[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlyNyno

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:39

Ohh yke_lover ik heb wat foto's gezien! Leuk paard zeg! En superleuke combi!

Captain Jaaa zolang het kan wel! Haha hij staat nu sinds kort wel op stal wel tussen de merries. Op zich gedraagt hij zicht heel netjes, mits de merries hengstig zijn hahaha dan wordt hij echt hengst.

Als de groep buiten is geweest, mag hij op de wei dus op zich heeft hij niets te klagen. Maar misschien in de toekomst toch wel... Is met sommige dingen wel weer veel makkelijker :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:40

Heb nog twee foto's van Menno die zo liep te sjouwen! :D
Hij was ook wel erg trots op zichzelf! Morgen lekker verder oefenen hiermee. :D
Afbeelding
Afbeelding

Ben trouwens gisteren naar dag van het Iberische paard geweest. Was echt waanzinnig gaaf. Zijn dan misschien geen friezen maar wil toch even een paar foto's laten zien. :o
Ze hadden trouwens echt zulke gave kraampjes.. Met van die ziek mooie stangbitten. Heb niks gekocht. :+ Wilde wel heel graag maarja, ik rijd nou eenmaal nooit met een bit. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:42

Wauw!! <3 Toch blijven die barokkies ook gaaf hoor!

En wat gaaf zeg zonder hoofdstel. Dat zou ik dan weer niet durven! Haha denk dat ze dat bij mij op stal ook niet zo op prijs zullen stellen, als ik dat ga doen _O- _O-

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:47

MarlyNyno schreef:
Ohh yke_lover ik heb wat foto's gezien! Leuk paard zeg! En superleuke combi!

Aawh dankjee super lief!! :)

Captain schreef:
[ [url=m/dBYEuY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A3h75b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben trouwens gisteren naar dag van het Iberische paard geweest. Was echt waanzinnig gaaf. Zijn dan misschien geen friezen maar wil toch even een paar foto's laten zien. :o
Ze hadden trouwens echt zulke gave kraampjes.. Met van die ziek mooie stangbitten. Heb niks gekocht. :+ Wilde wel heel graag maarja, ik rijd nou eenmaal nooit met een bit. :P

[ [url=m/HaUgFv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UcUehp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PUSSuB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C73j8j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IguuWg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dK7hRb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha Super leuk dat je zonder zadel enzo rijdt
En wat is die 2e foto van de show gaaf!! <3

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:45

Hoi allemaal,
Wat een super leuke topic! Nog niet eerder tegengekomen en een aantal pagina's gelezen over jullie Friezen. Wat een modellen zitten erbij zeg wow! Prachtig om te zien.
Liefde voor het Friese paard zit eigenlijk al heel lang in mijn bloed. Altijd Friese paarden gereden en stage gelopen op een Friese stal.
Graag wil ik mijn Friese maatje nu aan jullie voorstellen en ik heb ook een aantal vragen aan jullie.
Dit is Elske:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zes jarige Friese merrie van Abel boszorg.
Ben haar gaan rijden toen ze vier was. Met drie jaar is ze beleerd en toen een jaartje lekker genieten. Ze pakte het gelijk heel snel weer op en stapte er de eerste dag zo mee weg. Ze is niet officieel van mij maar de eigenaren doen er verder weinig mee en ik mag haar beschouwen als van mezelf. Super leuk. Ze Is heel lief in de omgang en met rijden in de bak is ze ook heel braaf. Ze wil echt voor je werken en je merkt dat ze haar best doet.
Zo lief als dat ze is kan Elske ook heel dominant zijn. Dan kom ik gelijk op mijn eerste vraag aan jullie uit; ik herken dit gedrag helemaal niet bij het Friese ras herkennen jullie dit?
Verder is ze heel spooky en na een jaar oefenen konden we een klein stukje van het terrein af. Nu twee jaar verder kan ik in mijn eentje met haar een rondje door de buurt maken mits haar pet goed staat. Ze kan ineens uit het nieuws bedenken en op ons terrein (waar niks anders gezet is ofzo niet meer langs willen lopen. Ze weigert dan iedere stap voorwaarts nog te zetten. Het enige wat ze dan nog wil is omdraaien. Ze is dan niet bang en voelt ook totaal niet gespannen aan. Helaas is ze dan heel moeilijk tot niet te overtuigen. Hoe zijn jullie Friezen op straat?
Ben benieuwd naar jullie verhalen.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:52

jUst_eVa schreef:
Hoi!

Regent het bij jullie ook zo erg? Hier eindeloos de hele dag al.. :(

Maar gelukkig hebben we een binnenbak dus toch nog lekker gereden met m'n knappe vriend.
[ [url=m/whGJGF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaloers wij kunnen nu niks helaas.. echt onwijs depri weer ;(

MarlyNyno schreef:
Hoi allemaal!

