Sunora schreef:Jessix schreef:De ouders laten testen? Sorry je bent mij even kwijt... weet niet wat je nu bedoelt?![]()
Je hebt natuurlijk zelf de keuze wat je wil doen met keuren. Maar dat heeft de verkoper ook. En op het moment dat die zegt dat de kosten van keuring voor jou zijn dan is het aan jou om daar wel of niet mee akkoord te gaan. De verkoper is jou niets verplicht. Ook als het paard wordt afgekeurd niet.
De DA raadde aan om het paard zijn moeder en vader te testen, omdat het erfelijk kan zijn en zij toch fokken met de dieren en nu ook weer veulens hebben lopen van die combinatie.
Nee hij is inderdaad niets verplicht, dat heb ik ook niet gezegd toch? Het gaat mij gewoon om hun reactie: hadden ze nu al simpelweg een andere reactie gegeven had ik het misschien net iets minder aangenaam gevonden. De vriendelijkheid (van 1 van de 2 toch) was gewoon heel snel over nadien. De andere was gewoon al om te beginnen heel arrogant en heel onaangenaam. Enfin ja, ik weet alleszins waar ik niet meer terug ga en ik heb weer een les bijgeleerd.
Vervelend inderdaad.