[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:33

Hey Lindy, jij groeit ook hard Knipoog. Leuk zeg. Hoe ver is je merrie trouwens?

Paola, dat is schrikken zeg. Als je nog een zadel zoekt: Ik heb nog een zo goed als nieuwe kunsstof zadel.

Branka, Lekker dat je nu ook met Frio naar buiten kan.

Saida, leuk een eigen paard.

Soeske, wat een schetige lammetjes zeg.

Djemo, jammer van je buitenrit. Hoe gaat het nu met je dochter? Ik hou er ook niet van om met een groep naar buiten te gaan. Met z'n 2-en vind ik eigenlijk het leukst.

Vandaag ben ik begonnen met mijn nieuwe baan. Ik kon vannacht al niet slapen (wat een muts ben ik, he). Ik ben nu helemaal kapot. Was een lange, maar wel leuke dag. Het is een leuke afdeling met gezellige mensen. Maar nu nog ingewerkt worden. En het zou ook handig zijn als mijn toegangspasje gaat werken. Want nu kan ik in het hele gebouw komen, behalve op mijn werkplek.
Gisteren bij een oefenparcours wezen kijken. Sun deed mee met zijn eigenaresse. Was erg leuk. Sun vind het zo leuk dat springen. En ze hebben nog gewonnen ook, beide parcours foutloos rond.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:45

pipi: jeetje! wat erg, ik zou toch voor de zekerheid even na laten kijken..zekere voor het onzekere...veel sterkte! en veel succes met het zoeken van een ander zadeltje!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:25

sanne: Actieve vakantie! Maar wel super dat je al die leuke paardjes gereden hebt!

peet: Leuk van die kinderen, Priveles is dan inderdaad beter, anders is het voor de andere van de groep ook zo sneu! Altijd jammer als een iemand alle aandacht opeist! Hoe ging de zitcompetitie

shirley: Mooie fries, sjiek hoofdje!

jasmijn: Super dat billy nu bij jou is!

saida: Chipke het zorgenkindje!
Ik vind het een hele moeilijke situatie, het emotionele aspect gaat helaas niet altijd samen met financien. Een eigen paard is natuurlijk fijn, omdat je dan alles zelf kan regelen geen afhankelijkheid hebt en zelf keuzes kan maken, maar afstand doen van grytske zal heel moeilijk zijn. Is het geen idee om gewoon is wat op internet rond te kijken naar paardjes en gewoon is ergens gaan kijken? Wie weet kom je wel een paard tegen waarmee het klikt, of je komt tot de conclusie dat gryts toch het paard voor jou is.
lees net je andere bericht: Succes met je zoektocht!!! Het is in ieder geval heeel leuk! Hoop dat je snel iets vind (we hebben nog wel een hele leuke 2,5 jarige friese merrie staan Tong uitsteken)

malin: Die strandrit klinkt echt heerlijk! Ik wil binnenkort ook nog is naar het strand! Even mn ouders lief aankijken!

horsieslii: Welkom!

lindy: Gaat de zwangerschap goed? Je buik is al mooi!!! Leuk dat het met daisy ook goed gaat, ben benieuwd naar de veulen!

soeske: wat schattig!!!!!

ilona: jammer dat dat veulentje zo weinig buiten kan, die van ons komen vrijwel elke dag buiten en gaan eerst lekker rennen en spelen!

pipi: Dat was wel schrikken! Hopelijk niks ernstigs aan over gehouden!

spokie: gelukkig bevalt je nieuwe baan, ik zou net zo zenuwachtig zijn hoor voor de eerste dag!

Even posten, en dan ga ik editen met mn verslag van vandaag, anders is alles zeker zo weer weg!

Oke we gingen eerst naar een stal, daar aangekomen, hele aardige man..vroeg wat ik zocht, ik had al gebeld en hij zou paarden in mijn prijsklasse hebben, dus liepen we naar een wei met heeel veel paarden en liet hij er wat zien en vertelde er wat over. Er stond een hele leuke merrie bij, maar die bleek later 1500 boven mn max te zitten, dus dat schoot niet op. Hij had ook een krusing andax engels....die was wel leuk maar met rijden viel hij een beetje tegen, niet helemaal wat ik zocht, en bleek later ook 1000 bove mn budget Vork niet erg handig dus dat hij alleen duurdere liet zien.
Daarna probeerde ik de woeste hoeve te bellen, wat steeds niet lukte dus zijn mn moeder en ik op goed geluk maar langs gereden. Dr was gelukkig iemand en we mochten ook even kijken...eerst de 3 schitterende dekhengsten gezien! Kwijl wat een paarden!!!
Daarna gingen we naar een wei..waar 3 paarden stonden die interessant voor mij waren, 2 waren te klein maar 1 merrie was wel heel leuk!
3 jaar, onbeleerd, onbespierd, daar geboren en getogen, ze stond nu lekker te zonnen en slapen..dus heb dr alleen een beetje sufjes gezien. IK ga zeker nog een keer kijken om dr in beweging te zien! Het is natuurlijk een gok omdat ze nog beleerd moet worden en al, maar iets in me zegt dat ik gewoon de gok moet nemen.
Foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 05-05-08 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:31

