[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:48

Jasmijn, super dat hij thuis is!
Leuke fotos weer voorbij zien komen.
Lekker gereden vandaag, Bram gelongeerd maar dat was echt een drama :S Wilde naar me bokken en ging wat stijgeren aan de lijn. Had hem gewoon aan een halstertje..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:56

hahahaahah krijg net een pbtje heb ik dit gewoon in het verkeerde topic geplaats hihihi ben dus echt dom hoor
maar goed hier moest het dus staan Clown

malin super foto`s
en nog lekekr laten gaan op het strand mss gaan we eind mei ene strandrit maken zouden eerst manege paarden huren maar ik denk dat ik toch mijn eigen ventje mee neem leuker en zit ook heelrijk hihihi

saida als ik jouw was hoe moeilijk ook voor je paardjes nu toch gaan voor een eigenpaard nu weet je ook niet wanneer ze ooit verkocht worden en je er afstand van moet doen
het geld wat je nu uitgeeft kan je aan een eigen paard besteden
waar je ook heel veel van gaat houden en liefde van terug krijgt
en krachtvoer hoeft niet zo heel veel te kosten dus valt wel mee denk
en nog lekekr dictherbij wat wil je nog meer

wel sneu dat het openis gebarsten wel goed hoor maar zie dat kleine ding voor me staan met die troep achgossie sneu ding ben wel blij dat hij lekekr loopt te rennen heetf hij er mss minder last van dan wij denken

welkom aan de nieuwlingen pas op erg verslavend forum

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:00

Ik zit hier al lang op hoor Knipoog was eerst verslaafd maar nu is het vèèl minder.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:33

madelief88: nee, we hebben nog geen goed passend zadel, als die er is gaan we (ik en eigenaresse) er zeker op...ze moet er toch een keer aan geloven Haha!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:36

vadaag zou ik en mij 2 dochters mee gaan met een buitenrit Ja met peet .
we zouden weg gaan om 12 uur ,dus smorgens op tijdt uit bed de kids ook alles even op je gemak doen de kids gingen lopen met de Pling pony`s naar de manege , lopen ze ongeveer 30 min over ik alvast naar Lovers djemo lekker op mijn gemak poetsen nou 11.50 uur waren mijn kids er en ik was ook klaar . Pling
even nog met ze alle in de bak wie waar gingen lopen nou daar gingen we met een groep van Ja 12 personen we waren nog geen 5 min weg krijgt mijn oudste dochter van een pony voor haar een Boos! trap tegen haar knie ,ik dacht o nee ik sprong gelijk van djemo af en naar mijn dochter toe ik zij rijden jullie maar verder me andere dochter is gewoon mee gegaan en ik met patricia tereug naar de manege toe Verdrietig baaaaaaaaaaaaaaaalen Verdrietig ze had best wel veel pijn gelijk djemo afgezadelt een ander meisje was even bij patricia, ik haar pony snel op stal gezet en gelijk koel elementen opgehaaldt knie was wel dik we hebben wel een Ja uur gekoeldt en ging al wat beter ze heeft nog wel iets last van haar knie maar valt Pling gelukkig heel erg mee wel wat blauw . maar daar ging onze buiten rit ga ook nooit meer met zo grote groep mee is helemaal niet overzichtelijk. Party!! dit was onze zondagmorgen Party!!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:38

Djemo! jeetje wat een drama allemaal! ik hou er zowiezo niet van om met een giga groep te gaan rijden, je houd idd niet iedereen in de gaten...en dat is idd onoverzichtelijk!
Nou veel sterkte met de knie van je dochter!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:56

Zo ik meld mij ook maar weer is Tong uitsteken
zit de laatste tijd niet veel op bokt..
Mijn merrie der banden beginnen al slapper te worden en deer uiers beginnen te groeien Tong uitsteken
en bij mij begint het ook te groeien Tong uitsteken

Afbeelding

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:01

djemo balen zeg! sterkte!

