[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:05

Nou, ik ga het nu net zo doen als velen van jullie: Veel ego en weinig lezen. Degenen die zich aangesproken voelen zullen dit waarschijnlijk niet zien. :+ Allemachtig, dit is echt niet leuk meer!

Laura: Ja, idd, foto's kunnen zeker in je voordeel werken! Die foto van Sam in draf is er één uit duizenden! Nu hij gisteren met stang werd gereden was hij ook veel nageeflijker. Hij vindt een stang overduidelijk veel prettiger in zijn mond! Heel veel plezier op concours. Denk er om: Je gaat voor jezelf en niemand anders én je gaat voor je lol. (Dat vergeet ik nog wel eens. :P )

Niet te snel oordelen hoor! Bij Despi heeft Frank ook licht spijt ervan. ;) Zo zie je maar dat alles zijn oorzaak heeft. Vergeet ook niet dat ie nu gaat puberen. Elk paard gaat in discussie over zijn werk. Dus hoe jij het hebt aangepakt is in elk geval een teken voor hem, dat dit niet de methode is. En Sam kan nog steeds schachten, maar hij is met anderhalf al geruind... Dus het zegt niks!

Daniëlle: Jauke had het goed te pakken afgelopen weekend hè? Op zondag was ie ook al zo wakker! Maar hij is mooi hoor en ik vond je show (Jaaaah, eindelijk gezien!) heel erg goed! Sabrina heeft er ook veel aan, want ze probeert alles met Prince. Ze was onder de indruk. Jammergenoeg wordt Prince heel vervelend op beloningen. Echt één snoepje en hij éist de rest ook op. Hij heeft zelfs al een keer de aanval ervoor ingezet (gelukkig niet bij Sabrina :o ). Als je daar tips voor hebt. Voer is duidelijk geen goede optie.

Cynthia: Ik lees allemaal beterschapswensen voor je. Die krijg je ook van mij natuurlijk, ook al mis ik nu even de draad van je verhaal. hopelijk is het iets wat makkelijk te verhelpen is en knap je snel op!

Ilona: Mooie sprong op de foto!

Beda: Hahah, oei, ik dacht ook al zo iets bij Laura. Hopen dat ze dat niet bij haar vriendje doet... :D
Dat van ijzers en hoeven wist ik. Ooit eens een documentaire over trakheners gezien die nog rondtrokken. Daarom heeft Sam nog nooit ijzers gehad. Het schijnt dat ze het in de hogere dressuur nog wel eens doen aan de voorbenen, want dan lopen ze mooier, maar dat vind ik geen reden om een paard op ijzers te zetten. Ik ben benieuwd naar jou ervaringen!

Lisenka: Verstandelijk redeneer ik net als jij, maar dat stomme gevoel van mij laat me nog steeds in de steek bij concoursen. Ik dender van de faalangst! Voor mij is concours eigenlijk echt helemaal niet leuk. Nooit geweest ook. Soms vraag ik me af waar ik het voor doe, maar ja, ophouden kan ik ook nog niet. Ik ben zo vaak uitgelachen op mijn rijkunsten, dat ik gewoon iedereen wil bewijzen dat ik een paard nut ben. Erg hè? En Sam is het eerste paard waar ik op rijd, die het ook daadwerkelijk kan als ie wil. Het gaat maar niet over. De mensen die mij uitlachen, vinden een klasse M of Z relevant om te beoordelen of je goed kan rijden. Feit is wel, dat ik van mijn lichting nog één van de weinigen ben die nog paard rijd.
Wat betreft mijn idee over ITP sla je de spijker op zijn kop! Ik heb ook meer aan mensen die daadwerkelijk langs de lijn komen staan en me vertellen wat ik moet doen, dan aan al die mensen die hier maar hun mening spuien, zonder ook maar ooit een hele minuut naar mijn rijden te hebben gekeken. Mijn geheugen is ook niet zo goed, dat ik nog weet wat er is gezegd, als ik daadwerkelijk op mijn paard zit en met laptop rijden lijkt me nogal onhandig. :D
Ik vind Clinics ook altijd heel leerzaam! Kan er niet lang genoeg naar kijken! Jammergenoeg was Lammert Haanstra niet in de mogelijkheid om een pony, die hetzelfde als Sam doet onder handen te nemen en te laten zien hoe je dat het mooiste oplost.

Nadina: Ik ben veel te vroeg op concours gestuurd. Moest al toen ik een jaar of 9 was. En toen ben ik gedurende 7 jaar alleen maar uitgekotst en afgezeken, door jury's en mede-leden van mijn club, wel altijd met een vriendelijke glimlach. Daar komt mijn faalangst vandaan. Mijn pony was best talentvol en die heb ik uiteindelijk naar de L2 gereden. Toen werd ze verkocht. Mijn paard was een hypochonder waar niets mee te beginnen was. Er was er maar één die dat zag en constant opperde dat ik een makkelijker paard moest krijgen, om weer plezier te krijgen. Mijn ouders vonden dat niet nodig. Daar werd ik 'sterk' van. De clubmentaliteit in mijn omgeving is er één van ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke! Er heerst echt een rotmentaliteit en mijn schoonpa vindt alleen paarden geschikt als ze elke week van concours af de eerste prijs meebrengen. Met dat hypochonder ben ik eens met de eerste prijs thuisgekomen. ik versloeg een mede-lid die altijd heel hoog scoorde: "Dat was een slechte jury, dat ie jou bovenaan plaatste!"
Dus ja, kritiek, die kant nog wal raakt, raakt mij enorm en verziekt mijn rijplezier! Oordelen op een computer is makkelijk, maar ja, te weinig mensen realiseren zich, dat ze met hun kritiek iemands plezier compleet de grond in kunnen boren, omdat ze iemand niet persoonlijk kennen en niet de tijd nemen om ook maar één minuut daadwerkelijk te kijken hoe iemand rijdt. Ik zet het er niet voor niks bij. Een positieve tip waar je daadwerkelijk wat mee kan is één ding, maar gewoon zagen over fouten, waar ik niks aan kan doen, omdat ik ze niet voel, vind ik tactloos en onsympathiek. Als je dan wil helpen, kom dan gewoon aan de kant staan en zeg het op het moment dat ik de fout maak, zodat ik daarwerkelijk kan beteren. Het is hier bekend dat ik een goede instructeur zoek. momenteel helpt Frank me uitstekend, maar alle instructie is welkom. Jammergenoeg ben ik niet rijk en vragen instructeurs tegenwoordig de hoofdprijs.

