@Tarzan, ik was aan het denken om mijn DA er mss bij te halen als we verhuisd zijn, zij doet acupunctuur etc., dus mss kan ze ons helpen om Jenara wat te ondersteunen.
@Audesta, Wanneer komen de mini's aan?
En foto's delen hé, van de veranderingen 
@Jorinda, Ik heb het inderdaad te lang proberen uitzitten, iedereen keer met de hoop dat er wel plaats ging komen op die stal waar ik graag heen wil :'(
@Century, ah jammer dat hij geen fijn speelkameraadje heeft!
Vandaag wel een heel fijn wandelingetje gaan maken met Jenara, maar de mok is er zeker niet beter op geworden en er is nog rotstraal aan haar voeten bij gekomen. Ik geef deze week mijn opzeg en 1 oktober zijn we zowieso weg.
Ben naar beide plekken geweest ondertussen.
De pensionstal ziet er echt heel fijn uit, mooie ruime, lichte stallen, hele grote droge weides en gewoon echt superfijne accommodatie, grote pistes enz, supermooie wandelmogelijkheden. Eigenlijk voor de ruiter echt een paradijs. Maarr ... de paarden komen in de winter maar 4/7 dagen buiten :'( Het winterseizoen is wel maar van december tot maart ...
De paddock paradise geeft wel 24/7 buiten, maar ligt wel nu al in de blub :'( dus met mok en rotstraal ook niet echt ideaal. Er zijn wel droge plekken, maar als ze dan niet meteen goed in de groep ligt, kan ze daar wss niet bij staan. Vandaag was het nog rustig verkeer en dan rij ik er toch echt wel 25min-30min. op en in de week is die baan echt vaak file...
Eerlijk gezegd ben ik intern echt een beetje in twee gescheurd ... Ik denk dat ik me veel fijner ga voelen en vaker kan gaan bij de pensionstal, maar is dat eerlijk t.o.v. Jenara?
Een stukje van mij denkt, mss moet je het gewoon proberen ... Jenara is een open boek, als ze het vreselijk vindt om op stal te staan, ga je het snel weten en dan kan je altijd nog naar die paddock paradise (daar is zowieso plek voor mij, nu of over 3 maand of over een half jaar maakt niet uit)
Als ik dan zorg dat ik zeker de 3 dagen ga dat ze niet buiten komt voor die 3 maanden, is het misschien wel ok?
. 
We beginnen langzaam weer met opbouwen in draf ook, kijken hoe ze zich dan houdt. En Lissy gaat ook echt heel goed op het moment! Daar hoop ik binnenkort weer op rond te stappen.

Hopelijk vind je snel waar het vandaan komt!!
Misschien als we een ruin hadden gehad, dat we het dan hadden overwogen om ze samen te zetten!