[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:12

@ Sanne: Klinkt heerlijk hoor jouw dagen bij Aline! Ben ook heel benieuwd naar foto's van alles. Super dat je met de pappa van je aanstaande veulentje hebt kunnen werken, zoiets is toch heel bijzonder.

@ Yenneke: Oeh, lekker Barcelona! Veel plezier vast. Bedankt voor het kompliment, ben ook heel blij dat ie zo aan het proesten ging en relaxte de eerste twee keren. Inderdaad een wat andere manier, maar beiden toch gebaseerd op vertrouwen en rust denk ik.
Mijn je-weet-wel-hengst heeft het grote voordeel van zijn euh... ingreepje vandaag laten zien: Mijn dochters waren met Rico zonder zadel aan het rijden op een halstertje in de bak, en ik kon er prima en veilig bij longeren met een supergeconcentreerde Veludo. Dat kon een paar weken terug echt nog niet, en is voor ons toch heel belangrijk omdat we graag lekker met z'n allen als gezin met de paarden aan het klooien zijn.
Ik moet wel bekennen dat ik vorige week zijn laatste resten testosteron nog heb misbruikt om onze kwpn-merrie te schouwen Bloos , ze staat nu op het hengstenstation dus hopelijk drachtig weer naar huis komend weekend. En dan kijken hoe hij op haar reageert.

@Saida_: op zich goed nieuws, al die troep eruit bij Cipke. Het zal voor hem wel een opluchting zijn. Maakt dit het vermoeden van de gesneuvelde wervels op zich minder waarschijnlijk of niet? Als de spanning er af is zal de beweeglijkheid ook wel verbeterd zijn.

@ Essss: Heerlijk dat je je paardje weer bij je hebt! Foto's!

@ Shirley_: Welkom!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:35

Zo ben er weer Haha!
Weer leuke mooie foto,s voor bij zien komen Cool
een blije Esssss die weer na lange tijd haar paardje weer ziet en nog eens met veel complimentjes toe gesmeten krijgt Go jij! Go jij!
super hoor OK dan!

Ilona die denkt dat we wilde sex leven hebben gehad op onze 1 jarige huwelijks dag ROFL Afbeelding
waar zie je me voor aan foeiii Tong uitsteken Afbeelding

Ilona die veulens ziet vliegen hahahaha ROFL

Karina zit lekker met een Big smile op haar nieuwe paardje en fijn dat het goed gaat met zijn bloed uit storting in zijn balzak.
en wat leuke aparte schapen Haha!

Shirley__ Welkom ook de andere nieuw komers die ik vergeten ben Bloos

zasread heeft het zo te lezen er gezellig gehad tussen de spanjaarden Haha!

Yenneke die me zo lekker maakt met haar weekje vakantie Cool

Saida wel een hele opluchting hoor dat nu de druk van de zwelling er een gedeelte af is en hopen dat ie nu echt beter word Ach gut

Mies_Apollo helemaal in haar nopjes is met haar mooie paarden boek Haha!

zo nu een verslagje van mij en Baron Tong uitsteken

Ik had baron los gegooid in een buiten padock er lag 1 grote modder plas in en voor de rest zag het aardig eruit.
Baron ging netjes achter in rollen waar het droog was ik blij natuurlijk hahahaha.
Na een uurtje buiten gespeeld tehebben wilde ik hem binnen halen om lekker met hem te poetsen en eventjes grazen.
dus loop ik naar het bakje toe wat zie ik een zwart paard lopen Rolleyes
een paard wat onder de natte modder zat van top tot teen en het droop nog zo lekker eraf hahaha
ik kon me lach niet meer in houden Baron zag er niet meer uit hahhaaha ROFL
Hij had eventjes lekker in het modder plas gerold hahahaha Baron zag eruit of ie in de sloot had gelegen echt waar ROFL
zelfs zijn oren zaten onder de modder spetters en zijn hoofd hahahahah Tong uitsteken
Dus Baron gepakt en zo mee naar binnen genomen naar de spuitplaats Haha!
je had de ogen van de andere mensen moeten zien hahaha die werden groot en ze schoten in de lach.
ik nog eventjes allebij de kanten laten showen hoe is eruit zag Huilen van het lachen
Baron liet nog een spoor na van natte modder die uit zijn staart liep hahahahahha Tong uitsteken

