[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:18

Ilona, Sanne, Michelle, Jasmijn en Madelief, heel veel plezier dit weekend! Maar dat komt vast wel goed geloof ik :D. Maak vooral veel foto's :P.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:51

Heel veel plezier dit weekend!!! Heerlijk lekker een weekend er tussen uit. Veel lol gewenst vanuit hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:30

Michelle: Helaas zit dit weekend er niet in voor mij!
Jammer!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:20

Meiden heel veel plezier dit weekend

GENIET ER VAN

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:56

zo, even een update vanaf stal, hier is het al gezellig. Buitenrit verliep iets anders dan gepland, ik moest zonodig matcho meenemen en ben er met een mooie sprong vanaf gelazerd. Ben voortijdig omgekeerd omdat ik het niet zo zag zitten om met hem het strand op te gaan, en ben vervolgens met utixo de rest terug tegemoet gereden. Veel plezier dit weekend!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:57

borderjay schreef:
Pfffff,ik zit heel internet af te zoeken naar feiten en fabels over de enting tegen baarmoederhalskanker....mijn dochter moet morgen voor de prik,maar ik ben er nog niet helemaal over uit...
Iemand hier die zich er ook in verdiept heeft?

Gab, misschien een beetje laat, maar ik heb er toevallig vandeweek met een arts over gehad. Wat het is dus is met die vaccinatie wat mensen kunnen zien als nadeel:
Het is 'maar' 5 jaar getest: De follow-up is inderdaad niet lang. Ze hebben kunnen zien dat in die 5 jaar minder CIN laesies voorkomen. Deze CIN laesies zijn een voorstadium van baarmoederhalskanker. Voordat HPV zich ontwikkelt heeft tot baarmoederhalskanker duurt ongeveer een jaar of 30. Ze kunnen dus nog niet zeggen dat er minder baarmoederhalskanker voor zal komen in de testgroep. Maar omdat er wel al significant minder CIN laesies zijn, is dat wel zeer aannemelijk. Wat ook een nadeel kan zijn is dat de meiden gaan denken dat ze immuun zijn voor baarmoederhalskanker. Maar het vaccin is alleen gericht tegen HPV type 16 en 18 (dacht ik). Er zijn nog andere typen, die komen echter in veel mindere mate voor. 70% van de HPV gerelateerde baarmoederhalskankers komt door deze 2 typen. En de rest dus door die andere typen. Het kan nu dus zijn dat er 70% minder HPV gerelateerde baarmoederhalskankers voorkomen, maar het kan ook zijn dat de baarmoederhalskankers door de andere typen gaan toenemen. Dat weet men dus allemaal nog niet.
Wat ze wel weten is dat het vaccin niet schadelijk is voor de gezondheid. Dus kwaad kan het in ieder geval niet. Als iedere meid zich nu in laat enten, kan het zijn dat over een aantal jaar dit virus niet meer bestaat, is uitgeroeid. Maar laat niet iedereen zich inenten dan zal het virus blijven bestaan.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is.

Verder mooie foto's voorbij zien komen. Verder volg ik het allemaal maar een beetje half. Maar wilde hier wel even op reageren.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:10

zo, even een update vanaf stal, hier is het al gezellig. Buitenrit verliep iets anders dan gepland, ik moest zonodig matcho meenemen en ben er met een mooie sprong vanaf gelazerd. Ben voortijdig omgekeerd omdat ik het niet zo zag zitten om met hem het strand op te gaan, en ben vervolgens met utixo de rest terug tegemoet gereden. Veel plezier dit weekend!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:44

_Saida_ schreef:
Afbeelding

Lijkt mij geweldig een witte fries!
Alhoewel......... dan zit je weer met die pis en poepvlekken enzo.......

