[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:24

poeh wat gaat het weer hard met de berichtjes haha

MarlyNyno ja ik heb ook een fries. een 4 jarige merrie. Merci :) ik heb haar nog niet zo lang. en mijn profiel is niet meer up to date haha

wat komen er mooie setjes voorbij. Celine_famke vind die van jou ook erg leuk. Stoere foto ook!

Captain mooie ringen zijn dat zeg!

_Nynke jou dekje is erg mooi! en met die prijs word die ineens nog leuker haha :P

Yke_lover ik heb eigenlijk heel veel setjes. die waren nog van mijn vorige paard maar merci mag die ook op natuurlijk. alleen merci heeft nog nooit beenbeschermers omgehad. dus mijn bandages en peesjes liggen nogal te verstoffen :P
Ik heb gisteren wel die pad besteld met friese opdruk. kon het niet laten

Bamii

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:55

Zo, ik kruip even onder mn rotsblok vandaan! Druk gehad met school en examens, maar gister heb mn laatste examen gemaakt en te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor Biologie aan de uni in Groningen! :D :D

Wauw we hebben er weer een nieuwe hengst bij <3
En wat heeft Pablo een vlecht zeg! Ik krijg al kramp in mn handen als ik er naar kijk :')

Ik heb een volledige set met bloemetjes en eentje met sterretjes voor Dieuwke besteld.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:34

Ooh leuke setjes!!
Mijn favoriete dekje is een taupe kleurig scapa dekje. Ook heel cique op dat zwart!
De zwart met roze is ook heel erg mooi!

Welkom Pien1989! Siebe is hier heel erg braaf buiten, solid as a rock als je met zijn tweeen bent. Alleen is hij wat meer op zijn hoede en 'schrikt' van iedere denkbeeldige vogel.
Als ie iets echt eng vind, dan treuzelt ie altijd heel erg, nek erop, maar met wat aanmoedigen gaat hij er altijd langsaf!
Dominant ken ik wel :+ vooral op stal is Siebe erg dominant. In zijn jonge jaren durfde mijn tante (eigenaar) hem zelf niet uit de stal te halen. Dat is echt zijn domein, eenmaal eruit is het prima. Wat hier heel erg helpt is niet bang zijn! Dat weten ze precies. Ik praat altijd heel vrolijk tegen 'm als ik de stal binnen loop. Hij moet altijd een stapje terug doen dat ik er gewoon bij kan en hij wint nooit met het spelletje neus-tegen-plafond-als-ik-halster-aan-moet. Ik hang regelmatig aan zijn neus, zonder voeten aan de grond :+ maar het helpt wel. Hij weet dat ie toch gewoon uit de stal moet, dus het gaat steeds beter!
Laats hoefde ik ook niet achter hem aan in de wei. Een appel was genoeg :D

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:56

ik heb vandaag een beetje geprobeerd te filmen :o maar het is toch lastiger dan ik dacht :j vooral omdat ik nergens mijn mobiel ergens op kon leggen, maar ik geef het niet op Jullie krijgen hoe dan ook het filmpje!! _O- toen ik de moed een beetje heb opgegeven heb ik Yke maar losgegooid in de longeercirkel en ze was NIET te stoppen :') Ze had lekker veel energie een teken om weer aan het werk te gaan. Morgenavond na mijn laatste examen maar even gaan rijden :D En dan heb ik aaalllle tijd van de wereld om met haar bezig te zijn <3

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:23

@yke_lover echt super lief dat je dat filmpje wil maken, komt helemaal goed hoor :j
En heel veel succes met je laatste examen :j -:)

Ik heb de afgelopen paar weken heel hard aan school gewerkt en ik sta nu weer duidelijk op overgaan *\o/* (ik stond als twijfelgeval :x ) Dus kom maar op met dat rode setje :D :+ *\%/*

Ik merk trouwens dat Lieuwkje soms van die dagen heeft (net zoals vandaag) dat ze heel raar doet, dan gaat ze heel boos op je doen en heel afstandelijk. Ze moet dan niks van je hebben, dat is trouwens echt niet leuk :n Weten jullie hoe ik daar op moet reageren?
Met longeren gaat het opsig wel goed maar als je langs haar stond en deed mee rennen, wat ze normaal super leuk vind, deed ze nu heel boos en een keer happen (bij dat happen kreeg ze een tik tegen haar neus want dat moet ze echt niet bij mij doen hoor := )

@captain woow zo'n ringen zijn echt super mooi <3

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:27

We hadden het trouwens daarna wel gewoon nog goed afgesloten en toen heb ik haar verder met rust gelaten.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:31

Haha ik vind het ook wel leuk om het te filmpje :)

Super dat je overgaat *\o/* volhouden zou ik zeggen ik benieuwd naar je setje!!

Ik zou het echt weten wat je zou moeten doen. Yke heeft zoiets nooit gedaan. Misschien rustig blijven en geduld hebben denk ik. Ik zou het echt niet weten Sorry

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:41

maakt niet uit hoor :D Ik probeerde gewoon rustig te bijven en haar aftelijden en toen ging het uiteindelijk wel.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:44

Egopost!