Dus spuit erop en wassen maar hahhaahhahaha Haha!
Ach hij heeft naar zijn zin gehad zeg ik maar of hij wilde studeren voor een zwart paard Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:41

De showbink slooft zich telkens uit in de buitenbak voor de andere paardjes in het weiland. Vandaag weer. Deze week gaan we hem proberen bij de Shetjes in een weiland te doen, kijken hoe hij daarop reageert. Als dat goed gaat, mag hij bij een groepje paarden in het weiland. Eerst goed opletten met gras, omdat hij dat bijna nooit heeft gegeten, dus eerst moet hij wennen. Morgen halen we de DA erbij, voor de peesblessure, en hij word natuurlijk bekapt, zonder die hoefijzers.

Lekker ego ego ego bezig. Sorry, maar ik heb me computer nog niet, en ik zit nu op betaald internet dus ik kan niet te lang.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:42

En foto's komen zo snel mogelijk!!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:00

Hier wat fotootjes van Sanne hard aan het oefenen met Cas aan de lange teugel Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:06

he leuk es dat je weer 1 bent met je paardje
nu snel genieten
en idd snel heel veelllllll foto`s maken he

saida wel fijn voor je dat het open is geknapt en beter ook ik zou ook wel proberen om de andere opene te maken kan het pus er uit
en fijn dat de boer weer thuis is

oh we hebben zo een mooi huis gezien wil het graag hebben, maar dan moet wel onze eigen verkocht worden
kan mooi het paard bij huis en het is van binnen ook zo gaaf

dus als iemand een leuk huis zoekt kijk maar even in mijn onderschrift hihihi

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:31

leuke foto's!
peetisgreat ik zal eens je lnkje bekijken Tong uitsteken ben altijd nieuwsgierig

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:00

Peet: Zo dat klinkt zeker als een leuk huis, hopen dat het wat wordt!
Leuk zeg, Celine an het springen met Tsjillert, wat een schat he, hij vindt het allemaal ook prima volgens mij Ja
Jolynn: Dankje, haha, nou Paoline heeft nu ook weer ruim 1100 (!) foto's gemaakt, had pas om 17.00 wedstrijd maar we hebben er een gezellige prachtige foto-dag van gemaakt Haha!
Xantha ziet er goed uit!! Denk je dat je in September haar niet zelf op de keuring kan rijden, zo naar van je arm..
Anita: Hahaha, dankje Pling Ik ben ook heel vaak niet fotogeniek hoor, maar voel me lekker op mn gemak dat scheelt!
Echt leuk is dat he, zo'n hooggeschoold paard te rijden... Maar mijn hart ligt ook best bij de jonge dieren Ja
En hoe was je les met Sun?
Ilona: Lekker joh dat jij&manda zo vooruitgaan, en dat meisje met Pablo!
En vandaag klinkt als een heerlijk paardendag voor je Ja
Karina: Hihihi, wat een schat van een paard heb je zeg!
Wat zal dat heerlijk zijn dat hij zo lief is met dat inrijden!
Flamon: Dat klinkt niet echt relaxt idd met die jongens, die kunnen ook af en toe zo vervelend zijn!
Oppassen klinkt gezellig Ja
Djemo: Leuk cafe ziet er netjes uit!
esmee: Wat geweldig, nu weer hier vaker komen hoor missen je wel een beetje Haha!
Hihihi, nou hij had dus lekker veel energie, denk dat je niet kan wachten om er weer op te stappen?? Haha!
Mies: Goh wat lief van je broer om zo aan je te denken! En hoest met Encanto?
Saida: Hopen dat alle ellende letterlijk "uit Cipke gutst" nu.. Zou fijn zijn, weer een gezond veulentje!
Hahaha, de boer heeft weer praatjes dat is een goed teken!
Yenneke: Veel plezier in Barca, ik was er nog een maandje terug, hoe is het weer daar nu, lekker denk?
Sanne: oooh, dat klinkt alsof je het heerlijk hebt gehad, lekker heel de tijd in de weer met de paarden, heerlijk!
Shirley__: Welkom, hoe oud is karel 370xjillis 301, nog jong denk ik?
Heidi: Whahahaha, wat een smeerkees die baron Tong uitsteken
Aline: Leuke foto's van Sanne har aan het werk, dat zijn die foto's die we willen zien gnagnagna Tong uitsteken

