[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:00

Jullie gaan echt zooo snel en ik heb het weer zoooo druk gehad dat ik het echt niet bijhoud hoor! Maar ik lees trouw mee en heb weer veel mooie foto's voorbij zien komen!

Saida gaaf dekje! Ik ben dol op donkerblauw dus eigenlijk zijn al mijn spullen bij elkaar 1 groot setje :D :P

Lobke super joh, je knappe man staat er weer mooi op!

Ellis wat heerlijk dat het nu de goede kant op gaat, nog even geduld en dan heb je Fifi weer lekker thuis!

Loon jij en chico gaan super, leuk hoor!

Sanne heel herkenbaar van dat bit, ik rijd Suevo daarom met een dubbelgebroken pelham met dubbele teugels. Ik hoef de onderste teugel er in de bak niet bij te pakken maar dan loopt hij ook veel fijner als op wat voor trens dan ook. Dat komt ook omdat een trens een notekrakerwerking heeft en een stang of pelham niet ivm het bakstukringetje.

Karina veel plezier van het weekend! We willen idd wel verslag he ;) :)

Mies sterkte met je vriend!

Hier gaat alles zijn gangetje. Dinkey heeft het bokken uitgevonden _O- en Suev is gelukkig een beetje van het rennerige af en loopt weer super. We hebben oa eenvoudige wissels geoefend maar het is zooo moeilijk om hem uberhaupt uit galop te krijgen 8)7 Zoals ik jullie al schreef: galop draf vindt hij moeilijk maar galop stap dus helemaal. Lukt ook nog niet zonder vooraf een kleine wending te rijden om hem nog meer terug op het achterbeen te krijgen, en dan nog maakt hij een paar drafpassen ertussen. Zometeen heb ik weer les en ga het ook even met mijn instructeur bespreken, maar hebben jullie tips?

Zaterdag gaan we naar de tweede les van de opleiding en maandag komt de paardentandarts. Volgens mij heeft Suevo haken want hij laat af en toe delen van zijn eten staan en is rechts een beetje paniekerig met inbuigen terwijl ik toch met minimale druk aanleuning heb, zodra hij ook te veel druk voelt is hij ook niet blij |( Tijd om dus weer even zijn gebit na te laten kijken.

Nou jongens een fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer! Ik ga opschieten :P

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:27

Denise ; jaa hij mocht naar huis. Vandaar dat ik ook niet meer hier ben wezen kijken :P even lief voor hem gedaan en gezorgd voor hem haha.

Iedereeen dank jullie wel (K)

Vanmiddag moeten we weer terug naar ziekenhuis. gaan ze weer even kijken en dingen weghalen. Hij voelt zich er redelijk goed onder en zegt dat die geen pijn heeft.

Mooie foto's zag ik voorbij komen :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:36

Denise -> Bij http://www.pegasus-ruitersport.nl kan je de meeste friezenspullen wel vinden.

Ilona -> Ik ga zeker proberen met een hoofdstel en anders heeft Marieke ook een touwhalster die ik kan proberen, thanks voor de tip!

Malin -> Klinkt idd als gebitsprobleempjes.
Succes met je les straks!

Heb een mooie donkerblauwe rijbroek gevonden!
Ik hoop dat m'n shirtje vandaag ook nog binnen komt en liefst vóór ik naar stal ga want dan kan ik het setje er meteen op doen!
Fototoestel mee!

evdpanne

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:11

Hahahaha ik had laatst ook wat bestelt :). Moest natuurlijk gelijk aan naar stal :P. Hopelijk komt dat shirtje vandaag dan kunnen we je compleet in fries set bewonderen :).

Leuke friese dingen hebben ze trouwens bij pegasus ruitersport. Zat ook even te kijken. Vond dat wit leren hoofdstel ook wel gaaf, maar dan weer niet in combinatie met een zwart zadel denk :P.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:17

Chica: Fijn dat je weer zo aan de slag kan met Suevo. V.w.b. die eenvoudige wissels zou ik zeggen; even een stapje terug doen, dit is duidelijk nog niet jullie ding, eerst zorgen dat de galop draf galop heel goed gaat, dan zou ik persoonlijk eerst eens gaan schakelen in de galop en dan met name dat hij heel erg moet wachten op wat jij wil! Dus op een gegeven moment ga je zover terug dat hij net niet in draf gaat en als hij dan in draf wil ga je nog even naar voren enz. Pas als hij echt wacht en dus bijna helemaal verzameld in de galop gaat geef je de hulp voor de galop-stap. Dan zal je zien dat hij veel makkelijker in die gang gaat.
Je paard heeft een behoorlijke mate van verzameling nodig voor deze overgang en zijn achterhand moet er dus goed bijzitten, een wending rijden omdat hij anders niet goed op het achterbeen is, is eigenlijk al een melding dat het nog niet zo ver is plus dat je overgangen van de galop naar de draf al enig geduld vergen omdat hij liever blijft galopperen zegt dat je gewoon eerst moet zorgen dat die gehoorzaamheid er goed in zit ;)

