[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:21

en de benen dan ??
leren ze niet meer met hun benen werken ?
alleen handen vast zetten en ermee sturen ?
jeetje zit er een kind op die van naturen mooi meegaat met beweging worden ze het gelijk afgeleerd

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:35

Citaat:
het wedstrijd gericht rijden herken ik zeker de prestatiedrang, die je anders doet rijden dan je thuis in alle ontspanning doet. Je ademhaling wordt hoger, (rood hoofd hahahahaha) waardoor je paards ademhaling ook hoger gaat zitten en zelfs duizelig kan worden (hyperventilatiegevoel)

Dat ligt toch echt aan het karakter van het persoon , toen ik nog wedstrijden reed had ik hier totaal geen last van , natuurlijk dat je nerveuser bent je paard voelt anders aan op vreemd terrein en er staan mensen naar je te kijken die je niet kent.

Lieve fotos van je kinderen , Zilfstar.

Word er in Nl op de keuringen ook gelijk een dressuurwedstrijd gereden ? Staan inderdaad heleboel paarden te koop in Spanje zit er echt een dip in de handel ook vooral omdat vele aannemers stoeterijen hadden en ze over de kop gaan (bouwcrisis) en de paarden echt onder prijs verkocht worden.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:24

Zo, even kort reageren hier. 8-)

Alle zieken van harte beterschap!
Het is maar goed dat jullie allemaal een flink eind uit de buurt wonen. :P
Karina nog gefeliciteerd met je verjaardag!
In de veertig al weer, dan begint het leven pas zeggen ze, toch? ;)
Ik zag dat Wenda en Martine richting NL komen, alvast een goede reis en veel plezier toegewenst!
En leuke foto's gezien van de kids van Wanda!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:26

Malin: Wat ziet Suevo er goed uit!! Hij is echt weer helemaal bijgetrokken :D (na vorig jaar)

Ilona: Whahaha, die foto van jou en Chico _O-

Gabriella: Beterschap :(:)

Karina; Nog gefeliciteerd!!! *\o/*

Mayke: Jeetje, arm kind, gaat van nature al zelf mee met de beweging van het paard en dan wordt het zo afgestraft. Echt vervelend dat er zoveel 'slechte' instructeurs rondlopen in Nederland. Zo ben ik ook helemaal verpest op de manege (mij werd verteld dat je met je binnenhand je paard 'aan de teugel' moest rijden), pas sinds 2 jaar heb ik echt goed leren rijden :j

Heb vandaag lekker ge-bos-crossed met Dosie!! We gingen hard! Lekker scheuren en ze vond het heerlijk. Stukje draf, been hoefde maar iets naar achteren en daar schoten we al weer weg. Heb echt genoten :j
Gisteren nog geoefend met het huiswerk uit de les en dat ging ook heerlijk. Vaidosa laat nu echt helemaal los met rijden. En met uitstappen loopt ze de hele tijd te stofzuigen, dat deed ze eerder nooit :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:36

idefix4 schreef:
En wat heeft Suevo een hoog kwijlgehalte!!! Wouw, ja, echt mijn droompaardje! Wat een beauty! Hoe is het met hem? Heb je ook op hem gezeten Ilona? Er zit daar overigens een zadelmaker in de buurt. Arie de Boer. Is dat een goeie? Ik zoek er één die mij het vak kan leren. :+ Ik heb alle foto's gezien hoor! Een echte spanjaard!

Ik vind Suev en Sam qua hoofd echt zo veel op elkaar lijken! Prachtig gewoon!

