Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:29

Afbeelding

Dit was ie toen ie net van de slacht gered was...toen was hij ong. 1.55 cm

Afbeelding

Nu is hij dus zo en ong. 10 cm hoger...hij mag nog meer bijtrekken op z'n rug van mij.

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:37

Gaaf geworden hoor! Ben je al een beetje met hem aan het werk?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:28

Dankje! ja ik longeer hem 1 soms 2x per week 10 min aan de dubbele longe..gevolg door wat grondwerk, of soms alleen grondwerk. Ik wil niet teveel doen met hem, omdat hij nog zo jeugdig is maar hij vind het wel super leuk om wat te doen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:30

Oh nou dan zal ie ook nog flink gaan groeien als je hem aan het werk zet. Hij heeft nog een lekker puppyleven. Wat was ie mager zeg.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:38

Ja erg he...ik ben blij dat hij daar gered is, het is echt een super leuk dier in alles.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:49

Oh Willemlover, wat vreselijk dat het niet lukt! Moet hij nu echt op tafel? Waarom krijgen ze hem er niet goed uit? Ik duim voor je... Sterkte!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:58

Wauw Elisa! Wat een transformatie! Super om te zien en goed werk heb je gedaan!!

Ik hoop echt dat hij thuis gauw weer de oude is. En dat hij morgen goed door de operatie heen komt. Men ven zo zenuwachtig en heb het zo met hem te doen.. ;(

Somokkele: ja klopt hij moet morgen echt op tafel. Ze krijgen hem er niet uit omdat het een extra kies is met lange wortels die schuin lopen helaas :(.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:39

Duimen dat ze de kies op tafel er zo uit hebben!

Ik hoorde net van wat stalgenootjes dat ze Elsje wat hengstig dachten te zien. Hoop het niet -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:40

_Zsazsa_ schreef:
Duimen dat ze de kies op tafel er zo uit hebben!

Ik hoorde net van wat stalgenootjes dat ze Elsje wat hengstig dachten te zien. Hoop het niet -O-

Inderdaad hopen dat het zo gepiept is willemlover :(:)

Ze kunnen tijdens de dracht super hengstig tonen zonder het echt te zijn, hoeft dus niet te betekenen dat ze niet drachtig is hoor :j

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:10

Ik heb even jullie advies nodig. Ik woon op gran canaria en ik vind het hier niet geweldig voor paarden eerlijk gezegd. Ik heb een paardje hier gekocht en die heeft het gewoon zwaar gehad. Het is echt een geweldig beest en ik gun hem gewoon meer. Hier kan hij niet op de wei hebben ze hier niet , paddock is verschrikkelijk in de zon en vliegen dus hij staat heel de dag verder op stal. Ik vind dat verschrikkelijk en iedereen zegt hier ja dat is hoe je hier paarden houd maar ik kan er niet aan wennen. Ik wil hem naar nl doen naar iemand waar hij lekker naar buiten kan overdag.
Ik wil er ook niks voor hebben ze moeten alleen het transport betalen.Maar hoe pak je zoiets aan ik wil niet dat hij de handel in verdwijnt. Hij word volgende maand 9 is 1.63 ong en buiten een paar lelijke littekens mankeert hij niks ook heeft hij papieren. Dus ik vind het moeilijk hoe ik dit moet aanpakken.Ik heb ook zeker geen haast ermee en kijk rustig rond. Hoe zouden jullie dit doen?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:13

Lastig abukir, ken je niet iemand die hem voor je zou willen verzorgen zolang je daar bent. Of woon je daar echt? Ik heb geen plek voor een 2e anders had ik hem graag opgevangen hier voor je. Misschien toch een advertentie plaatsen en kijken wat erop af komt. Misschien mensen die ervaring hebben met importeren. Het is ook een pre toch?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:18

Ja het is een pre en zoek gewoon een forever home voor hem in nl. Ik blijf voorlopig hier heb ook een zaak hier. Maar als ik een advertentie plaats ben ik bang dat er alleen mensen op afkomen die muss geld zien of weet ik het want een contract opstellen is ook lastig . Is vaak van geen waarde

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:20

abukir schreef:
Ik heb even jullie advies nodig. Ik woon op gran canaria en ik vind het hier niet geweldig voor paarden eerlijk gezegd. Ik heb een paardje hier gekocht en die heeft het gewoon zwaar gehad. Het is echt een geweldig beest en ik gun hem gewoon meer. Hier kan hij niet op de wei hebben ze hier niet , paddock is verschrikkelijk in de zon en vliegen dus hij staat heel de dag verder op stal. Ik vind dat verschrikkelijk en iedereen zegt hier ja dat is hoe je hier paarden houd maar ik kan er niet aan wennen. Ik wil hem naar nl doen naar iemand waar hij lekker naar buiten kan overdag.
Ik wil er ook niks voor hebben ze moeten alleen het transport betalen.Maar hoe pak je zoiets aan ik wil niet dat hij de handel in verdwijnt. Hij word volgende maand 9 is 1.63 ong en buiten een paar lelijke littekens mankeert hij niks ook heeft hij papieren. Dus ik vind het moeilijk hoe ik dit moet aanpakken.Ik heb ook zeker geen haast ermee en kijk rustig rond. Hoe zouden jullie dit doen?