Nou, gisteren afscheid van mijn opa genomen.
Eerst zat ik te twijfelen of ik hem wilde zien maar toen bewust dat besluit genomen zodat ik echt afscheid kon nemen.
Heb 20 minuten alleen maar naar mijn knappe opa gekeken en gejankt, was fijn met mij familie dus dat was erg fijn.
Ook heb ik een foto van Furia&mij die mijn opa geweldig vond, hij wilde het eigenlijk meteen mee naar huis, maar ik was zo eigenwijs dat ik hem een uitvergroting wilde geven.
Dat was er nog niet van gekomen, en ik had het beloofd, en nu dus meegegeven, dat was wel even moeilijk, nog zoveel plannen Lovers
En een hoop mooie bloemen, ook eentje namens de stal, zo onwijs lief Lovers
Met hoefijzers erin, echt leuk mijn familie was erg blij verrast, omdat ze opa wel vaak zagen (ze kwamen zo'n 1 a 2 keer in de maand), maar ik heb zo'n goede band met de eigenaresse die er ook goed voor mij is geweest de afgelopen dagen.

Gisteren overdag de hele dag op stal geweest, Furia's staart gewassen, hoofdstel+laarzen eens een keer goed gepoetst, de stal lekker helemaal schoongemaakt, kortom de perfecte afleiding.
En vandaag had ik dus wedstrijd, pas om 17.00 maar Paoline was er al om 11.00, we hebben allemaal mooie foto's gemaakt en lekker rustig aan kunnen doen.
Ook op de weg naar de rijvereniging prachtige foto's, met allemaal verschillende mooie natuur als achtergrond, ben echt benieuwd weer naar de foto's, ze is er nu mee bezig.
En gelukkig veel gelachen, het was erg gezellig, dus ook wer goed afgeleid Ja
Nou, toen de wedstrijd (eerste outdoor!).
Haha, hij begint in zijn pubertijd te komen Nagelbijten / Gniffelen
Hij wilde het inrijterrein niet meer op, en nouja, ik had nog nooit eerder op hem boos moeten worden, maar hij bleef zich maar verzetten.
Dus toen moest ik even streng benen, teugels erbij tik gegeven, hij was helemaal gek aan het doen, kwam zelfs omhoog (niet hoog), was net een kermisattractie Bloos! .
Wij zeiden al (Staleigenaresse) nou zo hebben we hem nog nooit gezien.
Nou toen ging ie dus wel, en was ie braaf. Toen de eerste proef Vork
Hij schrok van elk wissewasje, heeft meer galop laten zien dan moest, zelfs een bordje omver gereden (we kwamen haast in de andere baan), resultaat was dan ook 168 punten...
Tweede proef ging gelukkig beter, hij was braaf (hoewel nog gestresst), niet meer zo gek, maar voelde hem aan alle kanten zwieberen, kreeg hem niet echt goed tussen 2 benen+2 teugels, dus ook dit geen winstpunt, 175.
We moeten dr maar echt aan gaan trekken haha, nu over 3 wedstrijden nog maar 1 puntje gehaald, maar dat komt wel goed.
Hij vond het gewoon erg spannend, hij raakt in de war van al die paarden, en hij kan dus absoluut niet tegen stampende paarden en dergelijke, heel vreem, of mensen die te hard drijven, vind ie eng.

