De DA is geweest. Fuego's pees is perfect, geen scheurtje in. Was een te strakke bandage geweest. Zat vocht onder. Hij heeft een prikje gehad en het moet over 3/4 dagen overgaan. Anders komt ze terug en dan is het waarschijnlijk slijm geworden, dus dan moet ze dat verwijderen.
Ik mag dus rijden, voorzichtig opbouwen. Hij is alweer een stukken kalmer en helemaal gewend. Hij heeft gisteren voor het eerst Hollands gras gegeten. Hij heeft er eerst een paar minuten naar gestaard, daarna wilde hij alleen maar uit me hand eten, maar na een tijdje kwam hij erachter dat hij het zelf moest plukken. Vandaag op datzelfde plekje gezeten op de manege, en hij heeft heerlijk gegeten.
Iedereen is gek op hem, en gelukkig ook de paardjes. Binnenkort gaan we hem bij de shetlander in het weiland doen, kijken hoe hij errop reageert, dat staat naast het weiland met de paarden, en als dat helemaal goed gaat mag hij bij een groepje paarden komen te staan.
Binnenkort weer internet dus dan ben ik weer helemaal bij.
@Jasmijn, hij is echt knap!! Leuk dat hij zo snel een vriendje heft gevonden!
@Saida, spannend, op zoek naar een eigen paard!! Ik vind die van de foto van Peet wel heel erg mooi, stoere uitstraling!
Goed dat het met Cipke de goede kant op gaat, dat is ook een hele zorg voor je.
@Dinkey-girl, dinkey is zoooo cute. Schattig met dat kleine meisje erop.
@Djemo, balen zeg voor je dochtertje, hoe gaat het nu met haar knie?
@Lindy1982, hee ik had je al gemist, lekker buikje heb je al, voel je je goed??
@Soeske, wat leuk die lammetjes. Wij hebben ook elk jaar lammetjes op stal, zo leuk, ik moet altijd erg om die gekke bokkesprongen lachen.
@Paola, wat zal jij geschrokken zijn joh, gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden. Hoe gaat het nu met haar??
@BrankaZ, goed dat je weer naar buiten bent geweest!! En braaf van Frio dat hij zo overal langs ging.
@Mies_Apollo, wat een schatje die merrie. Ze kijkt lekker suf, maar acht wat wil je ook lekker in het zonnetje. Xantha staat ook meestal zo te kijken maar ze is zeker geen suf paard. Ben benieuwd hoe ze in beweging is!
@Madelief, om de achterhand beter te krijgen kun je ook met dubbele lijnen langeren, werkt het zelfde al de pessoa alleen kan je ook nog wat buiging en stelling vragen. Verder veel overgangen rijden. Meer scharen zou ik eigenlijk niet weten. Ik denk de buitenkant nog iets meer proberen te begrensen en gewoon blijven oefenen.
@Esss, fijn dat het niets is, nu weer lekker rijden!
Zondag heeft mijn vriendin (instructrice) Xantha gereden en zijn er foto's gemaakt door Fabienne van http://www.fabienne-fotogrfie.nl Ik zal er een paar plaatsen
Fijn Essss,dat alles oke is met Fue. Lekker weer aan de hobbel dus '
Jolynn,wat is Xantha een knapperd Echt een stoer paard! Mag ik vragen waar jullie staan? En heb je daar weidegang erbij? Ik ben nl nog steeds op zoek naar het perfecte plekje voor Mynke en mij,maar raak een beetje uitgepiest,weet niks meer wat redelijk te doen is kwa afstand,vandaar
es, gelukkig dat het mee lijkt te vallen... sterkte ermee! fijn dat het verder allemaal zo goed gaat hier met 'm!
pipi, ik heb in je topic gereageerd, leuke foto's!
madelief, de rug en achterhand sterker maken duurt best lang en is een kwestie van rustig opbouwen in het werk, in het begin niet te veel eisen en het werk niet te zwaar maken... verder kun je inderdaad longeren met pessoa en/of dubbele longe, daar gaan ze ook meer over de rug door lopen en wordt de achterhand geactiveerd...
yenneke, veel plezier! super dat je er zo op kon stappen! en jammer van je ene verzorgster...
ennomorado, prachtige foto's, heb in je topis gereageerd!
malou, leuke foto!
peet, ook leuke foto's!
lindy, gave foto zo voor de bloemetjes met buikje!
en verder kom ik even niet met terug lezen zonder 2 schermen open te hebben, heb wel alles vanmiddag even doorgelezen...
@ Esss Ik zie dat je in nederland bent geland Hoe bevalt het en kan je paardje een beetje wennen?
@ Jolynn Het gaat onwijs lekker heb nergens last van ben niet misselijk helemaal niets Vandaag tweede echo wouw wat is dat gaaf baby was lekker bewegelijk handjes op de wangen en in de lucht het hardje hebben we weer gehoord alles is gezond en alles zit er op en er aan Wat een leuke foto's van je paardje hij loopt lekker
Mooie foto's van Xantha! Fabienne heeft vorig jaar ook een fotoshoot bij X-tremo gedaan. Moet alleen nog steeds foto's nabestellen
Ben nu druk bezig m'n tas te pakken. Wilde eigenlijk m'n koffer meenemen, maar vriendlief werd zo boos dat hij weigerde m'n koffer voor me te pakken. Hij vond het maar belachelijk dat ik een grote koffer voor 5 dagen mee wilde nemen Tjah... blijft volgens mij iets vrouwelijks hè om je hele kledingkast mee te willen nemen voor een paar dagen weg Maar goed, ik doe het nu dus maar met de tas...
Geniet allemaal van het lekkere weer de komende dagen!