Wenda: Wat leuk!!! Jammer dat Amsterdam zo ver weg is hiervandaan... Had je graag ontmoet.

Kelly: Treckingsaddles.com. Callista is een kei er in! En ze is echt aardig, want ze bood aan, dat ik bij haar kon komen stagelopen. Zou het zo willen doen! Wel balen dat het zo ontzettend ver weg is. |(

Martine: Wat leuk dat je naar Nederland komt!!!
Onze Prince wordt ook onuitstaanbaar als je hem vaak 'beloont'. Hij krijgt ook alleen wat na het werk en als het tijd is om te voeren. Verder helemaal niks! Van suiker schijnen veel paarden heel bijterig te worden, dat krijgen ze hier dus zelden tot nooit. Daar werd ik vroeger al voor gewaarschuwd en mijn pony was het levende bewijs dat het echt waar is.

Elise: Jammer dat Ferro er niet meer is hè? Sam piaffeert van nature, dus dan zou ie het goed moeten doen? Hij doet het als ie er vandoor wil rennen en ik net op tijd ben om hem tegen te houden... :+ Idd, is de hedendaagse dressuur ook niet mijn ideaal. Jammer alleen, dat ze dát op concours nou net willen zien... Zijn er geen concoursen van de klassieken? Kunnen we niet iets voor onszelf beginnen. :P

Jellie: Wat jammer dat je volgende keuze weer niet goed is. Wel wijs om te keuren idd! Wat was het voor iets?

Sandra: klinkt heel goed. Hopelijk gaat hij het worden en worden jullie vrienden voor het leven.

Judith: Tijdens de olympische spelen zat ik op het puntje van mijn stoel bij elke PRE. Ik doe mijn hoed af voor de spanjaarden, dat ze uitkomen met PRE's! Zo hoort het! En ze lieten een mooie show zien. Jammer dat jury's liever naar onze ranke Belse volbloeden en KWPN'ers kijken. Ik vond de PRE's net zo veel potentie en talent tonen. De portugezen hadden geen Lusitano's bij...

Shanna: Stuur mij ook zo'n fles bruine rum? Ben er dol op!!1

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:09

Ik zie vooral veel lezen en weinig ego Anouk :D

Had na Frank zijn tip al contact met haar gezocht.
Heel aardig is ze!
Even mijn eigen zadel verkopen en dan kan ik gaan kijken!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:10

Lisenka schreef:
Karina: gefeliciteerd met je verjaardag.

Cynthia: sterkte vandaag.

Ilona: herkenbaar probleem. Ik rij ook voorwaarts neerwaarts en schakel veel zowel in tempo als hoofdhalshouding. Halley zet zich ook snel vast in de rug als hij hoger ingesteld is.

Mijn probleem is dat ik het heel moeilijk vind om voor publiek te rijden. In plaats van trots te zitten, kruip ik heel snel in elkaar. Heb toch iets van faalangst.
Wordt wel beter, maar toch altijd jammer. Paard komt dan toch veel minder goed naar voren.

Wat ik altijd doe is wel trots zitten maar stiekem toch gewoon in de manen van mijn paard kijken ;)
Dan ziet het er voor het oog gelikt uit maar jij ziet het publiek niet.

Komt echt wel goed Lisenka!
jij en Halley zijn een super duo.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:11

regine schreef:
Sja over commentaar op foto's, als iemand dat fijn vind dan zou ik zeggen lekker doen. Meestal plaats je foto's omdat je er zelf heel erg trots op bent en inderdaad ook ik plaats gewoon de mooiste moment opnames als ik rijfoto's plaats. Laten we het gewoon gezellig houden, het is juist zo'n geniet topic met die foto's van alle mooie paarden. Ik denk dat zowel Kelly als Mayke het goed bedoelen maar er ergens gewoon even ruis in de verbinding is.

Is inderdaad ook het gevaar van internet, die ruis in de verbinding. Helemaal als je elkaar persoonlijk niet kent. Mayke ken ik als heel direct, maar wel met een goede bedoeling, niet om iemand af te zeiken. Kan me wel voorstellen als je niet op commentaar zit te wachten, dat dat vervelend over kan komen en vooral als je iemand niet kent. Wel jammer de felle reacties over en weer, want dat komt de sfeer niet ten goede.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:19

Anouk: Geen wonder dat je dan faalangst krijg. Wat een stelletje minkukels zeg. Gewoon lekker gaan rijden, zonder je wat van anderen aan te trekken. Ben met mijn fjord ook vaak uitgelachen (met inrijden dan), je zag ze toen nauwelijks op wedstrijden. Alleen in de ring liet hij me never nooit zitten en dan gaven ze het lachen snel op en was het mijn beurt om te lachen.

Kelly:ja, ik voel me ook echt een combinatie met hem en op gewone wedstrijd heb ik ook geen last meer. Voor volgende week heb ik nu toch echt wel de kriebels alweer en ik heb gisteren mijn instructrice gevraagd om hem op de keuring te rijden. Die kan helaas niet, dus doe het toch weer zelf. Als ik er eenmaal opzit gaat het meestal wel weer.

