[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:32

Prinslover schreef:
Soeske: Wat een gaaf uitzicht op Goya zo Haha! Ziet er echt leuk uit, zo uitloopje erbij top OK dan!
Picassox: Ik hoop dat soeske de filmpjes geupload krijgt! Ik ben benieuwd. Ja

Dank je Lachen
Oh ja, dat moest ik nog even doen.. Doe meteen ff de filmpjes uploaden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:42

ja, erg he, hoe je verslaafd aan dat ding kunt raken... Haha!

ja, zo gauw het zover is laat ik het weten!
zal vast de eerste keren nog niet zo'n succes zijn, maar goed, je moet ergens beginnen! Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:52

Prinslover, hoe is het nu met je been? Heb je een brandwond? Blauw oog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:54

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:55

Dat is schrikken prinslover! Gaat het weer beter nu?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:59

Dankje Soeske! Lachen
Je bent een schat.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:00

soeske schreef:
Hier dan de filmpjes Knipoog
Weet iemand hoe dat zat bij het vuur bij de hoeven van de paarden? Zag het ook al wat op foto's, op filmpje ook wat, vond het maar wat apart...

Het waren bandages, met uhm.. dat sterretjes spul eraan. En dan aansteken. Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:31

Is goed Picas!
Ah, ik was al bang dat ze de b oel in de fik hadden gezet hihi :p

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:42

Haha, het viel allemaal wel mee. Maar verder werd er wel erg grof gereden helaas.. Boos!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:39

Ik ga zo eerst is de filmpjes bekijken Haha! Ben benieuwd, ik begrijp het van de bandages met sterretjes niet helemaal. Tong uitsteken Maar misschien word ik wat wijzer als ik de filmpjes ff bekijk.

Ja, ik weet niet echt of het nou een brand wond is of niet, mn been doet iig geen pijn meer gelukkig Haha! Er zit alleen wel een dikke plek op die rood en blauw is Verdrietig Arme ik Clown

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:44

Aaaah.. Arme jij. Ach gut

Picasso liep vandaag echt heerlijk. Mooie uitgestrekte draf, alles helemaal goed. [Hij had zin om te lopen], hij was best wel pittig, maar op de een of andere manier liep 'ie ook heel lekker. Aan de teugel, enz. Alleen het verzamelen wilden niet lukken, maar ach. Ik moet blij zijn met de kleine dingen die wel lukken. Het is gewoon een super paard. Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:46

Nu snap ik waar het over gaat met dat vuur! Wat een gaaf gezicht zo zeg! Ben echt een beetje jaloers Nagelbijten / Gniffelen Had ook wel graag gewild, misschien een ander keertje Knipoog Jammer dat de kwaliteit een beetje slecht is, maar al met al geeft het toch een heel mooi gezicht Ja

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:49

Jaa, de camera is niet helemaal perfect meer. Maar ach, ik heb er leuke herinneringen aan. Alleen ik heb foto's van de show van 2005 gezien, dat leuk me stukken mooier. Dit was een beetje neutraal. Ik vind bij dat eerste filmpje de muziek heel mooi, IJslandse muziek, live opera. Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:50

Picassox schreef:
Aaaah.. Arme jij. Ach gut

Picasso liep vandaag echt heerlijk. Mooie uitgestrekte draf, alles helemaal goed. [Hij had zin om te lopen], hij was best wel pittig, maar op de een of andere manier liep 'ie ook heel lekker. Aan de teugel, enz. Alleen het verzamelen wilden niet lukken, maar ach. Ik moet blij zijn met de kleine dingen die wel lukken. Het is gewoon een super paard. Lachen

Fijn dat ie weer lekker liep! Het geeft toch zo goed gevoel dan he. Hij leert volgens mij wel snel Lachen Het is leuk om te zien wat je allemaal hebt bereikt met m over een jaar ofzo! En die foto's zijn dan helemaal super, dan kan je het verschil pas echt goed zien Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:51

Ja die show is heel mooi met lichten, muziek, effecten en paarden. Helemaal super om mee te maken denk ik Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:58

Jaa. Het geeft echt een gevoel van voldoening, als hij zo goed loopt, zoiets van 'Hier doe ik het voor, hiervoor heb ik al die tijd geploeterd en gevochten.' [ik denk dat ik wel mag zeggen voor z'n leven, volgens de dierenarts had hij het niet gehaald als hij een weekje later ergens terecht was gekomen..]

En het is best wel een spectakel om mee te maken ja. Ja [Apassionata dan hè? Clown]

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:05

Dat verzamelen komt wel. Als ik jou was zou ik daar nog lekker mee wachten, eerst maar wat meer spiertjes in zn kont trainen, verzameling moet van achter uit komen, en als daar nog geen spiertjes zitten is het moeilijker voor hem natuurlijk. Maar het is het proberen waard, wel goede oefening om even schijn overgang te maken (ook soort verzamelen) om hem aan het been te krijgen.
Appassionata vorig jaar was wel mooi, alleen, zoals ik nu ook heb begrepen, vrij grof gereden.. Maarja, wel mooie paardjes, moet je maar doorheen kijken Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:10

Nouvel schreef:
Ik kan het eigenlijk niet zo goed zien (heb er op eerdere foto's ook niet opgelet... Bloos ), maar heeft ze nu afgeschoren manen of zijn ze gewoon niet zo lang?