Ik moet even wennen nog aan alles hoor, zit hier wel al een tijdje, maar nog nooit echt iets mee gedaan!

Iedereen bedankt voor de complimentjes :-)
Wat een mooie paarden komen er hier voorbij!

Enne... nog lang geen concurrentie voor Pablo hoor, wat is hij prachtig! Jop moet nog flink groeien om zo te worden hihi. Maar hij is ook nog erg jong, dus wie weet!

haha geeft niet leuk dat je in iedergeval in het topic zit met je knappe pareltje! Lieve foto van jullie :)

Captain schreef:
Balen renskep, loopt hij inmiddels alweer beter?
Mooie foto's gett! <3
Nog even aan de slag voor school dus Kris_P! Maar je kan het! +:)+
Joppe is echt waanzinnig gaaf! <3 _O_ Laat je hem hengst?
Gett ik heb gereageerd in je topic!
Celine_Famke idem! :D
OMG Pablo die vlecht.. :oo
LadyKim zo balen van je wagen, zag het op FB ja. :/ Schrikken zeg! Hoe gaat het nu met je?
Heerlijke rijfoto's wel zeg! :D Vind witte beschermers altijd zo sjiek staan maar durf ze zelf niet aan te schaffen omdat ze na 3x gebruik weer zwart zijn. :')
Wat een heerlijk filmpje chriske! Volgens mij heeft ze een hele vlakke galop of niet? Beeld blijft redelijk stabiel!
Ah gatver mok! Balen! Hopelijk heb je het snel onder de duim!
Jeetje _Nynke, ook al pech dus! Fijn dat jullie er op tijd bij waren! Wat een leuk halster ook! :D
Fijn dat Twikke er is! Is ze al een beetje gewend?
Weer super gave foto's chriske! Echt zo knap dat je dat durft! :') Heb je nou inmiddels al een zadel?

Zo. :+

Mwha valt opzich wel mee, sta zelf er ook van te kijken op het filmpje lijkt ze zo rustig maar in werkelijkheid rolde de tranen over mijn wangen zo snel ging ze haha :P Dankjewel, nou we hebben eindelijk groenlicht om naar Arthurs te gaan! Hij heeft heel veel tweedehands zadels en kan dan goed passen :D

Captain schreef:
[ [url=m/dBYEuY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A3h75b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HaUgFv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UcUehp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PUSSuB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C73j8j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IguuWg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dK7hRb.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een gave plaatjes, hij loopt zo gaaf op de foto's! Knap dat je jezelf hebt ingehouden, is ook zonde maar vaak zijn die spulletjes zoo mooi haha :P

Pien1989 schreef:
Hoi allemaal,
Wat een super leuke topic! Nog niet eerder tegengekomen en een aantal pagina's gelezen over jullie Friezen. Wat een modellen zitten erbij zeg wow! Prachtig om te zien.
Liefde voor het Friese paard zit eigenlijk al heel lang in mijn bloed. Altijd Friese paarden gereden en stage gelopen op een Friese stal.
Graag wil ik mijn Friese maatje nu aan jullie voorstellen en ik heb ook een aantal vragen aan jullie.
Dit is Elske:

[ [url=m/RzPdUV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TMbrYj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5T0F3c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben haar gaan rijden toen ze vier was. Met drie jaar is ze beleerd en toen een jaartje lekker genieten. Ze pakte het gelijk heel snel weer op en stapte er de eerste dag zo mee weg. Ze is niet officieel van mij maar de eigenaren doen er verder weinig mee en ik mag haar beschouwen als van mezelf. Super leuk. Ze Is heel lief in de omgang en met rijden in de bak is ze ook heel braaf. Ze wil echt voor je werken en je merkt dat ze haar best doet.
Zo lief als dat ze is kan Elske ook heel dominant zijn. Dan kom ik gelijk op mijn eerste vraag aan jullie uit; ik herken dit gedrag helemaal niet bij het Friese ras herkennen jullie dit?
Verder is ze heel spooky en na een jaar oefenen konden we een klein stukje van het terrein af. Nu twee jaar verder kan ik in mijn eentje met haar een rondje door de buurt maken mits haar pet goed staat. Ze kan ineens uit het nieuws bedenken en op ons terrein (waar niks anders gezet is ofzo niet meer langs willen lopen. Ze weigert dan iedere stap voorwaarts nog te zetten. Het enige wat ze dan nog wil is omdraaien. Ze is dan niet bang en voelt ook totaal niet gespannen aan. Helaas is ze dan heel moeilijk tot niet te overtuigen. Hoe zijn jullie Friezen op straat?