Lindy1982 welkom!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:05

ja sorry was ff een tijdje afwezig druk en druk met de zwangerschap Haha! hoe gaat het hier met de paardjes en met de paardjes in spanje zijn ze al naar nederland?
Saida
hoe gaat het met het rijden ?? en met je veulen? En met het bonte veulen?

liefs lin

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:28

Lindy, fijn dat alles goed gaat!
Nog wat nieuwe fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:42

Schattige foto's! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 01:07

Hallotjes!! Ik kom ook nog even aanwaaien om 1 uur ... Tong uitsteken hihi. Lange leve de vakantiee!! Haha! Haha! .

Saida: Ah, arme Cipke Ach gut Nu komt alles eruit.. is wel even vies denk ik, maar wel beter. Al die vieze troep.. Maar moeilijk hoor je keuze.. Al zou ik het wel weten. Volgens mij betaal je dan wel erg veel voor Gryts Nagelbijten / Gniffelen En kan je nog 'beter' je eigen paard kopen.. Succes met je keuze! Lachen

Mies: Oeeh, spannend!! Ben super benieuwd hoe het is afgelopen?? Je paard van je dromen zou geweldig zijn Tong uitsteken . En over het veulentje.. ze hebben daar alleen een klein paddockje... dus kan die niet lekker rennen... Ach gut Over een paar weekjes gaat ie lekker de wei op. Mams moet eerst opnieuw gedekt worden door Prins. Tong uitsteken

Sanne: Ben je nu aangenomen bij thuiszorg?

Malin: Nee, hij is helaas niet te koop..... Echt jammer. Hij is zo lief en ondeugend haha. Prins is inmiddels al 20 -al is dat niet te zien vind ik zelf- dus die kleine moet zn opvolger worden Haha! . En wat leuk je verslag!! Klinkt als super buitenritten!! Ja En je foto's van Dink!! Echt om op te vreten dat stelletje samen Lovers

Horsie: Welkom hier! foto's ? Knipoog

Madelief: Stappen was gezellieeeeee Haha! . Lekker aan de wijn gezeten hihi! Dus ging wel soepeltjes allemaal Clown . Lekker gedanst, en gek gedaan.. dus leuk avondje. Een spanjaard en een zonnestraal doen je goed he Haha!

Djemo: Een wilde zondag zeg.... Balen van die trap!

Lindy: Heey, welcome back. Buikie groeit lekker.. Tong uitsteken

Soeske: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Echt TE lief gewoon!! Kleine lammetjes zijn zooo schattig Haha! Haha! . En Goya en Bram zijn dr lief mee! Bram is trouwens wel een doerak zeg lees ik. Lijkt wel een beetje op Rocky. Die kon ook zo gek doen af en toe... Tong uitsteken

Ik ben trouwens van de week nog 2 keer wezen kijken bij Rocky en Jielt Haha! Was leuk! Rocky was helemaal happy gewoon toen ie me zag hihi. Echt een schatje Lovers . Keihard kwam die aanrennen en brullen dat ie deed! Haha! Heb hem nog even lekker gepoetst en gelongeerd. De kunstjes kon die ook nog Haha! . Jielt was minder enthousiast, zoals ik verwachte Tong uitsteken Die maakt het allemaal niet zoveel uit wie dr komt - uitzondering op de man die altijd voert hihi- Clown

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:12

Daisy met haar dikke buik Tong uitsteken

Afbeelding

Mijn 3 schatjes Haha!
We hebben wat foto's gemaakt gister Tong uitsteken Alleen jammer dat ascar zijn oren in zijn nek heeft maar dit zijn mijn drie trotse paardjes Haha!

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:40

Jasmijn -> Leuke foto's van Bandito!
Die gaat het deze zomer helemaal naar zijn zin krijgen daar.
Moet jij eens opletten hoe hard hij dan gaat groeien en hoe mooi hij wordt!
Vrijdag is idd mijn paardendag, die dag hou ik altijd vrij om dan heerlijk de hele dag bij de paarden te zijn.
De overige doordeweekse dagen heb ik oppaskindjes, afspraken en mijn huishoudelijke taken.
En in het weekend kan ik ook meestal niet de hele dag er naartoe.
Die dag vind ik altijd zó heerlijk!
Even niets moeten en lekker genieten.
Ik ga Gemelo niet huren, mijn hart ligt toch bij een fries, dat is mijn grote droom.
Ik ga dus op zoek naar mijn droomfries.
Ik wil Grytsje en Cipke blijven verzorgen iig tot Cipke zijn wonden goed zijn genezen, en mocht dat eerder zijn dan ik mijn eigen paard heb misschien nog ietsje langer.