Haar manen zitten aan de andere kant en zijn niet erg lang of vol en haar voorlok is vast geschoren geweest, want die is helemaal zielig.
Ik heb een vermoeden dat er een portie Arabisch bloed in haar zit.
Op deze foto kun je haar manen goed zien. Dit was de eerste dag, dus ze waren daar nog niet uitgeplozen.
Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:17

soeske schreef:
Dat verzamelen komt wel. Als ik jou was zou ik daar nog lekker mee wachten, eerst maar wat meer spiertjes in zn kont trainen, verzameling moet van achter uit komen, en als daar nog geen spiertjes zitten is het moeilijker voor hem natuurlijk. Maar het is het proberen waard, wel goede oefening om even schijn overgang te maken (ook soort verzamelen) om hem aan het been te krijgen.
Appassionata vorig jaar was wel mooi, alleen, zoals ik nu ook heb begrepen, vrij grof gereden.. Maarja, wel mooie paardjes, moet je maar doorheen kijken Lachen

helemaal mee eens. Vond het wel iets beter gaan dan de vorige keer, denk dat ie over een tijdje wel een keer na gaat geven. Verder zou ik dat verzamellen ook even laten zitten en zorgen dat de basis er goed in komt.
Zorgen dat je een normale reactie krijgt op je been want als je nagevelijk wilt gaan rijden moet je er af en toe wel normaal je been aan kunnen leggen zonder dat ie ineens vooruit schiet. Verder ben ik t met Soeske eens.
Als ie tussendoor even z'n halsstrekt wel uitkijken dat ie niet teveel op de voorhand gaat lopen.

Bij mij ging niet helemaal goed. M'n paard gooit heel erg met d'r kop geen idee waarom. Valt me op dat ze dit vooral bij t wijken doet. Ik had haar een week terug zo ver dat ze niet meer ontsnapte ik zelf de stelling en alles kon regelen en ze eindelijk foutloos wilde wijken. maar nu is haar nieuwe truckje kop ineens heel erg de lucht in gooien en dat zit voor geen meter! ik schrik er soms echt van want je wordt dan achterin t zadel gedrukt, ben de controle van voor kwijt en ben bang dat ik er een keer van af flikker als ze zo doet. Heb er een slechte ervaring mee, vorige buren hadden ook zo'n paard en toen ie eenmaal door had dat ie de ruiter kon raken als hij z'n hoofd omhoog gooide ging het helemaal mis, paard is uiteindelijk ook weg gegaan. Heb geen idee wat ik er aan kan doen maar t wordt wel steeds erger, raak d'r nu steeds met m'n hand net tussen de oren en dan doet ze weer normaal. Ze doet het voor mijn gevoel toch uit verzet/ en om onder t werk uit te komen. Buiten doet ze het ook als ik het tempo wil bepalen.
Heel vervelend. Gelukkig komt de bijrijder zondag die is fisio en heeft meer ervaring met paarden, dus ik wil wel eens zien hoe zij dit oplost en of ze misschien iets kan vinden waardoor Umi ineens zo heftig reageerd met d'r hoofd.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:20

@Lusitana: paard heeft al langere manen als onze pony Bloos nooit geknipt ofzo maar t groeit gewoon amper.
En over dat Arabisch bloed.... heb je misschien nog een foto van de zijkant??? Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:49

Rijden kan ik nog steeds niet helaas.. De osteopaat komt morgen, ben erg benieuwd wat er uitkomt!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:52

Wat is er dan??

sorry heb nog niet echt bij kunnen lezen ben nu maar even online en weet niet wanneer ik weer mag Verdrietig

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:56

Geeft niet, heb het er niet echt uitgebreid over gehad..
Het komt er op neer dat Goya zodanig last van zijn rug heeft dat hij alles wat er op zn rug komt eraf wil gooien. Rijden zonder zadel gaat nog wel, stappen dan.. Draven en galopperen ook wel, maar met de nodige bokken.. Met zadel rijden we rodeo, schouderbuitenwaarts laat maar zeggen (helemaal scheef) dus dat is ook geen pretje. Als ik op een gegeven moment alleen al met het zadel aankwam ging hij in een hoekje van de stal staan van: Ik zie het niet, wegwezen! en als ik aan wou singelen moest ik de achterbenen in de gaten houden.
Een kennis van mij die doet opleiding tot master saddle fitter, die is langs geweest en heeft ook een paard "nodig" voor haar opleiding met rugproblemen. Dus dat komt mooi uit. Laatst even gereden en gefilmd, nou, was een drama dus..
Goya heeft nu lekker vakantie (ook al vanaf begin november, dag spiertjes :p ) en dat vind hij ook wel prima geloof ik!
Volgens mij heb ik het verhaal zo wel zo`n beetje gedaan..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:11

dat is balen Ach gut
dan maar hopen dat de osteopaat wat is. Heb het op m'n stagebedrijf wel eens gezien. bijna niemand geloofde erin maar dat paard waar het om ging liep na een paar behandelingen echt een stuk beter!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:14

vervelend soeske hoop dat de osteopaat wat kan.

Leuke filmpjes picasso Haha!

ik heb zaterdag een date, met een hele leuke vent Bloos