[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:43

Iedereen echt onwijs bedankt voor de lieve condeleances..
Ik besef het nu gewoon niet, dat komt nog wel als ik hem zie denk ik.
Vind het echt hele lieve berichtjes die jullie hebben geplaatst.
Op het moment gaat het wel goed met mij, veel afleiding gehad en gewoon dus nog niet in de gaten.
En mijn vriend die onwijs op me let en voor me zorgt, dat is zo fijn na die moeilijke tijd die we ook hebben gehad..

Karina: Wat toevallig, ik dus in Alkmaar, er wonen vrij veel mensen van het topic hier in de omgeving.
Wat gaaf, voor het eerst opgestapt! Gefeliciteerd!
Frankiej: Zie dat je jarig bent, dus gefeliciteerd!
Soeske: Aaah, de lammetjes Lovers wat dartelen ze toch leuk he!
Saida: Aan die mogelijkheid van mannen in het voorjaar zat ik ook al te denken haha Knipoog
Viezigheid uit de wond is goed, dan wordt het gereinigd, fijn dat het weer wat beter gaat met de kleine (fingers crossed dat het zo blijft!).
Wel weer leuk dat Saida al lekker gaat!
Heidi: Leuk dat jullie er een mooie dag van hebben gemaakt!

Nou, voor gisteravond stond een fotoshoot gepland met Paoline op het strand, met zonsondergang. Weersvoorspelling was lichtelijk angstaanjagend, maar toch gegaan.
Hier staat het resultaat:
[ITP] Fotoshoot Madelief & Furia op het strand!

Het was weer onwijs gezellig met Paoline (die donderdag ook weer komt Haha! ) en Furia vond het echt prachtig.
Hij vindt Paoline helemaal te gek en zodra hij het klikken hoort gaat hij echt poseren, echt waar!
Echt heel grappig! Hij vond het water zo tof dat ie (ik zag t al aankomen), in ene door zn knieen zakte en ging liggen. Haha, gelukkig niet rollen en had m er zo weer uit, ben dan toch weer erg blij met mijn wintec ipv een leren zadel. Hij heeft zo veel humor Furia Haha!

Even een voorproefje! Voor de rest in het topic kijken Knipoog
En de overige foto's krijg ik donderdag op cdrom, laat ik er natuurlijk ook weer t eea zien!

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:04

Mooie foto madelief!!! Furia zn manen hebben een beetje een schutkleur bij de duinen Knipoog

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:53

Een hele mooie serie foto's Madelief, leuk hoor!
Aan deze kant van het kanaal kun je echt helemaal niet buiten rijden, ik mis dat echt heel erg... Verdrietig ik kon op de Veluwe altijd zo ongeveer rechtstreeks van m'n erf af het bos inrijden en uren niemand tegenkomen...
Dat vind ik nu met Veludo ook zo jammer, als ik daar nog had gezeten zou ik nu vrij snel met hem het bos ingegaan zijn, lekker rechtuit en ontspannen. Nu is het allemaal heel serieus Knipoog.
Maar ik ben echt blij ja, hoe fijn hij het oppakt allemaal. Bedankt voor de leuke reacties iedereen! OK dan!

Soeske: hoe oud zijn de lammetjes? Ze zijn echt mega-schattig. Ik heb een aantal jaarling herdwick-ooien om mee te trainen (border collies) maar die willen we in het najaar ook laten dekken, kan me nu al verheugen op jong grut. Die herdwicks zijn sowieso al net-niet-echt prentenboek-schaapjes Lovers

Afbeelding

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:59

zoo wat is furia een plaatje zeg! Prachtig paard!