Spokie79 mijn merrie moet als ik het goed heb 12 juni bevallen maar mijn gevoel zegt dat ze eerder moet bevallen. Haar banden worden al slapper, haar uiers groeien . Dat dit bij Kyra gebeurde beviel ze binnen 4 dagen..
We gaan een deze dagen het weiland bevalling veilig maken.. stuk van de sloot afzetten zo een 10 meter zodat ze niet bij de sloot kan liggen etc we willen haar persee op het land laten bevallen want in de stal gaat het zeker fout . Ze gaat dan erg rondjes lopen en paniekerig worden ze heeft dan veel kans op peesblessuren en op verdrukking van het veulen op het land is ze het rustigst dus hopen dat het goed gaat

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:36

Bij paard van mijn vriendin worden de banden ook al slapper, alleen heeft ze nog niet zo'n volle uier. Alleen lopen de paarden wel de hele dag. Zij lijkt wel al slapper dan Daisy (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik vind het helemaal leuk. Heb het nog nooit van dichtbij meegemaakt, de dracht en geboorte van een veulen. Voel me wel een beetje suikertante hoor. Daisy is trouwens ook niet heel erg dik, toch? Is ze al aan het harsen?
En mijn vriendin wil ook haar paard in de wei laten bevallen. Schijnt veel beter te zijn. En met dit weer kan het prima. Dus een dezer dagen gaat ook zij een stukje land afzetten voor de merrie.
En hoe voel jij je? Veel last van de zwangerschap?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:40

Ik heb nergens last van morgen voor de tweede keer op de echo Haha!

Daisy is wel mega dikmaar niet op die foto daar draait ze net de hoe om dus zie je het niet Tong uitsteken Ik zal ff een gewone foto zoeken van gister heb er 521 gemaakt dus er zit er vast 1 tussen Tong uitsteken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:51

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:12

vandaag ff wat foto gemaakt
hier een foto voor saida er komen nog meer wat betere
Afbeelding

Afbeelding
celine in draf op roxy
Afbeelding
echte liefde
Afbeelding
lief he
Afbeelding
ff mooi staan
Afbeelding
tsjillert in zijn schuilhok hihihi

en nog wat ik merkte vanmiddag dat tsjillert zijn rasp bijna weg is mss wel goed dus dat hij lekekr op het land staat durf het nog niet te hard te roepen maar ben wel al blij Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:27

Mies apollo

Als ik heel eerlijk ben trekt mij de foto absoluut niet maar het is natuurlijk een moment opnamen

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:31

Zo ik meld me.
ben van woensdag tot gister naar Duitsland geweest.
Ranne heeft die dagen stil gestaan en dat heb ik gemerkt Haha!
zoefend door de wei heen gesjeest en als ze ik dr inhield speelde ze voor rondeo knol.
heeft wel een leuk plaatje opgeleverd;

Afbeelding

Oja en ik kijk idd vreselijk naar beneden

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:53

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:54

Paola -> Ga je schamen dat je je zo weinig laat zien! Knipoog Tong uitsteken
Nee hoor, het is toch niet verplicht om elke dag te posten hier?
Gelukkig dat Mynke niets heeft over gehouden van die val, je schrikt idd heel erg.
Heb ik ook een keer met Grytsje gehad.
Nu dus op zoek naar een ander zadel, hopelijk vindt je er snel eentje die goed past!

Branka -> Na zo'n ervaring is het idd fijn om te weten dat het ook anders kan met Frio!
Voor herhaling vatbaar dus! Pling

Michelle -> Heb je foto's van die 2,5 jarige merrie?
En hoe groot is ze ongeveer?
Ik ben wel benieuwd naar foto's van de merrie waarop ze actiever is, volgens mij kan je haar dan wat beter beoordelen.

