[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:34

Saida: Ik hoorde trouwens ook dat je je paard gewoon kan verzekeren zonder klinische keuring... Dan mag je 3 maanden er geen aanspraak opdoen, maar daarna wordt ze gewoon opgenomen. Dat is wat ik gehoord heb, zou dat geen optie zijn?

Karina: En? Nog verwend :D ?

Cloris: Hahaha, dat stukje over je bomproef paard :D ! Die Piropo, zie het zo al voor me! Heethoofd 1e klas soms volgens mij, maar braaf als het moet :D ?!

Anouk, dankje! Haha jaa, meisje in kwestie had al echt zoiets van "ships, moet ik dat doen, ben er niet zo goed in" hihi. Maar ben allang blij met het beeld materiaal :j .

Malin, jaa, daar zeg je wat :D ! De manier waarop iets gezegd wordt, daar ligt het punt denk ik :) . Heb ook wel het vertrouwen dat iedereen het goed bedoeld hoor,maar soms komt het er zo rot uit ;) hihi.

Foto'tje spammen van Chic en mij tijdje terug.. Ik helemaal blij, chico denkt "ehh, wat is hier de lol van :') "
Afbeelding

Saampjes nog poseren :+:
Afbeelding

Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:36

Marielle: zeg dat wel ;( ooit moet het lukken! Zijn jullie veel paardjes aan het kijken? Ben je eigenlijk gaan kijken bij die knabstrubers? Hier doen ze al helemaal niet aan keuringen ofzo, stel je voor... Neem jij de DA mee, zegt de verkoper vast in het Arabisch dat hij hem 20 dinar geeft als hij het paard goedkeurt, hoppa goedgekeurt.. :') Nee dat heeft dus geen zin.. Daarnaast hebben ze hier toch al geen scandingen oid. Gelukkig heb ik mazzel gehad, beetje goede connecties hebben ook geholpen, maar die maffia die met paarden werken in het toerisme moet je je dus echt niet in mengen.. Ze geven paarden gewoon injecties zodat ze tijdelijk niet kreupelen, of om ze op te laten zwellen zodat ze er dikker en gezonder uitzien.. :n

Malin: ben het wel met je eens. Een wat meer positieve formulering zorgt ook voor meer behoud van de vrede, negativiteit wakkert weer frustratie aan.. Ik heb altijd het idee dat je met een lach, vriendelijkheid en positieve energie voor jezelf en je entourage prettiger in het leven staat en ook meer positiefs aantrekt :j

Zilfstar: ha ik heb toevallig net vandaag een hoofdstel besteld daar :) voortuig ziet er zeker mooi uit :j heb jij al eerder wat van hen besteld? Die Jippe, een echte schat met de kinderen :)

Anouk: ja hij gaat zo goed nu :) heb de afgelopen week veel gelest, dat helpt toch wel, al is het maar heel basic, je wordt je toch weer bewuster van jezelf.. Dat is wel een beetje eng trouwens, laagvliegende helikopters.. Gelukkig is Sam een koele kikker 8-) haha en de hollandse woestijn ja :) wie weet lukt het om langs te komen, lijkt me erg leuk! Het is alleen altijd wel een gekkenhuis als ik moet overkomen, en nu moet ik ook nog eens mijn appartement leegruimen, help! Hihi en ja die kleintjes kunnen lastpakjes zijn he.. Gelukkig voelen ze dan wel weer aan dat ze het met kinderen wat rustiger aan moeten doen :)

Net nog een lesje gereden met Flavio, hij ging weer erg goed :) merkte wel dat hij wat minder energie had vandaag, na die buitenrit van gisteren. Enkel morgen en zondag nog hier, maandagochtend in het vliegtuig! De 14 jarige dochter van vrienden komt volgende week een paar keer op Flavio rijden in een les, ze heeft hem een paar dagen terug al een keer gereden en dat ging heel goed, ze vond hem erg comfortabel, omschreef hem als een chaise longue.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:39

Citaat:
Ik ken Mayke persoonlijk redelijk goed, en kan jullie vertellen dat ze heel direct van stof is, maar altijd met de bedoeling om je te helpen, niet om je te kleineren oid.

Dat is net als met fotos het kan heel anders overkomen zo geschreven , ik kom (volgens mensen) ook heel bot over op het eerste gezicht.