He Anouk, we kunnen natuurlijk ook een fles bruine rum opentrekken voor een wedstrijd. :P
Laatst bijgewerkt door Lisenka op 18-09-09 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:19

Karina gefeliciteerd!

Marielle dat zijn inderdaad leukerdjes :) verdorie je hebt ook geen geluk met je paardjes he ;( hopelijk loop je snel tegen een leuk en gezond beestje aan..

Nadia ja dat soort dingen hoorde ik dus ook :S niet goed iig. Denk dat we die maar gaan overslaan.. Heb je nog meer foto's van jouw paardje? Die foto in je profiel heeft de nieuwsgierigheid wel gewekt :)

Wenda misschien kunnen we maar beter hier blijven! Hoe is het nu in Douz? Hier weer lekker weer, wel een beetje winderig maar dat maakt het juist goed uit te houden. Blijft toch boven de 30 graden voorlopig.. Haha en dat ruiterruil is dus ook niet echt een grote winkel.. Laten we anders er gewoon een keer een uitstapje van maken, gaan we naar een grote zaak als divoza of hyporama ofzo?? Daar hebben ze iig veel keuze.. Ik heb een paar dekens nodig, omdat we zo dicht bij zee staan hebben ze in de koude maanden wel een extra jasje nodig.. Hehe leuk he dat berberzadel, maar aan de andere kant, je kan er vast niet meer echt op rijden, misschien vind je hier ook nog wel ergens zoiets... Tsja in een museum dan :P Maar wel een bijzonder dingetje. Haha begreep je aan het einde van de vakantie wel hoe die automaat werkte? Ik zit dus met m'n tunesische rijbewijs, weet niet of dat nu wel geldig is in NL, in principe is het internationaal maar misschien heb je er dan weer een extra papiertje bij nodig. Monique vertelde mij dat ook al ja, en ook over een vent die de helft van de tijd in de gevangenis zit.. Zei het altijd al, een grote maffia die paardenjongens hier!

Regine dank je :) ben nu zo blij met hem, het gaat beter dan ooit tevoren :) heb mijn eigen gedrag ook even kritisch onder de loep genomen en probeer me nu nog bewuster te zijn van alles wat ik doe. Jij hebt dus ook heerlijk buitengereden :) er bestaat toch niets mooiers.. Ook ik zeg: foto van je nieuwe haar!

Over varkensvlees klopt inderdaad! Ik heb sinds ik in Tunesie ben ook vrijwel geen puistjes meer gehad, hoewel het verschil tussen de Amsterdamse stadslucht en de zilte eilandlucht daar vast ook wel iets mee te maken zal hebben..

Ilona leuke foto's weer van Chico, vind het er goed uitzien hoor :) en het is ook nog een jonkie!

Cynthia heel veel sterkte straks in het ziekenhuis! En oooh Marialva :+:

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:26

Anouk: jaaa, maar een weekje of 10 dagen ofzo, maar toch :) jullie wonen niet in de buurt van Amsterdam he? Ik ben dus een beetje bang de auto van mijn vader te rijden, het is een automaat en dat ben ik niet gewend, rijd zelf in een jeep wrangler met zo'n trucker versnellingspook heheheh. Maar Wenda en ik gaan zeker een keer shoppen voor de paarden, dus misschien dat ik het dan toch wel zal gaan proberen. Zit er bij jullie in de buurt toevallig een goede en grote ruitsportwinkel?
Oh nou dat klinkt inderdaad precies als Flaaf.. Hij werd daar in ieder geval erg bijterig van, dus nu echt alleen na het rijden een appeltje ofzo, verder niets. En met poetsen dus vastzetten anders staat hij echt zo tegen je aan te duwen van 'geef nou wat!!' Ben ook nooit zo'n suikerfan geweest, kan toch ook niet echt gezond zijn.. Prince is nu dus wel weer gewoon vriendelijk?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:35

Martine, t zit ons idd niet echt mee met de paardjes..
Vraag me af en toe af of er nog wel gezonde paarden bestaan :+
Fijn dat je nu zo blij met hem bent. Keuze dus goed geweest.

Anouk wat jammer dat je zo'n faalangst hebt mbt rijden.
Je hebt een mooi paard onder je gat dus jullie mogen gewoon gezien worden!
Het was een soort kruising denk ik. Zat geen stamboom bij.

Iloon, leuke foto's van jullie :)

Marialva, heel veel succes en sterkte in t zh.

Saida, ik duim voor jullie +:)+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:41

idefix4 schreef:
Beda: Hahah, oei, ik dacht ook al zo iets bij Laura. Hopen dat ze dat niet bij haar vriendje doet... :D
Dat van ijzers en hoeven wist ik. Ooit eens een documentaire over trakheners gezien die nog rondtrokken. Daarom heeft Sam nog nooit ijzers gehad. Het schijnt dat ze het in de hogere dressuur nog wel eens doen aan de voorbenen, want dan lopen ze mooier, maar dat vind ik geen reden om een paard op ijzers te zetten. Ik ben benieuwd naar jou ervaringen!

Kan er nog niets van zeggen, hij moet echt wennen aan de manier waarop hij nu zijn voeten plaatst, ik denk dat het ook met het gewichtsverschil te maken heeft, hou jullie op de hoogte.
Citaat:
Lisenka: Verstandelijk redeneer ik net als jij, maar dat stomme gevoel van mij laat me nog steeds in de steek bij concoursen. Ik dender van de faalangst! Voor mij is concours eigenlijk echt helemaal niet leuk. Nooit geweest ook. Soms vraag ik me af waar ik het voor doe, maar ja, ophouden kan ik ook nog niet. Ik ben zo vaak uitgelachen op mijn rijkunsten, dat ik gewoon iedereen wil bewijzen dat ik een paard nut ben. Erg hè?

