[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:05

Echt penny ben ik nooit geweest. nou ja af en toe met cap en zweep op de fiets Nagelbijten / Gniffelen

Umi heeft nu ook een rose dekje met 2 biesjes eromheen wel leuk.
Hou er helemaal niet van maar dit dekje heeft gewoon toch iets, zou je ook makkelijk op een ruin kunnen doen Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:06

paardjes weer bekapt, Slapen lang mee bezig geweest. ff snel de wei uitgemest en de stal dus ik ga zo maar wat leuks doen heb ik wel verdiend na t opruimen Nagelbijten / Gniffelen ga zo dus maar weer eens rijden ben erg benieuwd of Umi normaal doet met d'r hoofd.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:32

Nouvel schreef:
'Mijn' witte barbiepaardje heeft ook al meerdere rose outfits, waarvan 1 met witte bloemen op het dekje... Cool

Klinkt als iets dat ik ook móet hebben.
Foto??!!
Roze is nl helemaal mijn kleur en nu heb ik eindelijk een mooi meisjespaard Clown
Dus ik wil lós gaan Haha! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:33

Ja, wie is er nou niet een beetje penny Bloos Ik ook al, ik kan me helemaal vinden ik sommigen dingen die jullie hier schrijven, precies zo'n gevoel, haha Haha! Geweldig toch!

Nou elmiran veel succes met rijden dan, ik had ergens gelezen dat je bijrijdster ook zou komen vandaag? Misschien kan zij je een beetje helpen en weet ze hoe je het kan oplossen? Zal vast snel wel weer over gaan Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:01

bijrijder komt morgen weer. Vandaag rijd ik ff met picassox in de bak.
Heb d'r al meer bovenin lopen Haha! en ze liet gewoon helemaal los Vork
merk wel dat ik nu ineens meer linkerteugel eraan moet hebben, dan voelt ze nog een beetje stijf aan....dus in t begin is t wat rekken en strekken Nagelbijten / Gniffelen
even op de volte en goed die kant los maken. daarna loopt ze echt een stuk beter, galop ging ook foutloos. Ben nu een paar weken al bezig om de achterhand te trainen. Rustig drafje klein beetje verzamellen, en daarna goed weg rijden, en weer terug rijden op zit doet ze heel netjes.
Dus ben benieuwd of t op de foto er nu ook beter uit ziet, m'n pa vond d'r achterhand er namelijk maar wat achteraan slepen paar weken geleden.

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:57

oh wat een leuk topic ! Haha! Pling Kheb zelf een andalusier. Hij heeft helaas geen papieren, maar we hebben hem wel echt uit andalusie gehaald, dus in dat opzicht is het zeer zeker een echte Vingers aflikken Er was geloof ik wel een dekbewijs, maar die hadden we niet gekregen.. nouja..
Samen met romero hadden we ook camminera gekocht. Haar vader was pre en haar moeder engels volbloed. Ze was lief, maar extreem bang. We hebben haar niet meer, want k had geen tijd voor twee paarden en mijn moeder durfde er niet op.. Verdrietig

Heeft er iemand hier trouwns een pony met dezelfde kleur als romero? In spanje noemen ze het picasso, hier noemen ze het bruinschimmel. Kdacht eerst altijd dat bruinschimmels geen zwart hadden.. mja Knipoog .
Weet iemand eignlijk of zijn manen en staart ooit nog wit worden? Khoop heel erg van niet en dat wit in zijn staart heeft hij wel altijd al gehad.. Bovendien kleurt romero met zijn wintervacht veel bruiner. Dat komt niet door het vuil. In de zomer wordt zijn vacht weer heel erg wit en vallen zijn sproeten weer meer op.. eignlijk best wazig.. Herkent iemand dit?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:18

Pipi, hier wat roze Barbiepaard foto's Haha! :

oud roze:
Afbeelding

donkerroze met bloemetjes:
Afbeelding

en roze streepjes:
(dit hele setje heb ik inmiddels weg gegaan, omdat het dekje te dun en 'flubberig' was en de beenbeschermers te groot...)
Afbeelding

Ik heb ook nog de zuurstokroze PK pad met bijpassende bandages, helaas geen foto van...

en dan hier nog de donkere schimmel (wat stoerder en minder 'Barbie' Haha! ) in paars:
Afbeelding

Hoe bedoel je penny... Bloos

edit: Clijntje, welkom hier! Knipoog

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:27

Vet gaaf Haha!
Vooral dat oud roze vind ik errug mooi.
Waar heb ik je in hemelsnaam die roze met bloemetjes vandaan?
Heb ik nog nooit ergens gezien.

