Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:09

Heb je een bewegend filmpje van hem?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:37

Ah wat jammer willemlover. Stom dat je met je rug tegen de muur wordt gezet. Ik hoop dat het deze keer allemaal goed gaat.

Zszsa: wat een verandering hé. Knapperd aan het worden.

Roxanne: moeilijk hé om een prijs op je paard te plakken. Het is ook maar wat de gek ervoor wil geven zeker. Ik zie echt de meest uiteenlopende prijzen voorbij komen. Ik heb er zelf ook moeite mee om een correcte prijs te bepalen, dus ik kan je helaas niet echt helpen.
Maar als ik zie wat er zo aangeboden wordt op MP en dergelijke, zou ik toch wel denken aan 5000-7000 eur. Vooral omdat hij zo te horen wel goed gereden is.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 02:42

Ik wil niet als hij naar nl gaat ik zijn maandelijkse kosten betaal want ik ben nu al 4 jr niet in nl geweest. Bij mij is het meer dat het gevoel goed moet zijn en andersom natuurlijk ook . Want ze mogen hem altijd bezichtigen natuurlijk maar niet iedereen is in die positie het is niet echt om de hoek

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:47

Abukir, ik ken nog iemand die een gezelschapspaard zoekt voor haar veulen op de weide. Ze doet aan AR en natural horsemanship. Ze zoekt eigenlijk een C-D pony, en een ruin, maar ik denk dat de belangrijkste voorwaarde wel het 'ruin'gedeelte is, aangezien ze haar ander PRE-veulen mogelijks wel hengst wil houden. Zou dat wat zijn? Is hij een ruin?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:30

Ja het is een ruin idd. Maar hij werkt wel graag en kan ook fijn lopen dus het zou wel zonde zijn hem alleen voor gezelschap te houden. Hij heeft wel een heel vriendelijk karakter naar mens en dier hij is een echte knuffelkont

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:46

Deze vrouw is zelf heel actief bezig met haar paarden, dus ik denk niet dat hij stil zou staan. En gezelschapspaard, omdat haar eerste koop eigenlijk het veulen was en ze het niet alleen wil zetten, dus de reden van koop van een tweede paard is in eerste instantie wel voor het hebben van gezelschap van het veulen. Ik zal es horen wat ze precies met dat tweede paard zou willen doen. Moest ze interesse hebben en zelf ook actief met het paard bezig willen zijn (gezien dat voor jou wel een voorwaarde is), dan zal ik je een berichtje sturen en dan kan je nog zien. ;)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:46

Even een korte update.. de operatie is geslaagd, kies is er uit. Alleen is het een ontzettend zware operatie geweest. Wat ik begreep door de telefoon ligt hij helemaal open ;(. Ik ga er zo heen en hoop dan wat meer te horen. Hoop dat hij gauw naar huis mag maar dat zal wel niet ;(.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:23

fff jeetje zeg heel veel sterkte met hem

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:35

Jeetje wat een pech, maar hij komt er wel weer bovenop :(:)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:10

willemlover: ah eindelijk is het dan gelukt. Hopelijk geen al te grote ravage en een spoedig herstel nu.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:57

Aah sneu willemlover, nu hopen op spoedig herstel. Ik duim voor je

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:36

Ah gosh..helemaal open liggen klinkt niet fijn..gelukkig is het achter de rug! ik hoop ook dat hij spoedig hersteld en snel weer mee naar huis mag.

Jammer dat je je paarden moet verkopen Roxanne..is hij rontgenolgisch gekeurd ooit? er staan veel pre's te koop de laatste tijd vind ik. Dat drukt de prijzen natuurlijk wel..aan de andere kant heeft die van jou veel maat en ook al gepresteerd, met een mooie leeftijd dus dat is allemaal positief.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:07

Nou ik ben bij hem geweest. Hij stond er goed bij en het verbaasde me hoe wakker hij was. Hij ziet er alleen wel heel naar uit.
Helaas kreeg hij op het moment dat we wouden gaan gas koliek. Dus veel met hem gewandeld en hij heeft pijnstillers en darmontspanners gekregen. Ook hebben ze hem opgevoeld. Toen ik weg ging ging het weer wat beter. Ze houden hem goed in de gaten en hoop dat het goed gaat komen!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:18