Ik heb al lange tijd niets gepost, maar 2 hk topics meelezen en posten, da's toch wel een hele onderneming Tong uitsteken!
ik kom toch af en toe kijken of jullie nog mooie nieuwe foto's van jullie heerlijke spaanse schoonheden hebben, mezelf een beetje lekker maken Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:21

Ingeborg -> Ik ben ben oppasmoeder via een gastouderbureau en verdien zo mijn centjes om mijn hobby te kunnen betalen. Clown
Het is omdat ze vakantie hebben dat het zo druk was, maar anders gaan ze naar school en hou ik er nog maar 2 over.
Dan is het goed te doen, hoor!
Ik vind het ook best wel gezellig zo die kinderen over de vloer.
Ik hoop echt dat het goed komt tussen Cipke en mij.
Het gekke is dat hij wel hinnikt als ik hem roep, maar zodra ik in de buurt kom duikt ie weg.
Alleen als ik heel stilletjes over de staldeur hang of in de stal ga zitten dan durft hij heel voorzichtig bij me te komen en te snuffelen.
Maar zodra ik me beweeg of geluid maak is hij weer weg.

Michelle -> Hahaha! Ja druk is het idd! En dan heb ik die 2 van mij nog niet eens meegeteld!

Sanne -> Ik weet niet hoe het vanmorgen met Cipke ging, iemand anders heeft hem voor mij afgespoten en zijn temperatuur opgenomen.
Alleen krijg ik haar niet te pakken om te vragen hoe het is gegaan.
Ik hoor het vanavond vast wel!

Madelief -> Wauw! Wat een mooie foto's weer van jullie!

Karina -> Wat een leuke schaapjes zijn dat!
Zulke heb ik nog nooit gezien!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:56

Karina, wat een leuke schaapjes! Heb ze ook nog nooit gezien!
De ene is nu 9 dagen en de andere 12. Echt super leuk Lachen
Madelief, gave fotos zeg, echt super mooi!
Nog wat leuke rijfotos:
Afbeelding
Travers inzet:
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:58

Haha, die heerlijke buik van Goya op de laatste foto! Vork

Grappige schapen ook Karina! Zeker alsof ze uit een prentenboek komen!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:07

dank je wel meiden voor de felicitaties. ben nu aan m'n 2e jeugd begonnen hihi.
madelief: vanavond bekijk ik ff de shoot, ben nu (balen) nog aan t werk

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:13

madelief88: WOUW wat zijn die foto`s gaaf meid echt super !!!! dat lijkt mij ook nog wel mooi omdat tedoen met mijn kanjer djemo op het strandt mss ooit

vandaag heeeeel Ja erg druk geweest om ons land weer te herstellen wat een Scheve mond zooitje hadden ze er van gemaakt , zo veel lint lag er los echt niet normaal meer, maar wat er is gebeurt ? hoop dat het nu wel goed gaat alles zit weer goed vast.en we moesten nog om een ander stuk weiland zo wie zo nog even extra lint er bij om heen doen . Ja gelukkig is alles nu klaar ze hebben nu 3 stukken land volgendeweek kom er nog 1 groot stuk bij , nou dan hebben ze denk ik toch wel genoeg . Party!! ben het nu ook wel zat in de regen de hele middag we zijn wel dikke 3 uur bezig geweest maar ja je moet er wat voor over hebben , maar nu is het ook weer goed en netjes. Party!! Party!! Party!!
soeske: wat een lieve foto die laaste
Karina: wat een schattige schaapjes en zo lief, witte koppies enbruine lichaampjesleuk hoor.en die hond er achteraan super mooi omdat tezien.
_Saida_: ben ook erg blij dat het zo goed gaat , en ja hij is een coolefries Lovers het geeft een heel goed gevoel . ik denk ook het vertrouwen van bijde kanten en dat zit wel heel goed Pling
een bruin lichaampje leuk hoor.en die hond er achteraan super mooi omdat tezien.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:08

[quote="frankiej"]dank je wel meiden voor de felicitaties. ben nu aan m'n 2e jeugd begonnen hihi.

he van harte met je verjaardag frankiej en heel veel plezier nog deze dag
heb je al wat leuks gehad van je kids en vrouwtje???
en je tweede jeugd zo oud ben je toch niet Haha!

