig aan en opbouwend, onder goede begeleiding. Soms werd hij zo slecht dat hij in ene gevaarlijk kon zijn met rijden. Gemene bokken en sprongen door de bak. Dat soort dingen zijn ook wel eens gebeurd tijdens een buitenrit.
We hebben hem met een high speed camera gefilmd in vrijheid en zagen dat er een soort tik in zijn sprong gewricht zit. Dit zagen we ook gebeuren zonder camera, maar zo heb je even wat meer tijd om te kijken. Hij zet zijn sprong naar buiten weg, en biljardeerd dan met zijn hoef weer naar buiten. Het vermoeden is dus spat/artrose in zijn sprong. Als hij vast staat tijdens het poetsen gaat hij ook vaak op de punt van zijn hoef staan, kan ook een teken van spat/artrose zijn.
Ook zit er geen vloeiende lijn in zijn hele lichaam. Het stopt bij zijn schouder, en dan zie je een lijn vanaf zijn lendenen ongeveer weer gaan. In zijn rug zit geen mooie vloeiende lijn. De osteopaat heeft ook 2x bij een behandeling het vermoeden gehad van artrose in zijn schoft.
Ook is zijn buik nog steeds een probleem. Het lijkt wel een drachtige merrie ;).. Heb van alles geprobeerd om te kijken waar het weg komt. Dagen op hooi, geen beweging, veel beweging, gewoon op gras. Hij bleef een bolle buik houden.
Buiten dit alles, gezien zijn 1 januari paspoort waar hij 15 zou zijn, vermoedden we dat hij toch ouder is. Gezien zijn bouw en kennelijk slijtage. Nu hoeft het niet te betekenen dat geen enkel ouder paard niets meer kan, dat weet ik. Ik geef het ook niet op. Maar Goya komt wel vanuit Spanje zonder papieren, en weet ook (deels) via wat voor handelaren.
Goya heeft wel zijn goede dagen. Als het vochtig weer is gaat het ook slechter, dit warme weer en harde ondergrond is ook niet echt goed voor hem.
Martine, heb de jaarling ook nog steeds uit logeren :)

Zo, heel verhaal.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:40

Wat een prachtige hoofd heeft Igs zeg, hij is idd volwassen aan het worden, ook in zijn lijf!

Suus dat zijn even mindere berichten, hopelijk kan je nog heel lang genieten van Goya;)

PI wilde gisteren gras eten terwijl hij aan de longeerlijn zat en in draf ging... dat kan ik meestal voorkomen maar nu ging hij ineens zo snel dat hij struikelde, door zijn voorbenen zakte en viel, en dat dan over een paar meter dus letterlijk vallen en op proberen te staan, ik stond met de lijn in mijn hand aan de grond genageld te kijken en ik dacht nog; en daar breekt hij gewoon een been, maar het ging redelijk al denk ik dat ook deze lompe actie niet heel veel bijdraagt aan het genezingsproces van zijn broekspier(en) -O-
Al met al geen happy mood nog hier :n

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:44

Beda, ja, hoop het ook :)
Wat vervelend van Pi zeg! Kan er ook nog wel bij.. Gewoon ter informatie, heb je er al een osteo of iets bij gehad?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:56

Laura, haha, ik neem het ook niet zo nauw meer met mn schimmel hoor.. Je blijft bezig met dat poetsen :P .

Suus, tsjee.. wat een verhaal! Wat jammer dat hij het toch niet aan blijkt te kunnen.. Maar gelukkig heeft hij zijn goede dagen! Fijn dat je ook niet bij de pakken neer zit, maar gewoon doet wat jullie samen nog kunnen en waar jullie van genieten +:)+ .

Beda, dat meen je niet.. :(:) . Wat een stomme pech zeg... Hopelijk is hij toch snel aan de betere hand!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:58

Hij is nu 5x behandeld door een JM masseur, nu moet de osteo weer komen, die komt altijd in juni dus dat kwam al goed uit. Ik heb verder nog de Thermografie camera hier dus dat gaan we ook nog doen maar ik wil dat eigenlijk samen doen met de osteo/fysio.
Die spieren moeten alleen even rust hebben na die massages;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:03

tjee suus wat een verhaal, hopelijk mag je nog lang van hem genieten en gelukkig heeft hij ook zijn goede dagen.
vooral lekker doen waar jullie samen goed in zijn, en vooral geniete van je kanjer

beda het zit ook niet mee :(:) ik duim voor je dat het snel de beter kant op gaat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:45

:wave:
zo ben weer aardig bijgelezen hier volgens mij... 8-)

zag gave foto's voorbij komen, en een hele stoere ig!

