Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:40

Vanmorgen vroeg weer gestart. Ze was heerlijk voorwaarts, had in de 2e proef zelfs een 7 voor impuls (dat was het laatste jaar vrijwel altijd 5). Heerlijk is dat als je paard niet inkakt en dus niet aangetrapt hoeft te worden. Ik heb er dus eindelijk lekker aan kunnen rijden met wat schoonheidsfoutjes hier en daar. Dat resulteerde in 2x 178 dus bijna maar net niet. Maar dat geeft niet, ik ben al heel blij dat ik haar nou eindelijk weer aan het lopen heb. De punten komen wel.

Kaula

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:45

Als je zelf maar tevreden bent :) . Ook wel een groot verschil tussen een 5 en een 7 voor impuls.
Heb je daar nu extra aan gewerkt?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:46

Nu is het eindelijk zo ver 11 oktober onze eerste wedstrijd ( wel onderling) maar moet ergens beginnen

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:53

Caro. Netjes hoor!

Marilynn inderdaad gewoon doorgaan heb je alleen maar profijt van straks

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:11

Kaula schreef:
Als je zelf maar tevreden bent :) . Ook wel een groot verschil tussen een 5 en een 7 voor impuls.
Heb je daar nu extra aan gewerkt?

Sinds ze volledig op de granenmix staat is ze veel actiever én ik ben de laatste flink bezig met haar goed op been te laten reageren én ik span mijn benen niet meer aan tijdens de proeven waardoor ik er de rem op zet als ik ze wel span (van de spanning). Dus een aantal factoren bij elkaar zorgen ervoor dat ze gewoon weer lekker voorwaarts is. Toen we terug kwamen en ik haar in de wei zette kwam ik er achter dat ze hengstig was, niets van gemerkt. Die Naf Oestress werkt als een trein!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:18

Caro,

178 wordt later wel 180 of meer hoor!!

Netjes!! En goed gedaan!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:23

mooi dat het nu de goede kant op gaat met je paard caro. en nu heb je m nog niet, maar de volgende wedstrijd heb je de punten misschien wel. gewoon zo doorgaan komt het helemaal goed.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:03

Fredt, wat een prachtige foto's! Ziet er heel ontspannen en fijn uit, volgens mij zijn jullie echt een geweldige combinatie :)

lrtj_ schreef:
Goedemorgen allemaal ik lees morgen even goed bij :') op naar dag 2 van horse event.
Mocht je heel nieuwsgierig zijn naar wat ik gister heb gedaan.

Hier ons dag topic:
[HE] Dag 1 van HE, geniet mee met reportersduo Anoli en Lrtj_

En ons interview met Lorenzo:
[VN] [HE] Lorenzo : The Flying Frenchman

Heel gaaf zeg! Klinkt als een hele geslaagde dag!

Laura1982 schreef:
http://www.medhorses.nl/Images/ProductI ... a9cefa.jpg

hier de afbeelding van het trust bit waar ik mee rijd. Die zou ik nog even voor L vie volgens mij posten.

&
Caro_MarjaH schreef:

Ik ga me toch ook eens verdiepen in die bitten, Luna loopt nu prima op koper, maar wil voor mijn nu 2 jarige eigenlijk wel zo'n bit als ze 3,5 is.

Lauke, balen zeg van de keuring!
Raar dat de Reinders achteraan werden geplaatst.. dat zijn naar mijn idee juist vaak hele fijne dieren.
Fijn dat de clinic leuk was! Klinkt ook wel heel leerzaam.

Over kraken, ik ben er niet voor, als het zou helpen dan moet iig 1 keer genoeg zijn en dan daarna zou je behoud via training moeten gaan doen. (net als wat wij met Luna hebben gedaan)
Toevallig heeft het voor ons goed uitgepakt maar er kan ook een hoop kapot gemaakt worden, soms kan het niet anders maar dan zou 1 keer kraken wel voldoende moeten zijn. Training, masseren en oefeningen helpen vaak op langer termijn beter.
(heb ik het wel even over het algemeen)

maralyn, jullie zijn echt goed bezig! Fijn om te lezen dat het echt de goede kant op gaat :)

Caro_MarjaH schreef:
Vanmorgen vroeg weer gestart. Ze was heerlijk voorwaarts, had in de 2e proef zelfs een 7 voor impuls (dat was het laatste jaar vrijwel altijd 5). Heerlijk is dat als je paard niet inkakt en dus niet aangetrapt hoeft te worden. Ik heb er dus eindelijk lekker aan kunnen rijden met wat schoonheidsfoutjes hier en daar. Dat resulteerde in 2x 178 dus bijna maar net niet. Maar dat geeft niet, ik ben al heel blij dat ik haar nou eindelijk weer aan het lopen heb. De punten komen wel.