Jij moet je tegenover niemand bewijzen, zelfs niet tegenover jezelf!
Citaat:
Wat betreft mijn idee over ITP sla je de spijker op zijn kop! Ik heb ook meer aan mensen die daadwerkelijk langs de lijn komen staan en me vertellen wat ik moet doen, dan aan al die mensen die hier maar hun mening spuien, zonder ook maar ooit een hele minuut naar mijn rijden te hebben gekeken. Mijn geheugen is ook niet zo goed, dat ik nog weet wat er is gezegd, als ik daadwerkelijk op mijn paard zit en met laptop rijden lijkt me nogal onhandig. :D

Maar waarom hecht je zoveel waarde aan wat anderen zeggen of vinden? je moet de nuttige dingen eruit pakken en de rest lekker laten voor wat het is, soms kan er in 'commentaar' iets zitten waar je veel aan hebt, ik ben ook heel slecht en oeehh en aahhhh reacties als ik echt denk; oef dat zou ik wel heel graag even willen zeggen snap je? en dan is het niet als commentaar maar als tip wellicht.

Citaat:
Dus ja, kritiek, die kant nog wal raakt, raakt mij enorm en verziekt mijn rijplezier! Oordelen op een computer is makkelijk, maar ja, te weinig mensen realiseren zich, dat ze met hun kritiek iemands plezier compleet de grond in kunnen boren, omdat ze iemand niet persoonlijk kennen en niet de tijd nemen om ook maar één minuut daadwerkelijk te kijken hoe iemand rijdt. Ik zet het er niet voor niks bij. Een positieve tip waar je daadwerkelijk wat mee kan is één ding, maar gewoon zagen over fouten, waar ik niks aan kan doen, omdat ik ze niet voel, vind ik tactloos en onsympathiek. Als je dan wil helpen, kom dan gewoon aan de kant staan en zeg het op het moment dat ik de fout maak, zodat ik daarwerkelijk kan beteren. Het is hier bekend dat ik een goede instructeur zoek. momenteel helpt Frank me uitstekend, maar alle instructie is welkom. Jammergenoeg ben ik niet rijk en vragen instructeurs tegenwoordig de hoofdprijs.

Dat is idd zonde dat dat zo diep ligt bij jou, want zoals jij nu reageert op mensen die commentaar leveren dat ze jou niet kennen via pc enz enz zo moet je dat zelf ook zien, die zgn kritiek is nutteloos voor jou het is maar via computer ;)

Ps wat is dan de normale vraagprijs bij jullie in de omgeving?

Zelf ben ik niet zo'n doemdenker (om het maar even een naam te geven) ik zie best overal het positieve in, nee ik WIL overal het positieve in zien, als ik op wedstrijd ga en constant roep; Ja maar ze zien veul liever KWPN'rs dan zal er aan mijn verwachting voldaan worden, dan roep ik het echt over mezelf af, ik zeg altijd; als wij een super proef neerzetten kan er geen jury om ons heen!! ik zal nooit roepen; ik heb niet gewonnen van de jury houdt niet van mijn type paard. En als een Travers of een SB of een Middendraf correct wordt uitgevoerd, of dat nou geleerd is op de zgn klassieke manier is of op de zgn moderne manier (damn ik haat hokjesdenken wat dat betreft) dan wordt dat ook correct beoordeeld.
Mijn paard heeft niet op een 'trek hem in de krul manier' leren lopen maar toch krijgen wij dikke 8n voor bij voorbeeld de drafstukken! Overtuigd zijn van jezelf en je kunnen en dat moet je uitstralen en laten zien *D
Natuurlijk vallen de resultaten mij ook wel eens tegen, maarrrr toen ik laatst belde naar mijn instr. met de uitslagen en het verhaal dat Piropo zo lastig was gaf zij mij ook mee dat we nu op het niveau zijn dat we ook winst kunnen rijden in onze slechte wedstrijden en mijn Hmmmm gevoel over de uitslag was ineens een YEP gevoel geworden!

Kijk dressuur is en blijft een jurysport en daar doet natuurlijk een klein stukje eigen smaak aan mee, en het deelnemersveld bestaat voornamelijk uit kwpn/nrps enz met een paar andere rassen daar tussen dus de kans dat er een kwpn/nrps 'wint' is heel aannemelijk gezien de percentages, maar nog steeds hoor ik veel meiden ook om mij heen roepen; jury houdt niet van barok want ik heb slechte punten terwijl als ze objectief naar hun eigen proef zouden kijken ze het ook niet beter zouden hebben beoordeeld.

Nou ben weer lekker kort van stof :+

Zal ook weer eens fotos scoren van de skimmel en moi

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:11

Zo denk ik erook over Cloris. Nu alleen nog overtuigd zijn van mijn eigen kunnen. Mijn paarden kunnen het wel, maar ik laat vaak steekjes vallen door onzekerheid. Waarom...........zeg het maar. Ik weet het niet, rij met veel plezier, heb plezier om met paard op stap te zijn, rij regelmatig in de prijzen, maar toch die onzekerheid. Mijn instructrice ziet ook groot verschil met mij in de les of op wedstrijd.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:21

_Saida_ schreef:
Hoe wil jij het één rijmen met het ander, Frank? :=

tja, weet ik veel hoe vrouwen "eng" dromen..... :D

ilona: ik lees alles hoor maar sommige dingen daar móet ik gewoon op reageren ook al heb ik dan niet de puf/tijd om te reageren. mooie chico!! hihi dat voorbeen, van mij afgekeken in zee?

cynthia: hopen dat het allemaal positief uitpakt. mooie pics!

vanavond gaan we verder

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:31

Jellie: Idd geen leuk nieuws! Ook niet voor de eigenaar natuurlijk...

