Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
mindful schreef:Binnenkort is er in België, Asse, terug een heel interessante infodag
https://www.trekpaard.net/nl/cpl-koudbloeden-infodag
Kaatastrof schreef:mindful schreef:Binnenkort is er in België, Asse, terug een heel interessante infodag
https://www.trekpaard.net/nl/cpl-koudbloeden-infodag
Ik had hem al gedeeld maar hoe meer reclame hoe beter lijkt me. Ga je zelf ook?
ellepel schreef:heb je foto van die plek? ik ben wel heel benieuwd hoe het er uit ziet.
en waarom wachten tot april?
als je mijt denkt dan beter toch meteen doen?
Muiz schreef:Ik kan niet bij dat paard in de buurt van de benen komen. Die jeuken zo dat ze gericht slaat, naar de eigenaars ook trouwens. Daarom wordt ze nu ook niet degelijk behandeld.
Ze hebben eerder al het advies van hun eigen dierenarts en die van ons op stal gehad dat ze cydectin moeten gebruiken.
Dan houd het voor mij ook wel een beetje op verder. Opzich is een maand ook wel uit te zingen.
Hoe zit het met cydectin en dracht? Mag er dan behandeld worden?
Muiz schreef:Ik kan niet bij dat paard in de buurt van de benen komen. Die jeuken zo dat ze gericht slaat, naar de eigenaars ook trouwens. Daarom wordt ze nu ook niet degelijk behandeld.
Ze hebben eerder al het advies van hun eigen dierenarts en die van ons op stal gehad dat ze cydectin moeten gebruiken.
Dan houd het voor mij ook wel een beetje op verder. Opzich is een maand ook wel uit te zingen.
Muiz schreef:DA had het er inderdaad over dat moxidectine gewoon bij dracht gebruikt mag worden. Het is immers ook goedgekeurd als ontworming voor drachtige merries. Ze had het zelfs liever tijdens de dracht dan met een veulen aan de voet voor het geval dat het veulen aan de sokken van de merrie zou kunnen likken als die net behandeld is.
Ik snap trouwens de zorgen om de Belg wel hoor. Maar dat is niet mijn paard en dus ook niet mijn verantwoording om die in een hoefstal/noodstal te zetten om te behandelen. Ik gooi wel nog het balletje op bij de eigenaren dat ze mee kunnen behandelen en dat we anders pas behandelen als de Belg verhuisd is.
Muiz schreef:Ik snap niet zo waarom er toch zo op doorgegaan wordt? Het is niet mijn paard. Eigenaren willen niet behandelen.
Dan houdt het toch op? Ik ga niet andermans paard behandelen als die dat niet willen.
Duhelo schreef:gewoon bietenpulp.
Zelfde voedingswaarde als haver in droog gewicht, maar eenmaal geweekt heb je ongeveer 5 X zoveel
Dus 500 gram voer voor de hoeveelheid van 100 gram haver.
Een suikerarme grasbrok kan ook, maar vermijd luzerne.
zupa van equifyt kan ook (7.9% suikers)
of de pre active als je liever iets droog voert.