[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:01

Clijntje schreef:
In spanje noemen ze het picasso, hier noemen ze het bruinschimmel. Kdacht eerst altijd dat bruinschimmels geen zwart hadden.. mja Knipoog .
Weet iemand eignlijk of zijn manen en staart ooit nog wit worden? Khoop heel erg van niet en dat wit in zijn staart heeft hij wel altijd al gehad.. Bovendien kleurt romero met zijn wintervacht veel bruiner. Dat komt niet door het vuil. In de zomer wordt zijn vacht weer heel erg wit en vallen zijn sproeten weer meer op.. eignlijk best wazig.. Herkent iemand dit?

Roodschimmels hebben geen zwart, want dat zijn feitelijk vossen met witte/grijze haren. Bruinschimmels zijn bruinen met witte/grijze manen.
Het verschil tussen zomer en wintervacht is er altijd. Soms juist ´swinters licht met donker hoofd en benen en zomers donker.
Manen en staart zullen niet verkleuren als je een onveranderlijk schimmel hebt. Een onveranderlijk schimmel wordt dus niet met de jaren lichter. Ze hebben geen wit in de staart, veranderlijke schimmels, die steeds lichter worden, wel. En bij hen kleurt de staart en manen mee.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:07

Ik heb wat nieuwe foto´s van Branca:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op die laatste staat ze dus gewoon aan het randje van een afgrondje te grazen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:09

Leonietje, kun je geen kar van iemand lenen of huren, als er bij jou op stal meerdere mensen mennen?
Dan kun je gewoon eens kijken of je het wat vindt...

Ik vind mennen erg leuk, maar ook voor erbij.
Ik zou nooit echt helemaal over kunnen stappen van rijden naar mennen, daar vind ik het rijden te leuk voor!
Maar ik vind mennen ook een hele uitdaging, omdat je het met zoveel minder hulpen moeten doen dan wanneer je erop zit (in ieder geval voor mijn gevoel, als je het rijden gewend bent...)
En om ze dan toch dressuurmatig aardig voor elkaar te krijgen is nog een hele klus!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:32

Leuke foto's Lusitana!

Ze eet lekker he?! Haha!
Volgens mij ziet ze er al weer wat beter uit! Knipoog

Hieronder nog wat foto's die ik vanmorgen tijdens het uitmesten van het land even snel met m'n mobiel heb gemaakt, Fifi was zo leuk... Pling

Even meehelpen!
Afbeelding

Lekker rollen...
Afbeelding

Afbeelding

even lekker lui gras eten... Haha!
Afbeelding

en weer omhoog!
Afbeelding

Lekker kroelen met vriendinnetje...
Afbeelding

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:38

Hoi allemaal,

Allereerst de beste wensen voor iedereen, dat 2007 jullie maar een hoop plezier en geluk mag brengen!

Wij zijn inmiddels bijna klaar met verhuizen en hebben gelukkig weer internet Haha! Het hele huis staat vol met dozen en het oude huis is bijna helemaal leeg. Morgen nog even de ondervloer en de laatste dingen eruit halen en dan hebben we de hele volgende week nog om schoon te maken en de laatste inspectie te krijgen, maar dat moet goed gaan komen!

Met Suevo ging het even weer helemaal niet goed, hij heeft een melasseallergie en krijgt daarvoor al aangepast voer. Maar nu gaf hij ineens een hele erge accute reactie, we weten nog niet precies waarop. Hij zat onder de bulten en had verschrikkelijke jeuk, dus hij voelde zich ronduit ellendig en had nergens zin in.

Ik vond dat mijn eigen DA niet genoeg moeite wilde doen om erachter te komen wat er nou precies aan de hand was (er was een biopt genomen en daar kwam die overgevoeligheid uit); hij moet er maar mee leren leven en als het te erg wordt krijgt hij wel een spuit cortico steroiden. Dus had ik nu een andere DA gebeld want ik kon echt wel janken...

Gelukkig gaat deze nieuwe DA echt proberen erachter te komen wat er aan de hand is, hij heeft gelijk bloed afgenomen voor een onderzoek, ook naar inwendige problemen. En voor de zekerheid een behandeling met imaverol, voor het geval er door de beschadiging van de huid een secundaire schimmel bij is gekomen. Primaire schimmel kan al niet want het is niet besmettelijk en geen enkel ander paard op stal heeft er last van.