Laura: Onbegrijpelijk, dat er bij een pension nog plaats wordt gemaakt voor honden zo zeg! Maar ja, je zal net zien als er zo iets is gepland dat letterlijk iedereen op dat moment wil paardrijden. Dat is de wet van Murphy. Maar ja, ze houden wel jouw pensionstalling betaalbaar voor jou, dus tja. Bij Sam kwam er eens per zo veel maanden een groepje NH-mensen oefenen. Nou echt, dat werd eerst bijtijds aangekondigd en iedereen had er last van. Uiteindelijk nooit meer wat over gezegd: Zelden een probleem. In de manege in Velddriel is de hondenclub gelukkig nu opgedoekt door gebrek aan bestuur. Echt wat die allemaal deden. Honden die tegen het schot pisten, hondenpoep in de bak. brrr. Uiteindelijk na veel gesprekken is dat wel beter geworden toen, maar het bleef ellende. Wat jammer dat je nog steeds geen werk hebt. Valt echt dik tegen zeg! Balen...
En idd, gewoon concequent blijven en streng, dan leert hij wel rekening houden met jou. En anders gewoon eens samen over praten waar ie bij staat. Hihi, bij onze paarden werkt het altijd! Als je er aan denkt, lijkt het net of ze snappen waar je het over hebt. :+

Kelly: Jaaah, haha, mijn neef is 2 jaar ouder dan ik en die heeft mij ook eens strorum voorgezet. Hij deed toen net of het limonade was. Hahaha.

Ilona: Goh, een surfboard eng? Hahahaha! Gelukkig was ie wéér goed te handelen voor jou. Wat moet dat een supergevoel zijn geweest, toen de knikkende knietjes waren opgedroogd?

Beda: Die van die panty moet je mij uitleggen hoor. die snap ik niet... :o

Heidi: Ga je dat er echt mee doen? Ballen in de soep? Brrrr... :P En waar is die kliniek? Dan kom ik filmen als er 2 brulapen worden losgelaten...

Karina: Ik leef met je mee en ik hoop dat er snel een goede oplossing komt voor Veludo. Vreselijk zeg om je paard zo ziek te zien zijn en niks te kunnen doen voor hem! HEEL VEEL BETERSCHAP! Ik heb in de krant eens gelezen over iemand die echt het middel tegen zomerexceem had. Paarden werden er echt ZE vrij van. Hij zocht paarden om het erop te mogen bewijzen. Een flesje van dat spul kost iets van 300 euro met de garantie dat het werkt en je doet er jaren mee. Mss zou dat Veludo nog kunnen helpen? Het is puur homeopatisch en de man in kwestie is een echte ouderwetse kruidenkenner.
Bij Sam op stal zijn ook al heel veel paarden van de zomerexceem afgekomen. Daar was ook al zo'n helende werking.

Judith: Nu weet ik het zeker:Dat wordt voor volgend jaar de cursus spaans wegwerken! Ik ga geen ballen eten daar...

Ilona: Wat is Shannon gegroeid in ontwikkeling zeg! Mooi te zien zo!
En Rintske is ook prachtig zo. De rest lees ik laters!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:47

Anouk: ik heb makkelijk praten maar trek het mezelf net zo aan hoor ;) Het is alleen heel jammer dat anderen JOUW plezier bederven.

Ik heb je berichtje van ego wel gezien maar heb nog geen tijd gehad om alles terug te lezen :o ben op het werk.

We hebben gister een kitten opgehaald :D Alleen zijn die grote er bang voor, sukkels! Hopenlijk wordt dat snel beter.

Snel weer aan het werk, van het weekend bijlezen.

Groetjes!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:09

Even inhakend op de discussie omtrend Mayke. Ik denk dat het niet zo zeer het commentaar zelf is, maar meer de manier waarop ze het brengt. "Van al deze foto's is dit nog de beste" klinkt een stuk negatiever dan "Leuke foto's, als ik er eentje uit mag pikken zou ik die en die doen, omdat.... "

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:28

Cynthia: Sterkte vandaag in het ziekenhuis. Ik duim voor je.

Karina: Gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik ben weer bij met lezen. Sorrie dat ik niet op iedereen kan reageren. Ik heb hele mooie foto's en leerzame plaatjes voorbij zien komen.

Ik ben met Atlas toch maar begonnen met rijden zonder zadel en met een rijhalster. Ik mag gewoon met bit in rijden, maar vind het nu zielig vanwege die wond.
Het gaat steeds beter het rijden. Hij gaat steeds meer weer begrijpen wat ik bedoel zo zonder zadel (balans) en zonder teugels. Ik vind het voor mezelf ook leerzaam om weer helemaal met niets te rijden. Frank zijn foto's waren wederom weer mijn inspiratie.
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede verzorgster, daarom kan ik hier niet zo vaak meer zijn. Ik blijf alles lezen en probeer nu ook weer bij te blijven.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:34

Lisenka schreef:
Zo denk ik erook over Cloris. Nu alleen nog overtuigd zijn van mijn eigen kunnen. Mijn paarden kunnen het wel, maar ik laat vaak steekjes vallen door onzekerheid. Waarom...........zeg het maar. Ik weet het niet, rij met veel plezier, heb plezier om met paard op stap te zijn, rij regelmatig in de prijzen, maar toch die onzekerheid. Mijn instructrice ziet ook groot verschil met mij in de les of op wedstrijd.

Op wedstrijd wil je het altijd net ff wat mooier laten zien en natuurlijk de wetenschap dat je 'beoordeeld' wordt ;) en het volgt elkaar allemaal snel op, vreemde omgeving enz.
Ik zeg ook altijd; op het moment dat ik zo vanzelfsprekend rijd in de ring als ik thuis doe en op het moment dat mijn paard dat in de ring laat zien wat hij thuis met heel veel gemak laat zien dan gaat het punten regenen maar toch is het altijd net ff anders :D

Anouk; Saida schreef ergens dat Rints uit haar panty was gegaan van iets waarop ik terugschreef dat Piropo niet zo snel uit zijn panty ging (zijn panty aanhoudt dus :D )

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:48

Marialva: :(:) Denk aan je. Sterkte. Hopelijk heb je de uitslag zometeen! (en hoef je niet lang te wachten, want dat is meestal zo'n crime)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:03

Heb nu bij Animoruitersport.nl enkele mooi voortuigen gezien :P
Bij Spaanse en Portugese zadels e.d. en dan onder de staartriemen en voortuigen.

