Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Snoraly schreef:Als ik inderdaad 1x per week zou lessen zou ik met de helft van de stal + lessen iets van €300 per maand kwijt zijn. En dat vind ik helemaal prima als ik daarnaast idd ook de vrijheid heb om te rijden etc. Heb ik ook al aangegeven. Maar voor 1x per week rijden vind ik dit bedrag iets te.
Heb er zelf een behoorlijke tijd uit gelegen qua rijden dus kan me ook voorstellen dat je het lastig vindt om me alleen te laten rijden aan het begin. (Tot 8 jaar geleden erg fanatiek gereden, geen wedstrijden o.i.d. maar wel gewoon lessen op eigen paarden, geen manege o.i.d.)
Hij is 7 maar eigenlijk is er het afgelopen jaar weinig mee gedaan onder het zadel, dus hij moet ook verder opgeleid/doorgereden worden. Dan is natuurlijk wel de vraag of dit de juiste combi is, maar i.m.o. een kwestie van uitproberen. Betalen voor puur de verzorging ga ik alleen niet doen, hoe geweldig ik hem ook vind.
Snoraly schreef:Ik vind het zeker logisch om les te nemen, heb ik met al mijn bijrijdpaarden gedaan in het verleden. Vooral nu ik er al een tijdje uit lig is het ook nodig, kan me ook voorstellen dat ze het lastig vindt om me erop te zetten zonder toezicht omdat ze ook niet wilt dat er dingen gebeuren. In juni ergens heb ik wel samen met een ander paard een les gehad en viel me nog mee hoe snel ik het weer door had. Op wat balans na idd niet verleerd![]()
Wat Elisa2 zegt is inderdaad hoe ik het zelf in gedachten heb, eerst lessen en mocht het goed gaan en ik kan hem daadwerkelijk zelf rijden ben ik bereid om meer lease te betalen. Maar moet er überhaupt eerst op kruipen want voor hetzelfde geld zeg ik: Nou dit wordt hem niet.
(Heb de afgelopen maanden ook niks betaald hoor, kom puur om hem beweging en aandacht te geven aan de hand, aangezien ze zelf op dit moment de tijd niet heeft om te komen probeer ik zo vaak mogelijk te gaan).
Ze zegt ook dat ze me niet wil verplichten om kosten te betalen en begrijpt dat ik natuurlijk geen smak geld neer ga leggen als die eis er ligt. Vraag me dus vooral al wat ze wél wilt, dat gaan we even samen overleggen. Ze vroeg om ideëen en suggesties hierin, dus was benieuwd naar jullie input.
Klusjes zijn overigens niet verplicht, staan volpension op het stukje paddock bijhouden na wat ik zelf heb besloten om op te pakken omdat ik er toch (bijna) dagelijks ben.
Kan me ook voorstellen dat je je paard niet wilt verkopen, dus dan zou het een mooie oplossing zijn om het samen te delen. Hier sta ik ook helemaal achter, mits ik daarin vrijheid heb om dus het rijden op te pakken. En onder goede afspraken.
Dorien66 schreef:Maartje_M schreef:Oh ja, dat heb ik wel, een eis in instructieIk wil graag dat mijn bijrijders op dezelfde manier trainen als ik
Ik ga ervan uit dat mijn bijrijder net zo rijdt als ik, of beter. Ik zou nooit aan een beginner, bang iemand of iemand die er anders over denkt beginnen.