[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:03

Denise!! :D Daar ben je weer! Had je al gemist! Fijn dat het zo goed gaat met Heike op je nieuwe stal, toppie!

Zoo, net ff afgemat bij Zumbaaaa *\o/* Was wel errug leuk! Was in me uppie, want me vriendinnen konden niet, of hadden nog geen geld :+ . Maar was wel erg leuk om te doen! Ga denk ik een maand kaart nemen :))

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:12

Lisenka schreef:
Wanda: zo doe ik het ook met Keljan hoor. Heeft vrij snel een dikke vacht en dan laat ik hem ook altijd rollen (behalve als het heel koud is, want dan ben ik toch bang dat het warmteverschil te groot is). Ik gebruik wel fleecedekens maar nooit tijdens het uitstappen. Wel om op te drogen op stal of in de trailer.

Ja nu vandaag scheen de zon toch lekker en het waaide niet zo hard. Dus dan wordt ie wel droger en niet koud. zoals gezegd; hij zweet al opd e borst als ik hem in de volle zon uit de wei vis.

Het belangrijkst vind ik op adem zijn!! Ik hoop dat ik voor het echt kouder wordt ik hem wat beter op conditie heb. Maar het kan best zijn als het eenmaal kouder is en de zon dus niet op zijn zwarte vacht schijnt hij minder zweet. Als ie op stal zou moeten erna gaat er idd een deken op.

Jippe gaat nu wat haren verliezen, als ik met mijn hand over zijn rug ga heb ik al aardig wat losse haartjes. Maar zie/ voel nog geen dikke vacht doorkomen. Hoe is dat bij jullie paarden? Ik hou het goed in de gaten want Jippe heeft tot nu toe herfst en winter enzo (vanaf onder de 15 graden) een deken op gehad en ik probeer hem nu dus aan wat kouders te wennen. Hopelijk krijgt ie meteen zo'n vacht dat we zonder dekens kunnen (Ze slopen ze hier, vooral de andere ruinen bij een ander. Eraan trekken enzo.) Maar ik heb een enigszins gevoerde regendeken paraat en evt een fleece voor eronder. 's Nachts staat ie op stal met zo'n 30 paarden in totaal denk ik. Dus de stal is 's nachts lekker aangenaam warm tot nu toe.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:30

GRRRRRRR!!!! Weer alles kwijt!
M'n dochter wilde ff snel achter de pc en vond het wel een goed idee om alle vensters te sluiten.....

Wilde nog even reageren op Karina d'r berichtje; hoe gaat het nu met je blonde zonnebloem?
Wat een schrik zeg, kwam het door de knallen van de basis? Of is dat aankomende week?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:57

Haha fijn he Saida als er vensters gesloten worden :D

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe het met de zonnebloem gaat..

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:46

Met Girasol gaat het heel goed... heeft vanochtend zelfs al eventjes aan de longe gelopen. Het was niet van het schieten nee, dat is a.s. vrijdag en zaterdag pas. Dan zet ik hem voor de zekerheid op stal, maar ik heb geoefend en hij lijkt okee te zijn hoor met geluid en knallen. Maar hij reageert gewoon enorm sterk op drukte bij andere paarden. Hij stond vast omdat ik hem aan het wassen was, en toen schrok hij van een actie van Veludo die met dikke scheten en geknetter wegspoot in de paddock. Ging hangen, en vanaf daar ging het mis. Maargoed, hij is echt okee.... Godzijdank.

Ik heb vandaag staan janken bij Veludo, hij heeft zichzelf dwars door de eczeemdeken (rambo sweet itch, dus de sterkste die er is) heen tot bloedens toe kapot weten te schuren, het gaat bijna de hele dag door, ben echt radeloos. Alles is dik, kapot, bloedheet... WAAR heeft dit paardje dit allemaal aan verdiend... |( |(
Maargoed, daar is hij dus ook onrustig van.

