[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:26

Zilfstar sterkte met je kat en de beslissing die je moet maken.. ;(

Suus en hoe is het gegaan met dat meisje, en heb je nog even lekker gereden?

Angela super dat het zo lekker gaat met allebei je paardjes!

Denise hihi geeft niet, ben ook iets overactief de laatste tijd := en ja het is nog een beetje een baby, nu zijn berbers ook wel 'late' paarden natuurlijk. Mabrouk was een half jaar terug ook nog echt een pukkie en die doet nu wel meer 'paards' aan in z'n lichaam, ondanks dat hij vrij klein is. Broek is net een half jaar ouder dan Darius dus wie weet schiet Dari komende halfjaar ook wel ineens flink op met groeien :')

Verder zijn onze paarden gisteren op stap geweest, we moesten naar het vasteland om ze te laten chippen.. Tsja het vervoer hier is nu eenmaal... Anders... We kennen wel wat mensen met trailers maar dat zou genoeg zijn voor 2 of 3 paarden, niet voor 5... Dus moesten ze op z'n Tunesisch op de truck. Ik hield nog wel m'n hart vast, gaat dat wel lukken allemaal.. Maar ze liepen er zo op, in nog geen 10 minuten stonden ze allemaal keurig naast elkaar.. Ook de hele rit bleven ze braaf rustig staan, we moesten nog met de boot zelfs.
Er zou een hele keuring zijn voor berberpaarden, maar toen we daar aankwamen was iedereen al weg :( er liepen nog twee merries met veulentjes rond die net waren ingeschreven in het studbook, een hele mooie die erg op Flaaf leek en een klein merrietje, leek eerder een pony, zal zo'n 1,35 zijn geweest.. Wel een leuk veulen ernaast :) Nou ja die DA's van het studbook waren dus ook al vertrokken, wij erachteraan gebeld, is het DA team weer teruggekomen om ons nog te helpen.. Heel gedoe dus maar het is uiteindelijk gelukt :)
Allemaal opgeladen via het heuveltje..
Afbeelding
Op de boot:
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:34

wat een geweldig gezicht zeg die paarden zo!
dat kom je hier echt niet meer tegen!

zilstar, sterkte met de poes, lastig hoor, zulke dingen...

Daks een beetje te rustig, is 'ie niet gewoon enorm aan het groeien en daardoor al zijn energie nodig?
misschien wat extra vitamines geven?

Gisteren lang in de auto gezeten, eerst naar Utrecht en toen nog even door naar mijn schoonouders in de achterhoek, moest natuurlijk toen ook nog even heel gauw kijken hoe Ferro er in het land bij stond...
Maf beest, hij hing gelijk letterlijk om m'n nek! :D
Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:12

Ellis ja apart he.. Ik ben geen fan van deze manier van transport maar het was de enige optie (nou ja, of de paarden niet laten chippen + laten onderzoeken door de DA's van het stamboek...), gelukkig vonden ze het allemaal helemaal niet eng en stonden ze er heerlijk rustig bij.. Gek hoor zo op de boot vooral!
Echt een leuke foto van Ferro, wat een heerlijk aanhankelijk beestje :D zal even in je topic naar de update over Fifi gaan kijken :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:30

Geweldig, die paarden zo in de vrachtwagen op de boot 8-)
volgens mij vinden die paarden dit soort uitjes wel leuk. Ze zien veel op deze manier.
(misschien nog wel beter dan de opgesloten trailers of vrachtwagens hier in nederland, waar ze niks kunnen zien.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:09

martine heel leuk zo de paarden naast elkaar hier zie je dat idd niet meer, en op de boot vindt ik het ook een mooi gezicht

ellis mooie foto, spreekt heel veel uit, hoe was het bij fifi?

daks - is daks niet gewoon rustig door het op de wei staan, heike is ook veel loomer door het wei seizoen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:09

denise Daks had het voordat hij naar buiten ging ook al maar ging er toen vanuit dat het land hem wel goed zou doen maar het verbeterd niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:42

denise dank je, ik vond het ook zo grappig, ze zijn zo mensgericht!
ze stonden vrij dicht bij het draad, en toen ik riep kwam precies Ferro uit de club naar voren gelijk naar me toe en hij dook zo ong in me! :D