Clijntje> Welkom hier.

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:35

dnkjewel Haha!

Helpt het btw om de manen te vlechten? Blijft de bos manen dan dikker en blijven ze dan langer klitloos? Want romero, hoe kan het dan ook anders, rolt ook graag in de modder, en krijg ik dan niet juist sneller klitten?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:41

Penny....ja nu meer als vroeger . Haha!

Ik heb het idee dat er vroeger alleen maar spullen verkrijgbaar waren in het zwart, donker groen, donker blauw en bordeau rood. Als ik naar fotos van vroeger kijk...zie ik alleen deze kleuren.
Maar toen was het naar een ruitersportwinkel gaan ook niet zo normaal als tegenwoordig, volgens mij.
Ik denk dat dat pas van de laatste 8 jaar ofzo is. Maar misschien heb ik dat ook wel helemaal mis hoor ? Bloos Maar ik ervaar het zo.
Ik ben ook helemaal into THE ROZE. Ze noemen me zelfs zuurstokje op stal. Knipoog

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:56

@ Clijntje , ik vlecht ze altijd in als ik weg ga, waarom ? Om idd de manen te sparen, want als ik het niet doe zitten ze na twee dagen echt heel erg in de knoop en ik ben niet zo goed in "uit de knoop halen". En ze zijn in een jaar echt enorm gegroeid sinds ik dit doe. Heb even in je profiel gespiekt..wat een knappert die Romero van jou !

@Nouvel mooie roze fotootjes. Helemaal mijn smaak, op wit staat ook alles.

@ soeske , Fijn dat het beter gaat Goya's rug. Vraagje hoe hebben ze haar wervels weer los gemaakt ?

@Lusitana, Mooie fotos, ik ben echt benieuwd hoe ze er over een paar weken uitziet.

Ik denk dat ik morgen ook maar weer eens een poging waag....ik heb een nieuwe cap dus het avontuur kan weer beginnen.

@ pipi Ach gut

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:02

Nouvel, ik ben nog steeds helemaal weg van jouw witte paard. Lachen
Die setjes zijn erg leuk, ik heb m'n roze stripe pad ook verkocht, inderdaad zijn ze erg flubberig, dun en voelen zelfs een beetje goedkoop aan. Erg jammer, wat het zijn op zich wel leuke.. Ja

Over dat roze, ik had eerst 2 witte merries. Dus ik ging helemaal los. Clown

Maar nu ik Picasso heb, vreselijk. Echt zo'n homo is het dan. Nagelbijten / Gniffelen Dus ik heb al mijn roze halsters, setjes, dekjes, borstels gedag gezegt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:12

Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:13

Gelukkig hebben wij alleen merries. maar t roze dekje dat ik nu heb is wel van een hengst geweest Nagelbijten / Gniffelen

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:15

Mijn nichtje heeft dat stripe pad ook maar die van haar is niet dun of flubberig... hadden jullie hem misschien gewassen ???? dat ie daarna niet meer mooi was ? want deze is nog niet in de wasmachine geweest.

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:26

thnk U Lachen Jouw fries mag er ook wezen. Mijn oom heeft ook friezen. Pling best mooie, hij had er een paar geshowed. Veel beweging en uit nature houden ze hun hoofd al hoog Tong uitsteken

Hmm.. kdenk niet dat ik de manen ga invlechten.. Romero heeft redelijk stijle manen en ze komen net onder de nek uit. Ze klitten niet zo snel. Ik kam ze alleen voor wedstrijden,maar dan doe ik er wel een heleboel antiklitspray in.
Laatst bijgewerkt door Clijntje op 06-01-07 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:29

Thanx allemaal!
Roze op wit is gewoon lief! Haha!

Verder heb ik bijna alles bruin, blijft gewoon mijn favo kleur voor mijn dekjes enzo en het is een lekker makkelijker kleur.
Daarnaast vind ik bruin op wit ook wel chique staan!
Naast het bruin heb ik dan 'voor de leuk' altijd wel een aantal 'eruit springende' kleuren, zoals nu roze en lila/paars, maar ik heb ook geel en oranje bijv... Knipoog

Ik heb het streepjesdekje inderdaad een aantal keren gewassen.
Het dekje is niet té dun ofzo hoor, maar ik heb liever een wat dikker/steviger dekje...