He Lindy, hoe bevalt de zwangerschap? Zou leuk zijn als je weer wat vaker komt hier , maar kan me voorstellen dat je het erg druk hebt! Mijn up-date, ik heb een eigen paardje Ik vind die foto van je 3 paardjes super leuk!
Suzanne, ahhh zo lief die huppelende lammetjes. Haha Goya , lijkt haast alsof ie wel een lekker hapje lust zo dicht zit ie erop .
Ilona, leuk dat Rocky helemaal happy werd, toch gaaf om te zien altijd .
Saida, owwwww supergaaf, je eigen Fries mogen uitzoeken, spannend hoor !! Ben erg benieuwd. Wat had je in je hoofd, een ruin, een merrie, jong of oud, dressuurgericht of anders? Of gewoon wat op je pad komt? Je houd ons op de hoogte he!
Paola, dank je wel, ik hoop ook op een mooie toekomst . Ohhnee, wat erg.. Wat eng zeg! En wat ben ik opgelucht dat ze niets heeft, een wonder. Lijkt me echt één van de engste dingen, een paard die achterover klapt. Ik ga zo even in je topic kijken van knappe Doutzen
Branka, fijn zeg dat t met Frio goed ging!
Anita, mooi dat je nieuwe baan bevalt.
Michelle, tsja zo van de foto's komt ze wat suffig over, maar ben benieuwd als je wat actiefoto's van dr hebt.
Eveline, ik ga zo even je topic van Enno bekijken!
Yenneke, leuk dat je er weer opgeklommen bent! Hoezo heb je eigelijk 2 verzorgsters, is het niet veel fijner om er eentje te hebben? Haha, grappig, laatst ging ik dus die paar daagjes weg met mn vriendinnen, en hun echt een giga koffer vol gepropt, kom ik met mn kleine koffertje voor de helft gevuld
Esmee, jeetje wel balen, maar gelukkig niks te ernstigs. Gebruik je regelmatig bandages dan? Haha Hollands gras, is t in Spanje heel anders dan?
Debby, wat is Xantha een lekker ding he! Echt één van de mooiste Andalusier merrie's die ik ooit gezien heb. Vind die ene laatste foto erg mooi, samen met dat ander paardje.
Hier nog wat foto's van mijn schatje van vandaag, hij stond nog steeds met zijn grote vriend. (sorry als ik jullie stalk met foto's haha )
Hier vind ik hem dus echt lijken op een fries
Hmmmmmmm appel!!
Oh wat zijn we lief (hij probeert gewoon stiekem het stukje appel uit Bandito's mond te gappen )
Haha leuke foto's !! jammer dat me verzorgpaard geen appels kan eten (door de zoetigheid gaat ze aan haar manen en staart schuren en dus super jammer voor zo'n mooie zwarte parel!)
@ furia: ze schuurde nooit...alleen als ze dus iets zoetigs gehad had, en we lette de laatste tijd erop, en het klopt dus wel...maar daarin tegen krijgt wel een lekker peen hoor!!
Hij is leuk he Jammer dat ik hem niet in mn bed kan hebben haha .
Ben aan t kijken voor een vakantie samen met mn vriend en de hond in Hongarije, heb al leuke dingen gezien!! Mijn opa&oma hadden dus wat geld voor iedereen opzij gezet, en wilden dat dus 2 weken terug geven, maar toen had mijn opa dus griep en daarna is hij gestorven, maar vorige week gaf mijn oma ons dus allemaal een envelop door mn opa geschreven, met een flink bedrag in waar we een hele mooie vakantie van kunnen beleven. En dan wil ik van Dizo mooie foto's maken daar in de natuur en een vergroting aan mijn oma geven.
Wat gaan we weer haaardd! Ik kan het amper bijhouden zeg.. Sorry als ik daarom iemand vergeet.. Kan niet heel ver terug scrollen
Paola: Jeetje.. wat schrikken zeg van Mynke Sta je ook even perplex als dat ineens gebeurd volgens mij. Wel even een tegenvaller, vlak na dat accefietje in de spuitplaats.. Gelukkig heeft ze er tot nu toe (bijna) niks aan over gehouden!
Madelief: Jaa, was heel erg leuk die kanjers weer te zien. Was al lang geleden! En over het scharen, echt geen idee. Gelukkig doet amanda dat helemaal zelf. Die kan echt ontzettend netjes opzij voor je been, ben ik wel blij mee
Jasmijn: Bandito Lekkerding is het ook zeg!! En wat een onwijs leuk idee om een foto te vergroten en te geven aan je oma na de vakantie. Zal ze vast heel mooi vinden
Mies: Wat leuk zeg dat je langs die stallen bent geweest!! De merrie lijkt een beetje duf zou, maarja ze staat ook wel lekker te chillen in de zon Ben benieuwd naar actie foto's
Es: Leuk van je te horen!! Gelukkig gaat het goed met jou en Fuego. Wel beter als je weer i-net krijgt, dan kun je ons spammen met foto's
Jolijn: Xantha is echt de leukste anda merrie die ik tot nu toe gezien heb Ze is echt een prachtpaard!! En wat leuk dat fabienne ook langs jou is geweest! Ze maakt echt prachtige foto's!
Yenneke: Balen dat je nu alweer opzoek moet naar een andere verzorgster... Het valt niet mee zeg Maar geniet eerst van je vakantie in Barcelona
Ik ben lekker bij vriendlief, ga zo maar eens lekker slapen. Morgen misschien weer even wat leuks doen. Lekker hoor, heel de dag relaxen en een beetje leuke dingen doen haha. Vanavond nog gezellig met een wijntje op een terras gezeten met een vriendin, was erg gezellig