Als Yippie een beetje vaart maakt met witworden dan is dat over een paar jaar ook net een witte fries := Heb ook al zitten kwijlen bij die foto :D

Heb je wel eer van je werk als je gepoetst hebt :P

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:47

Picassox schreef:
Helleeu! Zo da's tijd geleden. Ik heb het ook zo druk. :D

Ik zag trouwens dat er clinic van David de Wispelaere was in België, zit er stevig over na te denken of ik daar met Picas aan mee gaan doen.

Ik heb geen zin, tijd en puf om de vorige 20 pagina's bij te lezen maar ik ga nu weer actief meedoen. :D

Ik ga nu eerst naar Picasso! :wave:

De 22e is er ook eein in Langedijk (ned) ga ik ook heen met Cantaor, volgens mij is er nog plek.

Die wiite Fries is gaaf!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:54

Ja? Ik wil namelijk wel heel graag naar die clinic van 'm! :j

Ik heb trouwens bruin KN zadel gekocht. Hij komt pas in juni, maar ik heb 'm wel! Echt super mooi op Picas. :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:58

Spokie: dank je! Ik heb me de halve nacht er in lopen verdiepen,vandaag de huisarts erover gesproken,die vóór enten was,de man van mijn vriendin is huisarts in een andere plaats en die is ook vóór,en wat bij mij de doorslag gaf was: baat het niet dan schaad het niet... dat gaf voor mij de doorslag,ik was bang dat het schadelijk zou kunnen zijn, en dat blijkt dus absoluut niet het geval te zijn.
Dus vanmiddag heeft ze haar enting gehad...

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:38

jullie zijn echt mega snel

heb wel alles gelezen en mooie foto`s gezien

die witte fries hahaahah ben toch wel blij met mijn zwarte kanjer geen probleem met poetsen doe dit ook nooittttttttttttttttttttttttttttttttttt :D
en een pipi langkous paardje
en die kleine zonder vlekken !!!!!!!!!!!! met was mooier hoor

meiden veel fun het weekend geniet ervan

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:45

Ilona, Sanne, Benthe, Michelle, Madelief & Jasmijn : veel plezier dit weekend!!!! Jullie hebben super mooi weer! Wel fotos maken he. Naar welk strand gaan jullie?

Borderay:
fijn dat je eruit bent gekomen en een beslissing hebt kunnen nemen.....

Picasso: gefeliciteerd met je zadel....duurt wel lang juni grrrr :(

Utixo: balen van je buitenrit volgende keer nieuwe kansen

Vandaag lekker rondje buiten gestapt gezellie met stalgenootje daarna nog even getraind in de buitenbak. Oeh wat ging hij toch lekker en dat zomerse zonnetje erbij. Ik ben dan zoooo aan het genieten.
Ik heb vandaag winterdeken afgedaan van 200 grams hij voelde bloedheed aan :(:) . Heb nu mn paars geruite regendeken Afbeeldingopgedaan met daaronder een 100 grams onderdeken 'let the spring begin'
Morgen ga ik weer lekker een buitenritje maken.

Ben nu de serie de hoofdprijs aan het bekijken........LEUK! Het zal je maar gebeuren nou ik weet het wel hoor. :$ :$ :$

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:59

Picassox schreef:
Ja? Ik wil namelijk wel heel graag naar die clinic van 'm! :j

Ik heb trouwens bruin KN zadel gekocht. Hij komt pas in juni, maar ik heb 'm wel! Echt super mooi op Picas. :D

De clinic wordt georganiseerd door Equestor, het staat op de site; http://www.equestor.nl/

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:15

Banditto, mooie deken zeg!

Gab, dat denk ik inderdaad ook...baat het niet dan schaadt het niet. Spijt zal je niet krijgen, misschien alleen als je het niet hebt laten doen. Maar er was inderdaad heel veel gezeik over en ik hoorde dat er zelfs protest acties waren.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:28

Banditto schreef:
Ik heb vandaag winterdeken afgedaan van 200 grams hij voelde bloedheed aan :(:) . Heb nu mn paars geruite regendeken opgedaan met daaronder een 100 grams onderdeken 'let the spring begin'
Morgen ga ik weer lekker een buitenritje maken.