Iloon is (nog) niet geweest maar gaat er zeker wel even op als ze hier is :P (denk ik zo? O:))

Het gaat gelukkig heel goed met beide heren op hun nieuwe stallen! Ze hebben het prima naar hun zin :j Arie Boer zit idd heel dichtbij waar ik woon (maar dus niet waar Suevo staat) en naar wat ik er van hoor is hij idd erg goed. Ik zou zeggen, mail hem even! Wel interessant hoor wat jij gaat doen, lijkt mij ook heel erg leuk maar ik heb er gewoon geen tijd voor :(

Suevvie says "hi" :+:
Afbeelding

Hier is de rest (is van nog een tijdje terug op mn oude stal, vanmorgen van mn tel gehaald): http://picasaweb.google.nl/Suevo98/Tele ... riqvKejbw#

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:20

Anouk: cool met helikopters iig ;) bakkabouters zijn wel weer eng he.. Dat is wel lastig als hij zich elke keer zo anders gedraagt, denk je de ene keer van 'nu snappen we elkaar eindelijk' en de volgende keer weer niet ;( kan me voorstellen dat dat frustrerend is zeg.. Je hebt hem ook al erg lang natuurlijk, en dat dat zich nu nog blijft voordoen.. Ga je regelmatig wel met hem naar buiten toe? Hmm dat wedstrijden rijden, ik heb er altijd een soort van weerzin tegenover gevoeld.. Wat je zegt, soms heb je weer een rare jury, en je zit toch tussen een hoop mensen die helemaal vergeten zijn dat het belangrijkste samen genieten is.. Dat competitieve, is toch ook niet echt nodig.. Las nu net weer zoiets raars ergens, iemand die in het buitenland woont en zei dat ze daar het rijden helemaal niet leuk vond omdat het geen nut had, enkel wedstrijden gaven het rijden voor haar zin..

Malin: mmm Suevo :9 ooh die ligfoto is ook lief :) grappig, ik trof Darius in dezelfde positie aan vanochtend :D zie hieronder..

Laura: succes!

Wenda: haha verschrikkelijk he! Ik word er altijd helemaal hebberig van :P zal mezelf wel moeten inhouden in NL, word weer veel te veel geld uitgeven := Ik heb op Flavio eerder het Spaanse hoofdstel van die Duitse gebruikt, dat paste goed, hij heeft ook wel een groot en lang hoofd! Heb voor hem echt wel minstens cob maat nodig.. Hebben die van jou allemaal zo'n kleine hoofdjes? Heeft Rafale dan niet een groter hoofd? Leek wel op de foto's.. Dat is toch wel typisch voor een berber, een lang smal profiel..

Ilona: thanks!! Word weer even cultuurshocken!!

Borderjay: oeiii nog steeds?! Beterschap!

Karina: jee, verder een leuke dag gehad? Veel bezoek? Jammer dat je man tot zo laat moest werken, maar gelukkig heeft hij wel z'n best gedaan 's ochtends :)

Zilfstar: hahaha ik ken het! Mijn vriend klaagt ook altijd dat als ik naar NL ga ik alleen dingen voor de paarden mee terug neem, geen dingen voor de auto bijvoorbeeld, wat hij graag zou zien ;) Dat voortuig is inderdaad wel flink duur.. Maar ik vind ook dat je je best wat mag permitteren voor je verjaardag :D tsja, als je jezelf niet kietelt, een ander doet het niet ;) en ach, die stijlen.. We zijn toch niet in Friesland, Amerika, Spanje of Portugal, dus als je het zelf mooi vind, dan is het toch mooi :) ik rijd mijn berber ook niet met zo'n houten bedouinenzadel.. Snap wel je dilemma over het nut ervan.. Keuzes zijn lastig!
Oooh wat een dotjes je kinderen, haha een paar jaar terug moest ik er niet aan denken, maar nu begint het toch wel een beetje te kriebelen! Geweldig zoals je dochter poseert, dat wordt een echte glamourdame ;)

Weer een heerlijke strandrit met Flavio :+: kon niet beter :) probeer een fotootje te posten van Darius die lag te zonnebaden, maar nu loopt flickr weer helemaal vast, zucht.. Probeer het later nog even

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:27

Haa het lukte nu wel :) hier is ie:

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:31

@Mayke, jeetje wat is dat toch met die lessen tegenwoordig.
Ik hoorde laastst ook zoiets. Kindjes moesten zo aan de teugels trekken dat hun handje er helemaal van ging trillen.
Arme paardjes!