Sanne -> Ow wat erg! De verwarming aan met deze temperaturen!
En alle ramen natuurlijk potdicht want stel je voor dat er een zuchtje frisse lucht binnenkomt.
Pfff, ik krijg het al benauwd als ik eraan denk.......

Malin -> Jij hebt leuke dagen achter de rug zeg!
Een lange bosrit en een strandrit, lijkt mij zoooooo heerlijk!
Leuke foto's van de strandrit, je maakt me nu nog lekkerder!
En die foto van het aansingelen van Dinkey! Hahaha! Op je knieën!

Branka -> Hahaha! Jij hebt me door! Knipoog

Linsey -> Welkom hier! Doei!

Madelief -> Ik betaal aan leasegeld voor Grytsje net zoveel als wanneer ik mijn eigen paard daar zou stallen.
Het enige wat er met een eigen paard nog bij zou komen zijn de kosten voor een VA.
Op de andere plek die ik heb gevonden (en ben wezen kijken) is het € 100,= goedkoper en daar moet dan nog krachtvoer bij rekenen.
Ze hebben daar alleen geen binnenbak waar in gereden kan worden, daar is het te klein voor.
Verder zag alles er prima uit, niet nieuw, maar wel netjes en onderhouden.
De sfeer voelde goed aan en de kwaliteit van het hooi en de stro zagen er prima uit.
Het is er ook niet zo massaal als op de manege omdat het een pensionstal is.
Ik ben er al uit, hoor!
Ik ga voor een eigen paard! Hyper!

Michelle -> Veel plezier vandaag!

Suzanne -> Bram wilde ook veel liever van het zonnetje genieten natuurlijk! Knipoog
Ahhhhh Lovers wat een lieve foto's van Bram, Goya en de lammetjes!

Petra -> Knipoog Had je gisteravond ook al even gesproken via de Kwekker, maar ik ben er uit, hoor!
Ik ga op zoek naar mijn eigen paard!
Ik wil iig Grytsje en Cipke blijven verzorgen tot de wonden van Cipke zijn genezen, en misschien nog wel ietsje langer tot mijn eigen paard er is.
Ben wel benieuwd naar meer foto's van de fries die jij gisteren opnoemde! Cool

Marielle -> Jammer dat jullie buitenrit zo is afgelopen.
Gaat het vandaag weer een beetje met je dochter haar knie?

Lindey -> Jeutje wat een buikje heb je al!
Je schoonzus is er bijna niets bij! Knipoog
Hoe voel je je?
Leuk je weer te zien in het topic!
Het bonte veulen doet het goed, lekker speels beestje. (wanneer heb je die gezien dan?)
De merries met veulens staan nu lekker samen op een stukje gras, Grytsje en Cipke staan daar overdag ook.
's Nachts gaat nog niet want Cipke heeft nog steeds koorts, dan staan ze in een kraamstal.
Ik spuit 2x per dag zijn wonden in de hals en die op zijn been schoon, en hij begint al wel meer praatjes te krijgen dus hij begint zich eindelijk wat lekkerder te voelen!

Ilona -> Ik ben er al uit, hoor!
Ik ga rustig op zoek naar mijn eigen droomfries!
Wat leuk dat Rocky je nog herkent en zo blij op je af kwam rennen!