Maar das mijn visie :+ ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:02

Saida - ik heb even gekeken op de site en vindt die andere dekjes ook heel leuk
maar die van jou blijft echt heel speciaal.
ik wil wel foto's zien hoor :P

Ilona - lekker gewandeld naar het strand en hem lekker beweging gegeven daar super hoor
altijd lekker even uitwaaien

Michelle - fijn dat hij weer thuis is vertroetel hem maar goed :P

Esther - ik vindt het idd niet echt passen een wit hoofdstel en een zwart zadel
ik heb wel een wit voorbreng hoofdstel en dat staat wel heel gaaf :j

Malin - wat leuk om te horen dat het zo goed gaat wanneer zien we weer eens foto's *hint*
en hoe ging je les vandaag en wat zij je instructeur ervan

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:24

ik ga weer voor de 100000ste x jullie proberen bij te houden,
sorry dat ik even niet bij heb gelezen, maar moet even wat kwijt
aan jullie....

Vanacht om 1 uur was me vriend wakker geworden, meost naar de wc, hij hoorde in de woonkamer de hond allemaal gek doen (net aslof ze door heel de woonkamer aan rennen was) hij dus kijken, schrok z'n eigen en kwam mij uit bed halen, ik dacht van pfff laat me met rust ze zal wel een nachtmerrie hebben ofzo, ben er toch maar uit gekomen want roy klonk nogal van streek.
Ik kijken bij Maya (we hebben maya uit het asiel gered in dec uit polen, nog een paar maande langer daar en ze zou afgemaakt worden of al dood zijn,zo mager was ze) ze had heel haar kussen onder gekwijlt en liet al haar plas gewoon lopen, haar pootjes waren helemaal verstijfd en ze kon niet meer opstaan, ook kon ze neit meer zitten,want ze kon haar evenwicht neit houden. ik dacht echt waar dat ze dood zou gaan !! :( en wat roy in de woonkamer hoorde (dat het net leek of ze rond aan het rennen was)
waren dus haar pootje over de laminaat, want ze wou opstaan maar kon ze niet :( nou had ze zo een aanval al eerder gehad, maar dan alleen dat ze haar evenwicht niet meer kon houden en steeds neerviel (ze heeft hartruis) dus als ze haar eigen te druk maakt krijgt ze zo een aanval. maar het wa midden in de nacht, ik heb er eerst een half uurtje bijgezeten, dacht dat is gewoon zo een aanval gaat wel weer over, maar het ging niet over, en ze bleef me maar wanhopig aankijken. Ik dus om kwart voor 2 snacht de dierenarts uit z'n bed gebeld, maya op schoot in de auto genomen en zijn we met een rot gang naar de dierenarts gereden. Hij vond het ook een beetje raar dat dit zonder reden midden in de nacht gebeurde, b lijkt dus dat ze allergies is voor katten ;( Me vriend had haar rond 23.00 uur uitgelaten en toen had ze een acefietje met een langslopende kat die haar had gekrauwd en omdat ze er dus schinbaar allergies voor is kreeg ze een paar uur later zo een aanval. Ze heeft bij de DA een hoop spuitjes gehad en kon ongeveer een half uurtje later weer gewoon rechtop zitten en weer een beetje rondlopen. Terug thuis hebben we haar weer op haar kussentje gelegd en nog even bij blijven zitten om t kijken of het goed ging.
Om 5 uur vanacht zijn we weer naar bed gegaan en toen ik smiddags rond 1 uur :o weer wakker werd was ze weer helemaal in orde... Heel raar dat een hond
ook allergies kan zijn voor katten, maar ben wel lbij dat ze nu weer beter is......
sorry voor dit lange verhaal maar wou dit even kwijt....

Dit is onze kleine Maya
Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:02

Jeetje meid, wat een verhaal.
Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn.
Fijn dat ze al weer een beetje opgeknapt is.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:49

vanmiddag even geprobeert om wat actie foto`s te maken van djemo en winnie .
let niet op de schone dekens _O-
Afbeelding
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:48

Benthe: Ilona en ik gaan vrijdagavond al naar Roosendaal.
Ik doe niet mee aan de groene O... vertrouw het niet helemaal.. volgens mij is dat juist de grap..

Mies: Jah! shannon aan het springen!!!
Ik ga er vanuit dat Igneo weer worm vrij is, komt in ieder geval niks meer uit en hij knapt ontzettend op. Hij is de afgelopen 2 dagen heerlijk vrolijk. Lekker aan het rennen en springen!
hihi, jij hebt toch geen liefdesverklaring meer nodig :P

Marielle: Ik heb een spiegelreflex, vandaar dat mijn bewegingsfoto's 'stil' staan.

Stephanie: Welkom! Mooie Lusitano heb je!

