nombrado schreef:het wedstrijd gericht rijden herken ik zeker de prestatiedrang, die je anders doet rijden dan je thuis in alle ontspanning doet. Je ademhaling wordt hoger, (rood hoofd hahahahaha) waardoor je paards ademhaling ook hoger gaat zitten en zelfs duizelig kan worden (hyperventilatiegevoel)
Oh ik denk dat elke wedstrijdruiter wel een vorm hiervan heeft, al is het onbewust! je ziet niet voor niets vaak wegschietende paarden enz op het wedstrijdterrein. Het allermoeilijkste is goed door blijven ademen in je proef, doorzittend en wel en dan ben je snel je adem aan het vastzetten hoor, ik vind dat rete lastig, na zo'n stuk hoor ik mijn voorlezer al weer sissen; denk aan je ademhaling
Citaat:
a.s weekend de keuring...., mijn instelling daar zal worden, plezier hebben met de paarden en kijken naar alle pracht wat daar rond loopt! Het zal zeker een drukke bedoeling worden.
Fauno gaat mee.... gevoelsmatig is hij nog niet echt klaar in zijn spieren. Maar dit paard wil zo graag laten zien wie hij is! Dit heeft hij nooit kunnen doen.
Gemelo vind alles geweldig, die zal dus ook zeker genieten gezien te worden.
Ben heel benieuwd hoe Fauno het gaat vinden en zal doen, neem je je andere kanjer niet mee?
Chica; hopelijk is dit echt de stal waar je kan blijven staan kwa gevoel.
Cyrina; Gefeliciteerd, top gedaan hoor!!!! op naar de L2