Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willemlover

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:31

Crines: wat verschrikkelijk :( heel erg veel sterkte ook voor de kleine man! Hopelijk blijft hij zo goed z'n best doen!!

Azmay: dat klinkt vervelend zeg! Hopelijk krijg je gauw duidelijkheid over de wei en knapt de situatie wat op..

Ik heb Rufian weer opgepakt na z'n vakantie. Gister aan de longe en dat was maar goed ook.. wat een energie had hij zeg! Vandaag onder het zadel liep hij super gelukkig.

Is dat voor jullie herkenbaar dat ze drukker worden wanneer ze een tijdje niet gereden zijn? Mijn vader vertelde dat hij aan het eind van de vakantie ook echt met bokkesprongen de wei in ging waar hij normaal rustig de wei in sjokt :P

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:37

Die van mij kan je 4 wkn stil zetten en zo weer met een lange teugel een buitenrit maken.

Meiden wat balen, veulen e de weide... sterkte

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:53

Hé Crines, blij dat je hier boven water komt. Wat een ontzettend rotte, nare gebeurtenissen bij jou zeg. Een heeeeeel dikke knuffel van deze kant uit, al is 'ie virtueel, hij is niet minder gemeend! Wat een ongelooflijke zonde van zo'n knap paard, gelukkig heb je Furioso nog. Ik kan me voorstellen dat het voor zo'n kleintje niet evident is om zonder mama verder te gaan. Ik duim dat hij het allemaal goed verteerd. Dieren zijn sterk van geest, maar toch.

Nooit wedstrijd gereden hier, weinig echte ambitie toe ook. Lijkt me voor mezelf nu ook totaal niet aan de orde. Als ik ooit mee zou doen, zou het voor de feedback en het plezier zijn.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:11

Och hemeltje Crines, wat verdrietig! Heel veel sterkte. Arme Furioso ook, ik duim ook dat hij er goed doorheen komt.

Azmay ik duim ook voor jullie dat het toch goed komt!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:00

Dankjewel allemaal! Doet deugd dat jullie meeleven :j

ZsaZsa: nee ik had haar nog maar een dikke maanden geleden gekocht... Maar het leek al veel langer.
Vanaf dag één leek het alsof ik haar al jaren had.
Bij Imperiosa heeft het bijvoorbeeld een hele tijd geduurd vooraleer ik écht besefte dat ze van mij was. Bij Sierra was het anders, ze paste zich ook onmiddellijk zo goed aan en werd direct vriendjes met Imperiosa.
Door het waken, bevalling enz. krijg je ook heel snel een enorm hechte band.
Ze was pas 11 jaar dus ik had nog tal van toekomstplannen, maar het mocht helaas niet zijn :(
Gelukkig heb ik toch nog een stukje van haar: Furioso. Die gaat steeds meer op mama lijken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:14

Ik ben er echt twee dagen naar van geweest Crines, vind het echt vreselijk voor je :(:)

Bleek de man wiens paard ik altijd gereden heb me toch een Anda gekocht te hebben :wow:
Maar ook dat is er eentje waarbij je niet aan de oren mag komen en ze is denk ik op een handelsstal ingereden, vond het vreselijk rijden. Ze kan eigenlijk niet rechtuit lopen en als je aan de teugels komt gaat ze harder en scheef met de neus in de lucht. Terug naar stal is er bijna geen houden aan.
Die man zelf bedoelt het enorm goed maar is geen sterruiter, dus hij laat anderen rijdne om te corrigeren. Ik heb meteen advies gegeven om naar het zadel te kijken want ik kon zo al zien dat de boom te smal is.
Hoop dat hij snel met haar kan doen wat hij wil, want het is echt iemand die lekker buiten wil rijden in zijn eentje.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:46

Crines, heel veel sterkte :(:)

Ik wil mij ook komen melden :)
Sinds 2 weken rijd ik deze prachtige Anda dame <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:18

Welkom Biebz! Is dat je bijrijdpaard? Wat leuk, al met andalusiërs gewerkt?

Azmay, herkenbaar verhaal. Is het een man die bereid is om er zelf ook wat tijd en moeite in te steken? Die bijrijders, leuk, maar als hij zelf wil gaan buitenrijden gaat hij zelf ook met het paard om moeten leren gaan op een nette manier. Oh wat jammer dat een paard zo slecht gereden is!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:23

He is dat discreta? Geef haar knuffel van me

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:27

Ja bijrijdpaardje! Wel even wennen na een haflinger en tinker.

Ja is Discreta! Zal haar een knuffel geven!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:30

Is mijn oude paardje, als je geen klik zou hebben kun je het aardig mee te stellen krijgen. Leuk dier maar niet voor iedereen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:31

Wat leuk!! Ja had al begrepen dat niet iedereen met haar overweg kon.