Ik vlecht Fifi alleen met rijden, 3 losse vlechten en meestal haar voorpluk.
Dit tegen het verstrikt raken met mijn handen in haar manen en het er dan uit trekken van manen...
De voorpluk vlecht ik meestal omdat ze erg zweet en die dan zo vies vastplakt in haar ogen...

Tulp vlecht ik nooit, haar manen zijn nog te kort...
Ik hoop dat ze nog wat langer zullen worden!
1,5 jaar geleden waren ze nog kortgeschoren... Clown

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:29

Afbeelding

Ik vind net op in het profiel van stalgenoot deze foto van Jacolien.(profiel spetter)
Dit is nog een foto voordat ik haar kocht.
Arjan( arretje hier op bokt) ment en heeft sinds kort een mooie welsh cob en Annemarie zit achterop (Indianajones hier op bokt) Eigenlijk jammer dat ik niets met haar doe qua mennen.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 06-01-07 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:32

Leonietje wat gaaf!

Waarom ga je niet met haar mennen?
Volgens mij vindt ze dat hartstikke leuk!
En het is ook leuk! Knipoog

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:36

Ik kreeg romero ook kortgeschoren. Clown Het zag er niet uit!! Een kale staartwortel die helemaal recht de lucht in stak als hij ging uitsloven en dan nog het figuur van een jaarling! Koe .. Auwa

Ik vind Bruin en Bordeaux ook mooi kleuren voor schimmels.
Laatst bijgewerkt door Clijntje op 06-01-07 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:38

Zo, ik ga zo eens even bijlezen. Een hoop pagina's zo te zien Nagelbijten / Gniffelen

Hahaha, ik hou dus totaal niét van roze! Ik vind iig bij Keet dan, creme/bruintinten mooi. Of hooguit bordeaux. Bloos

Leuke foto's wel Nouvel Haha! !

Met Keet alles verder goed; Gisteren er nog even op gezeten.
En ik ben vandaag gestart met... Western rijden. *LOL* Het bevalt me onwijs goed, dus waarschijnlijk ga ik ook die kant op met Keet. Westernfries in spé dus Cool

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:38

Ik heb een tuig (die heel schimmelig is momenteel Bloos ) maar geen kar. Heb wel eens naar een kar gekeken maar ik denk dat ik het op lange termijn niet leuk genoeg vind om te mennen. En dan vind ik de uitgave van een kar die ik waarschijnlijk heel weinig ga gebruiken erg jammer. Ik ben er met mezelf nog niet helemaal uit....en dat denken duurd inmiddels al wel een jaar, misschien als ik eens een goedkope kar kan kopen dat ik het kan gaan uit proberen...maar daarnaast kan ik ook helemaal niet mennen, maar dat wil Arjan me wel weer leren.
Bij ons op stal mennen er drie personen, die rijden er ook naast overgens.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 06-01-07 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:39

idd mennen vind ik soms ook wel leuk Haha! is weer eens wat anders dan rijden. Heb vandaag m'n kwpnr nog ff met lange lijnen laten lopen.
T rijden ging wel goed maar t wijken niet, en aan de hand liep ze als nog door de rechterkant zelfs als ik d'r een tik gaf met zweep ze ging er dwars door heen. Dus picassox had nog wat lange teugels en toen gingen we weer ff de bak in. En toen kon ze ineens wel wat pasjes opzij doen Tong uitsteken
ga nu dus maar opzoek naar een dubbele longe en wat meer werk aan de hand doen. als ze dat door heeft gaat het onder het zadel vast ook een stuk makkelijker. haha had wel ff weer t gevoel alsof ik aan t mennen was toen ik erachter liep Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:40

je kunt ook een sulky kopen Nagelbijten / Gniffelen zijn niet zo duur en ook niet zo groot Nagelbijten / Gniffelen
zat daar zelf overna te denken om onze quarter daarvoor te zetten. Wil er best een kopen maar dan zit ik weer met t vervoer ik kan t nooit ophalen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:50

Ik vind er nog een paar Bloos

Afbeelding

Hier zit ik overgens wel achterop, dit was de laatste onderlinge wedstrijd die Arjan met haar reed, toen had ik haar al gekocht.
Afbeelding
Afbeelding