Hij heeft toch cortico's gekregen maar op deze manier heb ik daar geen bezwaar tegen, en gelukkig voelde hij zich gisteren al een stuk beter. Vandaag was hij weer het heertje dus morgen ga ik er maar weer eens op Haha!

Lusitana gefeliciteerd met je paardje, wat een bijzonder verhaal. Ze ziet er ontzettend lief uit, heel veel plezier met haar!

Leuke foto's allemaal!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:47

ey,

hier ben k weer, eventjes pauze... Al dat studeren raak je ook wel beu!
Heb wel altijd trouw meegelezen maar het reageren eventjes achterwege gelaten...
Mooie foto's van alle paardjes!
Zelf ben ik niet zo voor al dat roze, hoewel ik moet zeggen hier past het wel mooi op sommige paardjes. Toch zie ik me er zelf niet mee rondrijden. Voor pedro koop ik meestal alles in het donkerblauw! Ik vind dat sjiek staan Haha!

Lusitana: Branca ziet er al beter uit vind ik. Ik denk dat ze echt aan het genieten is!
Hoe weet je eigenlijk of een schimmel veranderlijk of onveranderlijk is? Ik ben namelijk wel benieuwd of pedro wit gaat worden of niet. Maar ik heb hem pas sinds de zomer dus heb geen idee of hij al lichter is geworden.

nouvel: Je hebt echt twee pracht van paardjes! En die witte heeft zo mooie manen...

Dinkeygirl: jammer van suevo. Ik ben wel benieuwd wat hij dan precies heeft, jij ook natuurlijk. Ik vind het ook wel erg dat je vertrouwde da zich er zo snel van afmaakte... Maarja hopen dat de nieuwe wel meer vindt Lachen

Voor de rest ben k gwn heel jaloers op iedereen die hier wel nog kan rijden! Bij mij is het, door gebrek aan paddock, al een tijdje geleden! Dus ben volop aan het hopen op lente (ben er vroeg mee)
alé, nog wat verder studeren!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:58

Het verschil van veranderlijk en onveranderlijk schimmel zit hem in de staart. Onveranderlijk schimmels hebebn GEEN WIT in de staart.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:03

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:26

Leuke fotos, NOUVEL wat is fifi een schoonheid.

Ik heb ook nog een foto (de laatste van vandaag, belooft Knipoog )
Afbeelding

Als ik de een plaats moet ik de ander natuurlijk niet vergeten.
Dit is mijn pony die 9 mei 2007 21 jaar word.
Samen met mijn nichtje Ilona. (in het roze)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:57

Goeiemorgen!

Leonietje, bedankt!
Leuke foto's van je pony, je zou niet zeggen dat ze al al zo'n mooie leeftijd heeft bereikt!
Leuk dekje ook!

Lusitana, leuk je fotoverslag!
Ik heb gisteren gelijk even gereageerd!

wednesday, da's ploeteren zeg, al dat studeren!
Succes!
Wat vervelend dat je helemaal niet kunt rijden!
Hopen inderdaad dat het snel lente mag worden! Knipoog

DinkeyGirl, fijn dat het verhuizen aardig vordert!
Wat naar van Suevo zeg...
Ik heb ook eens een paardje verzorgd die na het krijgen van pijnstillers heel haftig reageerde met allemaal bulten waarvan daarna het haar gewoon los liet...
Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden!
Sterkte!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:42

Zo bij gelezen, was een aardige klus Ziek
Clijntje welkom leuk paardje heb je zeg
Nouvel leuke foto's in de wei
Lusitana mooi foto verslag, ze boft echt met jou, ze ziet er ook weer beter uit gaat best snel *LOL*
Wednesday jammer dat je niet kan rijden, en succes met studeren
Dinkeygirl lekker dat het verhuizen al opschiet.
Rod heeft ook een allergie, met jeuk hij heeft vorige week een spuit met prednison gehad maar heeft weinig geholpen dus ga de DA ook maar vragen voor veder onderzoek. Gestoord

Ik voel me de laatste jaren ook meer penny als vroeger, is ook zo leuk al die dekjes, ik doe Rod vaak in het paars, met paarse peesjes, staat echt heel leuk, vind ik. Cool