Jitske reed hem naar huis, want om 19.00 begon de condeleance voor mijn opa.
Gelukkig was ik erg rustig, had echt het gevoel goed afscheid te hebben genomen en dat vond ik zelf erg fijn.
Er waren heel veel mensen, ook weer Jitske, haar man en haar dochter, er zijn zo'n 80-100 mensen langs geweest er stond een hele rij.
Dit was erg fijn, en gaf ook mijn oma veel steun.
Gelukkig weet mijn oma dat we allemaal gek op haar zijn, we zijn veel bij haar en gaan goed voor haar zorgen!
Toen nog een laatste afscheidskus en een bloemetje in de kist gelegd, voordat het deksel erop ging.
Met zijn alle hebben wij de kist dicht gedraaid.
Morgen nog de crematie, die wordt erg mooi denk ik.

Ik heb het echt goed afgesloten, het is ook geweldig, hij is 81 jaar geworden en altijd erg fanatiek geweest, alleen maar goede, geweldige herinneringen, en dat is erg fijn, vind het toch prettig dat er geen ziekbed vooraf is gegaan.

Jullie horen het wel zodra er topics zijn van de foto's van vandaag Haha!

edit:
Oeh hier alvast een voorproefje van vandaag:

Afbeelding

Ziet er anders uit he, zo die voorpluk ingevlochten Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:18

sorry, op een of andere manier lukt het me niet om uit de meeleesmodus te komen... Clown

wel weer onwijs gave foto's even snel voorbij zien komen trouwens!

even een egoberichtje dan ook nog maar...

vandaag demonstratie aangespannen meegereden in Bennekom, best spannend voor het eerst op zo'n groot terrein, maar 't spookje heeft zich super gedragen!
't was echt een leuke ervaring!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:43

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 07:42

gave foto's !
Madelief, jammer dat het niet super ging maar hij moet er waarschijnlijk nog goed aan wennen. Komt wel Knipoog
Fijn dat de colondeance zo goed verliep en jullie Oma die zal zo te horen niet alleen komen te staan!
Nu ga ik even je topic bekijken Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:43

madelief
een mooi afscheid van je opa zo te lezen hoop dat je dit allemaal ene mooi plekej in je hart kan geven denk aan de mooie momenten die jullie met elkaar meegemaakt hebben die pakken ze jullie nooit meer af
en erg lief van stal van de bloemen

en de wedstrijd ach die punten komen de volgende keer wel de foto zag er wel mooi uit met de gevlochten pluk staat hem goed

nouvel mooie foto`s van je paardje met kar super

yenneke heel veel plezier in barcalona ben wel jaloers hoor jij lekker in de zon en wij hier in de kou
maak er wat moois van

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:44

Shirley: Welkom!

Ilona: Jaaaa leuk he om te zien!! was hij ook nooit eerder los in de wei geweest? Onze veulentjes gaan nu ook wat meer samen spelen, shocolat lag en sharedon ging er bijna bovenop staan, met zn been tegen shoco aan en in zn nek bijten, uiteindelijk lukte het hem shoco te laten staan en gingen ze rennen en spelen Go jij! Go jij! Ik had ook mn camera niet bij, maar mss vandaag weer!

Heidi: Hij wilde misschien is wat anders Knipoog dat wit altijd is ook zo wat Tong uitsteken

aline en sanne: Mooie foto's!

peet: ga je het huis kopen? Succes met de verkoop!

madelief: het gaat goed met encanto, ik rijd 1x in de week buiten met hem...en sinds 2 weken mag hij nu ook een beetje draven en galoperen, eigenlijk mocht hij van de dierenarts alleen maar stappen, maar die stap die die dan doet is volgens mij ook overbelastend, zo snel en gespannen. En als ik hem gelukkig maak met een rustig galopje en drafje...ja waarom niet. Ik heb liever dat hij nog 2 jaar kan 'rijden' en gelukkig is dan dat hij 4 jaar meegaat en chagerijnig moet stappen! Het was iets van 2,5 maand dat hij gagalopeerd had... Vork kon hem in het begin niet zo goed houden Tong uitsteken

Wat een moeilijke dag voor je gister! gelukkig had je nog wat afleiding en heb je nu afscheid kunnen nemen. Sterkte!!!! Furia ziet er super uit!!