@Malin, Suevo is zo liefffff :+:

@Sanne, lekker ritje !

@Martine, jij ook een lekker ritje gehad!
Leuke foto van Darius zo lekker in het zonnetje.

Ik ben vanmorgen bij Xantha geweest.
Ik heb lekker met haar getut en daarna wat aan de lange lijnen gewerkt.
Dat ging best aardig, alleen in het begin was het wel weer een beetje wennen.
Was al een tijd geleden dat we dat voor het laatst hadden gedaan.
Van de week weer les!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:33

nombrado schreef:
Lisenka schreef:
Mijn probleem is dat ik het heel moeilijk vind om voor publiek te rijden. In plaats van trots te zitten, kruip ik heel snel in elkaar. Heb toch iets van faalangst.
Wordt wel beter, maar toch altijd jammer. Paard komt dan toch veel minder goed naar voren.

gaan we uit proberen op de keuring lisenka 8-)

Ja, stomme trut ben ik he. Vooral dan en waarom |o Hij is van mij en niet te koop, ik vind hem geweldig en het is een superknuffel.
Op gewone wedstrijden heb ik het niet meer. Ben dan gewoon lekker bezig. Ga ook zeker wel genieten op de keuring, maar vind het jammer dat ik daar dus de punten mee laat liggen. Heb verder wel dezelfde instelling, lekker kijken en genieten van al die mooie paarden en gezellig weer bijkletsen met iedereen. Moet ook eerlijk zeggen dat als ik er volgende week eerst maar opzit dat het dan wel beter gaat.

Judith: ik vind het juist het spannendste om voor bekende mensen te rijden. Vreemden doen me niet zoveel. Vandaar waarschijnlijk dat ik het op de keuring zo spannend vind.

Malin: lekker dat je paardjes het daar goed naar hun zin hebben.

Martine: je gaat goed zo met Flavio.

Jellie: op de keuring staan idd heel wat paardjes te koop. Je kunt daar natuurlijk ook kijken wat voor type je aanspreekt. Zo heb ik het ook ooit gedaan. Voordat ik Halley zag, was ik ook al een paar jaar op zoek. Had toen wel al 2 pre merries.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:35

Gisteren ben ik bij Iggie van Sanne geweest. Wat is dat een lief slijmballetje. (ja, Lisenka houdt van slijmballetjes). Het werd helaas al snel donker. Even alle paardjes daar bekeken en wat een heerlijk plekje is dat. Wat een rust.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:13

Lisenka schreef:
[
Ja, stomme trut ben ik he. Vooral dan en waarom |o Hij is van mij en niet te koop, ik vind hem geweldig en het is een superknuffel.
Op gewone wedstrijden heb ik het niet meer. Ben dan gewoon lekker bezig. Ga ook zeker wel genieten op de keuring, maar vind het jammer dat ik daar dus de punten mee laat liggen. Heb verder wel dezelfde instelling, lekker kijken en genieten van al die mooie paarden en gezellig weer bijkletsen met iedereen. Moet ook eerlijk zeggen dat als ik er volgende week eerst maar opzit dat het dan wel beter gaat.

.