En een paddock met genoeg schaduw is onvindbaar?
Vervelend hoor, een leven lang eenzame opsluiting zou ik ze ook niet gunnen..

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:28

paddock in de schaduw is miss wel vindbaar maar hier in het zuiden niet dan zou ik hem in het noorden moeten.zetten en dan heb ik er dus geen zicht op. Hier hebben de meeste stallen alleen boxen en als je geluk hebt een rijbaan.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:29

Wat zonde, je zou zeggen dat daar plek genoeg is. Stukje grond huren met stalletje is geen optie zeker?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:32

Het is gewoon een oliebol voor paarden hier is mijn mening. gortdroog een paard moet toch lekker kunnen scharrelen los kunnen lopen maar dat vinden ze hier niet. ze vinden mij raar guiri (buitenlander) maar boeit mij niet ik vind hun raar

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:45

Is dat in Spanje ook niet zo, dat ze veel binnen staan? ik vind je niet raar..een paard moet inderdaad lekker paard kunnen zijn.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:45

Pff lastig abukir.. snap dat het een hele moeilijke beslissing is voor je. Heb je geen kennissen in Nederland in de paarden?
Hier helaas momenteel ook geen plek voor hem, had het ook graag voor je gedaan. Paardjes staan aan huis. Al is mijn andere pony wel op leeftijd (29) maar die is nog kern gezond.

Ik zal als ik jou was er nog even heel goed over nadenken. En ook wat je verwacht van de mensen waar je hem naar toe doet. Ik heb een tijdje een paard in bruikleen gehad. Misschien is dat wat? Als je daar meer over wil weten mag je pb-en hoor! Succes met het nadenken over je beslissing!

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:56

Ik heb er al heel goed over nagedacht en zoek al 2 jr een beter plekje hier om te stallen maar is onvindbaar lijkt wel. Ik verwacht verder niks bijzonders van de nieuwe eigenaar alleen dat hij vrijheid en liefde krijgt. En een beetje werken want hij is gek op werken en zou het leuk doen op n dressuurwedstrijd . springen weet ik niet heb ik ohz nog niet gedaan met hem ik ben gren springer haha

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:10

Wow wat heftig willemlover, ik hoop dat het morgen de laatste keer wordt dat ze gaan proberen!!

Abukir, ik ben wel op zoek naar een braaf buitenritpaard haha. Succes met je keuze! Lijkt me erg lastig

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:29

nou mensen die interesse hebben mogen mij altijd pb en hihi

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:08

abukir schreef:
nou mensen die interesse hebben mogen mij altijd pb en hihi

Zou je zelf nog eigenaar willen blijven van je paard of echt effectief verkopen ?
Als hij van jou zou blijven kan hij evt wel mee bij mij op de wei staan, gereden worden, evt wedstrijden enzo, trailer heb ik + rijbewijs..
Momenteel staan er 3 paarden (mijn anda, tinker en een oldenburger van 2 vriendinnen)
3 grote weides, 24/7 buiten..
Wel in Belgie in prov Antwerpen :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:48

@willemlover: Heel veel succes alvast morgen!! Hoop dat het nu eindelijk lukt en het herstel dan kan gaan beginnen :Y)

@abukir: lastige keuze!! Ik hoop dat je een fijne plek voor hem kan vinden :)

Over een plek vinden gesproken. Ik ben helaas ook niet in de positie om mijn paarden voor altijd bij me te houden. Mijn KWPN merrie staat te koop i.v.m. mijn stage volgend jaar, maar ook de ruin zal een keer moeten gaan. Maar hoe liggen de prijzen voor PRE's? Wat wordt er voor zoiets betaald? Gaat dus om een grote 8-jarige ruin, M-dressuur, 1.73m en in NL geboren. Of wat hebben jullie betaald voor iets in deze richting? Mag eventueel ook via PB!!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:14

Jij kunt best een mooi bedrag vragen hoor Roxanne, mooie leeftijd en niveau. Ik weet niet hoe hij eruit ziet verder. De maat is ook heel flink en gewild. Ik zou er een royaal prijskaartje aanhangen.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:29

_Zsazsa_ schreef:
Jij kunt best een mooi bedrag vragen hoor Roxanne, mooie leeftijd en niveau. Ik weet niet hoe hij eruit ziet verder. De maat is ook heel flink en gewild. Ik zou er een royaal prijskaartje aanhangen.

Hij hoeft in principe voorlopig ook nog niet weg, maar ik kreeg wel al reactie op hem bij de foto's die ik van hem heb laten maken. Maar dan, wat noem jij royaal? Is dat 2500-5000, 5000-1000, 10000-15000 of moet er nog een nulletje bij zeg maar? :+
Nogmaals, ik heb echt 0,0 ervaring met het (ver)kopen van Spanjaarden, dus moet me hier nog eens goed in gaan verdiepen..