Ik ben gisteren naar Mayke geweest en heb heel lang met haar gepraat over van alles en nog wat, oa over de keuze om voor een eigen paard te gaan of niet.
Door het er met haar over te hebben, alle voors en na's op een rijtje te zetten, door jullie mening te vragen en door het er met m'n hubbie over te hebben ben ik er uiteindelijk toch uitgekomen; ik ga rustig op zoek naar een eigen paard! Hyper!
Tot die tijd blijf ik Grytsje en Cipke verzorgen en mocht mijn paardje er snel zijn dan wil ik iig zo lang voor Cipke blijven zorgen tot zijn wonden mooi zijn genezen.
Ik kan niet zo in ene mijn rug naar ze toekeren en ze aan hun lot overlaten, dat zit niet in mij.
Ik ben dus MP aan het afstruinen, bij (handels-)stallen en stoeterijen aan het gluren, Peet weet misschien nog een leuke ruin te koop en Mayke gaat contact opnemen met een oom van haar die in de friezen zit.
Mocht iemand nog een leuke fries weten dan hoor ik het graag!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:00

Hey saida Haha!

het bonte veulen naja jaarling ken ik van dat ik kyra daar heen bracht..Ik vond hem zielig..
Maar wat erg van jouw veulen hopen dat het snel beter gaat..

Mijn schoonzusje heb ik al een tijdje niet gezien. dus weet niet hoe zij groeit maar zij draagt het rond en iknaar voren dus valt al meer op dan denk ik.. Tong uitsteken

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:29

En bedoel je de zwartbonte (Picasso) of één van de twee bruinbonte?
De zwartbonte is nl. laatst verdronken........
De veulens stonden toen net een paar dagen op het land en hij is toen 's nachts in het water geraakt en kon er niet meer uit komen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:41

ow jee wat erg dat was ook een veulen van vorig jaar zeg maar?
Ik weet het niet meer ik dacht dat hij bruin bont was.. Ze stonden toen ( vorig jaar ) met 6 veulens in 1 box en dat veulen werd steeds weggedreven en was echt bang in die stal ik vond het toen zo zielig.. Ik weet wel dat de moeder een schimmel is van dat meisje die nu ook op Kyra rijdt

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:23

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:56

Lindy1982 schreef:
ow jee wat erg dat was ook een veulen van vorig jaar zeg maar?
Ik weet het niet meer ik dacht dat hij bruin bont was.. Ze stonden toen ( vorig jaar ) met 6 veulens in 1 box en dat veulen werd steeds weggedreven en was echt bang in die stal ik vond het toen zo zielig.. Ik weet wel dat de moeder een schimmel is van dat meisje die nu ook op Kyra rijdt

Nee die was het niet, jij bedoelt Maroushka.
Die is een poos geleden wel erg ziek geweest, had toen gaskoliek, waarschijnlijk omdat ze niet bij het water mocht komen.
Ze is toen apart gezet en nu lekker buiten.
Het gaat heel goed met haar!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:34

Hallo meiden,ik schaam me bijna voor m'n lange afwezigheid,maar het is hier zo hectisch geweest.
Ik heb ook geen tijd om alles terug te lezen (zijn iets van meer als 20 blz geloof ik Bloos ),dus ik heb alleen de laatste 3 terug gelezen.

Allereerst even een reactie op Jasmijn> Wat is Bandito (wil nog steeds Billy zeggen Nagelbijten / Gniffelen ) kicken joh!
En wat fijn dat ie al zo snel z'n plekje gevonden heeft tussen de paardenvriendjes.
Ik hoop dat jullie een hele mooie toekomst tegemoet gaan samen.

Verder begreep ik dat Saida toch op zoek gaat naar een eigen paard.
Gaaf joh! En spannend ook.
Maar ik weet zeker dat je straks heel gelukkig gaat zijn met de keuze die je nu maakt.

