Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Is ze onderdanig qua rang? Mijne heeft ook wat moeite met andere paarden..maar ik merk dat daar een hoop angst bij zit.
Jenara schreef:Echter op de weide vindt ze haar draai niet ... Ze ijsbeert veel op de weide, of wandelt gewoon rond, i.p.v. rustig te eten, als je haar er van haalt, wil ze bijna obsessief meteen eten, eten, eten, waardoor ik de indruk krijg dat ze niet genoeg graast op de weide. Hoewel ze dit op de vorige plek ook wel had, terwijl ze echt wel genoeg at. Ze blijft ook het contact met de andere paarden enorm vermijden.
Eén van de vrijwilligers op stal, die haar nu al een paar x buiten heeft gezet, zou willen vragen om haar toch in een andere groep te zetten, maar ik vraag me af in hoeverre het aan haar zelf ligt, dat ze echt even een klein "trauma' heeft aan andere paarden en dat ze dus in een andere groep hetzelfde zou doen.
Iemand van jullie hier een idee over? Ik ga straks al wat vroeger gaan en eventjes gadeslaan op de weide en kijken of ik mss kan helpen om haar wat contact te laten leggen met de anderen?
Zinzi_jewel schreef:Hoe vaak komt het voor dat een geïmporteerde merrie dragend is ?
Mijn merrie krijgt een typisch buikje .
Zal na de verhuizing een DA laten komen voor een scan .
Kan ook gewoon volgevreten zijnMaar buikje wordt bol en op de flanken blijft ze plat.
Vindt het typisch
Jorinda schreef:Ik zou Jenara echt nog (heel veel) meer tijd gunnen om te aarden en wennen aan de nieuwe plek. Ze staat er nog maar net, dus zou hier echt nog geen conclusies van trekken. Dat ze uiteindelijk, ondanks de onrust op de weide, toch al een stuk meer zen is wijst toch wel voorzichtig de goede richting op denk ik, maar ik zou het dus echt nog even aanzien.
Mike Mollenvanger ken ik niet.
Jorinda schreef:Ik had niet begrepen dat ze haar opjagen. Dacht dat ze er zelf “gewoon” heel zenuwachtig van werd.Sorry!