Welke zaken ben je geweest? Omdat je bij me in de buurt woont was ik daar nieuwsgierig naar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cloris schreef:Chica: Fijn dat je weer zo aan de slag kan met Suevo. V.w.b. die eenvoudige wissels zou ik zeggen; even een stapje terug doen, dit is duidelijk nog niet jullie ding, eerst zorgen dat de galop draf galop heel goed gaat, dan zou ik persoonlijk eerst eens gaan schakelen in de galop en dan met name dat hij heel erg moet wachten op wat jij wil! Dus op een gegeven moment ga je zover terug dat hij net niet in draf gaat en als hij dan in draf wil ga je nog even naar voren enz. Pas als hij echt wacht en dus bijna helemaal verzameld in de galop gaat geef je de hulp voor de galop-stap. Dan zal je zien dat hij veel makkelijker in die gang gaat.
Je paard heeft een behoorlijke mate van verzameling nodig voor deze overgang en zijn achterhand moet er dus goed bijzitten, een wending rijden omdat hij anders niet goed op het achterbeen is, is eigenlijk al een melding dat het nog niet zo ver is plus dat je overgangen van de galop naar de draf al enig geduld vergen omdat hij liever blijft galopperen zegt dat je gewoon eerst moet zorgen dat die gehoorzaamheid er goed in zit![]()
Maar das mijn visie![]()
Mijn instructeur zegt ook dat hij die paar drafpassen die hij nu nog per overgang maakt (ik rijd ze ook wel eens op rechte lijnen hoor trouwens) gewoon nodig heeft en dat ik dat gewoon nu even moet accepteren. Galop-draf gaat doordat we nu met die eenvoudige wissels bezig waren trouwens nu wel heel veel beter, hij komt goed op het achterbeen terug. Ik schakel al wel wat in de galop, ook voltes verkleinen en vergroten, in galop biedt hij trouwens soms ook al het beginnetje van een pirouette aan. Zijn galop is heel erg verbetert, hij zit nu nog meer als een leunstoel. Je merkt dan ook dat hij dus veel makkelijker de overgang naar draf maakt, soms zelfs per ongeluk als ik te diep zit haha
Maar de oefening die jij noemt is een goede tip, daar zal ik ook zeker mee aan de gang gaan.
Ondanks dat deed hij het dan toch wel weer lekker, nu weer thuis verder met oefenen! Het is wel erg, ik wil voor die opleiding echt nog een paar boeken en een mooie (wat fijnere) kaptoom, en ze hebben daar ook allemaal van die super coole mooi vallende jodphurbroeken (strak op je bovenbeen en dan van onderen beetje wijder, met verdikkingen waar de beugelriemen zitten)
Ik heb gewoon een geldboom nodig
hihi) Ik geloof dat Wheaterbeeta er ook eentje heeft van 100 gram. Gaaf zeg zon crosbaan!
r. We zouden een duinrit gaan maken maar dat vonden we het toch niet zo geslaagd weer voor. Dus hebben we de rit verzet naar morgen, hoop dat het dan beter weer wordt. Vandaag was het KEI en KEI druk in de binnenbak en daar heb ik dus nooit zoveel zin in allerlei shetlanders onder
en naast je....nee en dan een paar van die grote dressuurpaarden. Dus ik heb Dito lekker vrij gegeven. Nou ja vrij toen ik aankwam was meneer aardig aan het steigeren in zn weiland.....echte Bandito he.
PS: MORGEN IS BANDITO JARIG EN WORDT HIJ 7 JAARTJES JONG!
Banditto schreef:Kjoetje: Hoe kan het dat ze zon slechte conditie heef dan heeft ze een tijdje stil gestaan? Revalideren?![]()
![]()
![]()
PS: MORGEN IS BANDITO JARIG EN WORDT HIJ 7 JAARTJES JONG!
![]()
![]()
![]()

. Ik heb genoten 2 jaar terug, maar kan het geld momenteel even wat beter spenderen.
.
ben dol op informatie haha 
. Ik moet echt altijd uitkijken als er geld op mijn bankrekening staat, het is zo weg.
. En leuk gezellig naar de Toppers! Helemaal top dat je vooraan mocht staan!
. En ik lag er al niet zo vroeg in. Om 7 uur kwam me moeder me weer roepen want we gingen uit eten met de hele familie. Gezellig de auto in en naar het brugrestaurant boven de A4 gereden. Het eten zag er lekker uit, maar ik was al weg voordat we begonnen met eten... Ik voelde me in de auto al niet zo lekker, maar daar aangekomen werd het alleen maar erger. De etenslucht erbij zorgde er dus voor dat ik steeds misselijker werd. Ben praktisch het restaurant uitgerent. Mijn moeder kwam me achterna en die zei dat het wel goed kwam met de auto's en dat ik wel naar huis kon. Toen was ik gelukkig het ergste alweer kwijt... Thuis lekker me bed in gedoken. En toen las ik het berichtje van de eigenaar van Atlas, die stond met koliek en koorts op stal. Als ie nu nog niet opgeknapt is zou de dierenarts komen... Dus ja dat was ook niet zo fijn.... Heb nu nog niks gehoord, maar hopelijk gaat het wel weer beter. Met mij gaat het nu weer redelijk, ik hou het nog wel even bij droge crackers
. 

)
Karina schreef:Was ook van plan om naar de Equitana te gaan, ben er twee keer geweest en vind het echt heel leuk, maar ik wil een beetje veel de laatste tijd en het kost allemaal klauwen vol met geld, dus toch maar niet dit jaar... kan ik weer twee jaar sparen
Welke zaken ben je geweest? Omdat je bij me in de buurt woont was ik daar nieuwsgierig naar.

en geniet van alles
flink bij gekletst en gelachu zekers he kan ook niet anders
! We hebben een heerlijke buitenrit gemaakt, jeetje wat liep hij soepel en nageefelijk. In het bos hoeft hij van mij niet zo te lopen (gewoon lekker los teugeltje) maar dan gaat hij er gewoon om vragen, na ja dan loop je toch lekker te dresuren in het bos hahaha! Daarna heb ik zn stalletje lekker vol gegooid met hooi (tot aan zn knieen) en heerlijke zoete spaanse sinaasappel gegeven je hoorde hem gewoon smakken hihi. Daarna lekker prakkie slobber,banaan, mandarijn, appel en wortels gemaakt. Heerlijk heerlijk.
...of Jumilla,dat is ook een plaatje!
Is toch prima?
Hij was wel wat vlotter dan anders,maar dat was juist wel prettig om te zetten in werken
)
,beetje jammer...