Eentje met een soort kruis op de borst (wel erg ridderlijk hihi) (voor wie kijkt 5e foto bij de voortuigen)
Een heel mooi portugees show tuig met zilveren beslag (wel aan de prijs) (de 7e foto bij de voortuigen)

Er staat nog een portugees voortuig op maar die vind ik wat iel voor op Jippe.

Hmmm.... lastig!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:19

Dat showvoortuig vind ik prachtig!

Eline lekker aan t rijden zonder zadel..

Nadina, leuk een kitten.

Idefix zeg dat wel...

Vanavond mag flan gelukkig weer het land op bij haar maatjes. Dan heeft ze haar week rust erop.
Vind t heel spannend. Eind volgende week, kijken hoe ze loopt en dan weer overleg met kliniek.
Baal wel erg, had zo gehoopt nu een paardje te hebben waarmee we kunnen rijden.
Aan de andere kant.. was t vast niet ment to be.. komt vast wel een droompaardje op ons pad. Mss willen we gewoon te graag.
Mag volgende week een x op t paardje van een stalgenootje rijden, ook leuk. Morgen ff suporten bij haar wedstrijd :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:37

Machonito schreef:
Oja ik zag ineens een foto voor bij komen :D
Macho werd weer eens toegetakeld door de meiden :(:)
voor de parade feest in Nootdorp :D

Afbeelding

maar hij kreeg wel zijn beloning met de pony brunch :Y)

Afbeelding

Gaaaaaf!!! Dat kan met zo'n spikkel dan weer hè? Stoer hoor. Echt een superidee.

saida: Klinkt idd als een heel gezellige bedoening! Volgens mij mist Yorick jullie helemaal niet? En spannend joh, Rintske keuren. Ergens zou ik ook zeker zijn van paard mankeert niks, maar oei, wat als het wel zo is hè? Ik duim voor je dat ze met vlag en wimpel slaagt!

Kelly: Sam is van Interpolis ook doorverzekerd bij HippoZorg. Heb nog nooit wat van ze nodig gehad, dus hoe ze verder zijn? Tja, de tijd zal het leren. :+

Martine: Wat heerlijk dat je paardje weer zo relaxed is. Hij is nog jong. Je kan hem prima manieren leren hè?

Karina: Wij wonen in het laagvlieggebied. Gisteren waren ze aan het oefenen met een apache-heli, terwijl ik aan het rijden was. Een kabaal!!! En Sam verblikte noch verbloosde. Het is afwachten. Soms reageren paarden op de raarste dingen en van andere dingen kijken ze niet op, waar je het van verwacht. Hier hebben ze laatst een duivenslachting gehouden. Ja, echt enorme duivenplaag hier, nou de paarden keken er niet van op. Ik wel, ik was om half 7 al wakker door dat geschiet! (Ow, nee, dat was een klapband...)

Wanda: Dat is een turfke ook dan? Onze Michelle is ook een kleine dame van 1.00 m. Die is van 1 juli. Wat leuk dat ze de poep opraapt. Dat vinden ze hier al heel erg vies. Doen ze echt niet... haha.

Yenneke: Met pannekoeken zitten ze er zo weer aan... hihi

Suus: Wat een barok paard heb je zeg! Wow! En wat kan ie wijs kijken. Mooie foto's! Ik wou dat Sam dat zou accepteren, maar die gaat vliegen als je zonder zadel op zijn rug gaat zitten. Hij zit ook niet lekker overigens. Veel te hoge schoft.

Nadia: Welkom!

Wenda: Ken beide sites niet. Zien er goed uit! Maar geen commentaar dus, want in internetshops verdiep ik me niet zo. Balen van de jeuk zeg! Knap maar snel op. en je brengt goei weer mee hoor. Het gaat hier ook weer opwarmen! Met welke maatschappij ga je vliegen? Mijn tante vliegt op de KLM. Dan kun je flink inslaan. Zij kan nog wel eens wat meenemen als personeelsbaggage. :+

Jellie: Aparte kleur zeg! Mooi beessie! Jammer dat het feest weer niet doorgaat hoor. Het lijkt wel of er geen één nog goed is!
Die Knapstruppers passen jou wel! Haha, ik zie het helemaal voor me. leuke beesten! En beleerd voor de koets... Heb je al gebeld?

Malin: Wanneer ga je langeteugelen? Ik zou het ook heel graag willen zien! Zorg eerst maar weer eens dat je goed opknapt en fit! Beterschap.

Saida: Hoe laat was de keuring? Ben heel benieuwd! Balen dat varkensvlees dat effect op je heeft zeg! Een kennis van mij uit Ijsland at geen vlees, omdat bekend is daar dat je dan verhoogde kans op reuma hebt. Bij haar zat het in de familie. Hopelijk was het vlees dusdanig lekker dat de plekken het vlees waard waren?
En uhm, volgens mij krijg je nu wel een heel raar beeld van mij na een slok te veel in bed haha! Valt me nog mee, dat ie niet om een fles vraagt. FRANK FOEI!

Ilona: Ja, volgens mij heeft de fotograaf bij een paar foto's het toestel niet helemaal recht gehouden? Heb ik ook wel eens. :+ Zijn mooie foto's geworden!!! Ziet er goed uit hoor.