Nouvel: Mooie foto's!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:01

Zoe_iris: Dankje, ja we gaan goed voor onze oma zorgen!
En de wedstrijden, dat komt nog wel tis natuurlijk nog een jonkie Ja
Peet: Lief berichtje van je, en ja ik heb een goed gevoel er aan over gehouden, zeker een plekje in mijn hart.
Mies: Ooh, das fijn dat je iets meer met hem doet, want hij moet inderdaad wel nog vrolijk blijven!

Nou, de foto's van de wedstrijd zijn er inmiddels ook:
[HAW] Furia (Anda) 1e outdoorwedstrijd fotoshoot by Paoline

Straks ff joggend naar stal mijn fiets ophalen, en dan vanmiddag de crematie.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:04

Hai allemaal, ik kruip eens uit mijn leeshoek.

Suzanne, leuke foto's van Goya zeg!

Saida, ik hoop ook heel erg dat Cipke binnenkort weer vrolijk kan spelen, zo'n knappe kerel! Brr, dat klinkt niet fijn, druipend pus. Maar goed, idd wel beter dat die zooi eruit komt.

Zoe_Iris, via internet Lachen. Veel googlen en natuurlijk marktplaats.

Debby, Xantha is echt superleuk! Vind het zo'n heerlijke merrie om te zien, ze is idd heerlijk gespierd en vol. Wel balen van je arm maar gaat vanzelf weer over gelukkig.

Anita, leuk om op een z2 paard te rijden!

Ilona, super dat je vooruitgang merkt als je lesgeeft, dat is een fijn gevoel. En fijn dat amanda ook goed gaat. Hah klinkt leuk met dat veulen, heerlijk he jonge dieren!

Karina, ach joh boktproof haha, wij zijn het maar Vork. Leuke foto's, lekker ding ook.

Fanny, jongens kunnen echt gestoord doen af en toe. Met konningennacht kwam er een jongen op mn vriendin en mij af en wij zaten en die begon ons half een labdance te geven, afgrijselijk. Toen ie de benen van mn vriendin uit elkaar trok gaf ze hem een schop Clown. Niet normaal hoe die mensen zich gedragen! Nog even een opmerkinkje; zag in het topic van Fuur je reactie, maar Fuur is al een hele tijd niet meer van ons samen hoor Knipoog. Hadden besloten dat ik beter voor een eigen paardje kon kijken aangezien een paard delen toch moeilijk bleek. En zaterdag ga ik mijn nieuwe aanwinst ophalen.

Esmee, super dat je Fue hebt gezien!! Ben nieuwsgierig naar foto's van die Spanjool hier in Nederland. Geluk voor hem dat het geen winter is Nagelbijten / Gniffelen

Michelle, fijn dat Shannon het goed doet, vond het een leuk dier. Hopelijk gat het zadel binnenkort wel beter Tong uitsteken. Hoe gaat het met de veulentjes? Wil binnenkort wel eens foto's zien Ja.

