[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlyNyno

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:31

Hannelover hier de flyer

Afbeelding

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:01

Kris_p lieve foto. Gelukkig dat ze nog rustig is en dat de buitenrit goed ging. :)

Marlynyno ik zou zeker mee doen. Is alleen maar heel leerzaam. En leuk natuurlijk!
Mooi zadel ook! Ik heb ook een kentaur zadel. Wel een ander type. Vind het een heel fijn zadel. Hoor van meer mensen dat ze een kentaur hebben voor hun fries :)

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:06

MarlyNyno schreef:
jUst_eVa schreef:
Ik zou mee doen als ik jou was! Als hij braaf is en het is niet gevaarlijk oid, lijkt het me heel leerzaam voor jullie beide.

En prachtig zadel! Wat voor 1 is het?

Heb je z'n sokken er nou af geschoren?

Jaaaa zijn sokken geschoren. Hihi altijd erg last van mok en vind het altijd wel sjiek hihi erg hè ik weet het! Haha

En is een kentaur elekra. Echt een fijn zadel

Haha ja het is ook wel mooi geschoren. Heb je een foto waar je hem helemaal ziet met geschoren sokken? Mijn vorige fries ging ook sok loos door het leven. Pablo word van de winter helemaal geschoren, misschien dat ik dan z'n sokken ook mee neem dan kan het lekker luchten. Ik scheer het nu ook al aardig bij.
Het zadel ga ik even opzoeken. Ziet er idd fijn uit!

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:08

_Lonneke Jaaa ik hoor het ook vaker inderdaad! Welk type heb jij?

En jUst_eVa ik heb denk ik wel een foto van helemaal, even opzoeken hihi

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:15

jUst_eVa:

Afbeelding
Afbeelding

Dit was bij mijn merrie.Daar deed ik het ook al bij
Laatst bijgewerkt door MarlyNyno op 30-05-16 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:17

jUst_eVa:

Afbeelding
Deze van jop met zijn te kleine springschoenen _O-

Afbeelding

En deze onder het zadel

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:48

Nog gefeliciteerd Chriske! :D

Moooie foto's van Pablo <3

Superfijn Lonneke, dat Merci zich zo goed gedragen heeft :))
Heerlijk dat ze nu lekker dichtbij staat!

Ziet er heel fijn uit Renskep!
Is dat bij je in de buurt? Mocht willen dat dit bij mij zo was, wij hebben alleen maar landpaadjes, echt saai op den duur :')

Ach wat sneu Rietjee_xx, mooi paard!
Had je IM topic ook gezien, sterkte nog!

Fijn dat Hanne weer goed loopt Britt!

Haha jaa gett, dat het mooiste paard ter wereld wel een Fries móést zijn was natuurlijk allang bekend maar het staat nu vast :D

Yke_lover ook op buitenrit geweest, ziet er fijn uit :))
Mooie neckrope ook!

En ook Kris_P en Lieuwkje op buitenrit geweest, veel buitenritten hoor!
Was het ook wel lekker weer voor, heerlijk zeg :D

MarlyNyno, ik zou gewoon lekker meedoen, kun je alleen maar van leren!
Prachtig zadel! <3
En mooie Jop natuurlijk, vind hem heel mooi!

Kentaur lijken me ook fijne zadels, klopt het dat ze smal uitvallen of is dat een roddel? :Y)
Hoorde ik van sommigen, heb nu een Rossner zadel wat me ook goed bevalt.

Hier helaas ook sokjes geschoren vanwege mok en mijten. Maar die groeien gelukkig al aardig weer aan :D
Maar moet zeggen dat het inderdaad wel wat heeft, vind het wel chique staan soms :)
----

Hier gisteren ook weer heel fijn gereden :D
Ik ga denk ik nieuwe rijlaarzen kopen, want mijn huidige zijn best ver ingezakt en zijn nu vrij kort..
Welke hebben jullie/raden jullie aan?

