Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Tarzan schreef:Wat een fijn nieuws FB en goed dat je gevoel uiteindelijk leek te kloppen!
Dartel, Luzerne barst van de suikers dus zou ik echt niet aanraden. Ik voer zelf een soort van ‘luzerne’ maar dan suikerarm, ja ze vinden het minder lekker maar ze eten het toch wel op. Ik zal morgen even voor je op de zak kijken hoe het heet.
Maartje_M schreef:Dat ligt wel een beetje aan het hooi ook natuurlijk.. ik heb het nu met mijn hooi op energie en eiwit helemaal doorgerekend voor alle paarden en kon wonderbaarlijk genoeg voor 4 Paarden met 3 soorten voer uit. Maar wel dus iets wat ik normaal niet zou voeren maar omdat de energie van mijn hooi zo laag is wel mooi in de puzzel paste.
Wat bedoel je met ondersteunend? Eiwit dan? Want ieder voer gooit er natuurlijk energie in
_Tarzan schreef:De 2 die ik noemde kun je mee aanvullen, zit niet veel in dus prima om mee aan te vullen. Ik doe met beide best lang
Jenara schreef:Maartje_M schreef:Dat ligt wel een beetje aan het hooi ook natuurlijk.. ik heb het nu met mijn hooi op energie en eiwit helemaal doorgerekend voor alle paarden en kon wonderbaarlijk genoeg voor 4 Paarden met 3 soorten voer uit. Maar wel dus iets wat ik normaal niet zou voeren maar omdat de energie van mijn hooi zo laag is wel mooi in de puzzel paste.
Wat bedoel je met ondersteunend? Eiwit dan? Want ieder voer gooit er natuurlijk energie in
Ik bedoel dat het een aanvulling/vervangning is op het ruwvoer, dus uiteraard gaat er energie in, maar ik weet dat sommige ingrediënten, zoals haver, een invloed kunnen hebben op de rillerigheid, of zelfs echt een bommentje van je paard kunnen maken en dat hoeft niet. Dus de energiehoeveelheid die ze uit het krachtvoer haalt, hoeft niet meer te zijn dan wat ze uit haar hooi haalt, ik wil alleen wat mineralen en eiwitten etc. aanvullen. Is natuurlijk lastig dat ik geen analyse heb van het hooi dat ze zal krijgen, maar net daarom wil ik wel graag een, betaalbare, allround aanvulling op het hooi geven.