Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:10

Dankjewel EdkingEnzo ! Wat een leuk compliment :D hihiih
Jou knappe vent gaat zeker ook heel leuk uitgroeien !!
Ook nog lekker donker zo :P

iSaBell;
Hihihi dankje ! Hij is inderdaad ontzettend vooruit gegaan ook ^^
Met bloed, zweet en tranen en heel veel doorzettingskracht :D

lievenamme
Welkom ! En Wat een knappe merrie !
Meestal vind ik merries over het algemeen niet zo leuk..
Jou merrie vind ik echt wel mooi !

Oooh mercii willemlover ! :D Das een groot compliment :o

Och arme paardjes met de kiespijn :( Beterschap !!

Gefeliciteeerd _Zsa_Zsa ! Wat fijn ! Een zwarte hengst zou inderdaad :9 zijn :D

Vandaag kwam de dierenarts langs voor de tweede rhino spuit van Furioso dus 2dagen even niet werken :)
Ook had ik een vraag die al langer in mijn hoofd speelde en dus dan ook vroeg aan de DA
Hierover had ik ook een topic geopend
Wie weet of jullie ook met dit 'probleem' zitten of raad weten? :P
[VSW] Manen worden dunner/ minder/ breken af ?

Furioso zijn manen zijn op een paar maanden tijd van mooie lange en volle manen naar miezerige slierten haar gegaan :/
DA bevestigde dat hij niet schuurt en er geen andere paarden eraan geknabbeld hadden..

Het enigste wat ik zou kunnen doen om dit weer zoals vroeger zou krijgen is eventueel supplementen en bv lijnzaadolie..
De olie daar kan ik mee beginnen en dan nog zien wat ik kan doen :)
Ik hoef niet persé die volle bos manen terug maar het zou wel leuk zijn moest dit weer lukken :P

Iemand ervaring hiermee ? :D

eventjes een voor en na foto voor het beeld..

2013
Afbeelding

Deze week

Afbeelding

Azmay

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:13

Sonde van de manen maar nog steeds lang, Diva schuurt ze nu gewoon af op 30cm, niet blij mee maar weet niet wat ik eraan kan doen verder.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:16

ooh spijtig dat zij ze er echt afschuurt ;s lijkt me helemaal niet fijn..

Als het korter blijft gaan dan denk ik dat ik het maar op 'sportcoupe' lengte ga knippen :/ of misschien ietjes langer, dat vind ik nog iets mooier dan een korte sportcoupe, maar toch het is zonde :(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:08

Hm wij hebben hetzelfde bij de oudste..maar nu vermoed ik dat er teveel mee gedaan word. Teveel anti klit er in, en te vaak kammen/vlechten. Want de jongste heeft het niet en daar doe ik niet zoveel met z'n manen.

Ik weet natuurlijk niet of het bij jou paard hetzelfde is..maar wellicht heb je er wat aan.

Azmay: heeft Diva geen ecxeem? of een reactie op de insecten?

Hopelijk is en blijft ze drachtig zsazsa! een zwarte hengst zou perfect zijn haha..{is hij trouwens vosfactor vrij?}

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:12

Het gekke is dat ze niet bovenop schuurt maar echt halverwege haar hals. Op wat roos na ziet de manenkam er ook heel mooi rustig uit. Ik denk zelf dat het een reactie is op het gras/kuil maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:16

Ja dat kan ook, dat hoor je wel vaker..door de fructose in het gras of de kuil...de spanjaarden zijn natuurlijk ook heel sober. Moeilijk..de fries van mijn vader doet het ook, ook halverwege de manenkam en die heeft ook weinig manen meer over. Maar die heeft volgens de dierenarts dan wel zomer ecxeem..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:13

Elisa2 weet ik niet, volgens mij is ie homozygoot zwart. Els haar vader was wel een vos. Maar een vos zou ik ook blij mee zijn hoor.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:04

hoi allemaal ik lees af en toe weleens mee dus dacht voor de mensen die mij niet kennen is het wel zo netjes even hallo te zeggen hihi. Ik heb een castaño pre ruin van bijna 9 die een heftig verleden heeft gehad wat gelukkig op een paar littekens na is goed gekomen.Er staat een fotootje van hem in mijn profiel. Ik woon trouwens niet in nl maar in gran canaria.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:06

@azmay mijn ruin deed precies hetzelfde nooit geschuurd aan manen of staart maar wel onder zn hals en soms zn voorbenen. Ik smeerde er derfen of heel smerig maar hielp wel. Volgens mijn da kwam het door de overgevoeligheid van insectenbeten.Al heeft hij er dit jr geen last van

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:21

Welkom abikir, leuk paard! hoe is dat om een paard te hebben in gran canaria? lijkt me heerlijk om daar te wonen.

Ach ja..een goed paard heeft geen kleur he, ik hou bij de pre's juist van de schimmels haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:22

Elisa2 schreef:
Welkom abikir, leuk paard! hoe is dat om een paard te hebben in gran canaria? lijkt me heerlijk om daar te wonen.