Mijn date ( nu we het toch over penny hebben) was heel leuk, we zijn naar body's geweest tentoonstelling in de beurs van belage, en daarna wat gaan drinken en wezen eten, was erg gezellig, voele me weer even puber op 46e

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:59

Lusitana schreef:
Clijntje schreef:
In spanje noemen ze het picasso, hier noemen ze het bruinschimmel. Kdacht eerst altijd dat bruinschimmels geen zwart hadden.. mja Knipoog .
Weet iemand eignlijk of zijn manen en staart ooit nog wit worden? Khoop heel erg van niet en dat wit in zijn staart heeft hij wel altijd al gehad.. Bovendien kleurt romero met zijn wintervacht veel bruiner. Dat komt niet door het vuil. In de zomer wordt zijn vacht weer heel erg wit en vallen zijn sproeten weer meer op.. eignlijk best wazig.. Herkent iemand dit?

Roodschimmels hebben geen zwart, want dat zijn feitelijk vossen met witte/grijze haren. Bruinschimmels zijn bruinen met witte/grijze manen.
Het verschil tussen zomer en wintervacht is er altijd. Soms juist ´swinters licht met donker hoofd en benen en zomers donker.
Manen en staart zullen niet verkleuren als je een onveranderlijk schimmel hebt. Een onveranderlijk schimmel wordt dus niet met de jaren lichter. Ze hebben geen wit in de staart, veranderlijke schimmels, die steeds lichter worden, wel. En bij hen kleurt de staart en manen mee.

Pling Dankje! Kheb t eignlijk nooit geweten Bloos! Wat heb je trouwns foto's van mooie andalusiers, vooral vimeiro!

dankje cojolly

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:39

wat gaan jullie hard. ga zo even bijlezen.

Bijrijder is geweest, heb even m'n oude lens uitgeprobeerd en wat foto's gemaakt met de andere lens was de kwaliteit echt bagger dus vond het zo **** dat ik geen mooie foto's kon maken met dit weer. Op de camera zelf zag het er nu goed uit dus ga zo even kijken als t met deze lens wel goed is doe ik die andere mooi weg. Bijrijder had d'r goed gereden ze was wat onrustig met haar hoofd maar dat gaat vanzelf wel over ze gooit teminste d'r kop niet meer zo erg omhoog. Ze hebben ook nog even gesprongen was wel leuk om te zien omdat ik haar nog nooit met iemand erop heb zien zitten (had er alleen zelf mee gesprongen) Daarna gaf Linda (bijrijder) picassox nog even les. En wat Linda zei vond ik wel kloppen, was t verder helemaal met d'r eens dus misschien dat ik ook eens vraag of ze mij les kan geven of een keer kan filmen dan kan ik zien hoe t gaat.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:47

@Nouvel: leuke foto's, dat doet mijn paard ook altijd als ik de wei uitmest Nagelbijten / Gniffelen ben soms wel bang dat ze hem om gaat gooien.

@Lusitana: leuke foto's Haha! hoe is het weer eigenlijk bij jullie? Vork

probeer me moeder zover te krijgen om te verhuizen Vork maar toch twijfel ik of ik t zelf wel wil...in t dorp is nu iets te koop met 8 stallen, goeie bak en weiland (moet je wel huren las ik) lijkt me echt leuk om 8 paarden bij huis te hebben natuurlijk niet allemaal van ons zelf maar een paardje meer erbij lijkt me ook erg leuk! zou dan of een paard erbij willen dat Zdressuur loopt of een andalusier of lusitano Vingers aflikken. Maar toch ga ik dit huis dan weer missen ben nog nooit verhuisd.

Mennen vind ik ook heel leuk, heb een tijd les gehad, op stagebedrijf reden ze met huifkarren en dan mocht ik ook wel eens mee en soms sturen.
Maar toch helemaal overstappen zou ik nooit kunnen heb meer met gewoon rijden. Misschien dat ik de pony deze winter voor de slee ga zetten Nagelbijten / Gniffelen als er sneeuw ligt.