Pi met onhandige struikelactie... :+

Goya die niet helemaal in orde is...sterkte met 'm! :(:)

Ik was gisteren laat thuis, had cursus van m'n werk... :\
Vanmorgen vroeg weer naar Fifi geweest, want ik moet haar nu zelf buiten en binnen zetten.
Ze is zooo blij als ze weer naar buiten mag!
Als de rest naar buiten gaat en ze moet nog even wachten wordt ze echt boos! :( :D

Eerst de wond schoon gemaakt en lekker op haar stukje in de frisse lucht, ze houdt zich gelukkig nog keurig rustig, dus zo kan ze prima op het kleine stukje blijven staan.
Als de wond minder druppelt mag ik weer wat met haar gaan wandelen, maar daar moet ik nu vanwege de bacterie nog voorzichtig mee zijn...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:01

Suus: Jeetje wat kl*te wbt goya...sterkte! Het slechter zijn met kouder weer herken ik wel, dat was toen atrose...Mooie foto's wel!

Ellis: goed nieuws! fijn dat ze weer thuis is!

Esther: Moeten we toch is kijken wat we kunnen regelen! Je zou denken van wel, als ik zie hoe shannon chico al herkent van een week per jaar en met shaggy heeft ze 3,5 jaar gestaan!

Michelle: gefeliciteerd! Leuk hoor!

Sanne: igneo ziet er super uit! :~ what a men!

Beda: beterschap voor pi! Balen dat die dan ook net weer zo'n val moet maken!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:02

echt fijn ellis dat ze der eigen zo rustig houd zo kan ook lekker naar buiten en genieten van het mooie weer
ik hoop voor je dat de wond snel minder druppelt zodat lekker kan gaan wandelen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:23

Ik wil ook nog even een plaatje delen!

Als ik in het bos rijd zijn boomstammen en springdingen altijd erg lastig te weerstaan ;) gelukkig heeft shannon daar net zoveel last van als ik!

Vind dit zo'n gave foto! *shannon stond te piafferen voor ze mocht*
Afbeelding

en de sprong *D
Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:26

oeh gaaf mies, en wat een leuk dekje :9 staat haar goed

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:30

Suus echt balen van Goya... Hoop dat hij nog lang goed mee kan draaien toch, jammer dat de ambities nu wel wat bijgesteld moeten worden ;(

Oh die Piropo toch, alweer pech! Zo schiet het niet erg op met die genezing :(

Ellis wat fijn toch dat ze weer lekker thuis staat en je haar weer helemaal kunt vertroetelen. Hoop dat de genezing spoedig zal gaan!

Mies gave foto's haha ze staat echt te popelen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:57

Ellis fijn dat het goed gaat met haar en dat ze zo graag naar buiten gaat geeft ook wel aan dat ze zich niet al te slecht voelt toch?

Mies leuke fotos! zulke balkjes namen wij vroeger ook altijd mee op buitenrit maar dat was met mijn vosruin haha meestal waren dat wel zelfmoordacties :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:49

Heey

sorry even egopost.

We hebben besloten om Shaddy weg te doen ;(. Wij kunnen niet de dingen doen die we met haar willen doen en ze is veel te pittig voor mij onder het zadel. Ook in de omgang gaat het toch niet helemaal lekker en waarschijnlijk is ze niet het juiste paard voor ons ;(.
Ik ben er kapot van maar ik denk wel dat dit de juiste beslissing is.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:03

tjee angela aan de ene kant schrik ik van dit berichtje maar aan de andere kant had ik het ook wel zien aankomen. (niet beledigend bedoeld hoor)
maar gezien de laatste berichten dacht ik dat jullie er wel zouden komen.
ik wens je onswijs veel sterkte met dit besluit en geniet nog even van haar zolang het nog kan

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:19

Dankjewel :). Het gaat ook wel beter maar niet genoeg. Ik wil gewoon lekker ontspannen buitenrijden en dat gaat met haar niet. In de bak kan ik met haar ook niet want dan is ze veel te eigenwijs.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:23

Angela, wat jammer dat je haar moet verkopen. Sterkte ermee! En Noushka, blijft die wel bij je?