keona schreef:welke moeite en kosten bedoel je elcid
De kosten en moeite van het houden van een dekhengst

Staan Ufano en Salquerio nog in Nederland? Ik weet dat Jan zijn merries te koop heeft staan maar weet niet waar de hengsten gebleven zijn.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:welke moeite en kosten bedoel je elcid
keona schreef:Lusitana schreef:Eigenlijk krijg je dan de oliebol wat iemand anders kwijt moet. Ik zelf zou het niet doen
Nouvel schreef:Real niet meer en Boemio is nog niet gekeurd.
Volgens mij staan er in de catalogus nog wel meer die niet zo bekend zijn.
Eefiepeefie schreef:In ieder geval is er dus best wel veel keus in Nederland en omgeving! Zeker voor zo'n klein rasHet ligt er natuurlijk wel aan wat je zoekt en daarbij kun je met veel stallen in Portugal overleggen om diepvries te verzenden. Afhankelijk van je merrie pakt dit goed of slecht..
Edit: Ik zou vooral kijken naar de nakomelingen en wat de hengst verbeterd heeft ten opzichte van de merries. Bij het KWPN is dat vaak wel bekend en bij de APSL is dat een zoektocht die ik zelf ontzettend leuk vond!
keona schreef:ook vind ik dat elcid zegt dat zo veel kosten zijn,nou bij de lusitano vind ik dat toch echt wel mee vallen hoor je hoeft nergens aan te voldoen als je hengst maar in het plaatje past.en dan is dek geld ook nog vaak behoorlijk van een lusitano terwijl er vaak niks bekend is van.
ElCid schreef:keona schreef:welke moeite en kosten bedoel je elcid
De kosten en moeite van het houden van een dekhengst( in de vorm van keuring, spermogram, ritjes naar dekstation en terug, administratie, etc. etc. etc. ) .
Staan Ufano en Salquerio nog in Nederland? Ik weet dat Jan zijn merries te koop heeft staan maar weet niet waar de hengsten gebleven zijn.
ElCid schreef:De kosten en moeite van het houden van een dekhengst( in de vorm van keuring, spermogram, ritjes naar dekstation en terug, administratie, etc. etc. etc. )
Jessix schreef:ElCid schreef:De kosten en moeite van het houden van een dekhengst( in de vorm van keuring, spermogram, ritjes naar dekstation en terug, administratie, etc. etc. etc. )
Dit is ook wat mij tegenhoud. Daarbij vind ik het merriebestand ook niet zo interessant dat ik sta te popelen om mijn hengst daar op te zetten. Dus voor die paar dekkingen denk ik "laat maar...".![]()
Ook ben ik een te grote muts om zomaar veulentjes op de wereld te zetten. Die moeten dan natuurlijk de allerbeste start krijgen en een heel lang en gelukkig leven bij de allerbeste mensen.Ik ben ook absoluut niet geschikt om te fokken. Als ik merries zou hebben zou mijn paardenbestand alsmaar blijven groeien, want ik kan niets weg doen!
Dus ik houd het maar gewoon bij mijn bachelor groep.
keona schreef:ja zou het wel leuk vinden mocht ik gaan starten in de sgw dat ik dan in de portugeese kleuren start
keona schreef:Maar dan is mijn vraag wat vind jij een goede merrie. Want wat de een goed vind ,vind de andere weer niet goed. Ben benieuwd waar jij een goede merrie op bazeert