Het zit je niet mee Willemlover. Bah, wat een nare situatie. Ik hoop dat je ventje snel er boven op is en wens hem een spoedig herstel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:59

Ah jemig, nog koliek ook...hoop dat dat onschuldig was en dat hij er nu vanaf is, arm dier. Weet je al wanneer hij mee naar huis mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:35

_Roxanne schreef:
@willemlover: Heel veel succes alvast morgen!! Hoop dat het nu eindelijk lukt en het herstel dan kan gaan beginnen :Y)

@abukir: lastige keuze!! Ik hoop dat je een fijne plek voor hem kan vinden :)

Over een plek vinden gesproken. Ik ben helaas ook niet in de positie om mijn paarden voor altijd bij me te houden. Mijn KWPN merrie staat te koop i.v.m. mijn stage volgend jaar, maar ook de ruin zal een keer moeten gaan. Maar hoe liggen de prijzen voor PRE's? Wat wordt er voor zoiets betaald? Gaat dus om een grote 8-jarige ruin, M-dressuur, 1.73m en in NL geboren. Of wat hebben jullie betaald voor iets in deze richting? Mag eventueel ook via PB!!

Zijn stokmaat en niveau zijn pluspunten. Het is een schimmel toch? Kleurtje leveren nog iets meer op vaak.
Mooiste is als je hem naar Z1 of Z2 met winst kan rijden als hij 9 jaar is, dan levert hij nog een stuk meer op want Z PRE's zijn er niet veel.
Dan kun je er gerust 10-15k aanhangen als prijskaartje.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:38

Hoe is het met je paardje willemlover?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:41

Ik heb vandaag eindelijk weer lekker kunnen rijden hij was wat wakker. logisch want normaal rijd ik hem 5 dg in de week maar afgelopen week maar 1x omdat het calima was. Bij 40+ temperatuur kan je echt niet op dat beestje klimmen. Maar het is nu weer lekker 25 graden dus vroeg is het goed te doen en dat vond farallon ook haha hij had er plezier in

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:19

Bedankt voor jullie beterschaps wensen! Het heeft hem goed gedaan. Koliek is weg en hij ziet er goed uit. Vrijdag wordt de plug in zijn mond verwisseld en wordt het gat gespoeld en zaterdag mag hij ei-nde-lijk naar huis!!! :D :D

Ah fijn abukir! Heb je nog nagedacht over de opties voor hem?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 04:42

oh fijn om te horen willemlover!

Ja ik denk constant over de opties na maar ik kom vanzelf iemand tegen waar ik een goed gevoel bij heb. Ik ga hem niet zomaar ff weg doen want ik gun hem een goed leven met vrijheid want alleen goede zorg en beweging krijgt hij hier ook. We doen alles op ons gemak

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:54

Gisteren weer met mijn PRE kerel op concours geweest. Voorbereiding was noppes... ik ben 1.5 week ziek geweest. Maar meneer werkt keihard en loopt 194 & 188.5 pnt bij elkaar in de L2. De M komt dichterbij! Knap knapie

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:34

He Willemlover, eindelijk goed nieuws!! Hopen dat het herstel voorspoedig blijft gaan :)

Gefeliciteerd met je punten Alenthe *\o/* ! Hoeveel WP heb je in de L?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:28

Ah gelukkig goed nieuws willemlover. +:)+ Dat mocht ook wel eens na al jullie ellende. :j

Hier ook spannend nieuws na alle ellende: ik ga vanavond merries kijken :):) Ik weet nog niet zo goed hoe ik me er bij voel. Deels heel opgewonden en blij en deels voel ik me een verrader omdat ik zo snel al aan een ander paard denk...
Dat was ook niet de planning, maarja deze kans doet zich nu voor en niet over 6 maand, dus wil ik op zijn minst eens gaan kijken :) We zien dan wel... en Sierra wordt sowieso nooit vervangen. Het enige wat mogelijk is, is om een paardje te zoeken die me hopelijk even veel plezier brengt als Sierra deed.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:48

Leuk Crines! wel pre merries?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:52

Ja natuurlijk Zsazsa *D