[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:08

Annash schreef:
Hihi nou ik kreeg nogal veel pb's en ik heb een paar interessante aanbiedingen! Dus ik dacht kan er wel uit... eerst maar zien wat hieruit komt enzo!

Er komt vast wel weer iets leuks op je pad en anders moet je maar verhuizen. }> Je mag uit de 3 blokhutjes kiezen :D

Lisenka

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:17

Malin: Suevo ziet er super uit. Leuk dat je les van Noor krijgt.

Ilona: Wat heb jij een stoute Chico zeg.

Keljan wilde vanavond eerst het land niet uit. Dus eerst Otto gepakt, toen draad er weer op. Ziet Jan Keljan op het erf loslopen. Keljan zag Jan en had zoiets van ok dan ga ik wel naar stal en komt dus rustig mijn kant op wandelen zijn box in. Dat flikt hij nou altijd, stroom geeft hij echt niets om en er staat een klap op. Hij gaat er niet doorheen, maar tussendoor. Het blijft een ouwe duvel en die oogjes die glimmen dan ..........., kan ook nooit echt boos op hem worden en dat weet hij natuurlijk ook.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:24

Tijd voor foto's van de kleine slijmbal :D Ze zijn van vorige week, inmiddels ziet hij er al weer anders uit qua kleur := tis weer een heuse toverbal :j En zijn rug is weer net een skischans, want die kont staat weer op ongekende hoogte :+

Iggiemonster :+:

Afbeelding

En de bal :D
Afbeelding

En net als Garisol is hij heel goed in schijnbewegingen :p
Afbeelding

Salazar heeft andere plannen
Afbeelding

Hier lijkt hij wel een beetje op Goofy :=
Afbeelding

Lekker rollen (als je goed kijkt zie je dat hij alleen nog maar 1 minibal heeft O:) )
Afbeelding

Hier smelt je toch gewoon van
Afbeelding

En de puppy

Afbeelding

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:26

zasread : leuke fotos,
hij vind de bal echt leuk :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:28

YEAH!!! *\o/* *\o/* IGNEO foto's!! IK ben fan!!!!! *\o/* *\o/*

Hij ziet er echt super uit,ik vind hem echt heel erg veranderen ineens,wat zal hij stoer en breed worden als hij uitgegroeid is :wow: lekker ding :+:

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:29

Zasread wat een heerlijke foto's , leuk hoe hij regeert op die bal en wat een bijzondere kleur vacht!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:29

Jeetje, dan is hij in 1 week tijd echt van achteren omhoog geschoten.

Maar goed, dat ik die puppy niet heb gezien gisteren. Wat een droppie.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:28

Wanda: Ja, maar dat moet je van te voren bespreken hoor! Wij zeggen het altijd eerlijk en dan zijn ze heel stoer een jaar te jong! ;) Werkt hier uitstekend! Haha. Ook al een blonde diva! Hier ook al! Michelle is er ook al zo één. Meest uitgesproken zin: "Ik ben opa's schatje!" Opa vind dat geweldig! En hoe heet die stoere zoon? Ik zie het Stefan. Ja het is altijd moeilijk om een broer te hebben die beperkingen heeft. Ook voor de ouders. Soms vergeet je het 'makkelijkste' kind dan te makkelijk. Kan het me helemaal voorstellen. Met drie die knokken om aandacht en ook nog eens 'normaal' (in hoeverre kan je dat zeggen hè) zijn, vind ik het al een hele opgave! Diep respect dus van mijn kant!

Oooohw Judith!!! Ik wou dat ik plek had voor zó'n beest... Zou het meteen doen!

Sanne: Die Doosie!!! Lekker joh! Ik ben jaloers!

Malin: Ja, klopt idd wel! Alleen heeft Suevo meer haar aan zijn bol. Heeft ie ook een bult boven zijn linkerneusgat? Sam zijn herkenningspunt. ;) Bij Sam moet het nog een eindje groeien. Ik laat dat nu wel gebeuren. Zal wel een heel geprul gaan worden met vlechten tot het lang genoeg is. :P Volgens mijn vroegere bijrijdster zou het Sam super kunnen staan. De ruin naast haar is een halfbroer van Sam en die heeft ook lange manen.