Rico zit al een poosje aan de duivelsklauw nu en heeft een kleine opleving. Ook de warmte doet hem goed. Maar met deze mooie dagen, als ik zo ontzettend veel paarden voorbij zie komen die lekker het bos in gaan.... oh wat mis ik dat om samen met hem te doen... mijn beessie waar ik mee kon lezen en schrijven...

Het moet maar even ego, verder echt even nergens zin in....

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:48

Jeetje Karina, zit met tranen in mijn ogen over Veludo en Rico te lezen.
Ik zou willen dat ik wat voor je kon doen :(:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:50

Karina, wat een pech toch... Sterkte! :(:)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:52

Karina een hele dikke knuffel vanaf hier. Arme Ludo, kan hij toch geen corticospuit krijgen, al is het maar om de circel even te doorbreken? Fijn dat het met Sol wel redelijk gaat naar omstandigheden. Meis veel sterkte, ik denk aan jullie....

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:03

Deb, je doet al wat voor me want medeleven is heeeel veel waard! Je bent echt een schat.

Suus jij ook bedankt meis.

Malin, ja, ik ga morgen overleggen met de DA....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:06

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:09

Oh jee Karina.......... ik leef met je mee :(:)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:18

Sterkte Karina!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:20

Karina, wat een verschrikkelijke pech allemaal ;(
Heel veel sterkte meis, het moet zo zwaar zijn voor je :(:)
Knuf!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:20

Jeeeej Karina... wat vreselijk! Die chips van de dierenarts? Helpen die niet? Die je in de manen hangt?

En tis niet ideaal, maar is het geen optie om hem overdag toch binnen te houden? En dan volgend jaar opnieuw beginnen?

Of een plekje voor hem zoeken ergens dicht bij de zee... Tis niet een ideale oplossing, maar geeft misschien 'tijdelijk' wel wat rust...

Ik ga nog eens verder denken of ik nog iets weet... Want volgens mij moet er namelijk meer voor zijn.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:22

Karina, veel sterkte :( Helpt het niet als je hem even bij zee zet? Mocht ik je ergens mee kunnen helpen (mijn stal zit tegenover zee), laat het dan weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:23

Karina Wat een K-zooi allemaal... Balen dat we alleen maar aan de zijlijn kunnen staan en je niet zo direct kunnen helpen behalve ons medeleven betuigen. Pffftt... vanaf hier een hele dikke knuffel dan maar :(:)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:28

Utixo schreef:
Karina, veel sterkte :( Helpt het niet als je hem even bij zee zet? Mocht ik je ergens mee kunnen helpen (mijn stal zit tegenover zee), laat het dan weten.

Was het nog gelukt met je balen hooi :+ ik was zo thuis dit keer... haha!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:32

Karina schreef:
Met Girasol gaat het heel goed... heeft vanochtend zelfs al eventjes aan de longe gelopen. Het was niet van het schieten nee, dat is a.s. vrijdag en zaterdag pas. Dan zet ik hem voor de zekerheid op stal, maar ik heb geoefend en hij lijkt okee te zijn hoor met geluid en knallen. Maar hij reageert gewoon enorm sterk op drukte bij andere paarden. Hij stond vast omdat ik hem aan het wassen was, en toen schrok hij van een actie van Veludo die met dikke scheten en geknetter wegspoot in de paddock. Ging hangen, en vanaf daar ging het mis. Maargoed, hij is echt okee.... Godzijdank.

Ik heb vandaag staan janken bij Veludo, hij heeft zichzelf dwars door de eczeemdeken (rambo sweet itch, dus de sterkste die er is) heen tot bloedens toe kapot weten te schuren, het gaat bijna de hele dag door, ben echt radeloos. Alles is dik, kapot, bloedheet... WAAR heeft dit paardje dit allemaal aan verdiend... |( |(
Maargoed, daar is hij dus ook onrustig van.

Rico zit al een poosje aan de duivelsklauw nu en heeft een kleine opleving. Ook de warmte doet hem goed. Maar met deze mooie dagen, als ik zo ontzettend veel paarden voorbij zie komen die lekker het bos in gaan.... oh wat mis ik dat om samen met hem te doen... mijn beessie waar ik mee kon lezen en schrijven...