Kan me ook voorstellen dat er niet op prijs gestelt word om kritiek te krijgen , als ik een probleem zou hebben met een paard zet ik niet een foto op internet om dit op te lossen dan zoek ik goede profesionele hulp die mijn paard dan leert kennen en mij ziet rijden dat is wel anders dan oordelen op een fotootje.

Over wedstrijdrijden , ik ga nu alleen maar mee met leerlingen op wedstrijd en dat is eigenlijk nog veel leuker , we hebben altijd wel lol
en ben over het algemeen wel eens met de jury. Sommige juryleden ken ik goed zijn samen opgegroeid in de paardensport in Spanje , ik zou ook voor geen goud jury willen zijn sommige reacties van mensen zijn heel heftig.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:53

Ik zeg er niets meer over, sorry als ik iemand beledigd heb. Tot nu toe ben ik een heel meegaand mens hier en iedereen die me persoonlijk kent zal niet beter weten dan dat ik echt met iedereen het beste voor heb en een heel zachtaardig type ben. Ook ik bedoel mijn kritiek altijd positief of ik bijt mijn tong af. Ik vind het gewoon jammer dat ik moet uitleggen, waarom ik iets niet wil en dat we moeten slikken wat een ander je aandoet. Zo steek ik niet in elkaar. Kom niet aan mijn gevoel van rechtvaardigheid, want dan word ik gemeen.

Weet je wat ik nou jammer vind? Ik heb geschreven dat ik ook foto's heb op mijn hyve. 49 in totaal. Die zet ik daar bewust neer, omdat dat meer privé is en voor mij minder aanvallend overkomt. En ik vind het overzetten hierheen gewoon een hoop werk. Van de 83, die recht hebben om die foto's te bekijken, hebben er 9 tot 11 de moeite genomen om te kijken en slechts één heeft een reactie neergezet. Dat vind ik een teleurstelling. Eén reactie, meer waren er niet. Terwijl ik bij een ander altijd moeite doe om iets positiefs te melden en hun topic te lezen. Nog iemand mijn ego gemist of niemand interesse? Schijnbaar niet.

Jullie hebben het zo druk met tikken, dat er gewoon geen tijd is om te lezen wat een ander schrijft. Waar zijn we mee bezig? Het gaat hier zo snel dat ik de discussie niet heb kunnen volgen. Elise haar visie spreekt me bijzonder aan, dus die heb ik deels meegekregen.

En Beda: Jij hebt me eens een heel praktische tip gegeven over hoe je met de handen onafhankelijker kan worden. Die heb ik zeer ter harte genomen hoor! dat was een tip waar ik echt iets mee kon. Hartelijk bedankt daar nog voor.

Edit:
Ilona: Die foto's van jou zijn allicht geslaagd! Jij staat altijd zo mooi op een foto en die Chic mag er ook zijn zeg! Jullie zijn fotogeniek. Deze zijn ook super!

Martine: Sam cool? Nou hij is meer bang voor de normale dingen. Dingen waar ik niet van verwacht dat ie ze eng vindt. Vandaag ging het weer aardig. Hij kan mij het gevoel geven dat ie enorm zijn best doet en dan blijkt ie er met de pet naar te gooien. Frank kwam vragen wat ik vond. Hij mocht van mij meer voorwaarts nog, maar volgens Frank had ie me dus mooi tuk en voerde hij geen barst uit. Ik zei al tegen Frank, dat ik daar dus enorm van baalde. DAt ik hem pas aan het werk krijg als hij er wat van zegt.

Lekker gereden dus! Niet zwartkijkerig of negatief bedoeld ofzo, maar meer uit het oogpunt van Flaav zijn kuren van even terug. Krijgt ze wel begeleiding? Ik zou me in jouw schoenen minder zeker van mijn zaak voelen. Of is het een meisje dat weet hoe Flaav in elkaar steekt? Kent ze hem goed?

Judith: Ja, jury zijn is ook niet alles. Dat is helemaal waar. Het is ook zo subjectief. Ik vind ook dat je nooit op een ander moet afreageren, maar naar jezelf moet kijken. Inderdaad staat er elke maand wel een voorbeeld in de Paard&Sport hier dat het weer helemaal mis ging. Het is iets van alle tijden. Hier móet je het eens zijn met de hoofdjury, die heeft ALTIJD gelijk. Sommigen leven zich ook nog eens uit op hun paard. Dat vind ik helemaal niet te tolereren!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:24

Anouk ik heb je foto's wel gezien maar ik reageer hier gewoon niet vaak omdat ik het niet meer bij kan houden om op iedereen te reageren. Ik kijk, leef en lees wel degelijk met iedereen mee!