Martine: Zodra ik zo ga denken, stop ik met wedstrijden! Ik ga het liefst naar buiten idd. Wij gaan meestal naar de Drunense Duinen (onze woestijn. ;) )ZALIG! Idd houd ik me voor ogen dat ik het voor mijn plezier doe. Ja, Sam en ik gaan al lang samen. We gaan ook steeds beter. Sam gaat me steeds meer vertrouwen en ik hem. Maar bakkabouters en werken gaan niet samen volgens hem. Alhoewel ik wel op een roze wolk hang hoor. Hij liep vandaag superrrrr! Leek wel een Z-paard! Probeer momenteel een ander bit onder begeleiding natuurlijk, want het is wel een heftig ding. Sam is duidelijk een paard dat ongebroken trensen preferreert. Hij wordt er nageeflijker van.
Darius weet ook al wat genieten is!

Jellie: Jaaah, en de campeonato heeft een hoog kwijlgehalte hoor! Je ziet er vanalles! Superinteressant.

Cyrina: Wat netjes!!! Ik ga ook voor dat resultaat op 27 september. Ow, nee, da's waar, ik ging voor mijn lol... :+ Geweldig resultaat joh! Netjes gedaan!

Lisenka: Weet je wat mij zo hielp toen ik echt helemaal flipte? De opmerking van Frank: "Je mag gewoon weer mee naar huis hoor!" En vergeet de fles rum niet hè? ;) Ik zou zeggen let op je ademhaling. Desnoods zo'n blond bandje:ADEM IN, ADEM UIT. Maar ik heb makkelijk praten hoor. Weet hoe je je voelt. Toch heel veel succes!

Malin: Mooie foto's! Zien er goed uit! Spam maar flink hoor. Ben een liefhebber! *D

Lisenka :Oempf stoute Keljan! Wat een heerlijk paardje is dat! Geweldig. haha!

Sanne: Niet te veel spammen zo met foto's hoor! Nog even en Ajax of Heerenveen scout hem en dan gaat ie een andere carriere tegemoet. :D Mooie foto's! Je ziet hem mooier worden!
En wat een mooi hundje! Beauty

Nou gisteren hadden we nog een klein ongelukje. Ik was de wei aan het mesten en onze Beau was aan het rond snuffelen. Op een gegeven moment onbedoeld onder de stroom door... TIK en daarna KAAI KAAI KAAI! In een bloedgang (en dat gaat hard bij een hoogbenige mechelse Herder) naar de mand om uit te huilen. Ze heeft het niet zo op stroom. Sam keek haar echt verbouwereerd na. :z

Sam liep als een zonnetje vandaag. leek wel een z-paard! En Despi heeft gelopen, terwijl Frank op zijn rug probeerde te staan op zijn sokken. Ging 2 stappen goed en toen een raar geluid en hoppa, stond ie er naast! Whaha! Ook Sabrina had zo'n akkefietje met Prince. Ze lag op haar rug op zijn rug en ik wandelde naar het midden met hem omdat ze wilde draven. Ik had alleen niet door dat ze nog niet goed zat. Ze stond er ook ineens verbouwereerd naast haha! Maar toen ze mij dubbel zag liggen van het lachen, ging ze ermaar weer op zonder te piepen. Huilen had overduidelijk geen zin. :P Al met al weer een leuke dag gehad met de perdjes!
Wat een gewaarwording, dat het hier nu zo lekker rustig is!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:57

nombrado schreef:
het wedstrijd gericht rijden herken ik zeker de prestatiedrang, die je anders doet rijden dan je thuis in alle ontspanning doet. Je ademhaling wordt hoger, (rood hoofd hahahahaha) waardoor je paards ademhaling ook hoger gaat zitten en zelfs duizelig kan worden (hyperventilatiegevoel)

Oh ik denk dat elke wedstrijdruiter wel een vorm hiervan heeft, al is het onbewust! je ziet niet voor niets vaak wegschietende paarden enz op het wedstrijdterrein. Het allermoeilijkste is goed door blijven ademen in je proef, doorzittend en wel en dan ben je snel je adem aan het vastzetten hoor, ik vind dat rete lastig, na zo'n stuk hoor ik mijn voorlezer al weer sissen; denk aan je ademhaling :+
Citaat:
a.s weekend de keuring...., mijn instelling daar zal worden, plezier hebben met de paarden en kijken naar alle pracht wat daar rond loopt! Het zal zeker een drukke bedoeling worden.