hahahaha...weet je, de leukste premiekeuring was voor mij de eerste met Nombrado....
ik weet niet of je er toen ook bij was? volgens mij wel
nombrado, net 2 maanden onder het zadel en de rijrubriek...
nou, in de inrijring liep ie geweldig 8-)
maar alleen in de wedstrijdbak, heeft ie alles laten zien, behalve wat er gevraagt werd :+
vooral die grote kubussen met AAAAAAA, en toen de BBBBBBBB hahahahahaha
ik heb daar echt zoveel lol met hem gehad. grote big smile en continue in een deuk...ook omdat ik bv toen begreep dat de spanjaarden met hoedjes (die sombrero's) wel met hun hoofd naar voren MOETEN zitten, en krom, anders wappperd dat hoedje af hahahahahah, je ziet mij ook elke keer mijn spaans hoofddeksel weer goed leggen....
Ik was toen in die rubriek laatste, maar kreeg de meeste complimenten , omdat iedereen vond dat ik de enige was die er lol in had.... ;) ( zelfs in de kantine spraken vreemde mij aan)
tja...ze hebben natuurlijk gelijk.......
sommige dressuurmensen vonden het zonde....maar ik heb echt een hele leuke dag gehad met die clown :+
Dit keer, doe ik mee, voor de lol, hoop weer veel te lachen, ook tijdens het rijden 8-)

oke...lisenka....we spreken af......minimaal 5 keer lachen in je proef (ikga langs de kant staan als je rijd)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:03

Ik zie dat het over wedstrijden gaat..ik heb net mijn 2e wedstrijd met Cantaor achter de rug.
Ik voel me de laatste paar dagen helemaal niet lekker, beetje te druk met aankomende keuring ( zit in bestuur en ben zo stom geweest om 3 paarden op te geven! :+ ), verhuizing Berends bedrijf ect. Dus loop met hoofdpijn ect, rond.

Ik dacht nog..waarom ga ik eigenlijk, is nog een groot concours hippique ook.
Maar ja, het wordt elk jaar georganiseerd door mijn eigen rijvereniging, bijna in de achtertuin..en het is wel een goede oefening voor Canta, zo'n drukke wedstrijd.
Dus toch maar gegaan.. Berend wist de weg naar de ring...we kwamen er idd wel, tussen de springringen door, balken vlogen je rond de oren en moest ook nog even slalommen tussen de wapperende vlaggen :+ Maar hij was zo braaf!! Hij kan ook zo mee naar Working Equitation :D

Grappig was ook dat als ik langs kwam alles een fractie van een seconde stil kwam te liggen. Ik woon in een echte springstreek met allemaal KWPN met veel volbloed er in, Dus parcoursbouwers lieten de balken halverwegen in de lucht hangen om te kijken wat er nu weer voorbij kwam ect. hahahaha

Met losrijden was hij eerst een beetje druk en maakte hij zich wat sterk, heb hem maar gewoon even uit laten draven En toen werd hij fijn te rijden.
Toen de ring in, beetje K.. ondergrond en de bordjes stonden niet echt heel recht tegenover elkaar }:0
Maar hij liet zich heel fijn rijden! Ik had geen zweepje niks bij me (alvast voor oefening op de keuring) maar was ook helemaal niet nodig hij deed het super!!! +:)+

Punten 182 en 190!!! (L1 starte ik). *\o/* *\o/*
Had met de 190 punten nog een 5e prijs, op meer dan 20 starts!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:24

Was dat het jaar dat Nombrado 5 jaar was? Toen heb ik je niet zien rijden, want je zat vlak voor of achter mij, weet het niet precies meer. Weet ook dat je het jaar daarop met een veel grotere Nombrado terugkwam. Tjee, wat was die gegroeid in een jaar tijd. Ach en ik geniet ook echt wel hoor. Heb er heel veel zin in.

Cyrina:nogmaals gefeliciteerd.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:35

Ik wil er graag heen,welke dag kan ik dan het beste gaan?vrijdag,zaterdag of zondag?Ik kan wel pas na 1uur s'middags,is dat dan de moeite nog?(ben ik er rond twee uur)

Blèèèèh voel me nog steeds beroerd,ondanks de ibuprofen barstende koppijn en nog 39.2 koorts.
Voor het eerst in 13 jaar heb ik me een dag ziek gemeld....kon écht niet werken vandaag ;(

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:02

Gab, tsjee... balen joh.. :(:) . Beterschap!! Ik heb gelezen dat op zondag de hengsten zijn (ook rijden), dus dat lijkt me de leukste dag :D !