Verder heb ik vorige week met Mynke een traumatische ervaring op gedaan (ik meer dan zij gelukkig).
M'n juf zou haar dinsdag rijden en ik ging haar even aan de hand instappen op het erf.
En ik had echt nooit verwacht dat het mij zou gebeuren,maar ze schoot ineens met haar hoofd naar beneden om te schuren,daardoor vlogen haar teugels over haar hoofd (ik weet het,dom,dom ,dom) en ging ze in haar teugel staan.
Toen ze haar hoofd omhoog wilde doen,schrok ze natuurlijk van de druk die ineens op haar mond kwam te staan en begon ze te steigeren,zo hoog,dat ze recht achterover op haar rug klapte,op de stenen.
Daarna rolde ze iets opzij en bleef ze liggen Huilen
Men,men,wat een paniek!
Haar achterbeen lag een beetje raar,dus we waren nogal bang dat die gebroken was.
Heel voorzichtig haar zadel afgedaan en daarna ontspanede ze iets en konden we haar voorzichtig laten opstaan.

We hebben haar helemaal gecheckt en wonder boven wonder had ze alleen 2 schaafwondjes.
Even een poosje gestapt en aan de longe gezet,niet kreupel Afgod
Ook niet gevoelig op haar rug,hoe is het mogelijk??????

We hebben haar de afgelopen dagen 2x pd gewandeld en aan de hand wat gedraafd,maar geen pas onregelmatig.
Wel zag ik zaterdagavond ineens dat ze wel een beetje vocht in d'r knie heeft,maar of dat van het vallen is of van het kleunen tegen de deur of iets,geen idee.
Even aankijken nog en anders toch maar langs de da.

Ik weet niet hoe ze onder zadel loopt,m'n zadel heeft nl de klap niet overleefd.
De boom is 5 cm naar beneden en naar rechts verbogen,niks meer aan te doen.
Het lijkt wel of m'n zadel als een soort helm heeft gefungeerd,al met al dus een geluk bij een ongeluk.
Nu zit ik dus zonder zadel,ben al druk aan het zoeken voor een goede 2e hands,hopelijk lukt dat een beetje snel.

Met kleine Doutzen gaat het super.
Femke spamt me elke week met nieuwe foto's en ze wordt zo onwijs gaaf!!
Ik hoop vanavond even een nieuw topicje te kunnen maken met foto's van het kleine ding.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:28

pipi wat schrikken zeg!
gelukkig dat het mee leek te vallen...
zo zie je in wat een klein hoekje het kan zitten...

verder alles vluchtig doorgelezen en weer veel mooie plaatjes gezien!
malin, je mag hier het hele jaar op strand met paarden, alleen niet voor het deel bij Noordwijk (boulevard die kant op)
ik ga in de zomer niet midden op de dag, veel te druk en gevaarlijk...
meestal 's morgens op tijd of anders 's avonds, voor de paarden ook veel lekkerder!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:13

LIndy: heey gaat goed zo te zien op de foto Haha! wat heb je al een mooi buikje Lachen
ben echt superr benieuwd wat voor knappe beeb je meisje krijgt Haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:44

Jeetje Pipi, wat een akelige situatie. Kan begrijpen dat je bent geschrokken.

Frío en ik hebben vandaag weer een mijlpaal. Na onze mislukte buitenrit 1,5 week geleden (Frío raakte compleet in paniek van een draaiende molen en ging er vandoor toen we hem aan de hand erlangs wilden leiden) zijn we ondertussen verhuisd naar een stal die daar vlakbij ligt. Met o.a. als reden dat we lekker buiten kunnen rijden. Vandaag dus gedaan. Met een stalgenoot heerlijk 1,5 tot 2 uur door de duinen gehobbeld. Duintje op, duintje af, etc. We moeste wel eerst het dorp doorsteken en vooral de vlaggen waren even eng en kliko's langs de weg zijn ook niet leuk (hoewel daar het paard van mijn stalgenoot meer op reageerde). Uiteindelijk liep er allemaal erg braaf langs en eenmaal in het duin aangekomen liep ie braaf. Eerste heuveltje af wilde hij liever in draf, maar hij had al snel door dat dat niet slim was. Heerlijk gereden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:08

Branka, fijn joh, dat het nu weer goed ging!
Dat zal een flinke opluchting zijn!
Super!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:18

Ja, het was echt zalig. Teugeltje steeds losser en hij liep steeds relaxter de duinen door ondanks het hem wel inspanning koste. Morgen dus maar even rustig longeren.