[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:48

Karina schreef:
Even snel zwaaien!

.
Druk, druk, en of het al niet druk genoeg was heeft Sol gisteren ook nog een ongeluk gehad waardoor we naar de eerste hulp konden op de kliniek. Jeetje wat een hoop bloed joh, hij stond gewoon in een rode plas. Er is wat paniek geweest en wat hekwerk gesneuveld, maar paard mocht godzijdank met een in prachtig blauw verpakt onderbeen en met de nodige stemmig blauw gespoten schaafwonden weer mee naar huis, nadat we daar ook nog een heleboel splinters uit zijn lijf hebben staan plukken. Niet gedacht dat dit zijn eerste uitje zou worden, maar het goede nieuws is dat we nu wel weten dat hij ondanks zijn zware reiservaring in 1x de trailer opliep. Rest komt allemaal snel en helemaal goed, wat een opluchting.
Het meest opgelucht was mijn dierenarts, die na 3 slecht-nieuws-gesprekken op rij in de afgelopen tijd al pijn in z'n buik krijgt als ie mij binnen ziet komen.... maar nu eindelijk eens kon zeggen dat het helemaal goedkwam en hij eindelijk weer eens gewoon ouderwets iets voor me beter kon maken :D .

Je meent het.... wat een schrik zeg, hoe heeft hij dat dan voor elkaar gekregen? was dat door die oefening die er was of ben ik dan in de war met de datum? getver maar gelukkig goed pff...

Lobke, wat een heerlijke foto van je kanjer!! enne ik laat het ook niet links liggen hoor 8-)

Lekkere Flavio fotos *D

Elise zoiets dacht ik ook toen ik die foto van Licor zag :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 23:24

Haha, daar lijkt het wel op ja :P
(als je goed kijkt zie je een hoopje van een ander paard liggen, dat moest naturlijk onderzocht worden, dit was dus het moment na het flemen)

Zo kijkt hij al wat liever :+:
Afbeelding

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 00:48

Ach, jezus, die Licor, die heeft echt een koppie om bij weg te smelten :~ :+: . Super sprekend hoofd!! Lekker ego posten, en vooral foto's Lobke hihi :D !

Karina, jeetje, wat enorm schrikken zeg!!! Wat voor ongeluk was het precies dan? Kwam het door de schoten? Gelukkig komt het goed.. :(:)

Martine, aaah flaafje! Die van jullie samen is lief :+:

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 01:15

Karina, tjee, dat is schrikken!
Yenneke, leuke fotos van Xje!
Martine, leuke fotos!
Over zaldi zadels, heb zelf een zaldi hanover, de niet-leren versie en ben er zeer tevreden over. Heb ook een zaldi new kent gehad, een leren, zat ook erg lekker. Paste alleen niet op Goya helaas

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:06

goedemorgen,

Iemand ervaring met Heathland Stables?

Dinkey, :D jij vind t dus ook nog leuk om paarden binnen te halen.. mss dat t dag in dag uit wel zou gaan vervelen..

Leuke foto's van Licor.

Ik ga Flan uit de wei vissen, fijne dag!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 08:29

Karina: gelukkig komt het allemaal goed met sol! Hoe heeft hij het voor elkaar gekregen?

lobke: pff Licor is knap!!! die 2e foto is mooi!

Martine: Toch blij dat je hem nog hebt gehouden?! Foto's zijn leuk!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:03

Kan het ook niet echt bijhouden. Ben momenteel beetje te druk.

Karina: Zo schrikken zeg met Girasol. Gelukkig dat het niet ernstig blijkt te zijn.

Lobke: Wat een droomhoofd heeft Licor.