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:29

elmiran schreef:
Misschien dat ik de pony deze winter voor de slee ga zetten Nagelbijten / Gniffelen als er sneeuw ligt.
woow cool Cool

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:36

Elmiran, wat voor camera heb je ?

cojolly, even weer puber, fijn dat je date leuk was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:10

Fun pic van vanmiddag. Het was hier zonnig en rond de 16 graden. En nu regent het.
De winter outfit was omdat ik dat van iemand gekregen heb, dus dat moest even op de foto (Kyra K trui, sjaal en muts; rijhandschoenen en bodywarmer van een ander merk.) Kon makkelijk in een shirt lopen, hoor...
Afbeelding

cojolly, ik voel me constant puber, nou ja, tot ik weer last van mijn reuma heb enzo Clown dan voel ik me 80.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:35

Haha!

Gave foto Lusitana!
En die witte dame eet rustig door... Haha!
Heerlijk zeg, 16 graden met een zonnetje! Doet me des te meer naar het voorjaar verlangen!

Elmiran, wow huis met 8 stallen!
Klinkt niet verkeerd! Knipoog

Fijn dat het met je bijrijder goed gaat!
Is ze ook instructrice, of helpt ze jullie gewoon een beetje met rijden?

cojolly, ja paars is ook cool! Cool
Klinkt gezellig je uitje!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:09

Nouvel schreef:
Haha!

Gave foto Lusitana!
En die witte dame eet rustig door... Haha!

We probeerden ook foto´s met haar hoofd omhoog, maar dat vond ze niet leuk en dan krijg je dus dit:
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:12

Oh, ik vond bij het make van deze foto uit dat ze luistert naar het commando "back" of "back-up".

We kwamen bij betreffende foto nl op Trish af en we waren in eens te dicht bij . Toen zei ze "can you back up a little?" (Ze is engels) en Branca ging al. We dachten dat het toeval was, dus weer herhalen en daar ging ze! Maakte niet uit waar en of ze stil stond of stapte, ze ging meteen achterwaarts!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:17

Afbeelding
foto van vandaag Haha! Umi & Linda.
Ze vond t springen echt heel leuk, oortjes helemaal naar voren Nagelbijten / Gniffelen
was de eerste keer dat Linda echt met d'r sprong.

@Lusitana: wou dat het bij ons nog zo warm was Haha!
leuke foto's Vork

huis met 8 stallen lijkt me wel wat Haha! alleen als je kijkt hoeveel grond je erbij hebt en vergelijkt met wat we nu hebben.....
er zit grond bij maar dat moet je apart huren dus dat is t enige nadeel, en vind de vp wel hoog.....

leonietje: ik heb deze camera:

Afbeelding

canon EOS 350D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:19

@Lusitana: handig Haha!
onze Quarter kent t ook....maar af en toe is t net een tank Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:59

O wow, leuke springfoto!!!

Ik weet niet of ik het nog kan. Was vroeger erg fanatiek, maar heb het lang niet meer gedaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:05

Lusitana, gaaf zeg!
En vooral netjes afgericht!

Bekend verhaal trouwens, die 'oren naar achteren foto's'... Haha!

Gave springfoto Elmiran!
Ze zien er inderdaad naar uit dat ze er plezier in hebben!

Ik heb vanmorgen een keertje op het nieuwe paard van een vriendin van mij gereden, wel wit maar heel wat anders dan 'mijn witte'... (maatje groter! Haha! )!

Paard is bijna 17 en heeft hoog gelopen, maar is een beetje 'stuk' gereden...
Arme dier was broodmager toen ze haar kocht en mistte elke bespiering en wat ze nog had zat zo vast dat ze niet eens haar hals kon strekken...

Dus het enige doel met rijden, naar voren en naar beneden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 07-01-07 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:20

Leuke fotos elmiran. zo te zien hebben zowel ruiter als paard het prima naar hun zin.
Ik heb ook lang getwijfeld tussen deze en de minolta, maar omdat ik een minolta analoge spiegelreflex had en veel lensen en filters met effecten heb ik toch voor de minolta gekozen, zonder spijt overgens.
Ik heb 9 jaar in een fotowinkel gewerkt, vond fotograferen zo geweldig....heb zelfs studiowerk gedaan, kinderen, familie fotos etc. Doe er nu niets meer mee.....geen zin meer, geen tijd.

Lusitana, leuke fotos ! Je ziet er leuk uit in je winter outfit.