Fanny -> Staat leuk dat lichtroze bij Janske!
Wat een engerds in dat witte busje zeg!
Gelukkig is er niets gebeurd.
Margot -> Staat Ymkje net op het land?
Dan kan het ook van het gras komen dat ze nu zo aan de dunne is.
Iris -> Ik ben aan Grytsje gekomen omdat ik daar al op de manege kwam en ik haar ging huren.
Petra -> Tsjillert de springfries!
Bij ons op stal is er ook een fries die het leuk vindt om te springen.
Grytsje vindt het helemaal niks.
Zelfs als er een balk naast ligt zodat ze niet opzij kan springen of er staan 2 paarden naast de hindernis dan dendert ze daar nog doorheen.
Debby -> Hey was jij er ook weer ff?
Xantha ziet er goed uit!
Jammer dat het nog niet zo goed gaat met je arm, geduld hebben dus.......
Karina -> Geweldig zoals Veludo het allemaal oppakt!
Djemo -> Stoer hoor, dat jullie zo alleen naar buiten zijn gegaan!
Ik doe het voorlopig niet meer, eerst maar weer heel veel buitenritjes met andere paarden en dan zien we wel weer.
Grytsje is mij veel te gestressed waardoor ik ook niet echt ontspannen kan blijven zitten.
Ziet er gezellig uit dat cafeetje!
Esmée -> Jippie! Fuego is goed aangekomen!
Wat zal jij blij zijn!
Let je wel goed op zijn blessure?
Laat er desnoods voor de zekerheid een VA naar kijken voordat je weer gaat rijden.
Het kon toch nog wat erger met Cipke.......
2 dagen geleden had ik net Grytsje en Cipke in het land gezet toen ik de wei ging uitmesten.
Cipke zijn been was net afgespoten en zag er goed uit, zijn temperatuur was alleen wel weer wat hoger en de avond ervoor ook.
De persoon die mij altijd helpt met Cipke afspuiten vond dat de zwelling veel harder was geworden maar niet warmer.
Maar goed, ik zag dat Cipke voorover boog om bij het gras te kunnen toen ik in ene wit spul naar beneden zag gutsen.
Ik schrok me rot en liep naar hem toe om te kijken wat het kon zijn en zag toen dat 1 kant van de zwelling was geknapt en daar droop de pus eruit.
Een goor gezicht, maar aan de andere kant is het beter zo.
Het kan er beter naar buiten uitkomen dan dat het naar binnen slaat.
Nu spuiten we dus 2x per dag én zijn been én zijn hals af.
Er zit een behoorlijk gat in zijn hals, ik kan mijn vinger er voor de helft in stoppen.
Wat ons ook opviel is dat zijn temperatuur meteen weer daalde.
Ik zit er over te denken om de andere kant open te laten prikken om daar ook de druk vanaf te halen, die is nl nog wel knalhard.
Straks maar even overleggen met de boer of zijn zoon.
De boer is weer thuis!
Hij ziet er beter uit dan hij in tijden heeft gedaan, hij heeft meer adem, kan vrij lopen zonder hulpmiddelen of zich continu vast te moeten houden, en hij heeft weer praatjes.