Laura: vind je topic heel leuk.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:05

Suelza schreef:
[
Dat zadel wil ik dus ook!

hmmm...beetje errrrrrrrrrrrrrrug diepe zit, die nieuwe zadels van zaldi.
Voor het klassiek rijden niet echt super hoor ;) , je kan niks meer met je bekken doen in het zadel.
Zo jammer van zaldi, dat ze steeds diepere zit zadels gaan maken, wat ze vervolgens zadels noemen voor ervaren ruiters? :roll:

voor mij is nog steeds van zaldi de new kent (en alle varianten met zelfde zit) een fijn zadel.
verder ben ik bezig met dueber en partner en iberico (wel iets duurder, maar owwwww..super zitten)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:17

Anouk: Volgend jaar fles rum, ok. Heb al eens rum op het paard gedronken. Was op de Dominicaanse Republiek. Jan was niet mee en dat vonden de begeleiders maar al te leuk. Was samen met een paar chagrijnige Amerikanen. De jongens wilden mij aan de rum hebben. Veel lol gehad en jongens ook blij want die kregen een dikke fooi.

Lekker trouwens zo'n instructeur die zegt dat je er niks van bakt. Heb je dan je geld aan uitgegeven. Mijn instructrice is best streng, maar op een hele opbouwende manier. Ze legt ook heel goed uit, waarom iets fout of juist goed gaat.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:14

Lisenka schreef:
Anouk: Volgend jaar fles rum, ok. Heb al eens rum op het paard gedronken. Was op de Dominicaanse Republiek. Jan was niet mee en dat vonden de begeleiders maar al te leuk. Was samen met een paar chagrijnige Amerikanen. De jongens wilden mij aan de rum hebben. Veel lol gehad en jongens ook blij want die kregen een dikke fooi.

.

ahhh...ben ik ook geweest.., ook daar gereden, was een leuke ranch.
toen te paard naar de waterval
en op de trugweg....wedstrijdje met een van de begeleiders , echt heel gaaf
die paarden vonden het helemaal geweldig, door water heen, berg op berg af. en die begeleidende knulletjes vonden zon maffe nederlandse maar al te gaaf :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:29

Dag dames... ben druk aan het meelezen maar van posten komt het even niet...

Heb wel een vraagje.
Wie van jullie heeft ervaring met de Zaldi Schooler?
Dit lijkt me een erg fijn zadel om de overstap te maken naar de spaanse zadels :j

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:56

nombrado schreef:
Lisenka schreef:

.

ahhh...ben ik ook geweest.., ook daar gereden, was een leuke ranch.
toen te paard naar de waterval
en op de trugweg....wedstrijdje met een van de begeleiders , echt heel gaaf
die paarden vonden het helemaal geweldig, door water heen, berg op berg af. en die begeleidende knulletjes vonden zon maffe nederlandse maar al te gaaf :+

Waar zat je? Wij zaten in Punta Cana. Heb daar echt zo'n geweldige vakantie gehad.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:02

Zaldi new kent heeft gewoon een diepe zit , denk niet de de San Jorge veel dieper is.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:05

Geen ervaring met de Schooler, er zijn volgens mij wel mogelijkheden voor een testzadel, moet alleen ff zoeken waar dat is/was :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:07

zo na 2 weken ben ik ook weer eens hier.
sommige van jullie weten de reden van mijn afwezigheid.
ik heb alles wel gelezen:
en wil alle zieken beterschap wensen
alle jarigen van harte feliciteren

dan heb ik nog super leuke foto's

van Ilona, Sanne, Maline, Yenneke, Wanda enz, voorbij zien komen.

ook heb ik de ophef meegekren van de discussies alleen heb ik geen zin om er op te reageren.

Nou met heike en mij gaat alles prima zoals ik net al aan het begin zij weten sommige van jullie de reden van mijn afwezigheid.

heike en ik staan op een nieuwe stal waar wij het super naar ons zin hebben ook voor heike is het super en is er een nieuwe wereld opengegaan.
sins vorige week hebben we de training ook weer opgepakt en gaan we echt super het rijden gaat lekker en we genieten vollop van elkaar dus de roze wolk is over duidelijk aanwezig
en ja mijn prive leven gaat ook super naast mijn baan van 40 uur heb ik 2 opleidingen aangenomen en ga ik ook naar een avondschool dus dat is ook een van de redenen dat ik het hier niet meer bij houd.

nou een heel verhaal maar met mijn gaat alles goed en met al deze nieuwe kansen/ervaringen gaat er een hele nieuwe wereld voor mijn open maar ik heb er onwijs veel zin in.