zo dan wat een rot regen bah
vanmorgen bij tsjil geweest en hem even uitgelegd dat als het regent hij in de stal moet gaan staan en als het droog is hij lekker buiten in het gras moet gaan lopen eten
wat doet die sukkel vanmiddag,hij gaat in de stal staan als het droog is en blijft daar gerust een tijd staan en zodra het regent loopt hij naar buiten sukkel he Clown
ben wel blij dat hij weet dat hij daar heerlijk kan staan
vanmiddag celine haar rijpony opgehaald en staat nu ook lekker bij tsjillert
morgen middag lekker heen en dan lekker rijden met ze allen
als het goed gaat neem ik ze ook nog even mee het bos in
smiddags gaan we naar een huisje kijken en daarna gelijk door naar de les
nou jullie weten alles weer van me hihihi
zal morgen ook even foto`s maken van de paardjes van waar ze nu staan
Haha!
en idd het is een hele mooie omgeving je rijdt zo het bos in (mag wel niet echt maar tja iedereen doet het )

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:17

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:24

mirte hele mooie punte en mooie fries heb je onder je kont
fijn dat het goed ging
ga zo door en geniet van je leuke paardje
Haha!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:16

Pling gisteren (MAANDAG) is mijn schoonzusje mee geweest naar djemo .
ze vondt hem super Vingers aflikken zij vindt friezen ook erg mooi ,rijden kan zij niet en dat vindt zij wel erg jammer,ze heeft wel een op de pony (winnie) van mijn kids gezeten dat vondt ze erg leuk.
djemo liep gisteren niet goed het was net of hij dronken was Pling peet zij al hij kon wel een borrel op hebben Pling straks ga ik weer even naar mijn kanjer Lovers lekker even naar buiten doen in het land Pling

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:33

wat een prachtige foto's allemaal !!! echt superr mooi

Karina: wat superr van je kanjer Knipoog

ik heb rij foto's van mij en janske zal ik topic maken ?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:34

Karina wat een leuke schapen! Ik vond die hamsphire downs ook altijd zo leuk! Gaaf hoor, ik vind border collies helemaal geweldig maar ik zou zo'n hond helaas niet kunnen bieden wat ze nodig hebben, dus hebben we een ander ras genomen. Maar het lijkt mee heerlijk hoe jij woont! En wat super dat jij op Veludo hebt gezeten. Als je gevoel goed is moet je het gewoon doen, zo is het met mij en Suev ook ongeveer gegaan (alleen ik ging er de eerste paar keren zonder zadel op Bloos )

Mirthe gave foto's en super gereden joh, het ziet er heel netjes uit! OK dan!

Soeske die laatste foto van Goya en Bram is lief Lovers Wat een avontuur trouwens, gekkie hij ging gewoon even zwemmen Gestoord Gelukkig ben je er verder zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Djemo en peet lekker hoor, die paarden op het land en dan lekker de bossen in. Wij hebben ook bos naast de deur, morgen wordt er een bosrit georganiseerd met lunch en diner erbij dus dat wordt ook super gezellig. Ja

Frankiej nog gefeliciteerd!

Madelief ik snap heel goed dat je dat nog niet helemaal beseft. Het is ook verschrikkelijk en zo onverwacht. Ik heb ook ontzettend te doen met jullie oma, het moet voor haar inderdaad ontzettend moeilijk zijn. Wel hele mooie foto's van jou en Fuur, heb ik je topic gereageerd!

Jasmijn jij zult ook wel gemengde gevoelens hebben, het gemis van jullie lieve opa maar dan wel blijdschap als Bandito komt. Ik vind die naam ook super bij hem passen Ja Hopelijk geeft hij je wat troost en afleiding want dat kun je nu wel even gebruiken. Probeer toch een beetje van je weekje te genieten. Ik ben wel heeeeel blij voor je dat Bandietje is goed gekeurd en dat hij nu naar jou toe komt, het is echt een super leuk paardje!