Als je er zelf een goed gevoel over hebt is dat eigenlijk het belangrijkste!
Goed dat er zo veel verschil in impuls is, dat komt je alleen maar ten goede zo in die hogere klasses, en dan komen die laatste 2 puntjes er makkelijk bij, en rijd je zo weer winstpunten.

Jamiejoyce schreef:
Nu is het eindelijk zo ver 11 oktober onze eerste wedstrijd ( wel onderling) maar moet ergens beginnen

Oh leuk!! Heel veel succes alvast :D

Vandaag weer gereden, ging heerlijk! Helaas na n half uur moeten stoppen, gisteren heel de dag migraine gehad en vandaag dus toch niet helemaal de oude.
Maar nu nog het voer probleem.. zoek maar eens paardenvoer zonder eiwitten en melasse.. -O- Durf nu ook niet te veel van haar te vragen nu ze alleen basisbrok krijgt

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:42

Ik ben net ook weer terug, 175 en 177 -O- net niet gewoon.
Zo stom, in de les gaat het 20 keer beter, ze weet gewoon dat ik d'r niet op d'r sodemieter ga geven als
we in de ring rijden.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:45

Oh balen! Dat is heel zuur zo net niet.
En als je haar nu gewoon wel eens flink op dr mieter geeft in de ring? Desnoods een keer een oefenwedstrijdje rijden om haar tussen de witte hekjes ook aan te pakken?
Dat heb ik vaak gedaan, hielp heel goed. De jury zei ook tegen mij, je laat je paar in de steek in de ring, je zit er op maar je rijd niet (denk overigens niet dat dat bij jou ook zo is) maar zo iets kan heel leerzaam zijn.
Bij ons organiseren ze dat iedere 3 weken.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:47

Jammer Kaula misschien toch een ideetje wat rg zegt?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:00

Ja ik denk ook dat ik een keertje HC ga starten, ik kan alleen helaas maar 1 keer in de maand starten, dus dat is zo zonde. Ik zal ongetwijfeld anders rijden, zal ook vast wel zenuwen hebben, maar zodra ik de ring inrijd voel ik haar gewoon wegzakken. We zijn evengoed vooruit gegaan hoor, heb alleen het idee dat dat nog niet helemaal terug te zien is in de punten.

Ga ook maar eens opperen om de zadelpasser eens langs te sturen, het is namelijk sowieso niet zo'n vlotte.
Je weet maar nooit...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:39

Kuala balen. Toch maar een keer in de ring op flikker geven. Doe ik ook gewoon hoor als ze niet aan been is in de ring en er buiten wel. Word je echt op gestraft hoor

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:46

Ik wil jullie deze link niet onthouden: http://www.dressuurtrainingstrajecten.nl/
Hier ga ik dus vanaf oktober aan mee doen. Lijkt me echt heel erg leuk, veel zin in en hopelijk kan ik met hun hulp doorstomen naar de M2 en Z1.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:32

Leuk Caro hou ons op de hoogte! Komt denk helemaal goed heb de site even bekeken

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:47

dat belooft wel wat. 3 van deze mensen ken ik wel.

loes corsel heb ik ook orun cursus van gehad, heel leuk mens is dat, is ook heel fanatiek met dingen.
denk dat het wel een geslaagd traject gaat worden.

wij starten even niet op dit moment, we hebben comminicatie stoornis wat voor een groot deel bij mij weg komt. Ik wil zelf te veel bepalen waardoor ik te hard werk en mijn paard me niet meer snapt waardoor hij begint te bokken.
Plus dat mijn zadel niet helemaal goed meer ligt en ik het idee heb dat hij daar ook iets last van heeft. duurt nog 2 weken voordat ze langs komen dus doen even stapje terug.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:49

Jammer van je punten Caro, maar fijn dat je er al een veel beter gevoel bij hebt! Vanuit daar kan je dan weer verder werken. En ik denk dat dat traject je daar zeker bij kan helpen. Erg fijne instructeurs denk ik, als ik het zo lees.