Fifi gaat gelukkig langzaam maar zeker de goede kant op!
De wond ziet er nu beter uit en ik heb gezien hoe het schoon gemaakt moet worden.
Van het weekend gaan ze kijken hoe het gaat als ze het 'wasrek' af mag, of ze niet de wond stuk bijt, en dan bepalen ze wanneer ze precies naar huis kan...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:16

lakshmi schreef:
Zilfstar sterkte met je kat en de beslissing die je moet maken.. ;(

Suus en hoe is het gegaan met dat meisje, en heb je nog even lekker gereden?

Angela super dat het zo lekker gaat met allebei je paardjes!

Denise hihi geeft niet, ben ook iets overactief de laatste tijd := en ja het is nog een beetje een baby, nu zijn berbers ook wel 'late' paarden natuurlijk. Mabrouk was een half jaar terug ook nog echt een pukkie en die doet nu wel meer 'paards' aan in z'n lichaam, ondanks dat hij vrij klein is. Broek is net een half jaar ouder dan Darius dus wie weet schiet Dari komende halfjaar ook wel ineens flink op met groeien :')

Verder zijn onze paarden gisteren op stap geweest, we moesten naar het vasteland om ze te laten chippen.. Tsja het vervoer hier is nu eenmaal... Anders... We kennen wel wat mensen met trailers maar dat zou genoeg zijn voor 2 of 3 paarden, niet voor 5... Dus moesten ze op z'n Tunesisch op de truck. Ik hield nog wel m'n hart vast, gaat dat wel lukken allemaal.. Maar ze liepen er zo op, in nog geen 10 minuten stonden ze allemaal keurig naast elkaar.. Ook de hele rit bleven ze braaf rustig staan, we moesten nog met de boot zelfs.
Er zou een hele keuring zijn voor berberpaarden, maar toen we daar aankwamen was iedereen al weg :( er liepen nog twee merries met veulentjes rond die net waren ingeschreven in het studbook, een hele mooie die erg op Flaaf leek en een klein merrietje, leek eerder een pony, zal zo'n 1,35 zijn geweest.. Wel een leuk veulen ernaast :) Nou ja die DA's van het studbook waren dus ook al vertrokken, wij erachteraan gebeld, is het DA team weer teruggekomen om ons nog te helpen.. Heel gedoe dus maar het is uiteindelijk gelukt :)
Allemaal opgeladen via het heuveltje..
Afbeelding
Op de boot:
Afbeelding

Hahahahaha Martine! Briljant deze foto, echt prachtig!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:21

Fantastische foto van die paarden in die vrachtwagen, ze zien er niet gestressed uit dus waarom niet toch?

Ellis fijn dat het beter gaat met je Spookje ;) en wat een leuke foto van jou en Ferro *\o/*

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:45

Haha Martine echt geweldige foto's! Wat doen wij dan toch moeilijk he met allerlei beschermers en ingewikkelde wagens hahaha....

Ellis Leuke foto weer en fijn dat het met spookkie steeds beter gaat!!

Hier gaat ook alles goed! Hincie vermaakt zich prima. Vandaag mocht hij lekker aan de longe spelen en gisteren hebben we heerlijk gereden ondanks dat hij super fris was! Hij ging echt heel lekker :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:53

Even een moooooie foto

Afbeelding

Hij heeft nu een nieuwe wei (de oude wordt omgebouwd tot springwei) en staat nu dus naast de buitenbak. De eerste 2 rondjes dat er een paard in de bak zit doet hij zo en daarna eet hij verder haha..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:53

wow wat wordt 'ie stoer zeg!
en wat heerlijk dat 'ie in de wei kan!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:28

Martine: Wat een geweldige foto! Ze staan er echt super relaxed bij :).

Ellis: Fijn dat het alweer wat beter gaat met Fifi! En wat een knuffel heb je zeg :).