voor degene die verder wat willen weten mijn pb is open ;)

en ik zou zeggen vooral lekker veel foto's en verhalen plaatsen want ik geniet er echt super van

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:13

Hoi Denise,

Welkom terug. Zo jij krijgt het druk. 40 uur werken en dan nog opleidingen volgen. Kan me voorstellen dat je het hier dan niet meer bij kan houden. Gelukkig gaat het wel goed met je.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:22

jus schreef:
Zaldi new kent heeft gewoon een diepe zit , denk niet de de San Jorge veel dieper is.

de san jorge is dieper , ik verkoop ze ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:52

Het middelpunt van het zadel is wat dieper , maar bijv lang niet zo diep als bijv de kieffer US rusty die hebben een hele hoge acherkant dat valt bij de zaldi wel mee.
Ik heb de San Jorge nog niet zelf geprobeert dus het is ook meer van horen zeggen en mensen zijn er heel positief over hier.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:44

Lisenka schreef:
[Waar zat je? Wij zaten in Punta Cana. Heb daar echt zo'n geweldige vakantie gehad.

ik zat in Cabarette , een klein surfoord... (deed mijn ex graag) (volgens mij luchthaven punta cana)
we hebben toen een tourtje gedaan naar oa de sigarenfabriek (tja) en de watervallen te paard...
paarden waren er, alleen waterval niet 8-)

heerlijk relaxte vakantie gehad, all included , dus retegoedkoop....heerlijk gamba's met heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel knoflook mjammie
lekkere tranquilo mensen aldaar.
met ze tweeen achterop de scooter voor transport....helemaal leuk :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:43

Wij hebben daar ook nog een excursie gedaan waar van alles inzat. Heb toen nog de tweede prijs gewonnen met sigaren maken en de prijs was..........jawel de sigaar die ikzelf had gemaakt. Heb hem nog ergens. Daarna ook nog paardrijden, boottocht tussen de mangroven en nog aan strand geweest met giga hoge golven. Ben toen echt bijna verdronken, werd onder water gedrukt in de branding en die golven bleven maar komen. Kon niet meer opstaan, getsie. Was ook echt een muur van water die op je afkwam.

Ja, en het vervoer. Je zag van alles langs de weg inderdaad. Ook hield de weg zoineens op en viel je letterlijk in een gat of zat je tussen een kudde koeien. Of langs een giga drukke weg plotseling een oude man op ezel, kleine kinderen op paarden.

In het dorpje liep een heel klein mannetje en die schreeuwde naar alle Nederlanders, kijke, kijke, nie kope. Verder was ie niet vervelend.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:01

Zadels: geen verstand van!
Idra: MOOIE foto's vooral die hoofdstudie! Gaaf halster ook.

Zo Denise, jij krijgt het druk hihi. Ach ik heb ook weinig tijd om te reageren hier hoor. Maar lees vaak wel mee.

Vandaag Jippe weer eens rondgeslingerd haha. In de paddock gepoetst en longeersingel erop. Hij blijft druk worden zodra er iets (zadel, longeersingel, voltigesingel) op zijn rug gelegd wordt. Ligt het eenmaal en is de singel vast dan is er geen probleem meer. Ben nu begonnen hem te belonen (snoepje wat hij dus nog zelden krijgt vanwege dat ie verwend geweest is ermee) zodra hij rustig stil staat met het voorwerp op zijn rug. Ik hoop dat ie daarvan gaat leren hoe eerder hij rustig stil staat hoe eerder hij een snoepje krijgt. Zodat ik daarna het snoepje af kan bouwen. Zolang hij druk blijft doen blijf ik rustig tegen hem praten. Wordt dus neit boos > dat werkt averechts bij hem. Moet zeggen dat ie vrijdag met de kinderen erbij rustiger was met opzadelen. Maar het ging best goed vandaag. IK schrik er in elk geval niet meer van en niet voor terug. Ik zet gewoon door. Dat vind ik dan weer goed van mijzelf.