Mag ik vragen wat voor onderdeken dat is? Al die onderdekens zijn altijd zo dik en warm, mijn paardje heeft het altijd nogal snel heet dus heb ik liever een wat dunnere. Een extra laagje geeft zowiezo al meer warmte.

Meiden heel veel plezier van het weekend, ben al benieuwd naar jullie gezellige verhalen! Jullie zijn eventueel ook welkom bij mij hoor, ik weet niet hoeveel tijd jullie over hebben maar je zit dan ook redelijk dicht bij mij in de buurt? Morgenmiddag heb ik opleiding maar eventueel zondag?

Mies Dinkey wordt idd gebruikt als kinderpony, hij is therapiepony voor de zorgboerderij en verder lessen er een aantal schattige kleine meisjes op hem :D

Saida gaaf die witte fries, wat een sprookjespaard :wow: Ben echt geen schimmelfan *uitzonderingen daargelaten* maar deze is echt heel heel HEEEEEL GAAF!

Hmm les ging echt zaligmakend, gelukkig was hij (of ik kan ik beter zeggen :o ) zijn oude zelf weer. Nou ja we waren samen ons oude zelf weer dus ging het helemaal super. Ben echt zo blij met mijn manneke :+: Verder ben ik nog even langs de mosten gereden, kent iemand dat terrein? Is een crosterrein in Meer (Belgie), net over de grens bij Zundert, met allemaal lagere hindernissen. www.aandemosten.be Ik wil daar binnenkort een keer met Suevo heen nu we toch een trailer hebben :D Clinic David staat zeker nog op mijn wensenlijstje maar 22 maart is wel erg snel, heb nu nog even geen centjes :Y)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:18

_Saida_ : Wauuww die witte fries is geweldig!!! maar idd om hem schoon te houden.. denkdat ik t bij zwart houd..

vanemorgen even met dikke feikje gelopen door de kiekenberg een natuurgebied.
vond ze heerlijk! straks tjardo even rijden als het mooi weer blijf in ieder geval,.. wordh ier alweer donker.
heb trouwens ook een rode speelbal gekocht voor in debak... omdat tjardo aleen staat als hengst zijnde...
vond ie geweldig :+
niet heeel veel tijd om bij te reageren meer snel berichtje tussendoor XD
see ya!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:43

wow wat is t rustig hier vandaag. tja de dames zitten nu natuurlijk irl te kakelen.
wat een pokkeweer zeg, vanmorgen was het zo mooi dus plande om na sam's wedstrijd lekker met des buiten te gaan rijden.... niet dus. bah.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:00

Het is inderdaad rustig hier nu de dames live aan de kakel zijn :D

Ik heb net weer even gereden maar Yippie was een beetje kwallerig vandaag, ik denk dat ze tegen haar hengstigheid aanzit, heb zo'n twintig minuten gereden en zij en ik waren kletsnat en bekaf :P Ze was niet zo lekker voorwaarts als ik haar wil hebben, en ze was wat dwars. Ben op een gegeven moment maar gewoon aan een lang teugeltje gaan stappen en na 5 minuten nog even opgepakt en een rondje tempowisselingen in draf gereden, en toen pakte ze het wel heel fijn op en konden we opeens wel netjes op het been reageren :+ Ben daarna maar gestopt, maar pak haar wel morgen nog even ertussen.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:39

frankiej: Heb even in jou profiel zitten spieken, maar wat en mooie hengst!!! Geweldig, dat hoofd. Loop hier helemaal te kwijlen!