Fauno gaat mee.... gevoelsmatig is hij nog niet echt klaar in zijn spieren. Maar dit paard wil zo graag laten zien wie hij is! Dit heeft hij nooit kunnen doen.
Gemelo vind alles geweldig, die zal dus ook zeker genieten gezien te worden.

Ben heel benieuwd hoe Fauno het gaat vinden en zal doen, neem je je andere kanjer niet mee?

Chica; hopelijk is dit echt de stal waar je kan blijven staan kwa gevoel.

Cyrina; Gefeliciteerd, top gedaan hoor!!!! op naar de L2 *D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:59

Zo hehehe! Mijn flaptop doet het eindelijk weer thuis! Ik ga even bijlezen...

Maarre... goedemoggel!!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:28

cloris schreef:
[Ben heel benieuwd hoe Fauno het gaat vinden en zal doen, neem je je andere kanjer niet mee?

*D

Fauno en Gemelo gaan mee...

Het liefst had ik ze alle 4 mee genomen.
maar dan wordt het 3 paarden in 1 rubriek, tja....da ga nie
kheb 1 keer met gemelo en nombrado in 1 rubriek gestaan....doe k nie meer hahaha ;)
handen vol, en gevoelsmatig doe je dan alles net half ofzo.
kzie het al voor me, ik zou niet weten wie ik goloso aan de hand zou kunnen toe vertrouwen 8-)

as weekend doe ik ook nog eens alles in me uppie, mijn stalmaatje kan niet mee helaas ;(

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:35

Suelza schreef:
Zo hehehe! Mijn flaptop doet het eindelijk weer thuis! Ik ga even bijlezen...

Maarre... goedemoggel!!!

Smorgens 8-)

nombrado schreef:
Fauno en Gemelo gaan mee...

Het liefst had ik ze alle 4 mee genomen.
maar dan wordt het 3 paarden in 1 rubriek, tja....da ga nie
kheb 1 keer met gemelo en nombrado in 1 rubriek gestaan....doe k nie meer hahaha ;)
handen vol, en gevoelsmatig doe je dan alles net half ofzo.
kzie het al voor me, ik zou niet weten wie ik goloso aan de hand zou kunnen toe vertrouwen 8-)

as weekend doe ik ook nog eens alles in me uppie, mijn stalmaatje kan niet mee helaas ;(

Lastig haha dan moet je wel iemand bij je hebben idd, maar goed als je daar aankomt zal er vast wel iemand zijn die je even kan helpen met een van de twee als het nodig is toch? ik ben nog steeds bezig om te regelen dat ik ook kan komen maar tot nu toe lukt het niet echt.. tja tis niet anders soms he.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:01

cloris schreef:
[
Lastig haha dan moet je wel iemand bij je hebben idd, maar goed als je daar aankomt zal er vast wel iemand zijn die je even kan helpen met een van de twee als het nodig is toch? ik ben nog steeds bezig om te regelen dat ik ook kan komen maar tot nu toe lukt het niet echt.. tja tis niet anders soms he.

ow...maar gemelo start op zaterdag , ruinenrubriek
en fauno zondag, das prima in je uppie
;)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:09

nombrado schreef:
cloris schreef:
[

ow...maar gemelo start op zaterdag , ruinenrubriek
en fauno zondag, das prima in je uppie
;)

haha oops, maar dan heb je ze daar op stal staan? of rijdt je 2 dagen op en neer?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:17

cloris schreef:
haha oops, maar dan heb je ze daar op stal staan? of rijdt je 2 dagen op en neer?

je moet het hele weekend daar zijn....vrijdag avond heen met 2 paarden, zondagavond terug.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:19

zo ben ik ook weer even, net de paardjes uitgemest, dus even tijd nu om te zitten met een bakkie... 8-)

zag weer gave foto's voorbij komen en verder vooral heel veel verhalen!

Ik ben gisteren met 't spookje naar Maarsbergen geweest, naar de barokke wedstrijd.
Ik start eigenlijk helemaal geen dressuur met haar, omdat ze daar veel te gespannen voor is, maar ik vind het daar altijd zo mooi en het sfeertje zo leuk, dat we de stoute schoenen maar eens aan hebben getrokken en gewoon zijn gegaan!

