28 april was ze uitgerekend..... nog niet eens melkdruppels. We kunnen haar bijna rollen! We hebben wel besloten haar te houden en er mee naar de keuring te gaan in september. Ook denk ik dat ik haar opnieuw wil laten dekken, maar ben niet bekend in PSL hengsten dus daar ga ik me even in verdiepen.
DeniseSoares
Geplaatst: 12-05-17 15:50
Ik zou dan lekker gaan kijken voor hengsten in Portugal..veel meer keuze! Maar wat duurt dat joh met Alegria..jeeeetje die dame laat op zich wachten
Ik had gehoopt hier in Nederland een hengst te vinden. Kreeg al bericht van Ploumen dat zij niet dekte met hun hengsten dit jaar. Vind via buitenland altijd zo lastig met sperma versturen. Ik ga eens rondkijken, ook hoe alles werkt qua keuring etc.
Anders zijn hier in Nederland ook diverse hengsten. Ultramar. Trovador. Frodo. Quilo.
Lusitanofr
Geplaatst: 12-05-17 17:16
Anders zijn hier in Nederland ook diverse hengsten. Ultramar. Trovador. Frodo. Quilo.
DeniseSoares
Geplaatst: 12-05-17 17:30
Dat sperma verzenden vanuit het buitenland is wel weer een dingetje ja..._ZsaZsa_ Op de website van Lusitano vrienden Nederland is best wat info te vinden betreft keuringen. StalQuoVadis kan je er denk ik ook wel het een en ander over vertellen. Ik ben ook niet eerder op een keuring geweest, ja om te kijken, maar niet om deel te nemen(Werd er wel vies aangekeken door sommige fokkers)... Mijn merrie is in Portugal gekeurd, vlak voordat zij naar Nederland kwam..
Laatst bijgewerkt door DeniseSoares op 12-05-17 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Die genoemd zijn zijn Indd mooie hengsten. Ultramar is ook een gave. Moet nog even kijken wat ik precies wil. Heb ook nog 2 pre merries die gedekt worden dus ook het kostenplaatje in z'n totaliteit bekijken. Heb nogal wat pech gehad laatste maanden..
Alik
Geplaatst: 12-05-17 17:58
stalQuoVadis schreef:
Nou...welke hengst zouden jullie een geschikte kandidaat vinden voor mijn Guapa? Als we het dan toch over hengsten hebben hahahah. 1.58m Smokey black..Amaris-Quo Vadis X Pomposo-Opus 72
Daphneeeej
Geplaatst: 12-05-17 18:52
nog even wat extra foto's spammen. Hij word een knappe lusitano vent.
Ja las het. Heel raar, vind de kwpn en de pre/PSL wel erg ver uit elkaar liggen. Ik houd juist van het barokke en beknopte. Kwpn is tegenwoordig het tegenovergestelde. Bovendien hebben die nu niet de meeste fijne karakters proberen te behouden. Vind vooral de reacties van de kwpn fokkers erg grappig. Die doen net of de PSL/PRE een soort ziekte is ipv een zeer fijn ras.
Nou ik ben er blij mee. Hengsten van het kwpn hebben heel wat moeten doorstaan voor ze ook maar ggk worden ook worden ze op de foto gezet ook heel belangrijk. Ik mis zulke dingen toch wel bij de lusitano het is gewoon nat vinger werk wat de keurmeesters willen zien word goed gekeurd. Prestaties of nakomelingen etc en foto niks word er gedaan
Dat mag inderdaad ook hoor niet iedereen hoeft er het zelfde over te denken. Maar een spring hengst of dressuur hengst met veel volbloed er in is zo gek niet. In Portugal doen ze ook volbloed gebruiken op de lusitano
Wel grappig dat het ineens zo gek niet is, ik fok al jaren warmbloed x luso ... en ik hoorde altijd, het zijn maar kruisingen ** . Blijkbaar nog niet zo slecht bezig dan !
Daphne - Scampi ziet er prachtig uit, heb de fotos doorgeknald naar mijn man. Denise - dek nog eens met Xarope joh, ik zal het zaad wel even opsturen naar je