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:04

_Nynke: Ik heb geen idee of ze smaller uitvallen? Volgens mij valt het wel mee. Ik heb nu een fit 3 en inchmaat 17. Langer kan Jop niet echt hebben, maar heb gelukkig nog wel gewoon ruimte voor mijn kont :D . Hiervoor had ik een schockemohle Sports en dit was 17,5 inch. Hier zat ik weer best krap in (zie je misschien ook wel op de foto).

En ik vind Lipica laarzen wel mooi en fijn! Niet extreem duur en als je ze laat maken duurt het wel 12 weken geloof ik, maar je hoeft maar een aanbetaling van € 100,- te doen, dus kan je wel even doorsparen nog bv. hihi.

Ik denk dat ik ook weer nieuwe ga bestellen. Heb eigenlijk ook geen goeie zwarte meer. :o

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:01

O ik vind het wel echt wat hebben hoor Friezen met geschoren sokken <3

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:21

Aah okee!
Ja naja ik heb nu voor Wikje boommaat 34 en dit is wel breed genoeg.
Geen idee wat dat voor fit is :+

Thanks voor de tip!

jUst_eVa, ik ook :D

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:26

Ohhh gelukkig ben ik dan niet de enige hihi.
Sommige verklaren me echt voor gek!

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:22

Nou ik heb me ingeschreven voor Dinja...Spannend!
Ik ben echt benieuwd :):)

Met trailer laden is hij aardig dwars, dus maar even flink oefenen!

Jullie ook paarden die moeilijk de trailer op gaan?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:25

Haha nee zeker niet.
Mn moeder was er bij toen ik de sokken eraf haalde, ze vond het zo zonde maar ik was echt blij verrast :D
Zou er niet rouwig om zijn als ze nooit weer aan zouden groeien. Maar eerlijk is eerlijk: sokken horen gewoon bij een Fries, het liefst zie ik een Fries met sokken :)

Ohh trailerladen is hier geen probleem, ze wandelt wel achter me aan ^^ sterkte alvast hahah :+

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:28

Amai moet eens wat bijlezen! Sta wat achter met al die examens... Vandaag de eerste gehad se! Ging verassend goed :D maar zal maar niet te snel juichen...
Wel nog paar keer kunnen rijden maar spijtig geen foto's!
Regent het ginder ook met bakken regen? In de kempen is het overal een zwembad! :o

Ik scheer ook de sokken van mijn fries. Dacht in het beging dat het mok was, jaren zalfjes etc aangesmeerd, niets help. Ook enkele dierenartsen versleten tot degene nu zei dat het schurft was. Friezen zijn daar blijkbaar gevoelig voor. Om de 6 maanden een inspuiting, om de 6 weken een goede over de benen vrijven en het werkt goed! Mijn oudste stampte constant op de grond van de jeuk, arm dier... Schurft hangt er nog wel maar veel minder en geen jeuk! Moet ze dus minder scheren, maar doe het nog wel. Vind het properder in de winkel met al die modder en in de zomer om eens getjes of bandages aan te doen :)

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:57

Marlynyno ik heb de kentaur penelopa . Heb hem al een jaar of 5 / 6 en vind hem echt heel fijn. Volgens mij valt hij gewoon normaal. Heb deze toen ook 2e hands gekocht voor weinig geld maar is nog steeds fijn :)

Ik vind het eigenlijk wel mooi die geschoren sokken, zou het zelf alleen niet durven..
Trailer loopt ze trouwens heel makkelijk op. Loopt gewoon achter me aan naar binnen.

xindyraah fijn dat je examen goed ging. Succes :D

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:11

_Nynke & _Lonneke ik heb hier ook nooit eerder last van gehad bij mijn merrie.
Maar Jop heeft er echt een kop op zitten. Als hij niet wilt, wilt hij niet. Op zich erop lopen doet hij dan wel tot een paar x toe, maar als dan de stang erachter moet, stuift hij eruit en klapt hij de lucht in.
En dan is hij het op een gegeven moment zat en dan kom ik niet verder tot de laadklep _-:( Het enige wat hij dan doet ik steigeren. Echt frustrerend, want het liefst zou je hem wat aandoen hahaha.

Met een longeerlijn is ook geen succes, als hij maar wat achter zijn kont voelt, stijgt hij gelijk op ;( .