Welkom wat een leuke dame! Dominant.. njah dat komt me wel bekend voor maar dit is meestal alleen wanneer de mijne in 'der periode' zit haha :o Iets wat bij floor heel erg heeft geholpen is, naast veel tegen der praten, ook zelf al indenken okee ze mag het eng of spannend vinden maar niet groter maken dan het is. Ik sta der dus wel toe iets eng of spannend te vinden, ze mag dan ook gewoon der tijd nemen en kijken naar wat ze spannend vind maar daarna gaan we gewoon door. Desnoods stap ik af!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:09

Pien1989 schreef:
Hoi allemaal,
Dit is Elske:

[ [url=m/RzPdUV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TMbrYj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5T0F3c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom en wat een mooie fries <3 dominant is een groot woord voor Yke. Bij Yke heeft ze soms ik doe het of ik doe het niet. Tijdens het rijden kan ze soms wat slomer raken en amper wat willen doen maar even goed aanpakken en ze loopt super haha maar nu moet ik heel veel vaak de rem erop zetten _O- soms heeft ze wel eens dat je haar wil poetsen dus moet ze van helemaal achter in de bak naar voren lopen op de 'poetsplek' en dan kan ze soms onderweg stoppen en dan kun je trekken en weet ik wat doen maar ze zet geen stap :n maar met een beetje geduld en zig zag lopen komen we er wel maar dit is dan ook soms in haar periode :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:10

Welkom Pien1989, wat een mooie merrie verzorg je! <3
Qua dominantie herken ik dit niet nee. Buiten is Menno heel relaxt eigenlijk. Als hij iets spannend vindt dan gaat hij altijd wat hoger lopen, nek erop maar hij loopt wel door. In het ergste geval gaat hij stil staan maar na een beetje aanmoediging gaat hij altijd overal wel langs. :j

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:22

MarlyNyno schreef:
jUst_eVa mag ik vragen waarom jij met slof rijdt? Niet om te oordelen hoor, maar gewoon nieuwsgierig haha. Jop heeft ook een periode gehad dat hij erg sterk werd en zijn kop er dan uitgooide en ik dus niks meer kon, haha dan hing ik hem er ook weleens aan, voor het geval dat.
Gelukkig is die periode weer voorbij :-p

Hoi!

Natuurlijk mag je dat vragen. Pablo is net zadel mak en was in het begin nogal een boef. Ook had hij een hele erge onder hals dus hij moest toch leren om ontspannen laag te lopen ipv hoog en onder hals er bij. En hij kon goed bokken dus ook voor de veiligheid. Hij hangt tijdens het rijden nu los. Maar toch voor de zekerheid nog om.

Welkom Pien1989! Mooie merrie van abel. Ik vond hem altijd heel gaaf!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:27

@pien1989 welkom! wat een mooie fries <3
Op straat en in de bossen is mijn fries heel nuchter, ze geeft er gewoon niet zo veel om :D
En als ze iets spannends vind dan gaat ze of een beetje kijken, blazen in de neus en soms even stil staan. Maar als ik haar dan even heb laten kijken loopt ze tot nu toe altijd weer door, maarja Lieuwkje is dat wel weer best snel te overtuigen dus dat scheelt ook. :+ ;) :D

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:29

Eindelijk een goede manier gevonden voor de hengstenvlecht *\o/* :)F
Ik vind hem persoonlijk wel goed gelukt maar probeer de volgende keer wat kleinere plukken :D ik heb haar manen de andere kant opgeslagen en op haar gezeten en zo gevlecht := de vlecht zat er gisteren nog Super netjes in :) hier de foto spam *-:) :')
1. Ik had haar een vliegendeken omgedaan omdat ze last had van vliegen en dat heel erg vervelend was met vlechten :')
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:32

@yke_lover wooowww dat is super vet <3 =:)
Dat ga ik ook een keer proberen maar ik denk niet dat het zo mooi gaat lukken :+

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:36

jUst_eVa
Bedankt voor je berichtje.. haha soms inderdaad wel fijn om hem in ieder geval paraat te hebben.
Jop kan soms ook echt zijn kop erop zetten en dan heb je gewoon niks meer te vertellen haha, draak!
Wel een supermooi paard hoor Pablo! Jeetje! En die manen <3 Damn! Haha maar die hoor je vaker denk ik :D

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:37

yke_lover: Supermooi zo bovenop! Kan je dat niet even in een filmpje demonstreren, zodat we allemaal kunnen oefenen hahaha :)) :D

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:39

Kris_P schreef:
@yke_lover wooowww dat is super vet <3 =:)
Dat ga ik ook een keer proberen maar ik denk niet dat het zo mooi gaat lukken :+

Aawh dat is lief!! Gaat je vast lukken :D ik moet er wel bij vertellen dat ik tijdens het vlechten wel last van rug kreeg maar dat kan ook aan mij liggen want ik heb een keer een ongeluk gehad waardoor mijn rug wat zwakker is :D