Met losrijden viel ze helemaal niet tegen, ze liep stukken best heel fijn ontspannen en wilde goed aan het werk.
Tijdens de proeven bouwde ze toch jammer genoeg weer veel spanning op, je hoopt natuurlijk eens op een wonder, maar meer dan dit had ik niet hoeven verwachten, dus ik ben gewoon heel tevreden en trots op m'n kleine neurotische spookje! :D

een paar losrijplaatjes alvast...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam Laura er ook nog tegen met Hincapie, wat een leuk jong dier is dat zeg!
Haar vriend was zo aardig een paar foto's tijdens mijn eerste proef te maken, dat was de proef met de meeste spanning, maar ik ben toch wel benieuwd of daar nog wat leuks bij zit!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:44

Anouk, och, arme hond haha.. Dan leertie het iig wel..
El, leuke fotos!
Gister heerlijk een stuk met Goya op pad geweest, richting het strand. Van de week maar even echt met hem naar het strand..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:47

thanx!

lekker even naar buiten!
en heerlijk om even uit te waaien op strand!

kun je daar rijdend naar toe vanaf jullie?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:53

nombrado schreef:
cloris schreef:

je moet het hele weekend daar zijn....vrijdag avond heen met 2 paarden, zondagavond terug.

Oh okej, dat moeten staat me alleen niet aan, maar goed zal je je bij neer moeten leggen :+

Ellis, Maarsbergen dus toch hahaha ik vroeg het me al af! wat ben je gestart met haar? en had je nog wat leuke punten?
Ik vind het iig leuke fotos van jou en je spookje *D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:02

jeps, klopt, we praten langs elkaar heen zo! :D

was de eerste keer, want spook is helaas niet zo dressuurproef geschikt, ondanks al haar talenten, haar spanning blijft haar teveel in de weg zitten...

dus gewoon B startersklasse... 8-)

maar was wel leuk weer eens een proefje te starten, was al even geleden!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:08

Zonde hoor, maar je doet nog zoveel andere dingen met haar ;)
Ik heb wel goede herinneringen aan de Barokke wedstrijden, heb ook in Maarsbergen gereden vandaar, lekker na de proeven nog even het bos in daar :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:09

El,ja,dat kan. Is ongeveer 6km hiervandaan, dan zit je op het strandje in Hindeloopen en iets van 10 op het grotere in Workum

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:39

cloor, het is zeker jammer, ze zou zo goed kunnen zijn als ik zie wat ze so uit haar mouw schudt als ze een goeie dag heeft...
maar ze heeft inderdaad ook zat andere leuke dingen gelukkig, en elk stapje is er een!
een paar jaar geleden was ik nog blij als ik 1 rondje door de bak kon draven zonder stress... :D

suus, o da's niet zo ver inderdaad, lekker!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:10

Even een vraagje tussendoor. Ik heb zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen een hele partij nieuw paardenspullen te koop. (Deze komen van mijn neef. Hij heeft een dierenwinkel en koopt wel eens partijen op bij de groothandel. Dit lag er toen ook bij, maar dat verkoopt hij niet in zijn winkel. Dus toen kreeg ik het: kijk maar wat je ermee kunt. Ach ja, toen had ik dus 10 singels, 20 bitten etc hihi) Maar goed daar zitten ook watertrensen en bustrensen bij voor een paard. Nu heb ik Jippes bit bekeken en ik heb begrepen dat hij er al zo'n 3 jaar mee rond loopt. Vind het dus wel tijd voor een frisse nieuwe. MAAR

Jippe heeft nu een watertrens. Ik zelf vind een bustrens persoonlijk vriendelijker eruit zien (omdat de lippen er niet tussen kunnen komen). Kan ik nou gewoon probleemloos een bustrens erin hangen? Of werkt dat strenger of juist minder streng door (omdat de ringen niet kunnen ronddraaien itt de bustrens? Of kan ik het gewoon proberen?

Daarbij is het bit dat hij nu heeft goudkleurig, dus ik vermoed eigenlijk van een koperlegering. De bus- en watertrensen die ik heb zijn van RVS (dus smaaklozer zo ik begrijp uit de Wiki). Kan dat nog problemen geven?

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:43

sanne wat is die toch om te smelten he? je veulen :~ :~ :)) qa bouw zo mooi de hals en schouderpartij :~ en dan over zn mooie rondingen van zn kontje maar niet te spreken! dat wordt straks op de keuring zakdoeken meenemen tegen het kwijlen ;)

ahhh dat puppy wat een snoepie, doet die het nu goed???