Sanne, nee niet heel erg. Maar dat kan je zo hieronder lezen Lachen. Lief dat je het vraagt. Zo te horen ben jij in het paradijs geweest, heerlijk joh alleen maar Andalusiers om je heen Haha! Haha!. En leuke plaatjes van het papa paard Cool

Heidi haha leuk van Baron hij wilde gewoon undercover agent spelen Vork

Nou, maandag ging ik dus naar t bungalowpark waar we een chalet hadden geboekt, en ik heb het met mijn vriendinnen wel heel gezellig gehad, maar ik vind uitgaan & konningennacht, dat is niet echt mijn ding. Houd meer van een filmpje of een avondje leuk iets doen of thuis lekker dronken worden en gek doen. Ik had dus eigelijk al het plan om dinsdagavond terug te gaan, voor de koninginnendrukte, maar mijn vriendinnen wilde zo graag dat ik meeging en afgeleid werd, dat ik me toch overliet halen. En het was dus echt een ramp, heel moeilijk allemaal om uit te leggen maar al die feestende mensen houd ik sowieso niet van en op dit moment helemaal niet. Ik heb mn best gedaan om er wat van te maken maar constant vervelende jongens (imo dan, omdat ik een hele lieve vriend heb) die bijv zomaar foto's van je maken (vind ik echt achterlijk..). Had er echt bijna één een stoot gegeven (en ik ben echt vredelievend en anti-geweld). Het begin van de avond was wel leuk, we waren in Eindhoven en buiten vond ik echt leuk, maar daarna werd het gewoon teveel.
Toen ben ik dus woensdagavond naar huis gegaan maar het ging allemaal fout met de trein en ik zat niet goed en het wou maar niet lukken en ik wou gewoon naar huis naar mijn vriend en hond en werd bijna gek zo in mijn eentje op het station waar ik moest overstappen.

Nou, en gister de condeolance, ik vind het allemaal nog zo moeilijk, ik had mijn opa nog niet gezien dus ik was ook heel zenuwachtig en alles, en ik was nog niet bij de kist of begon al te huilen. Toen samen met mijn broer naar de kist gelopen en mijn opa gezien. Hij lag er wel heel mooi bij enzo, maar ik had niet echt het idee dat mij opa daar lag, meer een omhulsel van wat ooit mijn opa was. Omdat je zijn ogen ook niet ziet enzo. Waren heel veel mensen, en het was gelukkig mooi weer dat is fijner dan wanneer het plenst. Vandaag de crematie, zo nog met Madelief de stad in om nog wat dingen te kopen, moet ook nog mooie zwarte schoenen hebben. Gister ging ik naar t centrum en kwam er toen achter dat alles natuurlijk dicht was, maar gelukkige hebben wij vrienden met een kledingzaak en toen heb ik daar een zwarte broek mogen shoppen.

Morgen Bandito ophalen!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:18

Madelief en Jasmijn, heel veel sterkte vandaag.

Jasmijn, is inderdaad moeilijk om een overleden iemand te zien. Ik heb toen zelf mijn schoonmoeder opgemaakt, vond dat wel heel eng. Maar het leven is er inderdaad uit, en dat zie je zo goed (beetje dom gezegd). En misschien maar beter dat je hem begin van de week niet hebt gezien. Dan is alles nog stijver en ziet er nog minder uit.

Jammer dat het niet zo leuk was. Ik ben ook niet zo''n stap mens, dus ik begrijp je helemaal. En dat het dan ook niet lukt om thuis te komen. Gelukkgi ben je weer lekker bij je familie. Die zal je nu toch het hardst nodig hebben. En maar goed dat Bandito zaterdag komt. Heb je lekker wat afleiding. En gewoon van hem genieten en je absoluut niet schuldig gaan voelen hoor. Ik ben Sun gaan verzorgen de dag na de begrafenis. Eerst dacht ik dat het niet moest gaan doen. Want kon mijn vriend en de rest van de familie toch niet in de steek laten? Maar ben nog steeds zo blij met hem en heb ook heel veel aan hem. Dus lekker tegen hem praten en met hem knuffelen.
En madelief, jij ook lekker genieten van Fuur nou hoor.

Ellis, mooie foto's. Spookje kan mooi lopen hoor.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:29

Jasmijn en madelief: sterkte vandaag!

Jasmijn: gelukkig kun je morgen bandito ophalen!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:31

Anita, haha eindelijk iemand die ook niet zo van stappen houd. De meeste mensen slaan stijl achterover als ik het erover heb Tong uitsteken.