Ach ja..een goed paard heeft geen kleur he, ik hou bij de pre's juist van de schimmels haha

Ik houd helemaal niet van schimmels, mijn vriend vind ze juist geweldig (als ze eenmaal wit zijn dan). Nu ben ik vorige week verliefd geworden op een paardje wat precies op Diva lijkt, maar dan iets groter en dus schimmel. Nu maar hopen dat die nooit te koop komt :Y)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:21

Ik heb geen warm water in de winter op stal en ik vind het verschrikkelijk als m'n paard onder de strontvlekken zit, vandaar dat ik geen schimmel wil haha. Ik vind een pre met een kleurtje juist leuk, maar uiteindelijk is het de bouw karakter en beweging die het hem doet.
Ben ook blij dat Els een hele nuchtere merrie is, al kan ze met rijden flink heet worden.

Zijn er nog meer mensen trouwens die dit jaar gedekt hebben? Ik ga nu even uitzoeken hoe ik die carta in moet vullen om haar op mijn naam te zetten. Gedoe allemaal..

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 02:53

Ik vind schimmels wel leuk hoor vooral als ze nog donker zijn alleen ben vooral verliefd geworden op zn karakter en gelukkig had hij zn looks ook mee hihi. Hier een paard hebben vind ik toch wel minder fijn als ik nl. Hij kan hier namelijk nooit de wei op ik baal daar echt van. Ik zou hem ook liever overbrengen naar nl maarja asngezien ik zelf nog hier woon en nog niet echt zeker ben van mijn toekomstplannen is dat toch lastig.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:22

Goedemorgen!
Furioso: wat een verschil zeg in de manen. Ik heb geen idee hoe dat zou kunnen komen maar wel erg zonde inderdaad!

Zsazsa: wat spannend! Ik duim voor je!

Abukir: welkom! Ik ben toevallig net terug uit gran canaria, wat een prachtig eiland maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het lastig is om daar een paard te houden zoals we in Nederland gewend zijn..

Hier wat vorderingen rondom de kies van Rufian. Aanstaande woensdag moeten we om 10 uur op de kliniek zijn. Er worden dan röntgenfoto's gemaakt en mocht daaruit blijken dat z'n kies er uit moet dan wordt dat donderdag gedaan. Nog even afwachten of mijn stiefvader vrij kan krijgen voor het vervoer maar waarschijnlijk wel. Heel spannend!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:53

Succses alvast met Rufian!

Hm dat lijkt me ook wel een minpunt ja als je paard nooit de wei op kan, er is daar zeker geen wei?

Bij de PRE's vind ik aparte kleurtjes ook wel mooi..maar ze hebben vaak sowieso een mooie gloed vind ik.

Ik heb zelf trouwens een prachtige bruine kwpn'r met veel wit haha..dus de voorliefde voor schimmels gaat alleen op als ze spaans/ portugees zijn.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:23

Willemlover, hou ons op de hoogte ivm Rufian. Wat lastig zeg... Hopelijk is alles snel achter de rug.

Aan de nieuwelingen: welkom hier!

Ondertussen is mijn meisie APTA goedgekeurd. Joepie!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:16

Gefeliciteerd Neile! Wil jij er ook mee fokken?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:16

Ahh Gefeliciteerd Neile! Hoe was de keuring?

Abukir, gaaf om in Gran Canaria te wonen! 1 van mijn favoriete vakantiebestemmingen, maar ik kan me voorstellen dat het er niet ideaal is om een paard te houden. Ik heb er ook nooit 1 gezien daar, in tegenstelling tot zuid spanje waar ze gewoon aan bomen geknoopt staan in een oneindig grasland.

Spannend Willemlover, houd je ons op de hoogte?

Succes met het invullen van de Carta ZsaZsa, ik heb er destijds ook eerst wat mails voor verstuurd voordat ik hem definitief op stuurde :P

Ik heb een topic gemaakt van het 1 jarig jubileum van Indy en mij :D
Voor de geïnteresseerden : [ITP] PRE merrie India 1 jaar bij mij :D

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:00

Leuk om met jullie mee te lezen ! Het is idd lastig er zijn hier geen weilanden echt balen vandaar ook dat ik hem liever over zou willen brengen. Maar ben bang dat hij de handel in gaat tegenwoordig kan je haast niemand vertrouwen.

succes met je paard zn kies@ willemlover

@ neile gefeliciteerd!!

Wat hebben jullie voor problemen met invullen als ik vragen mag

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:24

Nog geen, maar even kijken hoe ik hem goed invul. Mijn carta staat alleen een handtekening op van de vorige eigenaar.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:24

Als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen hihi

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:32

Ik zit even met op naam zetten, fokker en eigenaar formulieren. Ik zag dat je een heel papierwerk mee moet sturen. Die heb ik nu gedownload maar moet ze nog printen. En wat een geld wat er op die lijsten staat pfoe..

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Zsazsa_ op 17-06-16 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:34

_Zsazsa_ schreef:
Ik zit even met op naam zetten, fokker en eigenaar formulieren. Ik zag dat je een heel papierwerk mee moet sturen. Die heb ik nu gedownload maar moet ze nog printen. En wat een geld wat er op die lijsten staat pfoe..

Zijn wij ook mee bezig allemaal, nu met wat minder haast omdat ze niet gedekt worden maar het word een heel boekwerk hoor.

Gefeliciteerd Neile!

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 01:50

Ooh alles is wel netjes vertaald hier is dat niet zo haha

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:42

In een advertentie van Favorito staat dat hij homozygoot zwart is, maar dat kan niet aangezien zijn vader een vos is. De vader van Els is ook een vos. Ik vraag me af wat mijn kleurenkansen dan zijn.