@Jenara: Fijn dat jullie verhuisd zijn inmiddels! Wel rot dat het op de wei nog niet helemaal lekker gaat, hopelijk gaat ze nog een beetje kunnen aarden. Wel heel fijn dat de mogelijkheid er is voor een andere groep.
@_Tarzan: Kan me helemaal voorstellen dat je Fuego enorm mist

@Dartel: Afgrijselijke deken dus snap dat ze daar van schrikt

Heel vervelend als de kudde wat lastiger is, vooral als ze zich weg laat jagen.
Hier ben ik enorm aan het twijfelen wat ik moet doen met mijn verzorgpaard, gisteren samen met de eigenaresse geweest. Het gesprek aangegaan over welke constructie mogelijk is. Helaas heb ik niet het idee dat we op 1 lijn gaan komen.
Heb eerlijk gezegd het idee dat ze me er niet op wilt hebben, wat ik ook begrijp aangezien hij nog geen balans heeft en ik dus na 8 jaar ook niet meer. (Ergens denk ik ook we spreken gewoon een keer af en kijken even hoe de eerste keer gaat).
Conclusie is dus dat ze ergens verwacht dat ik toch bij ga dragen (helft stalling dus €175), maar dat rijden er niet bij komt kijken of inderdaad alleen met les. Maar dat vind ik simpelweg te hoge kosten voor 1x in de week. Heb aangeboden te beginnnen met een lager bedrag (en dit opbouwen als ik zelfstandig zou mogen rijden) + wekelijks lessen maar ze gaf aan daar niks aan te hebben.
(Wegens ziekte op stal zitten we helaas op slot nu, dus instructie is sowieso tijdelijk niet mogelijk).
Nu wil ze op zoek naar een andere bijrijdster die dus wat meer ervaring heeft en de helft mee wilt betalen, naast mij.
Nu poets ik, longeer ik en wandel ik met hem, daarnaast schep ik dagelijks even de drollen uit de paddock. Ga regelmatig puur om te checken of hij oke is/wondjes verzorgen etc. Vind het niet fair om daar voor te gaan betalen eerlijk gezegd. Neem al staldiensten mee 2x per maand zodat ze korting op de stalling krijgt (komt dan neer op €30 dus niet denderend maar alle beetjes helpen). Ook bied ik aan mee te betalen in extra voeding en koop ik dingen zoals vliegensprays/EHBO zaken en noem maar op. Anderzijds heb ik de vrijheid om te gaan wanneer ik wil.
Ze vindt dat ze op dit moment voor mijn hobby betaalt, gezien ze zelf geen tijd heeft. Begrijp dat het een dure hobby is, maar zonder rijden wil ik absoluut niet bijdragen aan de stalling. Vind het zo'n enorm gaaf paard maar denk dat ik toch een keuze moet gaan maken. Vind het echt zo lastig...
Heb ook op stal al iemand gehad die vroeg of ik haar paard wilde bijrijden (buitenritjes etc.) aangezien ik er elke dag wel ben. Alleen geen idee of ik dit zou willen op dezelfde stal.
Op een positieve noot: Ga vanavond sowieso even les nemen op een lespaard op stal om te kijken hoe erg het nou daadwerkelijk gesteld is met mijn rijskills