Deze had ik trouwens nog beloofd: foto's van Suev op zijn nieuwe stal. Zijn geen superfoto's maar goed! http://picasaweb.google.nl/Suevo98/Suev ... dep9fzzCA#

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:31

Malin: Van jou weet ik dat toch natuurlijk! Jij probeert ook een ander nog bij te houden. Dat merk ik altijd in je berichtjes. Hoe is het met Dinkey en Suevo? Hoe bevalt hen hun nieuwe stal?

laulau85

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:36

Zie weer knappe Chic voorbij komen! Hoe meer foto's hoe beter!!

Malin ook leuke foto's!

De rest reageer ik morgen wel bij. Ga nu lekker slapen zodat ik morgen fit ben voor mn eerste wedstrijd met hinc... de zenuwen gieren door me heen hihi... spannend!!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:38

Laura: SUCCES!!!
Hoe laat moet je, dan zal ik aan je denken..
Wij gaan mss morgen hier naar de manege. Open dag. Mss leuk voor de kids...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:49

@Ilona Leuke foto's van Chico!!
Blij paard met een blije baas :P

jus schreef:
Citaat:
Ik ken Mayke persoonlijk redelijk goed, en kan jullie vertellen dat ze heel direct van stof is, maar altijd met de bedoeling om je te helpen, niet om je te kleineren oid.

Dat is net als met fotos het kan heel anders overkomen zo geschreven , ik kom (volgens mensen) ook heel bot over op het eerste gezicht.

Dat is de reden waarom ik meestal niet reageer.

@Anouk, Elise en Mayke zitten aardig op een lijn hoor.
@Laura, succes met je wedstrijd!
@Malin, Suevo ziet er goed uit hoor, lekker blij ook!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:49

Prinslover Leuk wat een plezier straalt er van je af!

Zilfstar en Martine Ik zat ook eens te snuffelen en Ja hoor! Wat ik mooi vind is weer het allerduurste! En dat 4 maal dan ben ik blut.
Ik zou eigenlijk een sponsor moeten zoeken,...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:53

Suevo van dichtbij... :~ Hij is knappppp!! Wat issie weer barok Malin, wauw.. deze is gaaf!! Afbeelding

Anouk dank je :o

Bedouin en Martine, have fun in NL :D !

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:58

:wave:

*snottert,hoest en kotst weer verder...*

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:10

Bedankt voor de felicitaties, ik ben best behoorlijk jarig hoor vandaag, ook al is mijn husband nog steeds niet thuis haha, maar vanochtend kon hij wat later weg en lekker ontbijtje voor me gemaakt.
Verder ben ik gewoon even heel erg druk, komende dagen ook, dus dan is dit gewoon niet bij te houden.
Dus ik zal me maar vast bij voorbaat excuseren.
Ik weet dat er nog een paar PB'tjes open liggen, ik kom er op terug en vergeet jullie niet :D . Zo, nu ga ik logeerkamer in orde maken.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:11

Gab, :(:) :(:) (kan toch geen kwaad, zelfde bacillen :D )

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:12

Gefeliciteerd Karina!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:55

Karina: Ik moet nog zo wennen aan dat kadootje boven je, ben nog net op tijd...

HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

Gab: van harte beterschap. Morgen voel je je beter. Bij Frank, Michelle en Bas was dat ook zo. Lekker slapen en morgen.... schijnt de zon! :(:) :(:)

En wat heeft Suevo een hoog kwijlgehalte!!! Wouw, ja, echt mijn droompaardje! Wat een beauty! Hoe is het met hem? Heb je ook op hem gezeten Ilona? Er zit daar overigens een zadelmaker in de buurt. Arie de Boer. Is dat een goeie? Ik zoek er één die mij het vak kan leren. :+ Ik heb alle foto's gezien hoor! Een echte spanjaard!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:38

idefix4 schreef:
Wanda: Het is handig als ze zo klein zijn. Ik kan zonder blikken of blozen beamen dat Michelle nog geen 4 is. Dat scheelt dan weer 28 euro bij de Efteling! Haha! Heel handig... Onze friet is dan weer verdiend. :P En idd is het ook ontzettend aandoenlijk. Michelle maakt daar ook grif misbruik van! Doet jouw kleine elf dat ook?