Het moet maar even ego, verder echt even nergens zin in....

Wat moet jij je af en toe even wanhopig voelen!! Leef met je mee.. Hoop echt dat Veludo weer snel opknapt..en dat Rico stabiel blijft.. Sterkte meid!

:(:)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:36

Suelza schreef:
Utixo schreef:

Was het nog gelukt met je balen hooi :+ ik was zo thuis dit keer... haha!

Ik wil een andere sjovel :(. Ik heb ze allemaal vooraan neergedonderd, morgenochtend rij ik ze wel naar achter. Maar de hendel blijft steeds hangen waardoor de tanden naar beneden gaan en de balen eraf donderen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:38

Whahaha, ik moest er wel heel erg om lachen stiekem...

Ik had inderdaad al een keer een baal neer horen storten en op een gegeven moment hoorde ik ook: "HEEEEEEEEEELP!"

Tja, dan kun je mij opvegen hoor! Hihi..

Ik zei nog: "Vrouwen en machines, dat gaat niet samen"...

(Zegt de vrouw die binnenkort voor haar C en E achter C gaat ;) ).... Ahum...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:44

Even een dikke knuf voor Karina :(:) :(:) :(:)

't Zit niet mee meid!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:44

Trust me, met auto/trailerrijden ben ik een stuk handiger.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:05

Karina: :(:)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:20

Alle mogelijke spray-, smeer- en 'hang er in of omheen'-middelen helpen niet, ik heb het echt overal vandaan laten komen, alle mogelijke voeraanpassingen, supplementen, reinigingskuren, van het gras af... het word haast een obsessie, ging allemaal even goed maar op het moment dat ie begint is er geen houden meer aan. Ik kan hem niet vacuum verpakken, en het lijkt wel of het niet meer uitmaakt waar hij een keer gestoken wordt, dat hij dan reactie door zijn hele lijf krijgt. Hij staat ook in zijn kogels te bijten zelfs...
Steffi begint er niet eens aan, dit behandelen, alleen onder deken houden en er van uitgaan dat het elk jaar erger wordt zegt ze....

Het is geen gemakkelijk paard om zomaar even ergens anders neer te zetten bij zee, de jeuk is niet zijn enige probleem zeg maar, hij heeft ook de andere lichamelijke klachten nog, en daarbij is het geen gemakkelijk paard met andere paarden. Ik heb er wel over nagedacht maar vind het eigenlijk geen optie dit paard zover van huis te zetten. Dat zou dan van april zeker tot en met oktober moeten... Op stal zetten hebben we bij mijn ouders geprobeerd vorig jaar, daar kon een ander paard altijd mee op stal, maar hij schuurde op stal net zo hard, het maakte niet uit. En bovendien is hij voor mijn ouders ook echt beetje teveel paard, zij kunnen hem echt niet binnen en buiten zetten. Hier heb ik maar 1 afsluitbare stal maar die breekt hij af.
Paardje van kennisje van mij had het ook zo erg, en die deed hetzelfde. Die haalden we binnen om 4 uur al, maar hij smeet zich links en rechts tegen alles aan wat hij tegenkwam op weg naar de stal van ellende, en daar schuurde hij de waterbak en alles er gewoon uit... zij is zelf dierenarts maar kon het ook niet oplossen, en ik heb haar vaak net zo machteloos gezien als ik me nu voel. Uiteindelijk ging haar pony dus naar Texel, kwam alleen in de winter terug bij mijn ouders op stal. Maar afgelopen zomer is hij zwaar hoefbevangen geraakt daar en moest ze hem alsnog laten inslapen, ver van huis. Dit soort paarden hebben gewoon meer... een overbelast systeem, stofwisselingsstoornis, ik weet het niet... overbelast is Veludo's systeem in ieder geval ja.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:32

Oh ja, en dat hij niet meer kan werken helpt ook niet bepaald... hoe minder beweging, hoe erger het wordt...