Michelle ik hoop voor je dat je bij de woeste hoeve wel iets leuks vindt, mn gevoel zegt op de een of andere manier van wel Lachen

Sanne wat een verhaal van otje zeg, lekker ontdeugend! Ik weet ook hoe dat is als je handen open liggen door de longeerlijn Huilen Ik laat dan ook maar gelijk los sinds ik dat 1x heb gehad, want tegenhouden doe je ze toch niet Ik vind dat jij het echt heel mooi omschrijft over de boer van Saida, ik word er even stil van Huilen

Yenneke en hoe is het afgelopen met het huisje? En hoe gaat het met alleen rijden op Xje?

Saida jij hebt het maar druk met je oppaskids! Lekker dat je weer even op grytsje hebt kunnen rijden, en ik duim nog steeds mee voor dat kleine manneke. Ik hoop echt dat het goed komt met hem, zo veel pech heeftie echt niet verdiend in zn korte leventje Ach gut

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:00

Suzanne -> Wat een lieve foto van Goya liggend en Bram 'wakend' erbij!

Frankiej -> Nog Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag gisteren!

Petra -> Whahaha! Idd wat een sukkeltje is Tsjil ook!
Maarja, zulke grappige acties kan je ook alleen maar van een fries verwachten!
Misschien moet je het hem nog beter uitleggen of het voordoen wat de bedoeling is, hihi! Haha!

Mirte -> Ziet er goed uit op de foto's!
Hopelijk kom ik ook ooit zover! Knipoog

Gistermorgen had Cipke nog koorts, maar gisteravond was zijn temperatuur gezakt naar 38,7!
Hij liep ook vrolijk dravend mee richting stal ipv sjokkend.
In de douchecabine blijft hij zo lief staan!
Alsof hij beseft dat het goed voor hem is, want ik geloof best dat het behoorlijk pijn doet.
De wildvleesknobbel begint al een beetje los te laten, de zijkanten en onderkant kan ik al een stukje oplichten en bovenop ontstaan er donkere harde stukjes alsof het verschrompeld.
Ik hoop zo dat het zo door blijft gaan en dat m'n manneke lekker kan gaan genieten en spelen!

Grytsje heeft gisteren een rustdagje gehad.
Ik kwam vrij laat op stal en de lessen werden buiten gegeven.
In de binnenbak is het op het moment erg stoffig dus daar had ik ook niet zo'n zin in.
Straks maar weer ff in beweging zetten!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:10

Peet, geen groot cadeau wel heel attent. En dat plezier viel nogal tegen, lag om half 8 al op de bank te pitten met een snotverkouden kop. Maar goed dat ik t zaterdag met mooi weer gevierd heb...
Mirte: mooie foto!!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:28

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:32

saida: o germ het kleine mannetje . wel fijn dat zijn koorts is gezakt Knipoog

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:39

DinkeyGirl schreef:
Karina wat een leuke schapen! Ik vond die hamsphire downs ook altijd zo leuk! Gaaf hoor, ik vind border collies helemaal geweldig maar ik zou zo'n hond helaas niet kunnen bieden wat ze nodig hebben, dus hebben we een ander ras genomen. Maar het lijkt mee heerlijk hoe jij woont! En wat super dat jij op Veludo hebt gezeten. Als je gevoel goed is moet je het gewoon doen, zo is het met mij en Suev ook ongeveer gegaan (alleen ik ging er de eerste paar keren zonder zadel op Bloos )

Zo supergeweldig als het lijkt woon ik niet hoor Haha! , we huren het allemaal los erbij. Het stuk van de paarden is wel heel lekker want dat is om de hoek, paar honderd meter, en ik kan ze als ze in de wei staan ook gewoon zien vanuit mijn eigen tuin. Soms is het wel behelpen want we hebben er geen electriciteit en geen stromend water (we hebben een watertank op een karretje die we dan weer bij huis vullen) maar het is wel lekker helemaal voor onszelf en die privacy is dan weer echt luxe.
De wei waar de schapen lopen huren we ook, maar dat is echt een dorp verderop. Mooi groot stuk, we hooien dat ook.
Ooit hoop ik het allemaal wel (weer) echt aan huis te kunnen hebben hoor, dat is toch het allerfijnste. En helaas is het ook erg onzeker hoe lang we het landje van de paarden nog kunnen/mogen gebruiken want het ligt in principe in een stuk wat ontwikkeld gaat worden als natuur/recreatiegebied. Dan wordt het onteigend vrees ik. Kan binnen een jaar zijn, maar kan ook nog paar jaar duren.... heel onzeker.