Helaas dat lukt bij ons niet meer. Zodra Kirsten hoort dat je zegt dat ze 3 is, kondigt ze luid maar duidelijk aan "dat ze al 4 is hoor!". En ja ze zit met haar wijze neus overal bij, dus dat papa dan alleen betaald bijv gaat niet lukken. Kirsten kan inderdaad heel goed manipuleren. Draait opa (mijn vader) moeiteloos om haar klien vingertje en kan heel onschuldig en superlief kijken. Met grote hertenogen zo van "Asjeblieieieieiefffff???" Ze heeft T-shirt met het woord Diva erop. Need I say more? :D

Lakshmi: Nee ik heb er niet eerder wat besteld. Mijn man vindt het natuurlijk overdreven en niet nodig enzo. Het heeft geen nut. _-:( Maar met mijn verjaardagsgeld mag ik zelf beslissen is mijn mening, maar het is dus nog niet genoeg voor dit voortuig. Maar ja om dan maar die ander te kopen die ik eigenlijk minder mooi vind :n Ben wel een beetje aan het dubben hoor. Ik bedoel: Heb een Fries, geen Portugees. Heb een gewoon zadel, gewoon Kieffer hoofdstel en dan zo'n voortuig eromheen knopen? Staat dat wel? Kan ik dan niet toch beter die ander doen met dat witte kruis. Moeilijk!!! Heb ook naar Rythm Beats gekeken. Dat staat natuurlijk ook mooi, maar ja. Ik heb dus geen western of natural outfit voor mijn paard. Dus kan dat dan wel? Lastig hoor. Miss de winter even afwachten. Als Jippe het wel koud gaat krijgen heb ik toch een winterdeken nodig en dat heeft dus wel nut :+

En ja Jippe en mijn kinderen > een goede combi. Hoop ook dat hij die voltigesingel gaat linken aan het werken met de kinderen en dan in die zin dat hij het leuk vind.

Prinslover: Weer mooie foto's van Chic. Mooi paardje is het toch.

Laura: SUCCES vandaag!!! Ik duim voor je!

WBT reageren op foto's: Ik doe dat niet zo snel want ik heb zelf genoeg verbeterpunten. En heel eerlijk: wat er soms gezegd wordt over achetr de lijn, valse knik, voet, been of handhoudingen etc. Ik zie het vaak niet op de foto's hoor :o En alleen een onliner van: "leuk" is ook weer zo wat. En idd dit topic gaat hard, superhard af en toe. En ik probeer dan de belangrijkste zaken (voor mij dan) eruit te pikken.

Bedouin: Ja erg he, die prijzen! En dan heb jij nog paarden waarvan ik zeg: ja dat kan je makkelijk doen. Past er helemaal bij. Met mijn Hollandse Knol ben ik daar wat terughoudend mee (ook een beetje mbt wat zullen ze zeggen op stal?) Aan de andere kant: een voltige-act met de kinderen op staldag met een wit shabrak, zwarte voltigesingel en dan zo'n showtuig eromheen geknupt.... :D

Borderjay: Beterschap en een veilige cyber :(:) ! ik wil niet ziek worden!!! Is het de mexicaanse of heb je gewoon griep (ook niet prettiig trouwens)?

Karina: Nog proficiat. Heb je verjaardag gemist :o

Zo nu douchen, aankleden en Stefan het zwembad in gooien :+

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:26

Zilfstar
een Diva met hertenogen dat beloofd wat en nog niet eens 4 lentes hoog! Je zal best trots zijn.
Ja hoor doen een voltigeact is ook helemaal leuk!
Ik zou hier bij ons wel graag een keer workshop willen houden, hier wordt ook voltige beoefend meer acrabatiek genoemd en alleen in een voorstelling bij de toeristen opgevoerd. Het woord voltige kennen ze niet eens, maar ik heb het zelf wel eens gedaan, vroeger,...
Oh joh jij hebt singels te koop. Vast te groot voor mij, ik heb spullen nodig in d emaat pony.