Vandaag bij Bailarin geweest voor haar dagelijkse knuffels. Ze staat heerlijk een beetje in de wei, lekker dicht bij huis in mijn ogen beter dan in de opfok. Heerlijk eigenwijs beest is het. Ze begint wel al wat meer karakter te laten zien naar de andere en staat niet meer als laagste in rang. Heerlijk zo'n merrie beest! haha

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:51

Hihi, kwallerige Yippes :D

Ik ga nog even een foto van Terroso spammen, op de clinic van David enkele weken terug.
Afbeelding

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:13

idra: wat is hij toch moooooooooooooooooi :D :D :D kom echt zodra ik kan kijken *D *D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:40

Idra: PRA-CHT-IGE foto. :j

Ik heb vandaag ook weer flink geshopt. :D Ik heb een nieuwe Bucas Smartex Rain gekocht als overgangsdeken (met fleecegevoerd en dus nog wel warm genoeg), en een nieuwe Kingsland trui, nieuwe PK bodywarmer, nieuwe wollen zweetdeken, nieuw Ariat t-shirtje en een Likit.
Picasso vond 't laatste 't leukst. :')

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:46

Lobke, hij is ZO leuk, 't kon wel een lusitano zijn :D. echt supermooie foto!
masaro, als ik zoekende was zou ik het risico niet nemen dat iemand 'm eerder had gezien als ik ;)

Het betrok hier ook later op de dag, maar manlief en ik zijn toch onwijs lekker buiten wezen rijden met Rico en Veludo, we waren perongeluk wel 2,5 uur weg maar het ging heel goed. Nieuwe gebied aan het verkennen, heel leuk al die onbekende plekken en paadjes. Voor Rico heb ik sinds gisteren een zadel om te testen, startrekk Comfort, nou die naam mag ie zeker hebben. Kan er wel de hele dag in zitten. Stoer boszadel. En het was leuk om vanaf Rico naar Veludo te kunnen kijken, normaal zit ik er natuurlijk op en zie ik hem niet lopen.

Daarna snel even met Gab bij de indoorkampioenschappen Zware tour gaan kijken, was in het federatiecentrum Ermelo dus maar paar kilometer verderop in de straat. Anky starte als eerste voor spek en bonen met Salinero om te kijken of ie het nog deed. En daarna ging ze uitleggen waar ze blij mee was en waarmee niet. En daarna hebben we er nog een boel gezien. Eerlijk gezegd maar een paar waarvan je wel blij van wordt om naar te kijken :o . Bij veel ruiters hadden we de indruk dat als je de teugels door zou knippen ze er achterover af zouden vallen, zo hard hangen ze er aan := . Lichtheid, ongedwongenheid, takt... blijkbaar allemaal niet zo heel belangrijk op dit niveau 8-) .

Morgenochtend naar de clinic met Veludo, spannend! Vandaag heeft ie in ieder geval even lekker rechtuit kunnen sjouwen en ontspannen, zal ie niet slechter van worden.
Volgende week woensdag proefles van nieuwe juf aan huis waar ik ook erg benieuwd naar ben. Wil graag wat clinics e.d. blijven doen maar ook 1 iemand voor "vaste begeleiding" vinden eens in de paar weken... hoop dat dit past. En donderdag komen ze de bodem van onze rijbak opleuken, het kost allemaal weer een godsvermogen maar helaas bleek na onderzoek dat we met dit zand lang konden wachten tot het ging "zetten"... iets dat de korrel groot en rond was dus blijft rollen, waardoor het toch echt ergens mee vermengd moest worden om er meer veerkracht in te krijgen.

Picassox, waar ben je gaan shoppen? Lekker is dat he?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:04

Twee ruitersportzaken. Moest m'n teleurstelling even voorbijlaten gaan namelijk... Ik zou naar Equitana gaan. Maanden voor gespaard, en op gewacht... En bleek dat degene met wie ik ging niet meer wilde/kon. Dus ik had er stevig de balen in en ben maar eens stevig gaan shoppen met een vriendin. Al werd dat shoppen iets minder stevig, sjonge jonge, wat zijn die Bucas dekens toch altijd duur!