Kelly: Idd plaats ik ook alleen foto's met de mededeling dat kritiek het ene oor in gaat en het andere uit. Voornamelijk vanwege Mayke. Over het algemeen sta ik open voor commentaar, maar mijn mening blijft dat je een foto niet kan beoordelen als je paard en ruiter niet hebt zien lopen.

Mayke: Vaak staat er al bij wat we zelf willen beteren en anders zeggen we gewoon dat we geen kritiek willen. Maar zo ik jou begrijp, vergeten ze jou gewoon altijd uit te nodigen als Anky van Grunsven start? Of is het beleefdheid dat je niet meedoet tegen haar? Ook tegenover jou: Mooi hoor en ik oordeel niet aan de hand van foto's. Persoonlijk vind ik je handen nogal dicht bij je lichaam en op de onderste foto trek je je hakken op. Had dat een reden? Qua houding is er ook zat te spijkeren nog, adem af en toe eens heel bewust in en uit. Je houding zonder zadel vind ik meer ontspannen overkomen.

Cynthia: Veel sterkte in het ziekenhuis. Ik las je berichtje wel, maar als je daarna van die zwijmelfoto's van je droompaardjes neerzet, vergeet ik het belangrijkste nieuws! Wouw! Ik hoop dat je in het ziekenhuis iemand treft die precies kan vertellen wat jij mankeert en dat diegene ook precies weet wat je moet doen om weer helemaal beter te worden... Heel veel beterschap!

Lisenka: Heb jij dat ook al? Voor publiek rijden vind ik ook moeilijk. Sam reageert helemaal apart, die heeft het liefst zo min mogelijk geïnteresseerde kijkers! Wat doe jij tegen je faalangst? Klinkt wel heel goed! Haha, ik drink er één op je hoor de 27e! Dan sta ik in haarsteeg mijn nagels weer af te bijten... En als ik dan win. wow, dan bewaar ik de fles en drinken we hem volgend jaar op de volgende campeonato. Oké?

Martina: Wij hebben hier in de buurt een schitterende woestijn met bomen er om heen en een flinke ruitersportzaak. ;) Bij Drunen is dat. Het drunens ruiterhuis. Google er maar eens op, dan vind je hem vast. Verder zit er nog Divosa in Heteren. 10 dagen zei je hè? Ik heb het jammergenoeg behoorlijk druk in deze weken, anders was ik zeker een dagje jullie kant op gekomen! En Prince is zonder snoep heel erg lief! Dan durf ik Basje er nog mee op pad te sturen. Zijn gedrag t.o. kids is overigens veel meegaander dan bij volwassenen. Bij Frank haalde hij gisteren nog het bloed onder de nagels vandaan!

Beda: Inderdaad. Als ik met mensen praat, vind ik het makkelijker kritiek positief te interpreteren. Vooral als ik degene die de kritiek geeft iemand is, waarin ik het vertrouwen heb, dat zijn of haar advies iets bij kan dragen. Te vaak was de kritiek gewoon een vorm van uitlachen en geloof me dat is echt niet leuk. Dan kun je nog zo je best doen om het positief te zien, dat lukt gewoon op een gegeven moment niet meer. Geschreven tekst probeer ik ook positief in te schatten, maar laatst was er dus iemand die maar meteen begon te raaskallen dat ik mijn binnenhand wel te vast zou hebben zitten en dat op zo'n kleinerende manier, dan gaat mijn bloed koken. Mijn faalangst maakt kritiek moeilijk te verwerken. Ik werk er echt aan om dat te veranderen, maar in de omgeving hier zijn mensen altijd negatief. Echt altijd. Er heerst hier een heel andere mentaliteit dan in Noord-Holland. Daar wordt idd positiever geoordeeld. Frank is niet voor niets gestopt met wedstrijden rijden én met jureren. Ik schrijf ook regelmatig mee om jury's te snappen en dat is iets wat ik dus niet te vaak moet doen, want het lijkt hier soms wel een paardenfokkerij ipv een wedstrijd. En dan heb ik het over voorbeelden dat ik dus niet startte maar schreef.
Op concours heb ik nog nooit een jury veroordeeld. Meestal waren de punten wel te herleiden en ik gebruik protocollen om te verbeteren. Neem ze ook mee naar mijn les. Maar altijd laatste worden is gewoon niet leuk. En laatst zei mijn instructeur van 20 euro per uur dat ik gewoon er niks van bak en dan denk ik daar weer het mijne van. Dat was kort voor ik besloot om er bij haar maar mee te kappen. We zijn duidelijk op een punt aangekomen, dat we beter uit elkaar kunnen gaan. Frank helpt me weer vooruit. Ik geef niet snel op. Doe nu al 27 jaar mijn best.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:18

Met kritiek omgaan of commentaar op een goede manier zien en mee omgaan is gewoon lastig, hier wordt altijd geroepen dat we netjes met elkaar omgaan maar hoe jij nu reageert op Mayke vind ik persoonlijk verre van netjes, zij is nooit gemeen geweest of onbeschoft. Misschien wat te kort van stof of wat onwennig in dit topic ;)

Ik had vorig jaar ook een Lynx heli die over mijn ring vloog met een buitenwedstrijd, Piropo draaide niet eens met een oor terwijl in de banen naast mij de paarden een toeval kregen :D Jurycommentaar; U heeft een prachtig Bomproof paard *D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:54

Zo ben ik ook weer, alles bijgelezen maar dat lange antwoorden lukt mij nog niet echt hoor :=

Prinslover; Leuke foto's en het is hartstikke netjes vind ik :D

Marialva; Sterkte of iig ik hoop dat het goed is gegaan! Mooie foto's ook :)

Lisenka; Dat faalangst heb ik ook een beetje, maar ik heb juist dat ik teveel me best doe en daardoor wordt alles heel strak en verpest ik het juist. Maarja hoe meer ervaring hoe beter het gaat :D Komt wel goed!"