Petra -> Wat een kanjer zo op die foto!
Ik zit met smart te wachten op meer foto's Kwijl , en mag ik je vragen of je voor mij wil informeren wat de vraagprijs is?
Hahaha! Die Tsjillert staat je al op te wachten bij de deur van zijn woning.
Hoe gastvrij!

Enamorado -> Wat een gaaf paard heb je toch!
Mooie foto's weer!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:49

Lindy: Ze stond ook te slapen, ik ga nog een keer terug om dr in actie te zien, dan zie je wat meer dan nu Knipoog maar omdat we onverwachts waren langsgereden hebben we alleen even snel gekeken

saida: zal je een pb sturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:51

Even een ego berichtje van mij tussendoor. Heb wel netjes meegelezen! Knipoog

Morgen lekker naar Barcelona! Heb er helemaal zin in!

Zaterdag en gisteren heb ik de stoute schoenen aangedaan en ben ik op X-tremo geklommen. Had wel hulp van zijn verzorgsters beide keren, dus ik was niet helemaal alleen. Maar hij was weer super braaf!

Kreeg alleen wel de mededeling van een van de meiden dat ze er alweer mee ging stoppen. Ze was nu net twee maandjes met hem bezig. Het was niet omdat ze geen klik met hem had, want dat had ze zeker wel, maar ze had een uniek kans aangeboden gekregen om bij El Paradiso fulltime aan de slag te gaan en daar ook nog eens voor betaald te worden. Super kans dus!
Maar betekent wel dat ik weer op zoek moet helaas...

Dus als iemand uit mijn regio nog iemand kent, laat maar mailen! Vork

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:04

Leuke foto's gezien allemaal en spanning op veulens wachten. Ow ik weet het nog goed van vorig jaar, zo leuke tijd he!

Mooie foto's van Enno, die 2e foto vind ik echt super gaaf!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:17

mies_apollo: ja zeker, ze is erg mooi als ze zich groot maakt!...

Zondag, wouden we haar leuk longeren met longeersingel...
maar ze hield haar buik in met aansingelen...en dus wat doet ze onder het draven..ze zet die grote buik uit!!!!
Dus de longeersingel is dood Huilen van het lachen maarja, kan gebeuren...(de singel was niet nieuw meer hoor!!!) hahaha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:20

Malin: Aaaah, lieve dinkey Lovers Wat ziet ie dr poepig uit zeg! Ik ga zo naar je topic kijken Ja
Mies: Het gaat in eerste instantie om het gevoel (en natuurlijk een beetje verstand) wat je erbij krijgt, ik weet dat je dat tot nu toe nog niet echt had gehad bij de paarden waar je bent wezen kijken, dus dat vind ik hartstikke leuk!
Ben benieuwd naar foto's van je volgende bezoek Haha!
Soeske: Bloos! die bram is wel een boefie volgens mij als ik die verhalen van je telkens hoor! Wel fijn dat het rijden lekker ging. Aaah de lammetjes Lovers
Peet: Hahaha, lekker bezig Clown)
Shirley__: Vroeg het eigenlijk meer omdat ik dat dacht op te maken uit je verhaal, vind haar er namelijk nog erg jong uitzien dus zou er nog ff lekker meer wachten Knipoog Hahahaha, dat de longeersingel knapte Tong uitsteken
Djemo: Jammer dat er al zo snel een einde kwam aan de geplande buitenrit, achja het blijven paarden kan altijd wat gebeuren Knipoog
Lindy: Je buikje groeit lekker door, leuk joh Pling
Die van de drie paarden naast elkaar is echt onwijs leuk!
Ilona: je bent lekker aan het genieten zo te lezen Haha!
Leuk om rocky&Jielt weer ff te zien denk Ja
Saida: Yeah, leuk joh, gefeliciteerd!
Ben benieuwd met wat voor Fries je thuis komt, bij van Iwaarden hadden ze een gave staan, die had ik zo willen meenemen, wel een echte uitdaging, een drie-jarige hengst die dat ook duidelijk wist, maarw at een plaatje Lovers
Paola: Sjeeee dat was schrikken denk ik! Wat een gelúk dat ze (bijna) niks heeft joh! Oooh, ben benieuwd naar een nieuw topic van Doutzen!
Branka: he, fijn dat je nu lekker hebt kunnen genieten van de duinen met Frío!
Anita: haha, das ook wat, dat je pasje net niet bij je eigen afdeling werkt Verward Fijn dat het igg tot nu toe bevalt! En ga je zelf ook eens een sprongetje wagen met Sun?
Malouu: Mooi beestje zeg Ja
Yenneke: Alvast heel veel plezier in Barca, tis een fijne stad, weer zal wel heel relaxt zijn daar (gezien het hier al 20-25 graden is). Wat leuk dat je weer op X-tremo bent gegaan Pling Balen van je verzorgster..