Martine, dat wilde ik nog zeggen jij zegt een hoofstel te hebben bestelt, mijn ervaring is dat maat cob al te groot is en extra gaatjes nodig heeft , maat pony is eigenlijk het juiste formaat, ongelofelijk maar waar!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:45

bedouin schreef:
Zilfstar
een Diva met hertenogen dat beloofd wat en nog niet eens 4 lentes hoog! Je zal best trots zijn.
Ja hoor doen een voltigeact is ook helemaal leuk!
Ik zou hier bij ons wel graag een keer workshop willen houden, hier wordt ook voltige beoefend meer acrabatiek genoemd en alleen in een voorstelling bij de toeristen opgevoerd. Het woord voltige kennen ze niet eens, maar ik heb het zelf wel eens gedaan, vroeger,...

Oh joh jij hebt singels te koop. Vast te groot voor mij, ik heb spullen nodig in d emaat pony.

Bedouin: Hier een impressie van mijn dochter deze zomer (dit poseren doet ze dus van zichzelf zodra de camera op haar gericht is):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn zoon:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het voltige moeten we nog wel flink oefenen hahaha. Tot nu toe hebben ze alleen nog maar 1 keer op hem gezeten. Maar staldag is net geweest, meestal begin september. Dus we hebben nog een heel jaar. En een doel om naar toe te werken is niet verkeerd. Voor paard, kids en mama!

WBT de singels: Het zijn allemaal koordsingels van 110 cm en 1 van neopreen ook 110 cm. Kleiner heb ik niet :o
Heb wel 2 ponyhalsters en wat bitten voor pony's

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:50

Ohh ik krijg helemaal kippenvel van die prachtige ondeugende ontwapende kopjes! Maar ook vooral omdat jij direct foto's plaatst. Je bent echt trots, mam!
O joh 1 keer! haha nou op een mooi opgetuigd paard zullen ze dat vaak willen oefenen toch? Kom op pap! koop wat moois!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:51

jeetje....wat doe ik een stof opwaaien zeg :P

Ik sta er een beetje van te kijken hoe sommige enorm op hun tenen getrapt worden? en andere (die mij idd langer kennen) het voor mij opnemen.

hetgeen wat ik doe, zoals het kijken naar rijfoto's is ten alle tijde positieve kritiek...naar iedereen!!!! daar heb ik nooit voorkeuren in....ik doe het altijd naar de beste bedoelingen en dan vooral voor het paard! (en indirect natuurlijk ruiter)
Wat die zegt het wel, maar als iemand dat niet hoort of naar luisterd, komt het ook niet binnen.
;)
Mochten er mensen problemen mee hebben, en tegen mij aan schoppen , dat laat ik totaal bij hen....sorry...alle irritatie die bij je binnenkomt van iemand is nl iets van jezelf.
dus ben je gekwetst door wat iemand tegen je zegt, dan zegt dat iets over jezelf. En mag je jezelf eens gaan analiseren, waarom er iets is wat je raakt of kwetst.., daar zit veelal een hele diepe (soms oude) trauma of blokkade. Als je daar bij jezelf naar toe gaat, kan je nl heel veel leren over jezelf.

De manier over hoe ik iets zeg, is direct, zonder er doekjes om te winden (waarom?)
Omdat ik het zo zie, zoals ik het zie...en voel. Beleefdheid is iets inpakken om een ander niet te kwetsen?
Gek, ik kan nl nooit iets beoordelen waarover iemand gekwetst kan raken.
Als iets je kwetst..., raakt het iets van jou.., dat zegt niets over diegene die kwetst nl.

Als je de foto's bekijkt en omschrijft wat je ziet (zonder oordeel of vooroordeel) kan je nl heel veel zien.
je moet dan wel opzij zetten wie erop zit, dat is nl hele maal niet belangrijk. Al is het de koningin hahahah

Zelf heb ik echt rete streng les gehad vroeguh ....en gek genoeg is dat wat altijd is blijven hangen...
zelfs met een zweep op mijn handen , als ik te streng was met hand... :P
Alles..in het belang van het paard...., de ruiter mag van het paard leren , het is echt niet andersom :+

kritiek heb ik zat naar mijzelf..., ik kijk heel veel foto's en video's (gister nog) en kijk en kijk...steeds dieper en dieper..., o, daar iets meer naar achter zitten, ow, toch iets meer ademen door de buik.

het wedstrijd gericht rijden herken ik zeker de prestatiedrang, die je anders doet rijden dan je thuis in alle ontspanning doet. Je ademhaling wordt hoger, (rood hoofd hahahahaha) waardoor je paards ademhaling ook hoger gaat zitten en zelfs duizelig kan worden (hyperventilatiegevoel)

a.s weekend de keuring...., mijn instelling daar zal worden, plezier hebben met de paarden en kijken naar alle pracht wat daar rond loopt! Het zal zeker een drukke bedoeling worden.