Mayke, jij doet ook mee met de keuring? Leuk :)) . Wie neem je mee? Fauno? Of nog meer?

Lisenka: Je hebt een PRACHTIG paard, als ik jou was, zou ik alleen maar stralen :# denk ik hihi. Nee hoor, die rot zenuwen nemen het soms over, jammer, maar het wordt al minder!! Op een dag is het misschien wel helemaal weg en kan je puur genieten :D !

Martine: Aaahhh Darius aan het chillen :+:

Cyrina: *\o/* Whoehoeee, gefeliciteeeeerd!! Wat goed zeg.. daar in de flevopolder even een poepie laten ruiken met Cantaor :D !
Super nette punten ook!

DEbby: Lekker met Xantha wezen tutten heerlijk! En LL gedaan, ging ook goed las ik super zeg!! Nu alweer zin in je les, you are back on track 8-)

Malin, ik heb 1,5 week vakantie!! :D Dus als ik ergens nog kans zie, zal ik je pb'en om langs te komen :D . Wil Suevo nog heel graag zien!! En dink :D !

Sanne: Joehoeeee.... Volgas door het bos met Dosie :D ! Leuk he, zo buiten met je paard!! Echt genieten joh.. :D

Zilfstar, hihi, leuke foto's van je kids!

Zo ff uit mn hoofd, sorry als ik iemand vergeten ben :o .

Chico lekker mee op wandeling genomen vandaag! Een keer ernaast ipv erop ;) . Hij was errug braaf!! Had nog 1 keer een stunt dat hij schrok, en ff met 4 beentjes in de lucht ging.. was daarna meteen weer over hihi :D . Hij heeft wel steeds meer vertrouwen in me, das echt leuk om te zien! Daarna mocht ie nog even lekker los spelen met Vince. In de bak terroriseert hij altijd paarden _O- *hap hap hap*. En arme vince die doet bijna nooit wat terug, dus kan Chico volop pesten, wat een etter he :P

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:14

Ik geniet ook wel hoor, want ben sowieso trots op hem. Sonja van de Woeste Hoeve weet mij ook meestal wel met geintjes uit de stress te halen. Ik vind het in elk geval al leuk om alle bekenden weer eens te zien/spreken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:03

Lisenka het komt vast helemaal goed! Ik kom jou en Halley ondersteunen hoor :D

Ik heb er echt zin in...

Paarden te koop daar hoor ik? Dan laat ik mijn portemonnee maar thuis. :+
Grapje, ik heb geen koopplannen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:37

Annash schreef:
Lisenka het komt vast helemaal goed! Ik kom jou en Halley ondersteunen hoor :D

+:)+ Dan kom het helemaal goed.

Heb net gereden en hij liep toch fijn.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:37

Dat is het eerste verdiend!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:38

Echt wel, van de week nog een lesje, even de puntjes op de i en dan gaan we ervoor.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:42

Mijn manneke vanmiddag lekker aan t sjouwen :~

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:44

Martine Darius ligt er ook al zo schattig bij :~

Iloon je bent welkom hoor, ben op dinsdag en woensdag altijd vrij, as zaterdag heb ik les van Noor Tanger in Schijf. Geef maar een gil!

Gab een dikke beterschapsknuffel van hieruit! :(:)

Hier de rest van de longeerfoto's! http://picasaweb.google.nl/Suevo98/Suev ... jr6-j8qAE#

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:50

Malin, knappe suevo aan het werk :9 Hij ziet er goed uit hoor, helemaal er boven op!

Leuk, les van Noor!! :D Ben wel heel benieuwd.. alleen zaterdags gaat denk ik niet lukken, misschien woensdag! *D

Shanna, je regel dat je paard zoekt is weg, heb je wat gevonden?! :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:51

Hihi nou ik kreeg nogal veel pb's en ik heb een paar interessante aanbiedingen! Dus ik dacht kan er wel uit... eerst maar zien wat hieruit komt enzo!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:57

Die Chico ~~}>