Hoofdstel ging best goed (hij gaat met zijn hoofd omhoog maar dat viel vandaag mee)

Omdat ik het idee heb dat Jippe de longeerbak wat klein vind, vooral voor de galop, ben ik vandaag begonnen hem in de paddock te longeren. Dan kan hij een veel grotere volte doen. Ik heb 10 minuten opgewarmd, daarna 10 min met bijzet en toen minstens 10 uitstappen. Meneer was namelijk al drijfnat en had een flink verhoogde ademhaling. Vind het al lastig de bijzet er aan te hangen omdat ie dan al zo staat te puffen (dat is dus na 10 minuten rustig opwarmen in stap, draf en een klein galopje. Hoezo geen conditie???) Heb een paar mooie stukken van hem gezien aan de bijzet. Ging echt super. Was ook braaf. Ging echt helemaal lekker. Heb hem wel af en toe flink bij me moeten houden, op de volte. Omdat meneer zin had uit te waaieren richting hoefslag of zijn favo hoek om naar de wei te staren. Is dus niet gelukt, heb hem op de volte gehouden. Mijn buikspieren zijn ook weer getraind :Y) .

Na 10 min uitstappen was ie wel op adem maar nog wel bezweet. Niet meer zo warm. Lekker laten rollen (resultaat: grijze Fries }:0 ). Tsja als ik hem droog had moeten stappen had ik nu nog gelopen denk ik... Als het zonnetje op hem schijnt zweet ie al namelijk. Scheelt een fleecedeken daar nou in? (dus uitstappen met fleece erop?)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:21

Wanda: zo doe ik het ook met Keljan hoor. Heeft vrij snel een dikke vacht en dan laat ik hem ook altijd rollen (behalve als het heel koud is, want dan ben ik toch bang dat het warmteverschil te groot is). Ik gebruik wel fleecedekens maar nooit tijdens het uitstappen. Wel om op te drogen op stal of in de trailer.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:26

Dit is vlakbij de wei van Flan http://www.nu.nl/algemeen/2086535/dode- ... tion-.html

Heb uit t werk met de auto op mijn tuinhek ingereden :+ Op een paar verfvlekken valt de schade geloof ik mee _/-\o_
Heb echt mijn dag niet.. moest ook al weer terug naar de super omdat ik wat vergeten was en vanmorgen moest ik toen ik Flan binnen had gezet ook nog langs huis omdat ik daar mijn mobiel had laten liggen.. ga zo maar door 8)7

Hier niet gek veel geklept.

Heikedenise, fijn dat je t zo naar je zin hebt!

Jippe rondgeslingerd :)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:27

Suelza schreef:
Idra schreef:
Ai nee Karina, wat zal dat weer schrikken geweest zijn! Gelukkig deze keer niets ernstigs, jeetje, je hebt je portie wel al gehad...

Yenneke, fantastische foto's van X-tremo, je hebt hem zo heerlijk relax aan het lopen, echt toppie!!

Ellis, wat kan jouw Spookje fantastisch lopen, jammer dat ze zo veel spanning opbouwt.

Ik ga snel naar Hincapies wedstrijdtopic kijken.

Over bitjes: ik heb Terroso ingereden op een dubbelgebroken watertrens en Licor rijdt ik op een dubbelgebroken, koperen bustrens. Voor Stang en Trens heb ik een dubbelgebroken onderlegwatertrens en mijn stang is een niet te dikke gebogen stang. Ik had er eerst eentje met een serieuze tongboog, maar dat vond Licor echt niet fijn...

Ik kan het hier echt niet bijhouden jongens, sorry hoor, ik zal wel tot 1 van de ego-posters behoren, maar goed, ik kan dit topic ook niet gewoon links laten liggen ;)
Ik heb nog leuke foto's gekregen van toen ik met Licor in Aken was, hier alvast eentje van zijn lekker bek :D

Afbeelding

Staat Licor nou gewoon die meneer op die poster uit te lachen?

_O-

Daar dacht ik ook meteen aan :')

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:28

Jeetje Karina, dat moet behoorlijk schrikken zijn geweest met Girasol. Gelukkig gaat het helemaal goed komen :D
Wat was de oorzaak?