Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:20

FriesWytske

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:52

Goed bezig, maralyn

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:53

Probeer je paard tijdens hengstigheid hetzelfde te rijden en behandelen als altijd
Zo zal ze de hengstigheid niet associeren met alles kunnen maken en niks hoeven doen ;)
Anders heb je zo meteen ene paard dat een werk per maand onhandelbaar is
Ik spreek uit ervaring haha

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:54

Die lorenzo. Kwijl kwijl
Haha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:57

Jenny_S schreef:
Die lorenzo. Kwijl kwijl
Haha

Jaa he hij is zo knap!!
Wij mochten ook met hem op de foto

Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:00

Ik vind het geen knappe vent. En ook zijn show vind ik niet zo bijzonder. Als je die 1 keer hebt gezien weet ik al genoeg.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:04

Ieder zijn smaak :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:15

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:39

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:39

Nou ik vond zijn show fantastisch en hij valt ook in de smaak haha

Fijn bitje lijkt dat inderdaad Laura

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:38

Fredt wat een paard heb jij!:| Waaauw.

Laura: dankje wel!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:44

wat een mooi paard Fredt!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:37

Jenny_S schreef:
Splinterz schreef:
Nee ze komt niet ziek over maar wou haar niet teveel pushen omdat we nog veel te gaan hebben.
Ik zal es gaan uitzoeken wat het beste bij haar past, bedankt voor de schema's en uitleg!

Laat je haat wel eens masseren of heb je er wel eens een osteo bij gehad?
Osteo doe ik 1 x per jaar voor onderhoud en massage wat vaker. Vind ik zelf ook lekker. We verwachten soms veel van een paard en dan is het heerlijk als ze eens verwend worden

Maandag krijgt Mike weer Siatsu maar wat ik vragen wou.. wil er toch een keer een osteo bij halen maar doet deze ook echt hard kraken of valt dat wel mee?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:35

Fredt, van harte gefeliciteerd!!
ik heb je net gemist op de keuring. Ik kwam binnen toen jullie net de baan uit gingen.

ik mag morgen naar HE *\o/*

Had gister een heel bericht getypt, maar toen viel mn mobiel ineens uit. Dus nog maar een keer.
tja de keurig, dat was een beetje een domper :') ik wist wel dat het heel moeilijk zou worden om dat voorlopig kroon predikaat te bemachtigen. Maar dit. Ze liet zich opzich wel oke zien. Ze kan net iets meer, maar het was zeker niet slecht en er waren merries die zich minder hebben laten zien. Maar toen kwamen ze op plaatsingd e ring binnen, nou, je raadt t al, helemaal achteraan. Was ze dus laatste geplaatst in haar rubriek. Die hadden we niet helemaal verwacht, maargoed, jammer, maar kon me wel in het commentaar vinden over dat ze nog wat balans mist. Dat klopt namelijk wel, dat herken ik ook erg bij haar. Wel viel op dat de enige afstammelingen van reinder beide achteraan werden geplaatst.

en vanochtend met verna een clinic gehad. Echt superleuk en leerzaam en een fijne oefening voor volgende week! Was de eerste keer dat ze echt met trailer van het veulen af ging, ondanks dat ik niet had verwacht dat ze dat erg zou vinden, bracht dat toch behoorlijk wat spanning met zich mee. Maar ze heeft zich echt super gedragen! We hebben een proef gereden van 185 punten en zijn daarna aan de slag gegaan met de wat mindere punten. Ze had veel spanning, maar deed echt heel goed der best :)
Toen we weer thuis kwamen wist ze niet hoe snel ze naar stal moest lopen, even koekeloeren of de kleine smurf er nog stond :')

daarna meteen ida maar weer opgehaald van de nieuwe heuvel :) over wee weken gaat die weer naar friesland voor dat nakomelingenonderzoek -O-

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:02

Splinterz; dat verschilt en ligt er ook aan of ze ergens tegen aan lopen. Bij doutz heeft hij wel een keer een paar wervels in nek recht gezet. Verder alleen heup aan beiden kanten los. Maar rug was prima dus dan doen ze er ook niks aan