Ik kreeg gisteren een appje dat als ik durfde ik ook wel alleen met Siebe naar het bos mocht! Wel rustig aan ivm zijn (nog steeds) stijf been.
Maar whoehoe *\%/* vanmiddag staat ons eerste echte alleen ritje op het plan!!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:46

@renskep Super leuk! veel plezier :D *\o/*

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:19

Yke_lover haha, bedank :)! ben heel benieuwd.. en succes met je laatste examen!

Kris_P goed bezig! Wel een foto maken als het nieuwe rode setje er is he.
Verder zou ik ook niet zo goed weten wat je daar mee moet. kan natuurlijk wel dat ze af en toe gewoon haar dag niet heeft. heb ik ook wel eens :P. zou er gewoon niet teveel op reageren. maar bijten mag natuurlijk niet!

renskep Wat leuk! veel plezier met jullie eerste echte alleen ritje :D

ernavisserrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:31

LadyKim schreef:
Ik trap wel af! Mag ik jullie voorstellen ;
Quincy vd Haffriehoeve (KIM !)
9 jaar
Tsjomme 329 x Piter 312
Lieve , grappige ,eigenwijze, mooie en leergierige merrie . Ze meet rond de 1,67 en wordt vaak aangezien als ruin :')
Hier wat fototjes

[ [url=m/JMc9mV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UCGIun.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QWbXpm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rij jij zonder cap? Of is dit alleen voor de foto? ;) Echt niet als een haat reactie bedoeld hoor
! ;) <3

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 20:46

ernavisserrr schreef:
LadyKim schreef:
Ik trap wel af! Mag ik jullie voorstellen ;
Quincy vd Haffriehoeve (KIM !)
9 jaar
Tsjomme 329 x Piter 312
Lieve , grappige ,eigenwijze, mooie en leergierige merrie . Ze meet rond de 1,67 en wordt vaak aangezien als ruin :')
Hier wat fototjes

[ [url=m/JMc9mV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UCGIun.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QWbXpm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rij jij zonder cap? Of is dit alleen voor de foto? ;) Echt niet als een haat reactie bedoeld hoor
! ;) <3

Dat Klopt , hier had ik eerst wel een cap op omdat het verplicht is .
Maar thuis vaak zonder .
Dus ja vaak zonder ( hoewel ik de laatste tijd weer veel buiten rij , dus weer meer cap )
op de weg , naar buiten , naar les of in de bak van de vereniging altijd met cap .

Eigen keuze eigen risico , weet dondersgoed wat er kan gebeuren hoor .
Spoiler:
Daarbij komt trouwens ook dat deze foto's 2 jaar geleden zijn , en ik toen ook slecht een goede cap kon vinden . Maar dat had er niks mee te maken ( mt 61 )

Maar goed , op bokt heb je ook wel eens van die cap fanatiekelingen , bedoel ik niet jou mee hoor !
En dat snap ik allemaal hoor , goede bedoelingen . Maar dat is ieder zijn eigen keuze en die dient gerespecteerd te worden .

Trouwens , als ze in dit topic zullen kijken raken ze wel over hun toeren denk ik haha :')

Gisteren en vandaag lekker op het gras getraind , liep lekker !

Afbeelding

En van trainen wordt je moe :')

Wat gaan jullie hard trouwens ! Leuk ook allemaal nieuwe mensen , ik reageer deze week nog even uitgebreid :)

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:11

LadyKim schreef:
[ [url=m/d26apS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aahh! <3

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:59

Zo, super Bamii! Gefeliciteerd :D

Haha _Lonneke, inderdaad door de prijs is ie nog leuker, ben altijd op zoek naar dat soort koopjes :+

Renskep, sowieso Scapa dekjes zijn ook een favoriet hier.
Ik heb een bruin Scapa dekje, staat superchique!

Verder ben ik ook echt fan van BR Event en heb ik die ook in het donkerblauw met lichtblauwe bies :)

Leuk dat je nu ook met Siebe naar het bos mag, veel plezier vast!

Hahah goed bezig met je filmpje yke_lover :P

Kris_P, wat vervelend zeg, dat ze soms van die periodes heeft!
Herken ik opzich niet, ze is altijd wel blij eigenlijk nu ik er zo over nadenk. Het gebeurt wel eens dat ze gewoon heel erg moe is na een dagje wei en dan vindt ze het ook wel prima als ik oprot :+
Ik zou het gewoon negeren en doen wat je anders ook doet ^^
Wat fijn trouwens dat je op overgaan staat :D

Leuke foto's LadyKim! Mooi hoofdstel ook!
Ik persoonlijk rij niet zonder cap, ben er nog nooit dusdanig af gevallen dat de cap mijn hoofd/leven heeft gered maar ik durf het gewoon niet aan :')
Zie het nut er ook niet van in, maar vind wel dat dat elk zijn eigen risico is :)
Als jij het vertrouwt moet je dat doen, is alleen maar mooi toch?