Tot nu toe geniet ik nog van haar :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:33

Zolang je haar met zachte handschoentjes met respect behandelt kun je heel veel met haar bereiken, maar denk niet dat je mevrouw even kunt laten merken hoe het volgens jou moet, dat is juist leuke aan haar, als je iets af zou dwingen dan heb je pech.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:38

@Crines, ontzettend veel sterkte gewenst :(:)

@SandravdB Moet zeggen dat mijn anda ook wel een beetje eenkennig is. Zal niet zomaar met een vreemde weglopen, en er zijn mensen die niks van hem gedaan krijgen. Aan de andere kant, als je hem 'begrijpt' doet hij alles voor je

Ach, en ze zijn zo verschrikkelijk intelligent. Dat is nog wel eens een valkuil geweest -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:30

Diva is vandaag 3 geworden :#
Mei 2014
Afbeelding
En zojuist in de tuin
Afbeelding

Die van mij zijn eigenlijk helemaal niet zo eenkennig, komen gezellig bij iedereen theeleuten :j

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:44

De mijne ook niet echt. Bij mijn ruin merkte je wel duidelijk dat hij bij mij hoorde. Ging elke keer bij me proberen stil te staan als ik hem in de lessen gebruikte. Maar was wel vriendelijk naar iedereen. De merrie is iets afstandelijker maar wel ook vriendelijk.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:07

Ga weer proberen actiever te zijn !
Ik lees bijna dagelijks mee maar reageren lukt amper..
Via de gsm vind ik het ook heel lastig om te typen, dan liever op de pc :P

Ooh Azmay wat jammer :( Zekerheid is altijd wel belangrijk zeker met zoveel paardjes dan :/

Crines; Wat erg van je merrie Y;( jou topic volg ik ook.. Ben blij dat jou Furioso zich erdoor geslagen heeft !

willemlover; Die van mij kun je gerust maanden gewoon op de wei laten staan en er dan weer opkruipen of een kind erop zetten en er zo mee wegrijden :P
Enkel andere ervaren ruiters/ lesgevers erop dan panikeert hij soms en probeert hij ofwel telkens naar mij te komen, of niet in galop willen gaan, of tegenwerken wat er van hem gevraagd wordt,... Dit is niet bij iedereen maar wel met veel mensen :P
Hoezo eenkennig ? :=

Wat een mooie dame Biebz ! Ontdeugend hoofdje en mooie donkere manen nog ! <3

Diva is ook een knappe meid hoor !
Furioso zal ook bij iedereen wel komen neuzen en zich bemoeien met wat je ook bezig bent :P is wel heel leuk maar niet altijd handig mja liever een oversociaal paard dan eentje die je niet kan vangen in de weide :P

xRoxanne; Ik rij ook wedstrijden met mijn Andalusiër

Ik heb Furioso nu al dik 5jaar en het rijden begint nu echt goed te gaan !
Hij is sterker, voller, actiever,... geworden tegenover het begin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We rijden B2 in België
3juli gaan we ook een wedstrijdje springen :P ben benieuwd hoe dat gaat aflopen :D heb nog maar 1x een parcours gereden
Wie graag nog meer foto's en filmpjes ziet kijk dan even in deze topics deze zijn het meest recent ^^ (profiel moet ik dringend eens updaten!)

[RIJ-ITP] Furioso toont zich nog eens !
[RIJ-ITP] VD, dressuur, viertal, springen, we doen het allemaal :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:26

Ik kom me hier ook weer is melden.

Crines, ook hier wil ik je nog ontzettend veel sterkte wensen. Wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg!

Azmay wat jammer zeg, dat het nu allemaal even wat anders loopt! Wat een knappe meid die Diva :)

Welkom Biebz! Ik heb een 2 jarige zoon van Discreta <3

Furioso, wow wat een knappe, veelzijdige man heb je daar zeg! Ik hoop dat Enzo net zo uitgroeit als Furioso!

Ik ben op zoek naar een nieuw maatje er bij :) Ben al bij een super leuke PRE merrie wezen kijken! Ga aankomende zondag voor de 2e keer kijken.
Mochten jullie nog wat anders voorbij zien komen mag je dat natuurlijk ook laten weten :) Ik ben op zoek naar een braaf en betrouwbaar buitenrit paard.

Dan nog even een fotootje van mijn knappe 2 jarige Enzo
Afbeelding

Afbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:27

Bedankt voor het welkom heten :D

Wat leuk om haar zoon hier te zien!!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:34

Ze had ook nog een dochter, maar die is maar anderhalf uur oud geworden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:50

Enzo is leuk! wie is de zoon vd merrie die jij rijdt Biebz? ik mis even wat geloof ik..

Edking, leuk die merrie..ben benieuwd of het wat word, stond op mp ook nog een 11 jarige andalusier ruin te koop met artrose dus beperkt belastbaar..voor weinig geld. Wel bomproof en geschikt voor buitenritten.

Furioso vind ik echt leuk

Azmay: wat een verschil in die paar maanden! leuk om te zien..ze is dus net zo oud als onze jongste kleuter. Die begint ook eindelijk wat meer paard te worden..

Die van ons zijn beide wel eenkennig, voornamelijk ook in het werk..maar de jongste word angstig als hij iemand niet goed kent en de oudste gaat echt lopen uitproberen..{is af en toe echt een dominant boefje} die is wel echt geschikt voor 1, maximaal 2 mensen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:57

dat is enzo

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:00

Ow wat grappig..heb jij hem gefokt Sandra? jammer van zijn zusje..

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:04

Ja had hengstenkeuze gemaakt, helaas discreta verkocht wegens dat moeder van me andere paard onverwachts te koop kwam (fokmerrie die niet meer drachtig werd) en ik die nog kans op pensioen wilde geven, dus discreta is drachtig verkocht met voorwaarde dat veulen terug zou komen. Maar doordat me jonge paard blessure kreeg waaraan hij geopereerd werd is enzo toen ook verkocht. Enzo is weer een halfbroer van mijn paard, zelfde vader dus.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:28

Ik snap het..heel anders gelopen dan je dacht dus. Maar wel fijn dat je hem zo nog kunt volgen dan.