MarlyNyno schreef:
yke_lover: Supermooi zo bovenop! Kan je dat niet even in een filmpje demonstreren, zodat we allemaal kunnen oefenen hahaha :)) :D

Haha hmm zou het wel kunnen proberen ik probeer het van het weekend wel te filmen :)

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:58

@yke_lover ja dat zou echt super zijn als je het zou filmen! :j *\o/*

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:21

MarlyNyno schreef:
jUst_eVa
Bedankt voor je berichtje.. haha soms inderdaad wel fijn om hem in ieder geval paraat te hebben.
Jop kan soms ook echt zijn kop erop zetten en dan heb je gewoon niks meer te vertellen haha, draak!
Wel een supermooi paard hoor Pablo! Jeetje! En die manen <3 Damn! Haha maar die hoor je vaker denk ik :D

Haha ja idd.

Dank je! Ja vooral over z'n manen veel reacties en ook veel van fotograven of ik naar meetings wil komen. Maar we zijn eerst lekker aan het trainen nu en over een tijdje gaan we dat wel allemaal uit vinden. Hij moet namelijk nog zo veel leren.

Mooie vlecht yke_lover. Zo maak ik hem ook wel eens! Die blijven ook langer mooi zitten! :D

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:23

Kris_P schreef:
@yke_lover ja dat zou echt super zijn als je het zou filmen! :j *\o/*

Haha zit even te bedenken hoe ik zou het moeten filmen xD heb namelijk geen gopro ;( Miss dat ik hem kan lenen van iemand ofzo hahahh of ik plak mijn mobiel wel op mijn voorhoofd :')

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:43

Knappe Pablo :D

Ook mooie bijleespost Captain :P Leuke foto's!

Wauw yke_lover, mooie vlecht zeg, filmpje zou idd tof zijn :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:45

Oh en welkom Pien1989, mooi paard zeg! :)
Dat dominante heeft mijn merrie ook heel erg, maar toch is ze echt een schat van een paard <3
Je moet het respect echt verdienen bij haar, en dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan!
Het is qua dominantie geen paard voor beginners.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:50

WoW yke lover die vlecht is prachtig! Hoe doe je dat?!
Hebben jullie jullie Friezen altijd in de vlecht staan? Ik ben altijd bang dat als ze dan snachts schuurt, wat ze soms een beetje doet, ik de dag erna geen manen meer over heb.
Grappig dat jullie dat dominante toch ook wel een beetje herkennen! Hoop over een tijdje weer te kunnen lessen en we weer verder kunnen groeien samen, dan hoop ik dat ook weer beter onder controle te krijgen.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:03

Pien1989 schreef:
WoW yke lover die vlecht is prachtig! Hoe doe je dat?!
Hebben jullie jullie Friezen altijd in de vlecht staan? Ik ben altijd bang dat als ze dan snachts schuurt, wat ze soms een beetje doet, ik de dag erna geen manen meer over heb.
Grappig dat jullie dat dominante toch ook wel een beetje herkennen! Hoop over een tijdje weer te kunnen lessen en we weer verder kunnen groeien samen, dan hoop ik dat ook weer beter onder controle te krijgen.

Haha dankje :D ik ben gwn op Yke gaan zitten en vanaf haar rug een hengstenvlecht gemaakt hihi maar van het weekend probeer ik het te filmen *\o/* *\o/* in het begin vond ik het best 'eng' om de vlecht te laten zzitten maar gelukkig heb ik haar nog niet betrapt op schuren en aan de vlecht te zien schuurt ze ook niet _/-\o_ maar iemand vertelde mij ook dat het heel erg mee valt met het schuren als ze vlechten in hebben :) en als het wel gebeurd zou ik dat plukje opzoeken en er een paardenhaarsierraad van gaan maken of laten maken ghehe :j geduld is een schone zaak (of hoe ze het ook zeggen) jullie komen er wel en ben benieuwd hoe het verder met jullie zal gaan :D

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:19

Ik heb haar het grootste gedeelte van de tijd ingevlochten, maar wel losse vlechten en geen hengstenvlecht want die rost ze eruit.
Normale vlechten niet :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:20

Ik heb laatst trouwens een pluk haar uit de staart opgestuurd en daar wordt nu een sieraad van gemaakt :D

Moest beslist uit de staart & schoon zijn, bepaalde lengte en dikte dus een afgeschuurd plukje werkt helaas niet :P

Was een beste pluk, met pijn in mn hart eruit geknipt maar je ziet er niks van want ze heeft een enorme staart :)

Afbeelding

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:43

Dat wil ik ook wel maar het is best duur en ik zou niet weten waar ik dan zou moeten knippen :')