Michelle, dank je!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:27

Nouvel schreef:
vandaag demonstratie aangespannen meegereden in Bennekom, best spannend voor het eerst op zo'n groot terrein, maar 't spookje heeft zich super gedragen!
't was echt een leuke ervaring!

Hee wat leuk, dan heb ik jou gezien! Ik was gisteren ook in Bennekom en we hebben nog naar de Lusitano aanspanningen staan kijken. Mooie foto's!

Heb je ook nog die onweer/hagelbui op je kop gehad.....?? Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:57

Ilona: hah klinkt wel superr leuk Haha! wat kun je dan toch superr genieten van zo'n beestje Haha!

Sanne: aan je verhaal te zien was een zeer geslaagde dag. ben benieuwd naar je foto's Knipoog
de foto's met jou en het knappe papa paard zijn leuk !! Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:07

Aline schreef:
Hee wat leuk, dan heb ik jou gezien! Ik was gisteren ook in Bennekom en we hebben nog naar de Lusitano aanspanningen staan kijken. Mooie foto's!

Heb je ook nog die onweer/hagelbui op je kop gehad.....?? Haha!

Leuk dat je het hebt gezien!

jeps, die hagelbui heb ik de eerste keer in de ring precies op m'n kop gehad! Cool
Gelukkig sjouwde ze lekker door! Knipoog

hier staat de rest van de foto's:
[AR-ITP] Demonstratie CH Bennekom 1 mei

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:33

Zo, ik kom ook even uit mijn leeshoek gekropen Haha!

Jasmijn en Madelief: veel sterkte.. Ach gut Hopelijk kunnen de paardjes jullie wat afleiding bezorgen en troost bieden.

Ik zie hier weer geweldige foto's/filmpjes langskomen.
Wat ziet Xantha er super uit, ik vind het echt zo'n geweldige merrie Lovers Ik kan me voorstellen Jolynn, dat je vreselijke baalt en zin hebt om weer aan de slag te gaan, nog even geduld!
Waar en wanneer is de Lusi-keuring? Ik ga dit jaar naar die in België proberen gaan, ik heb de keuring van de Portugeesjes nog niet eerder gezien en naar het schijnt gaat het er heel anders aan toe dan bij de PRE's. Onderdeel waar alle hengsten pi/pa, pirouettes etc mogen tonen en dan punten krijgen, lijkt mij erg gezellig!

Karina, dat ziet er echt super uit, dat werk met Veludo. Ik kijk er naar uit om ooit ook met een jong paard aan de slag te gaan en dat zou ik dan ook zo willen aanpakken, lekker rustig en in alle vertrouwen Lachen
Je zal wel helemaal in de wolken zijn dat je op zijn rug hebt gezeten Lachen

Ess: wat fijn dat Fue weer bij jou is!

Zoë_Iris schreef:
En dan een beetje een brede vraag: hoe zijn jullie eigenlijk aan jullie paarden gekomen? Via via, of via het internet...
(ben niet nieuwsgierig Tong uitsteken )

Ik heb eerst in België en Nederland gezocht, maar er was toendertijd (5 jaar terug) erg weinig aanbod en dan ben ik op www.andalusier.com Licor tegengekomen. Ik was gelijk wèg van hem, maar kon pas een half jaar later hem echt gaan bezichtigen. Toen hij uit de stal kwam, was ik diep onder de indruk, en na een ritje was ik helemaal verkocht Haha! Het was echt "love at first sight" en ik vrees dat ik dat niet meer snel ga hebben met een paard Haha!

Verder hebben Licor en ik vorige week een clinic van Kottas bijgewoond. Was erg leerrijk, hier nog wat foto's (voor zij die ze nog niet gezien hadden).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:10

Nou, even kijken of ik een beetje kan bijreageren!

@Karina, ziet er superrelaxed uit joh, ga vooral zo door!!
Spiertjes komen dan vanzelf. Tong uitsteken

@Djemo, ziet er gezellig uit, je cafe.