Het weer begint weer een beetje mee te zitten :D Dus ik ben blij, vanmiddag lekker op buitenrit :D
Ik merk echt aan Wikje dat we steeds beter met elkaar overweg kunnen. Dat is sinds ik een duidelijke leider voor haar ben geworden. Ik zat emotioneel in de oliebol en ben dan niet in staat om voor haar een leider te zijn, en dat merkt ze en die heeft ze wel echt nodig anders neemt ze zelf echt de touwtjes in handen.. met alle gevolgen van dien. Nu zit ik nog steeds in de oliebol maar ik heb mezelf die figuurlijke schop onder de kont gegeven en heb mezelf voor haar weer wat bij elkaar geraapt :)
En ze is me dankbaar <3
Gisteren was ik nog laat aan het praten met een stalgenoot en ik moest mn jas nog ophalen (die lag bij haar box) dus ik daarheen en dan moet ik altijd nog even gedag zeggen :+
Stond ze te slapen. Ben naast haar gaan staan en ze sliep lekker door, echt een onbeschrijfelijk gevoel ging door me heen, hier doe ik het allemaal voor <3

Misschien voor anderen vaag, maar was heel dankbaar voor dat moment!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:27

@_Nynke ik snap dat wel hoor, zo'n moment is toch altijd speciaal. <3

Gisteren was ze wel in een goede bui! Ik ging haar eigenlijk alleen even snel binnen zetten om 19:45u en uiteindelijk kwam ik om 21:15u weer binnen :=
Ik deed haar deken af en dacht alleen even snel poetsen en dan weer naar binnen. Nou het werd niet alleen poetsen :+
Ik heb uiteindelijk van Lieuwkje een glitter paard gemaakt :') Ze vond het echt heel leuk al dat gefrunnik aan haar manen en staart <3 :o
Afbeelding
strikjes <3 :')
Afbeelding
:') <3

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:25

Ahh wat leuk die strikjes <3

Vraagje, waar hebben jullie je setjes gehaald voor je fries, ik had via Facebook wat gekocht, helaas hebben ze mij afgescheept met pony peesjes ipv full terwijl ik duidelijk full aangegeven had dus die gaan terug gestuurd worden

Ik zoek gewoon een simpel dekje met bijpassende peesjes

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:31

Die strikjes! :')
Ik haal gewoon hele setjes bij ruitersportzaak hier in de buurt. Hebben sjabrakjes met bijpassende peesjes en kogelbeschermers!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:52

Even wat screenshots uit stukje wat ik vandaag gefilmd heb!
Dinsdag had ik weer geoefend met het netjes lopen met neckrope maar meneer gaat in de bak zo ongelooflijk hard dat ik dat niet uit kan zitten. :') Dus dan maar in de wei, dan gaat het heel fijn! :D

Vergeef me mijn stoelzit! :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:16

@Captain wat goed dat hij het zo fijn deed! <3
Hoe heb je dat eigenlijk aangeleerd om te zakken/netjes lopen met een neckrope?

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:07

Ladykim aah die laatste foto is lief met zon slaaphoofd. Leuk hoofdstel heb je.

_nynke ik rijd ook nooit zonder cap. Even erop oke maar rij nooit zonder. Wat fijn dat het nu weer beter gaat dan! Wat lief dat ze zo lekker blijft slapen als je bij haar in de stal gaat :)

Kris_p gelukkig dat ze nu goeie zin had :) fijn is dat lekker tijd met ze doorbrengen. Is wel een echte my little pony zo haha

Eloya wat vervelend zeg dat je dan niet de goede spullen krijgt.. Ik koop het altijd gewoon in de ruitersport winkel of bestel het op internet bij een winkel. Soms 2e hands op mp of hier op bokt :)

Captain wat loopt hij lekker zeg zo! Ziet er super fijn uit

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
merci heeft een nieuw halster ❤️
Morgen gaat ze verhuizen naar een nieuwe stal. Hopelijk vind ze het leuk daar

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:32

Leuk halster :D
Die heb ik ook maar dan in het rood ^^
Oh succes met de verhuizing!

Oh wauw Eloya, dat is best een grove fout dat ze je maatje pony opsturen :')
Ik haal het ook gewoon online. Soms via marktplaats/bokt of EJ/Divoza als ze een aanbieding hebben of een andere ruitershop.

Mooie foto's captain!

Aahw die strikjes :')

<3 ik heb vanmiddag zooo fijn gereden! Eerst maar even in de bak toch maar wat werk verricht, ze deed goed haar best. Dus buiten uitgestapt :))
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:58

wauw jullie gaan snel! lees en reageer vanavond maar wil wel dit even met jullie delen..

Plorie is vandaag 8 jaar geworden *\o/*
Afbeelding

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:23

GEFELICITEERD!!!! *\o/* *\%/* Y)(^) ^&+