Morgen heb ik mijn eerste springles met Shaggy, ben benieuwd hoe die het gaat doen!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:30

Ellis ja als hij nou ook nog eens zo onder het zadel zou lopen :P hahaha...

De pirouette zit er trouwens al in :P
Afbeelding

Esther spannend veel plezeir morgen!!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:12

nombrado haha het leek er wel op, dat ze het gewoon een leuk uitje vonden.. Ze stonden zo lekker rustig om zich heen te kijken de hele rit. Qua inrichting zal zo'n truck wel minder veilig zijn dan echt paardentransport, maar denk wel zeker dat ze dit leuker vinden.

Denise ja in NL mag het zelfs niet eens meer geloof ik? Ook wel logisch voor veiligheid, er zou er maar een uitspringen bij wijze van, maar vroeger ging het toch ook gewoon zo in NL?

Sanne, Laura, Cloris en Esther merci hihi, ja ze leken het zelf ook niet vervelend te vinden. Op en afladen ging makkelijk, ook bij dat dekstation waar ze werden gechipt liepen ze er zo weer op (jammer genoeg daar geen foto's gemaakt maar we hadden even onze handen vol toen met al die paarden).

Laura wat ziet Hinc er weer lekker uit, haha hij moet dus altijd even showen voor de ladies.. Heerlijk dat hij zo de wei op kan!

Oh ja had ook deze nog :')

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:36

Hihihi ik vind het juist wel leuk, een keer zulke foto's!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:36

Martine wat een geweldige foto's! En wat super braaf dat ze gewoon rustig bleven staan met ze alle!

Ik ga eerst even koffie maken & me administratie erbij pakken en dan lees ik snel even alles bij :) Jullie gaan veelste snel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:15

ja ik vind het ook geweldig die paarden zo in die vrachtwagen!
uniek plaatje!

ik heb verder weinig te melden, gister tandarts geweest om 2 kiezen te vullen en eentje doet nu hartstikke zeer en dat terwijl ik er daarvoor nooit last van had gehad... :(
dus zo maar weer bellen of ik weer langs kan komen...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:19

Wat een lieve foto trouwens Ellis!
O nou ben erg benieuwd of mevrouw van dr wond afblijft!! Anders kan ze lekker naar je toe :)

Hm dat schiet niet op.. Ik moet dinsdag ook even de tandarts bellen voor een afspraak :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:21

ja ik hoop het dat ze zich gedraagt, afwachten maar, na het weekend weten we het...
ze mag evt 'r wasrek ook mee naar huis nemen, maar ik wil 'm liever gewoon af! :j

ja ferro is een schat! <3

en de tandarts niet... :(

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:25

Hoezo de tandarts niet? Heeft die geen tijd voor je vandaag?
Pf je gaat toch naar een tandarts omn pijn in je mond te voorkomen ;) haha

Nee misschien zonder wasrek beter voor je eigen gevoel. We duimen gewoon allemaal voor je mee dat ze zich gedraagt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:28

ik moet nog bellen, maar ik had nergens last van toen ik ging voor controle...
toen zei ze dat er ergens toch wat zat wat ze beter nu kon vullen voor ik er last van kreeg...
en nu is het gevuld en nu heb ik er last van... :+

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:51

Wat een slimmerikke daar zeg.. Nou hoop wel voor je dat je vandaag terecht kan en je niet hoeft te wachten tot na het weekend. Ergste pijn die je kan hebben is pijn in je mond :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:55

ja zag dat ze vanaf 10 uur open zijn dus ik ga straks maar even bellen...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:03

ellis - echt heel lief en gaaf dat hij uit de groep naar je toe kwam
en super dat fifi iedere dag voorruit gaat, ik duim voor je dat ze van de wond afblijft en dat ze lekker met je mee naar huis mag.
en balen van je kies hopelijk kan je vandaag nog terrecht

esther succes met je eerste springles

laura stoere foto's fijn dat hinc het zo goed doet

martine de laatste foto is ook geweldig ik denk idd ook niet meer dat het hier in nl mag