Zelf heb ik er (nog) geen een, maar ik heb wel in de Ardennen op een grote Ardenner ponykamp gevierd :p gingen we langs een pad met een cliff naar beneden, stak hij zn buik daarover uit... doodeng hahaha XD
Ik vind vooral de Comtois, Noriker, Hongaars, Percheron paarden errrug mooi! Die zien er net wat sierlijker uit als de meeste gangbare Belgen/Nederlandse Trekpaarden... Ik zou zelf op zoek gaan naar een VOS (evt effen bruin), of een witte schimmel, ik vind de blauw en roodschimmels die je zoveel ziet niet zo heel mooi (btw, zag er hier een paar tussen die ik wel mooi vond)...
maar ik ben op dit moment nog hard aan het werk om af te vallen zodat ik weer kan gaan rijden en dan gaan we pas weer verder kijken...
Wauw zo jaloers op die manen. @Maximus91 als je een sierlijk trekpaard zoekt is een Vlaams paard misschien ook wel iets voor jouw. Die zijn er alleen in voskleurig met lichte manen. Zijn wat lichter gebouwd en gefokt op lange afstanden daardoor net wat makkelijker te rijden. Maar ze zijn nog altijd zwaar en stoer
Ik heb een nieuw projectje gekregen.. Olga het Hongaarse Trekpaard.. zat te zoeken op bokt of er topics over zijn, over dit ras.. maar kom telkens bij djuulsie uit.. Zijn er echt maar zo weinig van in bokt land??
Mijn vaste rijpaard is helaas verkocht.. Nina gaat een carrière tegemoet als fokmerrie. Ik had me er wel op voorbereid dat ze weg ging, maar het dan nu zo definitief is.. Ik heb zo ontzettend veel van haar geleerd.. heb haar zelf beleerd en ze was af en toe iets te veel een spiegel voor me Ik ga haar missen..
Maar stort me nu dus maar volledig op het Hongaarse meisje.. die wel wat vetjes kwijt kan.. Wil haar dan ook wel even aan jullie voorstellen hier: Olga..
Ik durf de stal nu ff niet te noemen Jaan.. maar de eigenaar kent ze en we gaan van de winter in elk geval even kijken, ze hebben Helga ook gekocht. Ze fokken nu nog maar puur hobby matig, schijnen al wat oudere mensen te zijn. Zal het nog eens navragen..
Olga heeft de boer vroeger zelf uit Hongarije geïmporteerd, wilde met haar fokken (kruisen met een bels, vanwege de benen) dit is niet door gegaan toen. Hij heeft haar toen weer doorverkocht. Nu stond ze een half jaar geleden weer op marktplaats en heeft hij haar weer terug gekocht.. oude liefde roest niet Haar stokmaat durf ik niet te zeggen.. ze is een stuk kleiner dan Nina, maar zo ontzettend tonnetje rond Mijn voeten lijken voor mijn gevoel halverwege haar buik te zitten.. en dat met mijn lange pootjes. Ik heb nu nog maar 3 keer op haar gereden, heeft een beetje her opvoeding nodig.. maar komt er zeker wel. Ze vind sommige dingen ook nog echt spannend, lijkt soms nog wel een jonkie. Maar ze is geloof ik al een jaar of 10.