Dit weer is zooo geweldig Lovers

Gisteravond weer lekker getraind met Furia, weer ff hard aan de bak, hij is weer snel bezweet met dit weer. Ben voornamelijk bezig nu de galop-draf overgang te verbeteren, wil uiteindelijk ook naar galop-stap kunnen maar dat duurt nog wel ff Haha! Stap-galop gaat al wel echt goed!

Vraag:
Heeft iemand hier nog goede tips om Furia beter te laten scharen met het wijken en met het draf verruimen zijn passen echt groter maakt en zijn achterhand er goed ondergaat ipv harder en maar iets ruimer? En hoe hebben jullie met je Anda's (of ander barokkies) getraind op het echt over die rug rijden? Ben wel benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt gezien het meestal toch de wat zwakkere punten zijn bij de barokke paarden.

Oja, had trouwens mijn protocollen van donderdag eindelijk terug Haha! Heb voor 1 onderdeel in mijn 1e proef zelfs een 2 -2 (is dus een 0) weten te krijgen, vond ik wel vrij heftig gejureerd. Was een stapovergang, die ging op zich best redelijk maar na enkele passen sprong hij er in galop vandoor (ik zei al dat ie gestoord was donderdag Tong uitsteken ), maar om er nou een 0 voor te geven...
Had ook nog vrij veel 7ens, maar dus ook een hoop lagere cijfers, wel een 7 voor mijn zit, daar ben ik toch wel een beetje trots op Pling Maar dus ook weer een 4 voor "het in ontspannen en aanleunig gaande paard", vond ik ook weer vrij heftig gezien hij in de tweede proef wel gespannen was, maar de aanleuning voor zover ging redelijk in orde was, en de 1e proef was ie gewoon gestoord en bij die jury had ik daarvoor ngo wel een 5, tis maar net wat ze willen zien Knipoog
Maar moest wel lachen toen ik de protocollen las Huilen van het lachen

Zometeen lekker naar buiten met de paarden, zin in!
Eerst maar ff insprayen, de vliegen zijn echt al gigantisch aanwezig..

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:23

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:01

madelief: nee dat gaat echt niet ze is te dik voor haar leeftijd, dus ze moet echt wel even eraan geloven, ze pakt alles lekker snel op dus dat is wel handig...

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:04

en zo slecht is het niet om nu te beginnen Tong uitsteken...we doen het maar alleen in het weekend. dus kan makkelijk Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:08

Zou dr op die foto nog geen 3 geven, vandaar, maar das natuurlijk maar een momentopname Knipoog
En 3 is inderdaad een mooie leeftijd om rustig aan te longeren/zadel laten wennen Ja En als ze wat gewicht kwijt moet, begrijp ik het al helemaal Lachen Ben zelf gewoon voorstander van liefst pas vanaf 4 jaar er iemand op Lachen

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:54

Pipi: Leuke foto's! Haha!
Net les gehad, ben echt moe.. Anne was ook moe, galop gaat beter dan eerst, maar Anne is niet echt een galoppaard en vind het dus erg moeilijk. Ze ging wel mooi ontspannen vaak lopen Lachen
Ben dus tevreden ! me lesgeefster kon ook meteen zien dat ik goed geoefend had.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:20

Wat betreft de achterhand versterken. Ik heb gisteren in mijn les weer balkjes gegaloppeerd. Verschrikkelijk moeilijk maar wel hartstikke goed voor de achterhand. En dan ook nog halthouden tussen de balken en daarna weer verder galopperen. Moeilijk hoor..

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:43

madelief88 : een pasowa is heel goed voor de achterhand maar moet je wel rustig opbouwen als ze dat niet kennen is dat eerts wel zwaar maar eerst bv 15 a 20 min vast niet langer hoor het bevalt mij erg goed

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:36

Jaa daarom ze pakt het wel op, we zijn nu meer bezig met het afspuiten enzo,,de voetjes kent ze nu het hele lichaam nog Haha!