Fauno gaat mee.... gevoelsmatig is hij nog niet echt klaar in zijn spieren. Maar dit paard wil zo graag laten zien wie hij is! Dit heeft hij nooit kunnen doen.
Gemelo vind alles geweldig, die zal dus ook zeker genieten gezien te worden.

Wat ik van hier jammer vind, is dat de intentie nu, na ik foto's geplaatst is, niet is, beoordelen van foto's, maar bij voorkeur al vooroordelend bekritiseren omdat ik erop zit ;)

en wat nu als ik Anky of Bent Brenderup erop foto shop? (misschien eens leuk daarover na te denken)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:02

Lisenka schreef:
Mijn probleem is dat ik het heel moeilijk vind om voor publiek te rijden. In plaats van trots te zitten, kruip ik heel snel in elkaar. Heb toch iets van faalangst.
Wordt wel beter, maar toch altijd jammer. Paard komt dan toch veel minder goed naar voren.

gaan we uit proberen op de keuring lisenka 8-)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:04

Jellie schreef:
Martine, t zit ons idd niet echt mee met de paardjes..
Vraag me af en toe af of er nog wel gezonde paarden bestaan :+
Fijn dat je nu zo blij met hem bent. Keuze dus goed geweest.

+:)+

ga je naar de keuring in assen?

daar staan heel wat paarden te koop volgens mij

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:23

bedouin schreef:
Ohh ik krijg helemaal kippenvel van die prachtige ondeugende ontwapende kopjes! Maar ook vooral omdat jij direct foto's plaatst. Je bent echt trots, mam!
O joh 1 keer! haha nou op een mooi opgetuigd paard zullen ze dat vaak willen oefenen toch? Kom op pap! koop wat moois!

Trots wie IK??? O:)

:D :D :D

Ja mijn kinderen zijn heerlijke eerlijke kinderen en ik ben op beide trots. Op Stefan omdat het niet meevalt met een lichamelijke beperking in het leven zijn draai te vinden. Zeker omdat hij in de lichtste klasse valt en het dus niet zo direct opvalt dat hij dat heeft (in die zin van: bij een kind in een rolstoel zie je het meteen). Gedrag en Beperking worden dan wel eens verward (Dan denkt men dat het zo'n lastig joch is terwijl in wezen zijn beperking opspeelt). En op Kirsten omdat het niet altijd makkelijk is zo met een grote broer die een beperking heeft. Ze heeft veel mee moeten maken, mee naar onderzoeken omdat ik geen oppas had etc. Zijn soms erg bepalende gedrag, de aandacht die soms erg door hem opgeslokt zou kunnen worden (daar waken wij dus voor!) Nu heeft zij een heel zelfstandige spirit, al vanaf dat ze in mijn buik zat. Zelfs toen al gaf ze haar grenzen duidelijk aan en weerklonk haar mening perfect door in de schoppen en trappen die ik kreeg :D . Maar het blijft een kind met ook een gevoelige natuur. Bij haar gaat het meer vanzelf maar ze is toch echt pas 4 (en heeft nu al de neiging het op te nemen voor haar broer).

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:23

Verbazend :( |(

net loop ik te wandelen met master , en op een landje ernaast werd lesgegeven aan kindjes van ongeveer 6 á 7 jaar op ponytjes.

meisje zit keurig op ponytje en gaat heel netjes licht met haar handjes mee in de beweging in stap.

zegt de instructrice (oudere dame) , handjes stilzetten en niet bewegen, alleen als je gaat sturen mag je ze gebruiken :roll: >;) , naar links is linker teugel, naar rechts rechterteugel :(

dat bedoel ik nou.... het natuurlijke intuitieve kind voelt aan dat te moeten doen met handjes meegaan en dit wordt door volwassene afgestraft