Karina; Gefeliciteerd :) [ik weet niet wie je precies bent, lees het alleen overal hihi O:)]

nombrado schreef:
Worden de knapstrubbers ook zonder stippen of andere kleuren opgenomen in het stamboek?
ik heb nog nooit een bruine gezien....

Mijnes is ook gewoon opgenomen in het stamboek, was zelfs veulenkampioen :')

lakshmi schreef:
Nadia ja dat soort dingen hoorde ik dus ook :S niet goed iig. Denk dat we die maar gaan overslaan.. Heb je nog meer foto's van jouw paardje? Die foto in je profiel heeft de nieuwsgierigheid wel gewekt :)

Ik zou strakjes wel even kunnen kijken ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:54

Jellie schreef:
Dat showvoortuig vind ik prachtig!

Vanavond mag flan gelukkig weer het land op bij haar maatjes. Dan heeft ze haar week rust erop.
Vind t heel spannend. Eind volgende week, kijken hoe ze loopt en dan weer overleg met kliniek.
Baal wel erg, had zo gehoopt nu een paardje te hebben waarmee we kunnen rijden.
Aan de andere kant.. was t vast niet ment to be.. komt vast wel een droompaardje op ons pad. Mss willen we gewoon te graag.
Mag volgende week een x op t paardje van een stalgenootje rijden, ook leuk. Morgen ff suporten bij haar wedstrijd :)

Ik dus ook. Maar zoveel had ik nou ook weer niet gekregen hahaha. Maar is wel helemaal wat ik zoek. Oh moeilijk moeilijk!!!

Ben benieuwd hoe Flan het gaat doen op de wei!

Saida: Rinske al gekeurd? (Of was dat volgende week nou?)

Idefix: Ja ze wordt in december dus 5 en nu 1,03 hoog. Staat wel heel lief hoor als ze Jippes been knuffelt haha. En Jippe kijkt ook altidj waar ze is.
Tsja, poep rapen, no problemo. Had ik ook niet verwacht. Maar dat bed moest schoon van haar. Hihi.

Nou net met beide kids stal gemest. Daarna Jippe opgehaald, paddock opgegooid en het shabrak en voltigesingel erop gedaan. En dan (buiten dus) is het dus geen probleem he. Kan er zo op, hup aansingelen, kind erop, stappen maar... }:0 En ik durf te wedden dat ie de volgende keer op de poetsplaats weer de stress in schiet. Raar paard. Maar goed, beide kids zijn erop geweest. Eerst Kirsten. Daarna onder luid protest Stefan. Maar ik weet als ie eenmaal zit is het goed. Hij moest er even doorheen. En inderdaad... Jippe werd van het gebrul niet warm of koud (kijk dan is het dus wel een koele kikker!) deed wel wat stapjes maar absoluut niet uit stress. Stefan erop gehezen, goed laten zitten en hup in stap. Ah, Nee Wha.... He het is toch eigenlijk wel leuk. (echt in die snelheid dus. Maf kind }:0 ) 2 rondes ontspannen gestapt. Ja we gaan er weer helemaal komen met dit paard.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:21

Beda: Ja, idd dat is niet netjes, maar Mayke weet al hoe ik er over dacht en kun je nagaan hoe hard zo'n opmerking er bij mij inhakt dat ik die nu nog klakkeloos naar voren haal. :+ Ik houd er gewoon niet van om bij voorbaat al schuldig te zijn, zonder aangewezen te zijn. Sorry hoor, maar ze zal er wel tegen kunnen. Wie de bal kaatst moet hem terugverwachten hè? Ik ben communicatief ook niet vaardig. Dat weet ik ook van mezelf. :o

Je vroeg wat hier aan lesgelden wordt gevraagd? 40 euro en dan krijg je dus les op zijn concours. Geen klassieke dressuur. Heel erg jammer. Hier hebben ze allemaal ORUN via Deurne gehaald. Vast een prima opleiding, maar ik zie er vaak genoeg tussen lopen, waar ik niet voldoende vertrouwen in heb om er gaan te lessen.

Wanda: Het is handig als ze zo klein zijn. Ik kan zonder blikken of blozen beamen dat Michelle nog geen 4 is. Dat scheelt dan weer 28 euro bij de Efteling! Haha! Heel handig... Onze friet is dan weer verdiend. :P En idd is het ook ontzettend aandoenlijk. Michelle maakt daar ook grif misbruik van! Doet jouw kleine elf dat ook?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:10

Regine -> Je bent 3 oktober iig gemakkelijk te herkennen, hihi!

Wanda -> Ik herken wat je bedoelt, ik krijg het dus van varkensvlees.
Ben al druk in de weer met applicatievloeistof, dan zijn ze met een paar dagen weg gelukkig.

Ilona -> Leuk weer eens rijfoto's van jou op Chico te zien!
Rintske was idd al klinisch gekeurd bij aankoop, maar zo'n keuring voor de verzekering mag niet ouder zijn dan 2-3 maanden.

Cynthia -> Ik weet dat het heel normaal is dat scheren, maar ik kan er niet echt aan wennen, hoor!
Vind het altijd zo zonde van die manen en staart, ook al zijn het nog maar veulens.....

Wilde even zeggen dat ik het gehak op Mayke ook niet echt kan waarderen hier.
Krijg een beetje het idee dat iedereen bovenop haar duikt zodra ze maar iets neerzet hier.
Ik ken Mayke persoonlijk redelijk goed, en kan jullie vertellen dat ze heel direct van stof is, maar altijd met de bedoeling om je te helpen, niet om je te kleineren oid.
Misschien dat het voor sommigen hier nogal confronterend is, misschien dat jullie er zelf heel andere ideeën over hebben, maar om er dan zo op te reageren vind ik nu ook weer niet nodig.
Sorry, moest ik ff kwijt.....