Toch nog maar flink oefenen met hem! Ik denk dat er in het verleden gewoon iets niet goed is gegaan en hierdoor zo dwars is, maar het blijft but! Haha

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:07

In tijden van mooier en droger weer , die regen mag hier wel gaan ophouden want zo kunnen we niets doen hé Siebert? :+:

Afbeelding

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:34

Mooie foto <3
Regen? Hier is het de hele dag al droog en zonnig en echt enorm warm! :oo

Lijkt me inderdaad heel vervelend dat t trailerladen niet lukt :=

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:42

Droog? Oh dan hebben jullie geluk.... Vandaag valt het precies mee maar afgelopen dagen, het viel met bakken uit de lucht!

Wauw Siebert is zo'n knappie! <3 hij staat echt super op die foto! :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:18

Hier ook prachtig weer hoor! :D

Knappe Siebert !

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:04

Dankje voor de info marlynyno +:)+ ik kom uit Barendrecht ;) meerdere mensen bij mij op stal hebben het ook en heb er ook opgezeten echt een heerlijk zadel <3

Ik raad Lipica af, bij mij waren ze na 1x rijden kaal aan de binnenkant. Teruggebracht wij verwachtte nieuwe laarzen maar we kregen dezelfde met een laagje verf terug >;) daarna waren ze na het rijden nog steeds kaal. Dus voor mij nooit meer lipica :n als ik nieuwe laarzen neem ga ik wss voor celeris.

Trailerladen was ooit een probleem maar door veel oefenen loopt ze er binnen 10 min. in niet gelijk maar na de 2e x gaat ze d'r in :D

Mooie foto <3

Gisteren zooo fijn gereden! En d'r galop was echt super <3 binnenkort komt er een filmpje ;)

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:33

Wie hebben jullie als zadelmaker hannelover?
Wij hebben altijd Van Rijs, maar Kees gaat voor zichzelf beginnen, dus daar blijven we bij. Waarschijnlijk voor jou dus ook een Kentaur? Hihi :D

Oh echt? Dit probleem heb ik nooit gehad bij Lipica. Dat is niet fijn dan! :o

Weet je al of je je gaat opgeven voor de clinic? Leuk joh, nog een fries! Haha

Benieuwd naar het filmpje!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:34

Ga later weer even helemaal bijlezen,
Ik las iets over trailer laden, twikke loopt er gelukkig zo in en weer uit, net alsof ze der stal in loopt :P. Een ander paard bij mij op stal die is wel een lastige, maar uiteindelijk komt hij er wel in.

Hele mooie foto's van leuke paardjes kwamen voorbij :D

Over het weer, Hier was noodweer voorspeld maar het is bij een beetje onweer en paar flinke buien gebleven, wel blij mee anders was de bak 1 groot zwembad.

Gisteren heerlijk gereden op twikke, eerste keer haar volledig zelfstandig gezadeld opgestegen etc. ze was wel beetje druk en mij aan het uittesten, maar heel fijn afgesloten :)

Hopelijk binnenkort eerste les en misschien stukje naar buiten :D

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:44

Hier inderdaad best wel onweer gehad en een stuk of 4 grote buien, gelukkig niet een hele dag regen anders waren we ook weer terug bij af met het weiland.
Wij staan op kleigrond en dat is echt erg in de winter/herfst/soms het voorjaar. 1 dag regen en het is meteen een grote blubberbende, je kunt je benen wel breken.
Paarden kunnen hier dus ook niet echt op de wei in de winter := Gelukkig hebben we wel paddocks.
Dus ik was allang blij dat het niet heel veel geregend heeft, al ben ik wel een liefhebber van onweer!

Wikje loopt ook de trailer in alsof t haar stal is. :P

Wat fijn Eloya dat het zo goed ging :D
Uittesten, klinkt bekend :')

Super Britt dat het bij jou ook lekker ging, ben benieuwd naar het filmpje :D

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:57

ja wij gaan kees ook laten komen wij maken altijd een stal afspraak :D ik hoop idd dat het een kentaur wordt <3 was idd niet fijn :n weet het nog niet moet nog ff overleggen met mn ouders :j

haha filpmje komt er vandaag aan :)