Michelle: Gedsie, hopelijk knapt je vriend snel weer op.
:(:)

Lobke: Oh, je moet ons niet langer pesten met die mooie foto's ;) haha, (gewoon blijven plaatsen hoor)

Saida: Leuk sjabrakje :j

Ilona: Nou, hup, dan zaterdag op Chico naar het strand ;) ik hou hem wel vast :P En misschien dat Benthe ook wel kan helpen!

Malin: Gezellig dat je weer langskomt, hoezo heeft Dinkey het bokken uitgevonden?
mmm, hopelijk kom je tot een oplossing met je instructeur betreft Suevo en hopelijk biedt de tandarts ook uitkomst.

Nathalie: Jeetje, dat is wel even schrikken, hopelijk knapt je hond snel weer op!

Igneo was vandaag vrolijk!!!!!!!!!! Bokken, steigeren, rennen :D Vond het zo leuk om dat te zien. Verder kwam hij tijdens het foto's maken de hele tijd achter me aan rennen en dan moest ik hem knuffelen :P Hij is zo lief en zo ontzettend op mij gericht, had niet gedacht dat dat zo makkelijk en snel zou groeien zo'n band!

Verder heb ik vandaag hele mooie foto's gemaakt van de paarden :D Zal straks nog wel even een topic openen en Igneo is vandaag precies 7 maanden, dus hij krijgt een speciaal eigen topic :D

En Dosie heeft vandaag ook weer haar best gedaan, gisteren hebben we een buitenrit gemaakt en vandaag lekker getrained op haar rubbere bit :D Ben toch wel trots op haar :D

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:01

zasread dat heb ik ook hoor *D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:23

mmm, dan moet je je Iso waarde omhoog doen en je diafragma groter en de sluitertijd sneller.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:43

Ik zal jullie menig over Igneo zijn schoonheid even bijstellen ;)

Igneo op zijn lelijkst :=

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:56

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:04

Igneo doet een knaagdier na??? :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:15

Ehm.. zoiets.... Mooier wordt hij er in ieder geval niet op :+

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:05

zasread dat moet ik doen om binnen foto`s te maken bedoel je ?
buiten gaat eigenlijk wel goed *D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:08

goh sanne, wat heb jij een sexy konijn :Y)

naatjuh, dat is echt schrikken zeg, fijn dat het nu weer goed gaat!

Djemo leuke foto's!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:10

djemo schreef:
zasread dat moet ik doen om binnen foto`s te maken bedoel je ?
buiten gaat eigenlijk wel goed *D

Ja, voor binnen inderdaad.

Bianca: Cool he! Het is het grootste konijn in Nederland :D :+

En ook Igneo zijn topic is af
[KS-ITP] [Andalusier] Igneo is lekker vrolijk!

voorproefje
Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:27

Haha, Igneo het konijn :P

Malin, fijn dat je met je Suevvie weer lekker aan de slag bent :)
Wat voel je als je hem een overgang vraagt naar stap? Komt hij dan ergens hangen op je handen? Valt hij uit elkaar? Als de voorwaarden van verzameling voor mekaar zijn, kan het ook wel eens helpen om volgend "truukje" toe te passen in je hulpgeving: tel luidop mee in de galopsprongen en denk dan "HOP" (dus 1,2,3, HOP) en "duw" dan je paard met je zit in stap (je gaat dus zwaar zitten).

Topicjeeeeeuh!! [ITP] Licor (PRE hengst) @ workshop Hypofocus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:46

Even snel een vraagje hoor!

Weet iemand hier hoelang het duurt voor paarden weer op een net geïnjecteerde weide mogen??

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:30

heb hem ook O

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:43

he je ziet me onderschrift niet goed
de

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:48

pffffffffffff nou je moet er wat voor over hebben he maar dan alles maar hahahhaha

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:48

Esther -> Een wit hoofdstel icm een zwart zadel......... hm nee niet echt een succes denk ik.......
Ik vind een wit hoofdstel wel erg mooi staan om mee voor te brengen!

Denise -> Zo'n ander dekje heb ik idd ook nog, een rode puff pad met een friese bies.
Maar ik vind idd de nieuwe met de pompe bledes ook heel speciaal en eigenlijk nog mooier!

Natalia -> Jeetje meis, dat is nogal schrikken!
In eerste instantie moest ik aan een epileptische aanval denken, maar gelukkig is het een allergische reactie.
Nouja, gelukkig...... echt blij hoef je hier ook niet mee te zijn, maar het lijkt mij minder erg dan epileptie.

Marielle -> Je aktiefoto's zijn goed gelukt!
Wat een smeerlappen heb jij zeg!
Ik ben blij dat Rints alleen in het zand en het gras rolt en vast niet op een plek waar het nat en vies is!

Jolijn -> Waar is het land mee geinjecteerd dan?
Als ik me niet vergis is het met kunstmest 6-8 weken wachten, en met koeienmest 4-6 weken.