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:26

Ik ben niet zn fan van kraken. Ik heb lobke bijl bij douwe gehad ivm wat scheef zijn maar ook om even lekker los te maken ik kan het je zeker aanraden xe werk doormiddel van drukpunt massage boern techniek en ik merk onwijs veel verandering in positieve zin. Ze heeft nu 8 paarden bij ons behandeld met verschillende klachten en bij allemaal positief resultaat.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:00

Osteo's kraken volgens mij niet altijd. Tenminste zo kwam het niet bij over.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:49

osteo's kraken niet, wat ze precies wel doen weet ik niet meer, maar mijn paardjes hadden er altijd wel baat bij. kraker heb ik er 1 keer bij gehad, dat hoeft van mij niet weer, paard was er eerder minder van geworden als beter. geef mij maar fysio en en osteo.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:57

Op 27 sept komt Ingeborg Klooster een clinic geven in Sonnega, er is nog 1 plekje vrij. Als iemand belangstelling heeft kun je een pb sturen.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:00

Ah sund Caro! Das net 1 dag voor wedstrijd.. niet handig haha

Ik heb de osteo die ik op het oog heb gemaild wat de bedoeling precies is. Wacht nog op antwoord.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:39

Wauw wat een gave foto's Fredt, daar mag je trots op zijn! Gave set heb je zo ook bij elkaar in het grijs.

@ Lauke, jij hebt het ook maar druk zeg, jij gaat volgens mij van hot naar her met jouw paarden.
Wel leuke en spannende dingen allemaal. Jammer dat de keuring tegenviel alleen.

Ik heb morgen weer wedstrijd, ben benieuwd hoe we het gaan doen. Zo jammer dat we zo weinig kunnen starten, dan kom je ook niet echt in een ritme.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:43

Haha valt wel mee hoor :P
clinic kwam toevallig heel onverwachts. Maandag waren er plekken vrij en toen konden we nog ook :D

dit keer toevallig geluk met de 1ste premie van ida, waardoor we dus ook naar de centrale keuring mochten. Verder nog in oktober naar ermelo om de kleine van verna te laten keuren :)
De paarden zijn van iemand die er mee fokt, dus opzich wel logisch :P maar ik ga altijd mee haha

het nakomelongenonderzoek sta ik niet helemaal achter, maar snap wel dat de eigenaar dat graag wil, anagezien het gewoon flink kosten bespaard. Want een ibop kost zo'n €1500 en omdat ze nu uitgekozen is "maar" €250.
maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze hem voldoende zal doorlopen voor een voorlopig kroon. Ze mist gewoon nog veel balans en de galop is nog steeds niet goed. En dat zijn ook gewoon punten waar ze op beoordeeld worden. Maarja, hij wil het graag doorzetten. wie weet krijgen we der ook wel een heel fijn paard voor terug.

succes morgen!!

Teadske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:02

Ik ben nog niet gestart met mijn verzorg fries en dat gaat ook nog niet gebeuren haha, volgend jaar wil ik beginnen als dar mag van de eigenaar. eerst maar eens goed leren galloperen :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:13

Teadske schreef:
Ik ben nog niet gestart met mijn verzorg fries en dat gaat ook nog niet gebeuren haha, volgend jaar wil ik beginnen als dar mag van de eigenaar. eerst maar eens goed leren galloperen :)

Dan zit je wel een beetje in verkeerde topic

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:18

Jenny_S schreef:
Probeer je paard tijdens hengstigheid hetzelfde te rijden en behandelen als altijd
Zo zal ze de hengstigheid niet associeren met alles kunnen maken en niks hoeven doen ;)
Anders heb je zo meteen ene paard dat een werk per maand onhandelbaar is
Ik spreek uit ervaring haha

Ik blijf haar aan pakken.
Hengstig of niet.
Als ik een rooie week heb, betekend dat ook niet, dat ik niets hoef te doen... geh ghe.