@Esss, wat fijn dat Fuego thuis is. Haha!

@Zoë_Iris , ik zal zo vertellen hoe ik aan Xantha kom, is nogal een lang verhaal.

@Saida, goed dat het is open gegaan bij Cipke, hopelijk knapt hij nu snel op. Ook goed te horen dat de boer een stuk beter is!

@Yenneke, over de keuring.
Je kan ze aan de hand voorstellen of onder de man, of allebei.
De Portugesen zitten in een driehoek in het midden van de bak en daar moet jij dan omheen rijden/lopen.
Het fijne weet ik er ook niet van.
Misschien kun je wat info krijgen via het LVN

@Aniet, die foto's zijn inderdaad door Sabine gemaakt, mooi he ?
Heb er nog een heleboel!

@zasread , dat klinkt als een paar heelijke dagen, de foto's van de lange lijnen zijn leuk!

@Prinslover, ik baal ook verschikkelijk dat het zo lang duurt met mijn arm, maar als ik te snel weer aan de slag ga heb ik grote kans dat ze een prik in mijn schoudergewricht gaan geven en daar moet ik dus echt niet aan denken!
Leuk verhaal van dat veulen, jammer dat je er geen foto's van hebt.

@Machonito, hahahahaha, die Baron, wat een clown. Clown

@Peet is great, gaaaaafff huis, hopelijk wordt dat wat.

@Madelief en Furia, heel veel sterkte vandaag, ik denk aan jullie Ach gut

@Nouvel, goed dat je spook weer zo braaf was, foto's zien er weer lekker ontspannen uit!

@Mies_Apollo, fijn dat het zo goed gaat met Encanto.
Ik zou hetzelfde doen hoor, lekker bewegen en gewoon goed naar je paard luisteren.
Bewegen is alleen maar goed en zolang het gecontroleerd is kan het volgens mij helemaal niet zo veel kwaad!

@Idra De keuring is 14 september in Buschoten!
Wat ziet Licor er ontzettend goed uit!!

Nou hoe ik aan Xantha ben gekomen.
Ik had (samen met een goede vriendin) een kwpn merrie Jolynn.
Met haar wilden we een veulentje fokken en het veulen dan houden.
Nou Jolynn was heel snel drachtig en alles ging redelijk goed met haar.
Helaas toen ze ging bevallen kon het veulen er niet uit.
Het was te groot.
Heel vreemd, Jolynn was 1.63 en de hengst 1.68m geen grote hengst dus.(volgens de artsen een foutje van de natuur)
Op de kliniek in Bodegraven hebben ze het veulen in stukken eruit moeten halen.
Jolynn was er daarna slecht aan toe, ze is eigenlijk nooi meer helemaal de oude geworden, het veulen (een hengstje) waren we kwijt.

Na een tijdje begon het te kriebelen, we wilden toch wel erg graag een veulen, we hadden zoveel leuke plannen gemaakt.
We wilden eerst gewoon naar een kwpn veulen gaan zoeken maar toen realiseerden we ons dat we beide gek op barokkies waren.
Thuis ben ik gelijk op internet gaan kijken en zo kwam ik Xantha tegen
Afbeelding

Ik was verliefd, we zijn gelijk de volgende dag gaan kijken.
En sávonds hebben we gelijk de knoop maar doorgehakt en haar gekocht.
Toen Xantha 2 was ging mijn vriendin verhuizen naar de andere kant van het land en is Xantha bij mij gebleven

Mijn lieve meissie
Afbeelding

Sorry het is een heel verhaal geworden, en dan heb ik het nog kort gehouden Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:14

Idra: wat heb je toch een lekkerding. licor is echt sexy Haha!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:22

madelief; Ja ze is van 17 maart 2005, dus pas 3 geworden Haha!

Ik maak morgen wel wat foto's van onze zwarte parel...die is ven flink aan haar conditie moet werken, want ohoho als het gras op gaat..haha