Heb je haar in pension staan of in eigen beheer? Lijkt me lastig om voor zo'n heel gevoelig paard een passend dieet en passend management te vinden? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb je haar in pension staan of in eigen beheer? Lijkt me lastig om voor zo'n heel gevoelig paard een passend dieet en passend management te vinden? Berdien schreef:Oh jeetje, dat lijkt me inderdaad echt een enorme uitdagingHeb je haar in pension staan of in eigen beheer? Lijkt me lastig om voor zo'n heel gevoelig paard een passend dieet en passend management te vinden?
. Op pension ging het gruwelijk mis (continu mijt, van top tot teen kapot schuren/bijten tot bloedens toe, graat mager en verhoogde leverwaarden).
Suiker-zetmeel gehalte zit maar aan de 4,75%. Ruw eiwit 9,4% waarvan 6,5% verteerbaar ruw eiwit. Ik geef dus 100 gr vital en dan ca 200 gr fibrenuggets (Alpengras/kruidenbrokjes, vergelijkbaar met Herbs van Equifyt) om toch wat meer gegeten te hebben, zeker omdat mijn merrie kei snel te schraal staat en zij dus meer moet hebben dan de rest (merrie krijgt dus nog Speedibeet bij ook). Ik tracht dus de eetduur van de 4 paarden wat gelijk te krijgen zonder dat de rest moddervet wordt. Niet evident maar het lijkt redelijk te lukken zo. Ze eten het hier alle 4 heel graag alleszins en doen er allemaal goed op. 
(2 jaar geleden 1x C en 3x D)
Maar liet het wel heel erg braaf toe en gaf zich er op een gegeven moment echt aan over. Ik ben er volgens de behandelaar er goed op tijd bij, het is nu nog goed te stabiliseren en zelfs te verbeteren. 

)