Ik vind dat soort dingen altijd best heel duur en ben daar ook niet fanatiek genoeg voor. Naja, ik ben wel fanatiek. Als ik iets wil of ga starten wil ik ook wel dat het goed gebeurt. Maar ik ben daar denk te makkelijk voor, komt ook omdat er nu gewoon totaal geen druk achter mijn rijden staat. Als ik straks ga vastlopen, geeft het ook niet.

Vervelend Kuala, dat ie zo anders is in de ring. Inderdaad maar misschien een keer HC starten, gewoon om weer even het gevoel terug te krijgen.

Vervelend Geertje, dat soort periodes zijn altijd lastig. Hopelijk zal het zadel al wat verschil gaan maken en kan je dan ook een soort van 'nieuwe start' maken.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:00

Ik zal vandaag nog even bijlezen.
Gister weer op wedstrijd geweest, binnen, 1 proef.
Ik heb 'm dus uit m'n hoofd gereden. Dat ging prima. Maar ik ben nog net zo zenuwachtig, zo niet veel zenuwachtiger :P
Met 185 punten hebben we nog steeds een stijgende lijn :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:18

caro: dat klinkt als zeer leerzaam, helaas niet echt bij mij in de buurt

geertje: beter even uitzoeken waar de problemen liggen. succes met je zadel is altijd een klote klus

berdien: gefelicteerd met je punt, vanwaar heb je maar 1 proef gereden?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:35

Dank voor jullie leuke reacties :) .

Balen Caro van je punten.. net niet. Maar jullie hebben al vaker winst gereden in deze klasse toch?
Wel fijn een 7 voor in de impuls!
Klinkt interessant dat dressuur training traject. Ben benieuwd naar je bevinden.

Jammer Kuala van jouw wedstrijd. Misschien een keer HC starten? Dan is de druk wat minder en durf je haar wel aan te pakken?

Berdien, gefeliciteerd met je puntje! Knap hoor je proef uit je hoofd gereden. Dat durf ik niet haha!

Balen Geertje dat het niet zo best gaat. Hopelijk kan je straks weer lekker aan de gang met een nieuw of aangepast zadel.

Ik heb gister m'n laatste puntje voor het Z1 gehaald :D ! Was niet echt tevreden over de proeven. Zaten slordige fouten in en hij was behoorlijk terug. Denk achteraf iets teveel van het goede in 1 weekend.. Anyway, ik hoef geen M2 meer te starten :P . Komende maanden maar lekker thuis trainen voor het Z. Fijn :) .

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:25

Bedankt :D

Het was maar 1 proef Jenny :)

Gefeliciteerd Fredt! Wanneer ben je van plan Z1 te starten?

@ Kaula: Balen man! Misschien wil je instructrice eens mee naar wedstrijd?

@ Jammer van de punten Els, maar als het zo goed gaat komen die vanzelf wel weer :)

Na mijn vakantie krijgt Isanne de chiropractor op visite. Ik heb er verder geen ervaring mee. Mijn stalgenootjes wel :)

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:09

Voorlopig nog niet.. In november misschien ergens. Even genieten van wat meer bosritjes en lekker trainen!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:21

fredt van harte wow knap hoor

berdien: oh apart, nooit gehoord dat dat kan, ja bij een tripalon wel een keer gehad

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:26

Fredt schreef:
Voorlopig nog niet.. In november misschien ergens. Even genieten van wat meer bosritjes en lekker trainen!

Klinkt ook goed!

Gebeurt wel vaker Jenny.. In Friesland zag ik het sowieso regelmatig.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:32

Ik lees rustig mee :') iedereen gefeliciteerd met de punten.
En Fredt ik zag het al op fb voorbij komen echt super!