Gelukkig zijn deze herdwick-schaapjes heel wat lichter als een hampshire down, die zijn ook geweldig leuk om te zien inderdaad, maar heel moeilijk te handlen (gewoon in de verzorging door hun grootte) en te drijven. Voor het trainen met de honden gebruiken we het liefst lichte schapen die makkelijk lopen, heide- en bergschaapjes zeg maar. Die hebben er niet van te lijden omdat ze het lichamelijk makkelijk aan kunnen, die spelen het spelletje gewoon leuk mee.
Wat de honden betreft vind ik het erg mooi om ermee te doen waar ze van oudsher al voor gebruikt en gefokt werden, maar ik heb er ook eentje bij die ik echt gelukkiger maak met een frisbee hoor Knipoog .

Wat leuk dat je op Suev de eerste keer zonder zadel zat. Had bij mij ook niet veel gescheeld hoor, hangen had ik ook al een paar keer zonder zadel gedaan. En het zal er ook nog wel eens van komen, ik ben vaak te lui om op te zadelen, of ik heb zin om er op te klimmen en de zadels net weer thuis liggen enzo Haha!
Maar zoals ik het lees zul jij het gevoel wel herkennen dat je naar je idee gewoon "toestemming" krijgt om de eerste keer op te stappen. Ik dacht nog dat ik dat moment heel erg zou gaan plannen met instructrice erbij enzo.... niet dus Clown

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:42

het is alweer een poosje geleden, maar ik ben er weer, ben vrijdag jarig geweest, en heb me kostelijk vermaakt..

Ymkje is nog steeds aan de dunne, we denken dat ze teveel drinkt kan dat?

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:47

wat een leuke foto's heb ik voorbij zien komen!
Ik was een beetje rond aan het neuzen op het internet en toen kwam ik op deze site:
http://www.thepassage.nl
zijn er mensen die hier wel eens zijn geweest oid?

En dan een beetje een brede vraag: hoe zijn jullie eigenlijk aan jullie paarden gekomen? Via via, of via het internet...
(ben niet nieuwsgierig Tong uitsteken )

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:50

mijn kwpner via mijn voormalige staleigenaar, hij haalde zijn paarden daar ook vandaan en hij wist toevallig dat die man er nog 1 te koop had staan..

en mijn friesej via mijn voormalige staleigenaresse, die heeft een friese hengst en daar had ze een proefdekking mee gedaan, daaar is ymkje uit komen rollen, me moeder is helemaal gek van friezen, en aangezien we gingen verhuizen wou ze er 1 bij voor mijn andere paard, dus zijn we daar gaan kijken

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:52

via internet..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:12

Zo wat is het hier stil.. Muziek!

Karina: Wat hier in de omgeving inderdaad jammer is, is dat er genoeg mooie omgeving is maar dat het vaak niet toegankelijk/bereikbaar is voor ruiters..
Schattige schapen zeg, zullen zeker schattige lammetjes uitkomen!
Zoe_iris: Dankje! De handelsstal waar ik Furia vandaan heb ben ik tegengekomen op het internet..
Saida Ook bedankt, ben ook weer erg blij met deze foto's!
Yes, het gaat weer de goede kant uit met de kleine!
Soeske: Goya gaat echt vooruit!Die ligfoto is echt schattig, maar die buik komt idd wel erg naar voren Tong uitsteken
Peet: En was het huisje wat?
_Mirte: Mooie fries hoor, chique zo in het wedstrijd-pak!
Malin: Bedankt! Hoe is het met Suevo, nog aan het verbeteren?
En dinkey, ook alles zijn gangetje?

Vandaag lekker uitgebreid staan poetsen en lekker getraind, gelukkig nog in het zonnetje!